قلعه فریزر اسکاتلند؛ بنایی که شاهد قتل یک شاهزاده خانم بود

بانو یکشنبه 12 فروردین 1403

همه قلعه های قدیمی یک وجه تشابه با هم داشته اند و آن، حضور یک روح یا ارواح متعدد بوده که به دلایلی حاضر به ترک این بناهای باستانی نشده و در طول سالها به طرق مختلف حضور خود را به دیگران نشان داده اند. منشا حضور این ارواح، گاهی عشق بوده است و گاهی انتقام. یکی از بناهایی که حضور ارواح در آن پر رنگ احساس می شود، قلعه فریزر اسکاتلند Fraser Castle بوده که ما در این مطلب قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. پس، با ما همراه بمانید.

قلعه فریزر اسکاتلند

آشنایی

قلعه فریزر Fraser Castle در منطقه ابردین شایر اسکاتلند قرار گرفته و یکی از تسخیر شده ترین قلعه ها بشمار می رود. قلعه فریزر اسکاتلند تا اندازه ای مشهور بود که توسط کارشناسان برنامه تلویزیونی تسخیر شده ترین ها (Most Haunted) مورد بررسی قرار گرفت. قلعه فریزر Fraser Castle را باید یکی از نمونه های چشمگیر معماری اسکاتلند و یکی از پر جزئیات ترین قلعه های این کشور دانست.

آشنایی با قلعه فریزر

موقعیت و قدمت

قلعه فریزر اسکاتلند Fraser Castle در زمینی به مساحت 1/2 کیلومتر مربع ساخته شده و چشم اندازهای زیبا و دلفریبی شامل زمینهای چمن و مزارع دارد. قلعه فعلی در ابتدا پیرامون برجی قدیمی متعلق به 1400 تا 1500 ساخته و به تدریج کامل شده است. احداث قلعه در سال 1575 و به دستور ملاک اسکاتلندی و نسل ششم خاندان فریزر یعنی مایکل فریزر آغاز شده و در نهایت، در سال 1636 به پایان رسید. در جناح شمالی بنا، علامتی نصب شده که علامت استاد و سنگتراش اصلی این عمارت یعنی جان بل هست.

موقعیت و قدمت قلعه فریزر

افسانه های قلعه

قلعه فریزر تا سال 1921 در شاخه های مختلف خانواده فریزر دست به دست چرخید و در تملک اعضای این خاندان بود. اما، سرانجام توسط ویکونت کاودری خریداری شد و او هم عمارت را به پسرش کلایو پیرسون بخشید. آقای پیرسون و بعدها دومین دختر او نیز در این عمارت سکونت داشتند تا اینکه در سال 1976 قلعه فریزر به نشنال تراست اسکاتلند واگذار شد. این قلعه بخاطر روح یک شاهزاده خانم معروف شد که ظاهرا هنگام خواب در اتاقی به اسم اتاق سبز به قتل رسیده است.

این قلعه بخاطر روح یک شاهزاده خانم معروف شد که ظاهرا هنگام خواب در اتاقی به اسم اتاق سبز به قتل رسیده است. به گفته افسانه ها، جثه اورا از پله های سنگی قلعه به پایین کشیده شده و دنباله لباسش هنگام این جابجایی ردی از خون را از خود بجا گذاشت. این رد خون با وجود همه تلاشها هرگز از روی سنگ فرشها پاک نشد. در نتیجه، مالکان روی همه پله ها را با کفپوش چوبی پوشاندند. در طول سالها، ساکنین عمارت همگی از مشاهده روح سرگردان یک پرنسس خبر دادند که در راهروهای این عمارت دائما در رفت و آمد بوده و به این سو و آن سو می رود.

بازدیدکنندگان قلعه و کارمندان آنجا به تناوب صدای پیانوی ارواح را به گوش خود شنیده اند و علاوه بر این، آنها از شنیدن نجواهای ارواح در راهروهای خالی صحبت می کنند. همچنین، گروهی از شاهدان عینی حتی روح لیدی بلانش دورموند را هم دیده اند که در سال 1874 وفات یافت. روح این بانو اغلب در لباس سیاه رنگ بلند در زمینهای اطراف عمارت و همچنین پلکان مشاهده شده است. خدمه و کارکنان آشپزخانه هم بارها از صدای خنده و سرود خوانی کودکان صحبت کرده اند.

استفاده مردم از قلعه

در دنیای سینما هم قلعه فریزر بعنوان لوکیشن مورد استفاده قرار گرفته و برخی از صحنه های فیلم برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب یعنی فیلم ملکه (The Queen) با بازی هلن میرن در این قلعه فیلمبرداری شده اند. همچنین، از عید پاک تا اکتبر درهای خود قلعه به روی مردم باز بوده و زمینهای اطراف و باغها در همه روزهای سال پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگانی هستند که به دیدن این جواهر زیبای تاریخی می آیند. علاوه بر این، مشتاقان می توانند این قلعه را برای مراسمهای خود از قبیل عروسی یا گردهمایی ها اجاره کنند.

استفاده مردم از قلعه
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

نخستن تکیه در تهران را یک شاهزاده خانم صفوی بنا کرد

گلاره یوسف پور ، سه شنبه 18 مرداد 1401

براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نخستن تکیه در تهران را یک شاهزاده خانم صفوی بنا کرد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :