راهنمای سفر به کشور تایلند | بخش دوم

مشخص کردن هدف

اول از همه باید تکلیف خودتون رو با خودتون مشخص کنید … یعنی اینکه بدونید چرا دارید میرید تایلند. آیا دنبال مکان های تاریخی هستین؟ دنبال جای خلوت واسه ریلکس کردن هستین؟ دنبال جای شلوغ و نایت لایف هستین؟ برای خرید میخاید سفر کنید؟ دنبال طبیعت جنگلی هستین؟ دنبال ساحل و جزیره و شنا هستین؟ …. و خیلی چیزای دیگه. من فرض میگیرم که میخاید یه برنامه ترکیبی برید، شبیه کاری که خودم همیشه دوست دارم و سعی میکنم چه در سفرهای شخصی و چه در سفرهای گروهی انجام بدم.
سوال بعدی اینه که چه مدت میخاید سفر کنید ؟ یه روز؟!! یه هفته؟ یه ماه؟ این مورد خیلی مهمه چون اگر زمان کم باشه باید هدف ها رو اولویت بندی کنید. من در ادامه چند تا برنامه سفر بر اساس زمان براتون مینویسم.

تایلند

سفر سه هفته ای

میتونید سفر رو از شمال تایلند شروع کنید. فرض میکنیم فصل بارش هم نیست و قراره در آخر سفر رو در سواحل و جزایر با یه  آب تنی خوب تموم کنیم :)) میتونید سفر رو از شهر چیانگ مای (Chiang mai)، بزرگترین شهر شمال تایلند شروع کنید. این رو به این خاطر میگم که پروازهای بین المللی زیادی به اونجا وجود داره. این شهر جالبه. هر کسی نمیره. شهر آرومی نشون میده ولی خیلی از جوونهای اروپایی که همه جای تایلند رو رفتن، میان اونجا گرفتار میشن و موندگار میشن. شهر دوست داشتنی ای هست. هم ارامش داره هم زندگی شبانه خاص خودش. دریا و ساحل نداره ولی جنگل و معبد زیاد داره. البته برای شنا یه جاهایی هم داره. زیپ لاین معروفی داره، شهربازی نسبتا بزرگی داره که پاندا هم داره، معبد و اینا هم داره. عذاهای ارزون و خوشمزه هم زیاد پیدا میشه. از چیانگ مای میتونید یکی دو روز برید چیانگ رای (Chiang rai) و برگردید. اونجا یکمی خلوت تره و یه چنتا معبد خوشگل هم داره. طبیعت خوبی هم داره ولی باید بگردید جاهای خوبشو پیدا کنید. میتونید صبح زود از چیانگ مای با اتوبوس 3 ساعته برسید اونجا و عصر برگردید. یا یه شب بمونید و برگردید. هم چیانگ مای و هم چیانگ رای دسترسی به دهکده قبیله گردن درازها رو دارید که میتونه جذاب باشه براتون.  همچنین میتونید به یک سمت دیگه با اتوبوس برید و برسید به روستای پای (Pai). اونجا هم شاید واسه یه شب اقامت جالب باشه. جاهای دیگه هم داره که یکم دور میشه و به سمت غرب هست. یکم سرچ کنید پیدا میکنید  چیانگ مای و اطرافش میتونه برنامه 3 الی 4 روزه شما باشه. بعد از اینجا میتونید با اتوبوس برید شهر تاریخی سوخوتای (Sukhothai) که یک شهر تاریخی هست و شاید اولین پایتخت تایلند قدیم بشه محسوبش کرد. جاهای زیبایی از نظر تاریخی داره. مسیر اتوبوس 6 ساعت هست. شاید یک شب اقامت کافی باشه. سپس با اتوبوس حدود 5 الی 6 ساعت دیگه ادامه بدین بیاید شهر آیوتایا (Ayuttaya) که دومین پایتحت تایلند قدیم بوده و اونجا هم سایت های تاریخی قشنگی وجود داره. شاید اگر بخاید کامل بگردین، بد نباشه یک شب بمونید. مقصد بعدی میتونه بانکوک باشه. این شهر طبیعت خاصی نداره خودش، ولی در اطرافش پارک های ملی وجود داره که میتونید یک روزه برید و بیاید. خود شهر هم به جز ساحل همه جور امکاناتی داره. مثلا پارک آبی و باغ وحش و قایق سواری و غیره. فقط یکم بزرگ هست شهر و هزینه تاکسی و اینا یکم شاید زیاد بشه. تنها جایی که تاکسی به صرفه هست این شهر هست. نسبت به توک توک (موتورهای کابین دار) برای خیلی مسیرها ارزون تر میشه و همه جا هم تاکسی هست. مترو هم خوبه ولی هر ایستگاه هزینش بیشتر میشه. برای یک نفر خوبه. برای انتخاب هاستل به مسیر مترو و نزدیکی به جاهایی که دوست دارید برید دقت کنید. مکان های دیدنی رو در گوگل سرچ کنید و روی گوگل مپ پیدا کنید و بعد با موقعیت اقامت قیاس کنید. بانکوک شاید دو الی 3 شب کافی باشه براش.
مقصد بعدی میتونه کرابی (krabi) باشه. از بانکوک تا اونجا حدود 12 ساعت راه هست با اتوبوس. شبانه برید و تو ماشین بخابید و هزینه اقامت هم ندین  یا در روز برید و منظره ها رو ببینید. البته خیلی هم خاص نیست مسیرش. شهر کرابی اروم هست. البته یه منطقه ساحلی شلوغ تز داره به اسم Ao nang که میتونید اونجا برید اگر شلوغی رو بیشتر دوست دارید. نیم ساعت با شهر اصلی فاصله هست. اگر موتور سواری بلدید و گواهینامه دارین، از Ao nang موتور بگیرید و برید اطرافش مخصوصا به سمت شمالش رو بچرخید. خوشگله  همچنین ساحل Railay beach هم از اونجا با قایق دسترسی دارید که توصیه میکنم برید چون خیلی خوشگله. حتی اقامت هم میتونید داشته باشید فقط ممکنه گرون تموم شه براتون  با قایق یک ربع راه هست از Ao nang و نیم ساعت از خود Krabi. این منطقه شاید دو الی 3 شب کافی باشه. معبد و چشمه آب گرم و دریاچه اب شیرین و این چیزا هم داره که البته بعضیاش یک ساعت فاصله داره
از اونجا میتونید با کشتی برید جزیره فی فی (Phi Phi island) که دو ساعت راه هست. جزیره باحالیه و شاید دو سه شب اقامت جالب باشه. از همون جزیره تور های جزایر اطرافش هم باحاله برید.
دوباره میتونید با کشتی برید سمت پوکت (Phuket). شهر قدیم پوکت آروم تر هست، ولی اگر ساحل میخاید باید برید جاهای دیگه. شلوغ ترین منطقه اسمش پاتونگ (Patong) هست که زندگی شبانه روزی دایر هست. از اونجا به سمت جنوب برید، یکی دو تا ساخل خلوت و زیبا هم داره که برای ریلکس کردن خوبه. همه مناطق هم هتل و اقامتگاه های مختلفی داره. کلا اینو بگم که تایلند هتل های خیلی خوبی با قیمت های مناسب میتونید راحت پیدا کنید. راستی گشت های یک روزه خوبی میتونید بخرید. مثلا یک روزه جزیره جیمز باند و اطرافش یا مثلا بازی های مهیج زیپ لاین و فیل سواری و آبشار و رفتینگ رو در یک پکیچ یک روزه پیدا کنید برید. اینجا میتونه مثلا 3 الی 4 روز کافی باشه در انتها میتونید پرواز بگیرید برگردید تهران.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر به کشور تایلند | بخش اول

مملیکا محمد ، پنج شنبه 5 مرداد 1396

تایلند … حتی اسمش هم هنوز لرزه بر اندام خیلی ها میندازه :)) راهنمای سفر به کشور تایلند همراه با مملیکا

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :