مجتمع فرهنگی تجاری کوروش | نگینی در شمال غربی تهران

امروز قصد داریم در مجال پیش آمده به معرفی یکی از وسیع ترین و مدرن ترین مراکز خرید تهران یعنی " مجتمع فرهنگی تجاری کوروش" که با نام های ، " مجتمع تجاری کوروش " " پاساژ کوروش " یا " سینما کوروش " نیز شناخته شده بپردازیم تا با مختصری از مشخصات و امکانات موجود در این مجموعه آشنا شویم. مجتمعی که یکی از بزرگترین مراکز خرید تهران با مساحت 9500 متر مربع در شمال غربی کلان شهر، در منطقه ای جوان و پر جمعیت در خیابان پیامبر مرکزی واقع شده است که دارای ویژگی های بسیاز خاصی نسبت به سایر مناطق تهران بزرگ می باشد و همین امر منجر به این شده است که ساکنان آن از شرایط بهتری برخوردار باشند. به همین دلیل ظرفیت و امکان قابل ملاحظه برای احداث همچین مجتمعی فراهم گشته است.

نمای مجموعه

مشخصات کامل مجتمع فرهنگی تجاری کوروش

پاساژ کوروش تهران که یکی از بزرگترین مراکز خرید تهران است دارای ویژگی معماری و تجهیزات ساختمانی مدرن روز دنیا می باشد و که همین امر باعث شده است بیشترین مراجعه کننده را در طول روز در بین سایر مجتمع های هم نوع خود را داشته باشد. از مشخصات بارز این ساز مقاوم بودن در برابر زلزله، استفاده از ستون های باکس و پل های تیرورق می باشد. فولاد مصرفی در اسکلت این بنا از نوع بسیار مرغوب با بالاترین استانداردهای ساخت می باشد که مجتمع فرهنگی تجاری کوروش تهران را متمایز ساخته است. این طراحی توسط مجرب ترین مهندسین ایرانی و بر اساس ویرایش سوم آیین نامه 2800 ایران طراحی گردیده است.

ورودی ها

شاخص ترین ویژگی های مجتمع فرهنگی تجاری کوروش عبارتند از

- مجاورت مجتمع فرهنگی تجاری کوروش ، یکی از بزرگ ترین مراکز خرید تهران با بزرگراه ستاری و خیابان پیامبر که باعث دسترسی آسان شهروندان شده است.

- موقعیت پاساژ کوروش ملک شمالی جنوبی می باشد که همین امر منجر به تاثیر بهتر نور خورشید می شود

- در بالا به مساحت پاساژ کوروش اشاره شد اما مساحت زیربنا برابر 23000 متر مربع می باشد و مساحت مشاعات برابر 8700 متر مربع می باشد.

- تعداد پارکینگ های مجتمع فرهنگی تجاری کوروش یکی از بزرگ ترین مراکز خرید تهران برابر 1600 می باشد که 600 واحد برای مالکین و 1000 واحد پارکینگ مسقف برای میهمانان و بازدیدکنندگان و مراجعان به این مجتمع می باشد.

- پاساژ کوروش در 18 طبقه استوار گشته است و 9 طبقه از این مجموعه در زیر زمین واقع شده است.

- تعداد واحد های تجاری پاساژ کوروش 18 طبقه برابر550 واحد می باشد.

نمای داخلی

امکانات و خدمات پاساژ کوروش

تأسیسات مکانیکی( سرمایشی و گرمایشی) پاساژ کوروش که یکی از یکی از بزرگ ترین مراکز خرید تهران است شامل چیلر، فن کوئل و سیستم هواساز متمرکز می باشد که هوای داخل مجتمع را در طول سال مطبوع می کند. موتور خانه این مجموعه هوشمند سازی شده است و مجهز به فناوری BMS می باشد. برای انتقال زباله ها به خارج از مجموعۀ فودکورت و روستوران ها از سیستم شوتینگ استفاده می شود. به علاوه مجتمع تجاری کوروش مجهز به سیستم ذخیره آب و همچنین برق اضطراری می باشد و در بخش ارتباطات نیز مجهز به شبکه اینترنت و همچنین شبکه سراسری داخلی می باشد. برای امنیت بیشتر مجموعه از مواردی نیز سیستم اعلام حریق هوشمند، سیستم های امنیتی و دوربین مدار بسته استفاده شده است و camera های هوشمند intelligent camera کل مجموعه را پوشش داده است. در بخش بهداشتی، مجموعه مجهز به ماشین آلات تمیز کننده برقی شده است تا با سهولت و سرعت بیشتری این عمل صورت پذیرد. پیش بینی بیش از 100 واحد سرویس بهداشتی که در تمام طبقات ساختمان به صورت گسترده توزیع شده اند، شرایط مطلوبی را برای برطرف سازی یکی از اصلی ترین نیازهای مراجعین این مجموعه را فراهم می آورد. همچنین با در نظر گرفتن 41 دستگاه پله برقی، 19 دستگاه آسانسور و 7 دستگاه شیب دبرقی( برای استفاده بهتر برای معلولین) دسترسسی آسان را بری مراجعه کنندگان محترم به کلیه طبقات فراهم سازی شده است. به علاوه از 4 مسیر دسترسی اضطراری به طبقات نمی شود چشم پوشی کرد.

حرکت در طبقات

ترکیب واحدهای تجاری مجموعه تجاری فرهنگی کوروش

ترکیب واحد های مجتمع تجاری کوروش به گونه ای است که مجموعه ای از برند های بین المللی و داخلی به شکل حرفه ای و کاملا رقابتی در کنا یک دیگر قرار گرفته اند تا نیاز مراجعین را بر طرف نمایند. مجموعه واحد های فرهنگی و شهر بازی در کنار فضای تجاری محیطی منحصر به فرد را بوجود آورده است. زیر زمین دوم شامل هایپر مارکت و 31 واحد تجاری در مجاورت آن می باشد. طبقه منفی یک شامل 149 واحد جهت شغل های پوشاک ، کیف و کفش ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، لوازم خانگی ، ساعت ، اسباب بازی ، بدلیجات و ... می باشد.
طبقه همکف مجتمع تجاری کوروش مجموعه شامل 111 واحد تجاری جهت حضور برندهای بین المللی و پوشاک می باشد.
طبقه اول شامل 143 واحد تجاری عرضه کننده پوشاک ، کیف، کفش، تلفن همراه، کامپیوتر و لوازم خانگی است.
طبقه همکف شمالی شامل 25 واحد تجاری عرضه کننده پوشاک ، کیف، کفش، تلفن همراه، کامپیوتر و لوازم خانگی است.

فروشگاه های پوشاک مجموعه

سینما کوروش و دیگ امکانات تفریحی و رفاهی

طبقه منفی یک کوروش، یکی از بزرگ ترین مراکز خرید تهران، در امتداد راهروی شمالی طبقه همکف شامل 46 واحد تجاری ویژه بورس طلا و جواهرات می باشد. طبقه منفی دو شمالی نیز در امتداد بخش شمالی زیر زمین اول با 37 واحد تجاری تکمیل کننده بورس طلا و جواهر مجتمع کورش خواهد بود. شهربازی مجموعه تجاری کورش با مساحتی حدود 4428 مترمربع در بخش شمالی طبقه دوم پیش بینی گردیده است.استفاده از جدیدترین بازی های تفریحی برای گروه های مختلف سنی و بازی های کامپیوتری و غیره بابالاترین کیفیت و عملکرد ،جذابیت فوق العاده ای برای این فضا ایجاد می نماید .این مجتمع با بیش از 16000 متر مربع زیر بنای فعالیت های فرهنگی شامل 12 سالن چند منظوره کنسرت سینما کوروش و آمفی تئاتر با ظرفیت 3200 صندلی در طبقات سوم تا ششم موقعیت کم نظیری را نه تنها در این منطقه بلکه در شهر تهران و کشور ایجاد خواهد کرد. پخش همزمان چندین فیلم و اجرای کنسرت ها و برگزاری همایش ها با مدرن ترین تجهیزات صوتی و تصویری از ویژگی های این مجتمع فرهنگی می باشد. طبقه هفدهم مجتمع کورش به رستوران بین الملل مجموعه اختصاص داده شده که دارای یک سالن سرپوشیده و یک فضایVIPبا چشم اندازی منحصر به فرد از کلان شهر تهران می باشد. در طبقه دوم مجموعه و در مجاورت شهربازی بزرگ مجتمع تجاری کوروش ، 6 باب رستوران با برندهای معتبر داخلی و خارجی در فضایی به مساحت 1600 متر مربع پذیرای مراجعین محترم خواهند بود. با توجه به گستردگی مجموعه و ضرورت وجود فضاهای مناسب جهت استراحت مراجعین محترم،6 باب کافی شاپ در طبقات سوم ، چهارم ، پنجم ، ششم ، زیرزمین اول و زیرزمین دوم مرکز تجاری کوروش تهران در نظر گرفته شده است

شهر بازی کودکان
کافی شاپ
رستوران

دسترسی به سینما کوروش یا پاساژ کوروش

اگر قصد دارید به بازدید از این مجموعه تجاری فرهنگی که یکی از بزرگ ترین مراکز خرید تهران هست، بروید و برای این منظور وسیله نقلیه شخصی را برگزیده اید می توانید خود را از بزرگراه حکیم، همت، آبشناسان، شهید لشکری یا شیخ فضل الله به بزرگراه شهید ستاری برسانید و بعد از ورود به خیابان پیامبر مرکزی و مجتمع کوروش تهران برسید. اما اگر وسیله نقلیه عمومی را برگزیده اید باید بدانید که این دسترسی تنها با تاکسی امکان پذیر است. اما ایستگاه متروی این مجموعه در دست ساخت است و در سال های آتی قابلیت بهره برداری پیدا می کند.

دسترسی محلی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

مجتمع تجاری ستاره شمال یکی از معروف ترین مراکز خرید بندرانزلی است

گلاره یوسف پور ، دوشنبه 10 مهر 1402

براساس خبر و گزارش های واصله، مجتمع تجاری ستاره شمال یکی از معروف ترین مراکز خرید بندرانزلی است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :