حقایقی جالب در مورد کره شمالی | همسایه نامحبوب کره جنوبی !

کره شمالی یکی از کشورهای عجیب و ناشناخته دنیا است که قوانین سخت گیرانه و شدیدی در آن اجرا می شود. این کشور در شرق دور آسیا قرار دارد و کشورهای کره جنوبی و ژاپن  هنوز آن را به رسمیت نشناخته اند. حقایقی که در مورد این کشور شنیده می شود، همگی در مورد قوانین باورنکردنی و شرایط غیرعادی زندگی در این کشور است، دانستی های کره شمالی و حقایق کره شمالی همگی عجیب هستند و غیرقابل باور هستند اما حقیقت دارند. نقض حقوق بشر در این کشور شرق دور، مدت ها است که مورد اعتراض شورای حقوق بشر سازمان ملل است، اما این کشور و رهبران آن، قصد ندارند از رویه قبلی خود دوری کنند. این کشور شرق دور همچنان با قوانین دوران کیم ایل سونگ این کشور را اداره می کند. با همگردی همراه باشین برای سفر به این کشور به صورت مجازی و شناخت دانستی های کره شمالی و رهبر آن کیم جونگ اون.

کره شمالی

عجایب حیرت انگیز این کشور شرق دور آسیایی

1) با این که این کشور در سال 1948، به استقلال رسیده است، اما هنوز از طرف همسایگانش که این کشور و ژاپن است، به رسمیت شناخته نشده است.

2) تنها کشوری در جهان است که براساس قوانین رهبر سابق و فقیدش اداره می شود و این قوانین هنوز رسمیت دارند!

3) آرایشگاه های این کشور شرق دور، فقط می توانند 28 مدل موی تصویب شده را برای مشتریان خود ارائه کنند. بقیه مدل ها ممنوع هستند و مجازات هم دارند!

4) در روزی که کشتی تایتانیک غرق شده، کیم ایل سونگ، بنیانگذار این کشور به دنیا آمده است.

5) کره جنوبی، تا به امروز 23,000 نفر از اهالی این کشور را به پناهندگی قبول کرده است، و این در حالی است که فقط دو نفر از کره جنوبی به همسایه شمالی رفته اند!

6) شرکت خودروسازی ولووی سوئد هنوز هم به خاطر هزار دستگاهی که کیم ایل سونگ در سال 1947 خریداری کرده و به کشورش برده است، از این کشور طلبکار است! به نظر هم نمی رسد بتوانند پول این خودروها را دریافت کنند!

کره شمالی ماشین ولوو

7) در سال 2014، مردم این کشور توانستند بازی های جام جهانی فوتبال برزیل را با 24 ساعت تاخیر تماشا کنند که میتواند جزو مضحک ترین حقایق کره شمالی باشد.

8) سیستم عاملی در این کشور به نام Red Star OS استفاده می شود که مخصوص این کشور است و فقط در سفر بهاین کشور قابل استفاده است!

9) از حقایق کره شمالی و بدترین آن این است که ، یکی از وحشیانه ترین قتل ها توسط رییس جمهور آنها کیم جونگ اون و در سال 2013 انجام شد، زمانی که او عمویش را در قفسی با 120 سگ گرسنه انداخت تا او را تکه تکه کنند.

10) مجازات مرگ می تواند برای کارهایی مانند همراه داشتن انجیل، یا دیدن فیلمی از کره جنوبی در این کشور اعمال شود!

11) وسیله نقلیه موتوری در این کشور شرق دور، صرفاً برای نظامیان و ماموران اداره ها مجاز است!

12) نادا (NADA)، کلمه ای که این کشور آسیا برای آژانس فضایی اش گذاشته است، در زبان اسپانیایی معنای هیچ چیز می دهد!

مردم کره شمالی

13) به غیر از تعداد زیادی مدل مو، در این کشور آسیای شرق دور، پوشیدن شلوار لی در سفر به این کشور هم ممنوع است!

14) انتخابات ریاست جمهوری در این کشور هر پنج سال یک بار برگزار می شود و از حقایق کره شمالی است. در این انتخابات هم یک حزب می تواند در آن شرکت کند!

15) تعداد مهاجرت های ثبت شده به این کشور از سال 1990، حدود 12710 نفر بوده است!

16) کسانی که در این جا به کار اجباری محکوم می شوند، برای گذراندن این دوران به سیبری تبعید می شوند!

17) یک خلبان جنگنده اهل کره شمالی، با هواپیمای خود که میگ 15 بود به کره جنوبی پناهنده شد. کشور آمریکا نیز بابت این کار او، 100 هزار دلار برای او پاداش در نظر گرفت!

18) نامه های تهدید آمیز به کره جنوبی از طریق یک دستگاه فکس در همسایه شمالی ارسال می شوند!

ارتش کره شمالی

19) بیشتر انجیل هایی که در کره شمالی وجود دارند، توسط یک سازمان و با چتر ارسال شده اند!

20) کتاب های آنها به قدری عجیبند که در آنها گفته شده کیم جونگ اون رییس جمهور این کشور هنگام یاد گرفتن رانندگی فقط سه سال سن داشته است!

21) جشن تولد گرفتن در روزهای هشتم جولای و هفدهم دسامبر در این کشور شرق دور ممنوع است. زیرا این روزها، سالگرد درگذشت بنیانگذار این کشور، کیم ایل سونگ و پسرش کیم جونگ ایل است!

22) در سال 2013، زمانی که کوبا داشت به این کشور شرق دور سلاح می فرستاد، گرفتار شد!

23) در کره جنوبی هم، قوانین عجیبی در مورد همسایه شمالی اش دیده می شود. از جمله این که طرفداری از کیم جونگ اون، رهبر فعلی همسایه شمالی غیرقانونی است. حتی اگر کسی در مورد او وبلاگ بنویسد، ممکن است با محکومیت و حبس روبرو شود.

24) یک نسخه از فیلم The interview که در مورد رهبران کره شمالی و کیم جونگ اون  ساخته شده است، توسط بالن در خاک این کشور پخش شده است!

اهالی کره شمالی

25) از دیگر دانستی های کره شمالی این است که نظامی ترین منطقه جهان، منطقه ای غیر نظامی میان دو کشور شرق دور کره شمالی و کره جنوبی است!

26) یک دیوارنگاری در سال 2011 بر ضد کیم جونگ ایل در شهر پیونگ یانگ این کشور دیده شد و به خاطر آن، سه روز تمام شهر بسته شد!

27) یک اسب بالدار افسانه ای به نام چولیما یا Cholima، حیوان ملی این کشور شرق دور است! حیوانی که اصلاً وجود ندارد! و در سفر به کره شمالی در نقاط مختلفی میتوان شاهد این نماد بود.

28) دو فیلمساز معروف، یک کارگردان و یک بازیگر اهل کره جنوبی در سال 1978 توسط این کشور ربوده شدند تا برای آنها فیلم تبلیغاتی بسازند و این از دانستی های کره شمالی است که بسیار عجیب است.

29) چهار کشور مدرن در دنیا وجود دارند که هیچ وقت مستعمره اروپا نبوده اند: ژاپن، کره، تایلند و لیبریا!

رهبرکره شمالی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

حقایقی جالب درباره کره شمالی که شاید ندانید

کیانا صدیقی ، دوشنبه 11 فروردین 1399

در این مطلب برخی از حقایقی جالب درباره کره شمالی را ارائه کرده ایم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 14 شهریور 1396

    عجایب کشور خودمون که بسیار بیشتر از کره شمالیه!!!!