تاثیر حسادت بر مغز | حسادت کردن می تواند چه تاثیری بگذارد؟

حسادت کردن به شرایط زندگی دیگران، داشته و نداشته های آنان با خود و مقایسه کردن های اشتباهتان ٬ مستقیما روی مغز ، کبد و کیسه صفرا اثر گذاشته و آسیب می زند. در این مطلب ما نتیجه ی تاثیر حسادت بر مغز ، کبد و کیسه صفرا می گوییم. با همگردی همراه شوید.

حسادت کردن می تواند چه تاثیری بر مغز و کبد بگذارد؟

تاثیر حسادت کردن بر مغز ، کبد و کیسه صفرا

در سال 2010 ٬ روی زوج های مختلفی که با یک پرده بینشان از هم جدا بودند ، آزمایشی انجام شد. آن ها باید تصاویری زنان مختلفی را در کامپیوتر مشاهده می کردند و سپس آن ها باید اشخاص موجود در تصاویر را از نظر میزان جذاب بودنشان ترتیب بندی می کردند. تقریبا در وسط زمان آزمایش به خانم ها گفتند که همین تصاویر به شوهرهای آن ها نشان داده شده و از آن ها هم خواسته شده که تصاویر این زنان را از نظر میزان جذابیتشان ترتیب بندی کنند.محققان ، عکس العمل خانم ها را دقیق زیر نظر گرفتند و نتیجه این آزمایش این شد که آن هایی که بعد شنیدن این خبر حسادت بیشتری کردند ، دچار بیشترین حد ٬ حواس پرتی شدند. حسادت باعث شده بود که توجه آن ها نسبت به چیز های دیگر کمرنگ شده و از بین برود. براساس همین آزماش هنگام حسادت کردن شما حتی نمی توانید درست مشاهده کرده و فکر کردن به چیز هایی که مقابلتان در حال به وقوع پیوستن است را از دست می دهید و متوجه آن ها نمی شوید.پس حسادت کردن یک محرک برای بروز و دچار شدن به احساسات مختلفی مانند استرس ، اضطراب و افسردگی می شود و همین باعث به تولید شدن بیشتر از اندازه آدرنالین و همچنین نورآدرنالین در خون و بدنتان می شود.به غیر از موارد گفته شده ، حسادت کردن به دیگرا بر کیسه صفرا اثر منفی داشته و همچنین با تولید بیش از اندازه هورمون ها در بدن باعث ایست خون در کبد و در نتیجه باعث به وجود آمدن عدم تعادل صفرا در کیسه صفرا می شود. این اتفاق برای مغز ٬ کبد و کیسه صفرا خودشان باعث به وجود آمدن دیگر مشکلات و بیماری ها در بدن می شود که در زیر نام برده شده اند :
1-از کار بازداشته شدن سم زدایی بدن
2-ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن
3-بی خوابی
4-افزایش فشار خون
5-افزایش ضربان قلب
6-افزایش سطح آدرنالین
7-کلسترول بالا
8-اختلال در هضم و گوارش
تاثیر حسادت بر مغز روی سیستم عصبی اثر گذاشته و ضربان قلب و فشار خونتان را از حالت عادی خارج می کند.

حسادت و اثرات آن بر سلامتی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

COVID-19 می تواند مستقیما بر قلب تأثیر بگذارد

گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 25 تیر 1399

اخیرا یک مطالعه سلولهای بنیادی نشان داده است که کروناویروس جدید، می تواند سلول های قلب را از طریق همان گیرنده موجود در ریه ها آلوده کند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :