خوراکی های پرکالری برای کاهش وزن | معرفی 5 خوراکی و رازهای آن ها

کاهش وزن و سلامتی، تبی ست که این روزها داغ می باشد. افراد  زیادی به دنبال تناسب اندام و کاهش وزن هستند. این مطلب کمک میکند سالمتر به این هدف برسند. قانون کم کردن وزن میگوید که دریافت کالری  کمتر و سوزاندن کالری بیشتر بهترین راه است، ولی قرار نیست برای کاهش کیلوهای اضافه رژیم و زندگی خود را بر پایه اعداد وارقام شکل دهید. طبق نظر متخصصان تغذیه: مصرف برخی مواد غذایی با کالری بالا  برای کسب موفقیت، در این مسیر خیلی هم خوب است.در دنباله مطلب،با بعضی از این مواد کالری بالا و سرشار از مواد مغذی( فیبر،چربی و پروتئین) که میتوانند در راه کاهش وزن کمک کنند، بیشتر آشنا می شویم.

آواکادو

آواکادو

در مجموعه خوراکی های پر کالری ، یک سوم از یک آووکادو دارای 80 کالری است، و دارای تقریبا 20 ویتامین و مواد معدنی و همچنین سه گرم فیبراست. همچنین این میوه با کالری بالا منبع خوب پتاسیم است، که یک ماده معدنی خوب برای مقابله با نفخ محسوب میشود و همچنین سرشار از چربی های تک اشباع میباشد. در کنار فیبر ، کالری این چربیها احساس سیری را در دراز مدت به فرد القاع کرده و کمک میکند هوس خوردن در طول روز کاهش یابد.به طرق مختلف میتوان این میوه را روزانه استفاده کرد و یکی از روش ها هم استفاده از آواکادو به همراه تخم مرغ در وعده غذایی صبحانه است. برای کاهش وزن در مجموعه کالری های پر کالری با این روش، روز خود را با احساس سیری و پری آغاز کنید و برای ساعت ها خود را از مضرات ریزه خواری و هله هوله خوری نجات دهید.

 

زرده

 

زرده تخم مرغ

اگر در راه کاهش وزن و کم کردن کالری هستید، مصرف سفیده تخم مرغ به جای تخم مرغ کامل، شاید کالری کمتری را وارد بدنتان کند؛ اما در دراز مدت این کار کمکی به کاهشتان نخواهد کرد.چون زرده تخم مرغ منبع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین A، ویتامینهای K،B و کولین است. وجود این مواد مغذی از عملکرد سوخت وساز و سلامت تیروئید پشتیبانی میکند که هر دو مورد برای کاهش وزن ضروری هستند.یکی از چربی های با تراکم بالای مواد مغذی ،زرده تخم مرغ است. به همین جهت، به جای حذف کامل آن از رژیم غذایی خود برای کاهش وزن ، بهتر است موارد دیگری را برای کاهش کالری های مصرفی در خوراکی های پر کالری نظر گرفت.

لبنیات

لبنیات پرچرب

برای کاهش وزن و طب سنتی برای رژِیم کاهش وزن در مجموعه خوراکی های پر کالری ، به نکته هایی اشاره دارد:تنها لبنیات کم چرب یا بدون چربی مصرف کنید. اما شاید این توصیه مفید و موثر نباشد.تحقیقات جدید نشان از این دارد که : افرادی که کسانی که لبنیات پرچرب مصرف میکنند نرخ پایین تری از چربی هستند، نسبت به کسانی که لبنیات کم چرب مصرف می کنند.در شرایطی که این تحقیقات میتوانند به دلایل عوامل بسیاری بدست آمده باشند.چربی شیر، دارای اسید چربی به نام اسیدلینولئیک کونژوگه(CLA)است که میتواند به کاهش چربی کمک کند. علاوه بر این،چربی اضافه از لبنیات پرچرب، مثل ماست یونانی پرچرب،احساس پری و سیری را بهتر ایجاد میکند.و این یعنی کاهش هوس های غذایی و مصرف میان وعده ها ودر کل،کمتر خوردن است.وقتی تلاش میکنید کاهش وزن داشته باشید،بهترین انتخاب برای شما،مصرف راهکارهای ساده،(فاقد قند)لبنیات و اضافه کردن میوه ها و مغزهای خوراکی تازه برای بهبود عطر و طعم و بافت آنهاست.

مغزها

مغزهای خوراکی

استفاده از مغزهای خوراکی به عنوان میان وعده، میتواند یک پیشنهاد خوب باشد.چون مغزها سرشار از فیبر،پروتئین،و چربی های تک و چند اشباع هستند.که در شکل گیری حس سیری و پری معده برای مدت طولانی تر ،موثر عمل میکنند.و البته با توجه به این نکته که در مصرف این خوراکی ها نباید زیاده روی کنید. بادام وپسته بیشترین کالری را دارا هستند.مصرف 49 عدد پسته و 23عدد بادام،معادل دریافت 160 کالری است.با رعایت اعتدال و تقسیم بندی مناسب در مصرف مغزها میشود و میتوان اهداف تناسب اندام خود را با کمک این مغزها محقق ساخت.

زیتون

روغن زیتون

این ماده غذایی محبوب،یکی از اجزای اصلی رژیم مدیترانه ای محسوب میشود.و این رژیم غذایی ،مبنایش متعادل و سالم غذاخوردن است.در نتیجه جای تعجب نیست که متخصصان تغذیه،مصرف روغن زیتون را که از کالری بالایی هم برخوردار است را برای کاهش وزن توصیه میکنند. این روغن،حاوی اسید چرب چند غیر اشباع است که التهاب را کم میکند.یکی از دلایل شایع افزایش وزن همین التهاب است.یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حدود 120 کالری دارد.بهمین خاطر بهتر است بعنوان چاشنی به آن نگاه کرد.بهترین مورد مصرف روغن زیتون، چاشنی سالاد و پخت و پز میباشد.حُمُص به همرا روغن زیتون،یک میان وعده سالم است که بخوبی احساس سیری را در انسان بوجود می آورد ونیز برای کاهش وزن بسیار توصیه شده است.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

خوراکی هایی که برای کاهش وزن باید دور آن ها را خط بکشید

گلاره یوسف پور ، یکشنبه 12 مرداد 1399

در حالی که همیشه بهتر است رژیم غذایی شما همراه با افزایش فعالیت بدنی باشد، غذا های معمول خاصی وجود دارد که می توانید از رژیم غذایی خود قطع کنید که تقریباً بلافاصله منجر به کاهش وزن می شود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :