در سفر به سویا چه کنیم؟ | راهنمای سفر به پایتخت فرهنگی اسپانیا !!

اگر به اسپانیا سفر کرده باشید، حتما با شهر سویا آشنایی دارید. این شهر، پایتخت فرهنگی، هنری و اقتصادی اسپانیا به حساب می آید. وقتی به سویا پا می گذارید، با آثار معماری و تاریخ پر شور و هیجان این شهر رو به خواهید شد. در سفر به سویا خواهید دانست که جاذبه های گردشگری سویا بسیار زیاد است. این شهر زیبا و به یاد ماندنی به دانشگاهی بزرگ معروف است و دلیلش هم این است که دانشجویان زیادی از سراسر کشور در این شهر به تحصیل می پردازند. در این مقاله می خواهیم شما را با جاهای دیدنی سویا در کشور اسپانیا بیشتر آشنا کنیم و درضمن، راهنمایی برای سفر به این شهر برای شما ارائه دهیم. با همگردی همراه باشید.

سویا

جاذبه های گردشگری سویا

در سفر به سویا، این شهر مهم و تاریخی کشور اسپانیا، جاذبه های گردشگری زیادی خواهید یافت که ممکن است شما را در طرح ریزی برنامه سفر به سویا، دچار سردرگمی کند. اگر می خواهید با خیال راحت سفر کنید، توصیه های زیر را در نظر بگیرید.

کلیسای جامع

کلیسای جامع سویا، یکی از معروف ترین جاهای دیدنی سویا، روزهای یکشنبه تا ساعت 2.30 بعد از ظهر به صورت کاملا رایگان بازدید کننده می پذیرد. پس بازدید رایگان از این کلیسا را از دست ندهید. قدم زدن در اطراف این کلیسا و مشاهده ی معماری و طراحی زیبای آن یکی از تفریحات جالب و بسیار سرگرم کننده در سویا می باشد. جالب است بدانید که مقبره ی کریستف کلمب نیز در این کلیسا قرار دارد. اگر به برج ناقوس این کلیسا قدم بگذارید، چشم انداز فوق العاده ای از شهر، شما را شگفت زده می کند.

سویا 1

کاخ case de pilatos

این کاخ که در سال 1500 ساخته شده است، از مهم ترین جاذبه های گردشگری سویا محسوب می شود. در این کاخ، بسیاری از آثار نقاشی قرن های 16 تا 19 نگه داری می شود. با قدم زدن در این کاخ بزرگ، مجسمه های اساطیری شخصیت های یونانی، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.

سویا 2

کلیسایlglesia de san isidoro

این کلیسا که یکی از شاهکار های هنری و معماری است، در قرن 14 میلادی ساخته شده است. بدون شک نباید بازدید از این طراحی پیچیده اسپانیایی را از دست داد.

سویا 3

پارک parque de maria lusia

پارک ماریا لوئیزا، مکانی مناسب برای گذراندن یک روز آرام در کنار باغ و بوستان ها، ایوان ها و حتی مجسمه های زیبا در سفر به سویاست. برای بازدید از این مکان می توانید از تورهای این پارک استفاده کنید. آنها قطعا راهنماهای خوبی برای بازدید شما می باشند، پس اگر به دنبال روزی آرام و بدون هیاهو هستید، این پارک دقیقا همان جایی است که مد نظر دارید.

سویا 4

میدان Plaza de espana

با دیدن میدان پلازا د اسپانا، مجسمه ها و بناهای تاریخی به چشم می خورد که اطلاعات زیادی در مورد تاریخ و فرهنگ سویا در اختیارتان می گذارد. جالب است بدانید که بسیاری از ادارات دولتی در این میدان قرار دارند. در این میدان، نقاشی های دیواری متعددی نیز دیده می شود که قصد آنها به تصویر کشیدن دوره ی تاریخی سویا است.

سویا 5

دوچرخه سواری در سویا

اگر عاشق دوچرخه سواری هستید، تور های دوچرخه سواری سویا، شما را شگفت زده می کند. بسته به نوع توری که انتخاب می کنید، هزینه متفاوتی از شما در خواست می شود که برای یک تور سه ساعته به همراه راهنما هزینه ای حدود 20 تا 35 یورو از شما گرفته می شود. شما می توانید دوچرخه ی خود را تا پایان روز داشته باشید و از آن برای بازدید جاهای دیدنی سویا استفاده کنید.

سویا 6

محله ی قدیمی یهودی ها

این محله ی پیچ در پیچ در نزدیکی کلیسای جامع قرار دارد که روزانه توجه بسیاری از مردم را به خود جلب می کند. به همین خاطر این محله، همیشه شلوغ و پر از گردشگر می باشد و تنها راه رهایی شما از این شلوغی، قدم زدن در کوچه های پر پیج و خم این محله ی دنج می باشد.

سویا 7

کاخ قدیمی و مسکونی اروپا alcazar

این کاخ، یکی از قدیمی ترین کاخ های اروپا می باشد که به عنوان اقامتگاه سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگامی که پادشاهان اسپانیا به سویا سفر می کنند، این محل را برای اقامت خود انتخاب می کنند. در این کاخ مسکونی، نمونه های زیبایی از معماری سلسله مورها به چشم می خورد.

سویا 8

صومعه El monasterio cartuja

این صومعه به عنوان صومعه ی فرانسیسکن شناخته می شود و یکی از جالب ترین جاهای دیدنی سویا محسوب می شود. نام دیگر این مکان، Santa maria de las cuevas می باشد. فرانسیسکن، فرقه ی پیرو فرانسیس قدیس در قرن 15 می باشد. در این مکان، هم اکنون تعداد زیادی آثار سفالگری معاصر پیدا شده که در معرض دید تمامی بازدید کنندگان قرار داده شده اند.

سویا 9

موزه تاریخ استعمار اسپانیا

بنایی که در قرن 15 ساخته شده و به عنوان ساختمان آرشیو اسپانیا مورد استفاده قرار گرفته است و در آن، اسناد و آثاری هنری و ارزشمند اسپانیا نگه داری می شود. از جمله آثار جالبی که در این ساختمان نگهداری می شود، می توان به دفترچه شخصی خاطرات کریستف کلمب و پیمان توردسیلاس اشاره نمود که شامل تقسیمات جدید میان اسپانیا و پرتغال می شود.

سویا 0

موزه ی فلامنکو

اگر به جنوب اسپانیا بروید، متوجه خواهید شد که موسیقی و رقص فلامنکو از فرهنگ این بخش جدا نمی شود. این موزه نیز مکانی برای کسب اطلاعات درباره این قسمت از فرهنگ اسپانیا می باشد. در این موزه، لباس های رقص فلامنکو با طراحی های پیچیده، آلات موسیقی و اطلاعاتی درباره این فرهنگ، قرار داده شده است.

سویا 11

موزه هنرهای زیبا

موزه ی Museo de bellas artes که آثار مربوط به عصر گوتیک را در خود جای داده است. برای ورود به این موزه، 50 یورو از شما در خواست می شود، اما اگر شهروند اتحادیه اروپا باشید، می توانید به صورت رایگان از این مکان دیدن کنید.

سویا 12

اقامت در سویا

هزینه ی اقامت در هاستل ها در فصل های مختلف، متفاوت است. به این صورت که این هزینه در فصل تابستان افزایش می یابد، اما می توان این هزینه را بین شبی 10 تا 20 یورو به صورت حدودی فرض کرد. حال اگر قصد اقامت در اتاق های خصوصی دو تخته را داشته باشید، باید مبلغ پرداختی را بین 30 تا 50 یورو مدر نظر بگیرید. بسیاری از هتل های سویا که ارزان هستند، در نزدیکی کلیسای مشهور شهر واقع شده اند. شما می توانید با مراجعه به آنجا و پرداخت هزینه ای بین 40 تا 70 یورو یک اتاق خوب را اجاره کنید.

سویا 13

هزینه ی خوراک در سویا

در این شهر بستگی به نوع غذایی که در رستوران های سویا انتخاب می کنید، باید هزینه های مختلفی را پرداخت کنید، مثلا اگر قصد خوردن فست فود داشته باشید، در حدود 6 یورو برای شما هزینه خواهد داشت. هزینه ی غذا به همراه نوشیدنی نیز 16 تا 18 یورو می باشد، البته شما می توانید با پرداخت هزینه ای در حدود 50 تا 60 یورو مواد خوراکی یک هفته خود را خریداری کنید و غذای خود را از آنها تهیه کنید.

سویا 14

وسایل حمل و نقل در سویا

اگر از اتوبوس های قرمز یا نارنجی رنگ برای جا به جایی خود استفاده کنید، برای هر مسیر، 1.30 یورو را باید بپردازید. حال اینکه اگر کارت هوشمند به همراه داشته باشید، هر 10 مسیر شما تنها 6.40 یورو هزینه خواهد داشت.

سویا 15

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر به شهر کاتماندو؛ پایتخت 2000 ساله نپال

مهیار قاسمی ، دوشنبه 14 اسفند 1402

با ما در راهنمای سفر به شهر کاتماندو همراه باشید تا شما را با دیدنی های معروف کاتماندو آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :