آشنایی با ماساژ کف پا و فواید مهم آن

اگر دقت کرده باشید، زمانی که درد یا گرفتگی را در نقطه ای از بدن احساس می کنیم، به صورت غریزی و طبیعی ناحیه درد را ماساژ می دهیم. مثلا، زمانی که سردرد داریم، ناخودآگاه پیشانی و شقیقه های خود را مالش می دهیم یا هنگام درد پا پاهای خود را ماساژ می دهیم. ماساژ یکی از درمانهای باستانی است که امروزه به صورت علمی و مدرن به آن پرداخته می شود و در درمان بسیاری از ناراحتی ها و کاهش استرس از آن استفاده می شود. شاید فکر کنید برای ماساژ درمانی باید هزینه های زیادی را بپردازید اما با یک آموزش درست می توانید این کار را خودتان انجام دهید. با ما در مقاله ماساژ کف پا چیست همراه شوید تا شما را با شماری از فواید ماساژ کف پا آشنا کنیم.

ماساژ کف پا

ماساژ درمانی چیست؟

ماساژ درمانی یک روش درمانی است که معمولا برای آرامش و کاهش دردهای عصبی و گرفتگی های عضلانی بر روی بخشهای مختلف بدن انجام می شود. استفاده از این نوع درمان به حدود 2700 سال قبل از میلاد بر می گردد. این درمان که با دست بر روی بافتهای نرم بدن انجام می شود، به کاهش استرس، بهبود دردها و فشارهای عضلانی و بسیاری از ناراحتی های دیگر کمک می کند. امروزه، افراد مختلفی در سرتاسر دنیا از این روش برای درمان استفاده می کنند. طبق اسناد باقیمانده قدیمی، ژاپنی ها، مصری ها، رومی ها و عربها از این درمان استفاده کرده و مالش بدن را روشی مناسب برای آسیبهای ورزشی و جنگی می دانستند. ماساژ درمانی به شیوه ای علمی و جدید توسط هنریک لینگ در سال 1839-1776 پایه ریزی شد و امروزه به عنوان روشی برای مراقبتهای بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

ماساژ درمانی چیست؟

ماساژ برای گرفتگی های عضلانی

زمانی که ماهیچه ها فعالیتی بیش از اندازه داشته باشند، دچار درد و گرفتگی می شوند. این گرفتگی به دلیل تجمع مواد زائدی مانند اسیدلاکتیک ایجاد می شود. براساس مقاله ماساژ کف پا چیست، باید بدانید که ماساژ باعث شده تا گردش خون و جریان لنفاوی در آن ناحیه بهبود یافته و مواد غذایی لازم و اکسیژن به بافتها برسند. در نتیجه، باعث خروج مواد سمی شده و درد کاهش می یابد.

ماساژ برای گرفتگی های عضلانی

چگونگی ماساژ پا

اگر بخاطر شغل خود یا در مواقعی خاص مجبور بودید تا زیاد سرپا بایستید، یک ماساژ کف پای خوب می تواند به آرامش عضلات پای شما کمک کند. همچنین، برای بهبود ظاهر رانهای خود نیز می توانید این بخش را به طور منظم ماساژ پا داده و سیستم لنفاوی را تحریک نمایید.

  • برای اینکه بتوانید کف پای خود را به راحتی ماساژ دهید، بر روی یک صندلی کوتاه بنشینید. سپس، به ماساژ قسمتهای کف پا، رویه پا، پاشنه پا و انگشتان پا بپردازید.
  • یک دست خود را در قسمت روی پا و دست دیگر را در زیر پای خود قرار دهید. سپس، به آرامی از انگشتان پا تا قوزک پای خود را ماساژ دهید. این کار را دوباره به سمت انگشتان پا تکرار کنید.
  • پای خود را با یک دست نگه دارید و با دست دیگر خود انگشتان پا را محکم فشار دهید و بکشید.
  • با انگشت شست خود از قسمت بالای کف پا شروع کرده و به صورت یک خط تا وسط کف پا محکم فشار دهید. در قسمتهای برآمده دو طرف نیز فشارهایی را به صورت چرخشی وارد کنید.
  • یک پای خود را نگه دارید و به آرامی پای دیگری خود را با حرکات مشت ماساژ دهید. سپس، با انگشتان دست به صورت حرکات چرخشی کف پای خود را ماساژ دهید.
  • از قوزک پا تا ناحیه ران پا را ماساژ دهید و این کار را پنج بار تکرار نمایید.
  • برای ماساژ زانو، انگشتان خود را به صورت چرخشی در ناحیه کاسه زانو حرکت دهید.
چگونگی ماساژ پا

آموزش ماساژ کف پا برای زائو

خانم های باردار در زمان زایمان ممکن است احساس سردی در پاهای خود داشته باشند. در این مواقع ماساژ پا می تواند به گرم شدن آنها کمک کند. زمانی که زائو بر روی تخت خود دراز کشیده یا نشسته، پاهای او را از قوزک پا تا نوک انگشتان محکم ماساژ دهید. برای انجام کار می تواند در کف پاهای او با انگشت خود دایره هایی بکشید. براساس مقاله فواید ماساژ کف پا باید بدانید که ماساژ علاوه بر ایجاد آرامش در قسمتهای مختلف بدن، می تواند برای درمان برخی بیماری ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. برای انجام این کار می توانید به متخصصین رفلکش زون تراپی مراجعه نمایید. آنها با استفاده از تحریک نقاطی خاص از کف پا می توانند این درمان را انجام دهند.

آموزش ماساژ کف پا برای زائو
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با مهمترین فواید یادگیری زبان خارجی

ز. نیرومند ، پنج شنبه 15 خرداد 1399

با ما در این مقاله همراه باشید تا از دیگر مزایای یادگیری زبان خارجی نیز آگاهی یابید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :