پل های طبیعی که زنده هستند و رشد می کنند !

در این مطلب از یکی از عجیب ترین پل های جهان و پل های طبیعی برایتان می گوییم که به جالب ترین جاذبه های گردشگری هند و جاهای دیدنی هند تبدیل شده. هند یکی از کشورهایی است که با سفر به آن قطعا جاذبه های عجیب و جذابی را مشاهده خواهید کرد. یکی از این جاذبه های زیبا،  پل های طبیعی و زنده ایست که از ریشه درختان بومی انجیر بر روی رودخانه ها ساخته شده اند. این پل ها اولین بار توسط "هنری یول" شرق شناس اسکاتلندی در سال 1844  به ثبت رسید. اما چرا به آن ها پل زنده گفته می شود؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با این پل ها بیشتر آشنا شوید.

پل های زنده

ساخت پل با ریشه درختان زنده

شاید یکی از عجیب ترین چیزهایی که تا به امروز شنیده اید، ساخت پل با ریشه درختان زنده است، آن هم پل هایی که رشد می کنند و در نهایت تبدیل می شوند به یکی از جاذبه های گردشگری هند و جاهای دیدنی هند . این کار در یکی از قبایل هند با نام قبیله ی "خاسی" انجام می شود. مردم این قبیله که در بخش شمالی شرقی هند سکونت دارند، از ریشه های ساییده شده ی درختان انجیر بومی منطقه خود، پل می سازند. البته تکمیل شدن این پل ها تا رشد کامل درختان طول می کشد و پس از گذشت حدود 15 سال تبدیل به یک پل کاربردی زیبا می شوند. در سراشیبی تپه های "خاسی" و "جینتیا" تعداد زیادی از این پل های طبیعی زیبا وجود دارد که از ریشه های پیچ خورده ی درختان ساخته شده اند. این منطقه یکی از مرطوب ترین بخش های کره زمین می باشد که یکی از عجیب ترین پل های جهان را هم در دل خود جای داده.

ساخت پل با ریشه درختان زنده

پل زنده ای که رشد می کند !

پل های زنده و طبیعی نانگریانت، چراپونجی و لتکین سو قرن هاست که در این بخش قرار دارند و جزو زیباترین جاذبه های این منطقه از هند به شمار می آیند. این پل ها از ریشه ی درخت انجیر ساخته شده اند. درخت انجیر  جزو گیاهان بومی این منطقه بوده و فوکوس نامیده می شود. ریشه این درخت به گونه ای است که در سطح زمین ریشه های فرعی زیادی از آن جدا می شوند تا بتوانند به نگهداری شاخه های سنگین و تنومند کمک کنند. مردم قبیله خاسی از قدرت این ریشه ها برای ساخت پل های طبیعی در این مناطق استفاده می کنند. مردم قبیله ی خاسی  برای ساختن این پل ها بریدگی ها و شکاف های درختان فوفل را تا تنه درخت  برش داده و برای هدایت ریشه های درختان انجیر از چفته استفاده می کنند تا این ریشه ها توانند در طول زمان در عرض رودخانه  به صورت مستقیم رشد کنند. به دلیل رشد آرام درختان این روند 15 سال طول می کشد. هرچقدر که می گذرد، ریشه درختان ضخیم تر و قوی تر شده و مقاومت پل نیز بیشتر می گردد تا جایی که ظرفیت تحمل  وزن 50 نفر  را دارد. ریشه درختان با کمک تنه ی آنان به سمت دیگر رودخانه رسیده و در آن جا زیر خاک پنهان می شوند تا هم پل و هم یکی از جاهای دیدنی هند را بسازند.

ساخت پل با ریشه درختان زنده

پل یا جاذبه ای گردشگری ؟

جذابیت این پل های قدیمی برای گردشگران و حمایت بومی های این منطقه باعث شده تا ساخت این پل ها هنوز هم به همین روش قدیمی ادامه پیدا کند و پل های فلزی و مدرن هنوز نتوانسته اند جایگزین این پل های طبیعی زیبا شود.  مردم قبیله ی خاصی هنوز هم به ساخت این پلی های زیبا ادامه می دهند و پل های جدیدتری می سازند.

ساخت پل با ریشه درختان زنده

پل طبیعی دو طبقه، یکی از عجیب ترین پل های جهان

پل دو طبقه ی آمشیانگ یکی از معروف ترین پل های طبیعی است که در چراپونجی واقع شده است. برای تماشای این پل زیبا باید از 3000  بالا بروید و این سفر به مدت 4 ساعت طول خواهد کشید. اگر روزی به هند سفر کردید و گذرتان به بخش شمال شرقی هند افتاد تماشای این پل  زیبا را از دست ندهید. 

آمشیانگ
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

تنوع زیستی و گردشگری پایدار در کنار هم رشد پیدا می کنند

گلاره یوسف پور ، شنبه 29 آبان 1400

براساس سخنان معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان، تنوع زیستی و گردشگری پایدار در کنار هم رشد پیدا می کنند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :