مهمترین مواد غذایی برای رفع خستگی آدرنال

در مقاله معروف ترین مواد غذایی برای رفع خستگی آدرنال آمده که آدرنال غده ای می باشد با وزنی حدود 5 گرم که در بالای کلیه قرار دارند. این غدد که غدد فوق کلیوی می باشند با عوامل استرس زا تاثیر زیادی می گیرند و باعث خستگی این غدد می شوند. این غدد بیش از 50 هورمون مختلف را ترشح می کنند. این غدد در کارهای دیگری نیز مشارکت می کند. از جمله این کارها می توان به کمک در سلامت روده ها، کمک به تعادلات معدنی بدن، تنظیم قند خون بدن و میزان هشیاری مغز اشاره کرد. این غدد را می توان از طریق مهمترین مواد غذایی برای رفع خستگی آدرنال تقویت کرد و جلوی خستگی های آدرنال را گرفت. در متن زیر 5 مورد از مواد غذایی مهم در رفع خستگی آدرنال را برسی می کنیم.

خستگی آدرنال

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای میزان قابل توجهی انرژی می باشد و در حفظ سطوح انرژی بدن نیز کمک های فراوانی می کند. این ماده غذایی در صورت مصرف درست می تواند به کنترل و کاهش توده چربی های شکمی کمک کند. کمتر شدن توده چربی های شکمی می تواند به کمتر شدن میزان خستگی های آدرنال نیز کمک کند. تری گلیسیریدهای زنجیره ای متوسط در روغن نارگیل به راحتی در دستگاه گوارش هضم می شوند و به عنوان شکلی از انرژی و به صورت منبعی بسیار بزرگ مستقیما استفاده می شوند. این ماده از مهمترین مواد غذایی برای رفع خستگی آدرنال می باشد.

استفاده از روغن نارگیل

منیزیم

کمبود این ماده در بدن می تواند باعث افسردگی و کم شدن میزان انرژی بدن می شود. اگر به خستگی آدرنال مبتلا هستید می توانید سطح منیزیم بدن خود را اندازه بگیرید و در صورت کمبود آن را به حد عادی باز گردانید. منیزیم مورد نیاز بدن در زنان 300 و در مردان 350 میلی گرم در روز می باشد. کمبود منیزیم را می توانید از طریق مصرف کردن این ماده غذایی در بین معروف ترین مواد غذایی برای رفع خستگی جبران کنید. این ماده معدنی مغذی را می توانید در موادی همچون دانه ها، ماهی، سویا، آووکادو، مغز های خوراکی، سبزیجاتی که برگ هایشان تری می باشد و شکلات تلخ بیابید. این ماده معدنی نقشی بسیار مهمی را در تبدیل کردن گلوکز به انرژی در روده های انسان را بازی می کند.

منیزیم

مصرف شیرین بیان

شیرین بیان گیاهی است که از ریشه آ به صورت خوراکی استفاده می کنند. این گیاه از استرس جلوگیری می کند زیرا باعث بالا رفتن هورمن دی هیدرواپی آندروسترون می شود. همچنین باعث بالا رفتن استقامت و قدرت بدن می شود. می توان گفت ریشه شیرین بیان به گونه ای انرژی زا نیز است. در صورت بالا و یا پایین رفتن هورمن کورتیزول با خوردن ریشه شیرین بیان طبق دستور خاص این هورمون تنظیم می شود و دلیل آن وجود اسید گلیسیریزین در ریشه این گیاه است.

مصرف شیرین بیان

نوشیدن آب

آب در بدن انسان نقش های بسیار کلیدی را ایفا می کند، آب در بدن انسان باعث استقامت می شود، این عمل به این شکل انجام می شود که آب به مبارزه با خستگی های عضلانی می پردازد. آب در بدن انسان نقش افزایش دهنده توان را نیز ایفا می کند که در مقابله با خستگی های آدرنال بسیار حائز اهمیت است. چیزی در حول و هوش 70 % وزن بدن ما از آب تشکیل شده و در زمانی که آب مورد نیاز بدن تامین نباشد و کمتر از سطح مورد نیاز باشد انرژی تولیدی بدن کمتر می شود و بر خستگی های آدرنال هم تاثیر فراوانی می گذارد. به همین علت کم آبی بدن را یکی از مشخصه های خستگی آدرنال می دانند.

نوشیدن آب

ویتامین ث

ویتامین ث یکی از ویتامین های مفید و بسیار مهم برای بدن است زیرا از بدن دفاع می کند یعنی باعث قوی شدن سیستم ایمنی بدن می شود و در صورت حملات مختلف میکروبی و ویروسی به بدن در برابر این رادیکال های آزاد قدرت دفاعی ما را افزایش می دهد. پس در واقع باید گفت ویتامین ث یکی از آنتی اکسیدان های بسیار قدرتمند است که بدن به آن نیاز مبرم دارد. این ویتامین در غدد درون ریز آدرنال باعث تولید کورتیزول می شود. زمانی که غدد آدرنال با مشکل مواجه می شوند در واقع می توان گفت ویتامین ث در نقش کمک رسانی بسیار موثر ظاهر می شود و در سنتز کاتکول آمین شرکت می کند. همچنین باعث تولید اپی نفرین، نوراپی نفرین و دوپامین در صورت نیاز بدن به این مواد می شود. با رعایت کردن موارد با و مصرف به اندازه مواد غذایی مهم در رفع خستگی آدرنال شما می توانید از خستگی های آدرنال جلوگیری کنید.

ویتامین ث

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

درمان های خانگی برای خستگی آدرنال

مسلم علیمحمدی ، دوشنبه 16 اردیبهشت 1398

عوامل زیادی بر کارکرد غدد آدرنال تأثیر می گذارند که یکی از آن ها نوع مواد غذایی است که ما روزانه مصرف می کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :