باورهای مردم چین در دنیای پس از مرگ | آداب و رسوم باور نکردنی

در این مطلب از فرهنگ مردم چین برایتان می گوییم. مردم چین از باور های مختلف و عجیبی برخوردارند که منشا این باور ها به زندگی پس مرگ و اعتقادات آنها باز می گردد. ارواح نیز گوشه ای از فرهنگ و اعتقاد این مردم را شامل می شود. عبادت نیاکان، یکی از اصلی ترین اعتقادات در چین عبادت نیاکان است که از زندگی پس از مرگ منشا گرفته است و بخش مهمی از آیین مذهبی را شامل می شود. آنها معتقدند که اگر مراسم خاکسپاری به صورت کاملا صحیح انجام نشود روح فرد فوت شده سرگردان می شود به همین خاطر بیشتر خانواده ها برای مراسم خاک سپاری از فرهنگ فنگ شویی بهره می گیرند این فرهنگ دانشی است در باره ی قرار گرفتن هرچیز در زمان و جای مناسب. چینی ها باور دارند که روح نیاکان از آنها مراقبت می کند و خوش شانسی آنها از این ارواح سر چشمه می گیرد. همین موضوع دلیل می شود تا برای خوش بختی و اقبال خوب محرابی برای فرد اختصاص داده و عود بسوزانند حال اینکه سوزاندن مقدار عود با خوش شانسی فرد رابطه ای کاملا مستقیم داشته و هر چه عود بیشتری سوزانده شود خوش شانسی هم بیشتر می شود. برای اطلاعات بیشتر از باورهای مردم چین و فرهنگ مردم چین با همگردی همراه باشید.

دفین در چین

دور کردن اهریمن در طول روز در فرهنگ مردم چین

چینی ها در طول روز تلاش می کنند تا ارواح آرامش و تسکین یابند اما وقت زیادی را هم نیز صرف دور کردن ارواح خبیثه توسط راه هایی مانند دادن پیشکش، حمل دعا و طلسم، سوزاندن عود، آویزان کردن اشیا دفع کننده و حتی استفاده از تصویر هوآنگ کویِی که یکی از دفع کننده های اهریمن است می کنند. هوآنگ کویِی از افراد معروف در افسانه ی چینی بوده است که طبق این افسانه این شخص 80 هزار روح پلید را در اختیار دارد و عکس این روح موجب نگهبانی و حفاظت از افراد خانه می باشند از این عکس نیز در مکان های تجاری با کالاهای گران بها نیز استفاده می شود تا این روح نگهبان مراقب و محافظت کننده باشد که از اعتقادات و باورهای مردم چین و دنیای پس از مرگ در چین می باشد.

چین

مراسم روح تکانی تبتی در فرهنگ مردم چین

روح تکانی یا داجی مراسمی است که راهبان تبتی با پوشیدن لباس ارواح و اهریمن و رقص فستیوال آن را برگزار می کنند. این فستیوال در ماه مارس و در فصل بهار به عنوان پاکسازی روحی برگزار می شود و تولدی دوباره از طریق بیرون کردن موجودات اهریمنی و دور کردن نحسی است. در بیست و نهمین روز از اولین ماه سال نو یا لوسا همه ی افراد به منظور این مراسم و دور کردن نحسی گرد هم می آیند. مراسم روح تکانی تبتی از باورهای مردم چین در دنیای پس از مرگ در چین می باشد.

مراسم روح تکانی تبتی

رقص باستانی پوو و دور کردن ارواح خبیثه

این رقص که یکی از مهم ترین رسوم در فرهنگ مردم چین است سال های زیادی در دهکده ی نیدا به منظور راندن ارواح خبیثه انجام می شود. در این رقص ابتدا مرشدی شال سفید رنگی را که نماد روح است می سوزاند و سپس هفت مرد درشت هیکل با خاکستر آن خطوطی بر روی بدن خود حک کرده و به رقص می پردازند در این هنگام نیز تمام مردم دهکده با نیزه هایی که بر سر آنها نان و گوشت قرار دارد به این مکان می آیند تا به پوو ها بدهند حال اینکه هر کس غذای بیشتری را پیشکش کند خوش شانسی بیشتری دریافت می کند. این مراسم که نیز در ژانویه برگزار می شود پووهایی هستند که انژی های بد و اهریمنی را به داخل رودخانه ریخته و انرزی های خوب را نگه می دارند.

رقص باستانی پوو و دور کردن ارواح خبیثه

اسکناس ها و پول های جهنمی برای مردگان

بر اساس اعتقاد چینی ها ارواح نیز به داشتن پول نیاز دارند به همین خاطر اسکناس های جهنمی برای دادگاه مردگان در دنیای پس از مرگ یا دی یویو چاپ می شود. این دادگاه برای باز خواست مردگان به وسیله ی یک رییس زمینی به نام یان وانگ برگزار می شود؛ در این دادگاه گناه کاران برای کفاره ی گناهان خود به یک زیر زمین هزار توی و ارد می شوند و یا پس از دریافت حکم خود به بهشت وارد می شوند. این پول های جهنمی از پیشکش های زندگان به مردگان است که این پیشکش ها را از طریق سوزاندن به مردگان رسانده و آرامش را به آن ها باز می گردانند. برخی از مردم این اسکناس ها را به شکل مخصوصی تا زده و یا اینکه آن ها را روی هم قرار می دهند. جمع اسکناس برای مردگان از باورهای مردم چین در دنیای پس از مرگ در چین می باشد.

چین 1

هفتمین ماه، ماه روح

طبق سنت های چینی در هفتمین ماه قمری پرده ی میان دنیای مرده وزنده برداشته شده و مردگان می توانند به زمین بیایند مردم نیز به این دلیل و برای آرامش ارواح کار های مختلفی انجام می دهند. مردم چین عقیده دارند ارواح از تنوع و تغییر خوششان نمی آید به همین علت اگر کودکی در این ماه به دنیا بیاید مردم در روز جشن می گیرند و خوشحالی میکنند؛ آنها عقیده دارند برای آرامش ارواح از خرید ماشین جدید، خرید خانه، اسباب کشی به مکان جدید، ازدواج و حتی شروع فعالیت تجاری باید خودداری کرد. علاوه بر ممنوعیت جشن ها دز روز مردم از کارهایی مانند پوشیدن لباس قرمز، سوت زدن و یا آواز خواندن و براشتن پول از روی زمین اجتناب می کنند و عقده دارند این کارها همه موجب جلب توجه ارواح می شود.

هفتمین ماه، ماه روح

روز ارواح گرسنه

در شب پانزدم هفتمین ماه قمری در جین مراسمی مانند هالووین به نام روز ارواح برگزار می شود این مراسم که از صبح آغاز شده در پایان روز با برگزاری فستیوالی به اتمام می رسد. این فستیوال شبانه از آیین بودا و تانو به یادگار مانده است که در طی آن غذا و پول جهنمی به ارواح پیشکش کرده و در آخر داشی یی را که مجسمه از کاغذ شش متری با نام خدای نگهبان ارواح است را به آتش می کشند.

مردم چین از باور های مختلف و عجیبی برخوردارند که منشاا این باور ها به زندگی پس مرگ و اعتقادات آنها باز می گردد. ارواح نیز گوشه ای از فرهنگ و اعتقاد این مردم را شامل می شود

پیوند ارواح

طبق عقیده ی چینی ها ارواح نیز در زندگی پس از مرگ شایسته ی عشق و سعادت و حتی خوشبختی می باشند؛ به همین خاطر هراز گاهی این سنت هزار ساله ی ازدواج برای ارواح را برگزار می کنند. در این سنت دو خانواده که فرزندان مجرد خود را از دست داده اند در مکانی جمع شده و برای ازواج فرزندان فوت شده ی خود برنامه ریزی می کنند؛ آنها اجساد را در کنار هم دفن می کنند تا آنها با هم ازدواج کرده و پس از مرگ آرامش یابند. بخش عجیب این ماجرا دزدیده شدن جسد دختران است؛ دزد ها این اجساد را در اختیار خانواده هایی که به دنبال همسر برای پسر خود هستند گذاشته و پول بسیاری را دریافت می کنند. پیوند ارواح از باورهای مردم چین در دنیای پس از مرگ در چین می باشد.

پیوند ارواح

تمیز کردن قبر مردگان

در پانزدهمین روز بهار در برخی مناطق روستایی، فستیوالی به نام کانمینگ یا جارو زدن بر گزار می شود، در این روز خانواره ها اطراف قبر عزیزان خود را جارو می زنند و برای مردگان خود عود سوزانده و همچنین میوه تازه و گل و پول پیشکش می کنند.

تمیز کردن قبر مردگان در چین

تمیز کردن قبر مردگان در چین

چند سال پس از دفن جسد، مراسمی به نام مراسم پاکسازی استخوان در برخی نقاط مانند تایوان و بخش هایی از چین برگزار می شود. این مراسم فرصتی برای توجه افراد جوان به نیاکان خود فراهم می کند، طی آن یکی از مردان خانواده استخوان ها را خارج کرده و پس از پاک سازی در گلدانی سفالی دفن می کنند.

چین 2

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

باورهای مردم هند | هندوستان عجیب اما باور کردنی

سفاگ ، پنج شنبه 5 بهمن 1396

کشورهندوستان، جایی برای دیدن آداب و رسوم شگفت انگیز و تنوع بالای فرهنگی، زبانی و دینی است. تفاوت های فاحشی را در تمام ابعاد زندگی مردم هند می توان مشاهده کرد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :