جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده استانبول !

استانبول ترکیه، یک شهر تاریخی است. جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی استانبول، بی شمار است. بسیاری از این جاذبه های گردشگری، معروف هستند و همه آنها را می شناسند، مانند مسجد سلطان احمد، مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و غیره، اما اماکن دیدنی کمتر شناخته شده استانبول نیز کم نیستند. در این مطلب، شما را در سفر به استانبول با برخی از جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده استانبول آشنا می کنیم. با همگردی همراه باشید.

استانبول

قصر بیلربی (Beylerbey Palace)

مسافران و گردشگران در سفر به استانبول ترکیه، بیشتر در بخش اروپایی به گشت و گذار می پردازند و به بازدید از اماکن دیدنی می پردازند و در بخش آسیایی استانبول، کمتر کسی به گشت و گذار می پردازد. بخش اروپایی شامل مراکز خرید و مکان های دیدنی و تاریخی بسیاری می باشد، اما بخش آسیایی نیز دارای بخش های جذابیست. قصر بیلربی یکی از مکان های دیدنی در بخش آسایی است. این قصر در شمال پل بسفر قرار دارد و در زمان های گذشته، کاخ تابستانی سلطان های عثمانی بوده است.

قصر بیلربی استانبول

قصر کوچوکسو (Kucuksu Kasari)

از جمله جاهای دیدنی استانبول در بخش آسیایی، این قصر می باشد. قصر کوچوکسو در سال 1857 ساخته شده و قصر کوچکی بوده است که سلطان ها برای شکار و گردش در اطراف شهر، در آن اقامت می کردند. بعد از استقرار جمهوری ترکیه، این قصر خانه ای برای مهمانان دولتی شد، اما بعد از آن و در سال های اخیر به موزه تبدیل شده است.

قصر کوچوکسو استانبول

کلیسای سنت جرج (St, George)

از جمله کلیساهای تاریخی و دیدنی استانبول، کلیسای سنت جورج می باشد. این کلیسا یک کلیسای جامع ارتودوکسی یونانی بوده و در حال حاضر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این کلیسا در منطقه Fener قرار دارد. ظاهر کلیسا به سبک نئوکلاسیک می باشد و از کلیساهای بیزانسی متفاوت می باشد.

کلیسای سنت جرج استانبول

مسجد یاووز سلیم (Yavuz Selim Mosque)

این مسجد در منطقه Cukurbostan و رو به گلدن هورن قرار دارد. این مسجد عثمانی مربوط به قرن 16 می باشد و با توجه به این که بسیار بزرگ است، در نمایی که از شهر استانبول ترکیه دیده می شود، این مسجد به خوبی نمایان است.

مسجد یاووز سلیم استانبول
مسجد یاووز سلیم استانبول 1

The Land Walls

از جمله دیدنی های جذاب و زیبای شهر استانبول ترکیه، همین دیوارها می باشند که به دیوارهای قسطنطنیه نیز معروف می باشند. این دیوارها در اصل برای حفاظت از شهر قسطنطنیه در برابر غارتگران، در زمان امپراطوری بیزانس که متعلق به قرن پنجم می باشد، ساخته شده اند. این دیوارها تا به امروز به خوبی نگهداری شده اند و برای بازدید از آن می توانید به ایستگاه متروی Yedikule مراجعه کنید.

دیوار قسطنطنیه
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاذبه های کمتر شناخته شده ژاپن | زیبایی منحصر بفرد در آسیا

ن. چرمچی ، چهارشنبه 9 مرداد 1398

با این مطلب همراه شوید تا ده نقطه دیدنی و کمتر شناخته شده ژاپن را بشناسید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :