بهترین درمان ها برای سردرد و رسیدن به آرامشی بی نظیر

یکی از دردهایی که امروزه قشر وسیعی در جامعه با آن دست به گریبان هستند، سردرد است که تمام افراد از هر جنس و سنی را به خود درگیر کرده است. شما نیز حداقل یکبار به آن دچار شده اید. سردردها متفاوت هستند زیرا علل بوجود آمدن آن متفاوت است پس برای هر نوع از آن باید از درمان های موثر برای سردرد بهره گرفت و باید قبل از اینکه درد غیر قابل کنترل شود آن را از طرق مختلف و مناسب تسکین داد. در این بخش ما شما را با بهترین درمان ها برای سردرد آشنا می سازیم که اگر زمانی دچار سردرد شدید بتوانید توسط مفیدترین درمان ها برای سردرد آن ها را بهبود بخشید.

درمان های موثر برای سردرد

تشخیص نوع سردرد

همانطور که گفتیم ما با انواع سردردها رو به رو هستیم که از آن جمله می توان به سردردهای عصبی، میگرن، سردرد ناشی از استرس، سردردهای مزمن روزانه و بسیاری دیگر اشاره کرد. قدم اول برای درمان سردردهای گاه و بیگاه ما شناخت خودمان از نوع سردردی است که به آن مبتلا می شویم تا در قدم بعد بتوان توسط مفیدترین درمان ها برای سردرد آن ها را درمان کرد.

تشخیص نوع سردرد

مصرف سریع از قرص های مسکن

یکی از راه های اولیه برای تسکین سردرد مصرف قرص های مسکن است که در انواع مختلف وجود دارد. اگر به یک سردرد معمولی دچار شده اید بهتر است قبل اینکه درد آن حاد شود و یا شدت پیدا کند از مسکن مناسب استفاده نمایید زیرا یک الی دو ساعت برای اثرگذاری قرص ها و تسکین درد ما زمان لازم است اما اگر درد شما شدید بود بهتر است از مسکن های زیر استفاده نمایید: ایبوپروفن ها، آسپرین، ناپروگسن، اسپری بینی کپسایسین. نکته قابل توجه این است که از این داروها نباید به صورت دائم و روزانه استفاده کرد زیرا داروها نیز عوارض خاص خود را دارند و در صورت نیاز به مصرف بیش از حد باید به پزشک مراجعه کرد زیرا مصرف بیش از اندازه آن ها باعث می شود که بدن شما به آن ها مقاوم شود و در صورت نیاز دیگر جوابگوی دردها نباشند. پس در صورت استفاده از مسکن ها سه بار در هفته حتما باید به پزشک مراجعه کنید. اگر در اثر مصرف زیاد مسکن ها بدن شما مقاوم شود نه تنها دردهای شما را دیگر تسکین نخواهد داد بلکه دچار سردردهای برگشتی نیز خواهید شد پس در انتخاب یکی از مفیدترین درمان ها برای سردرد دقت کافی داشته باشید.

مصرف سریع از قرص های مسکن

تشخیص کمک های پزشکی صحیح

روش بالا تنها زمانی مناسب است که شما تنها سردرد داشته باشید یعنی اگر همراه با سردرد علائم دیگری داشتید باید قبل از هر اقدامی به پزشک مراجعه نمایید زیرا علائم دیگر در کنار سردرد می تواند نشانه خطرات بزرگی چون مننژیت، سکته و انسفالیت باشد. پس در صورتیکه سردردهای شما با علائمی چون گرفتگی گردن، تهوع و استفراغ، غش کردن، مشکل در بینایی، مشکل در راه رفتن و یا صحبت کردن، احساس ضعف یا بی حسی و بی حسی در یک سمت بدن همراه بود سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

تشخیص کمک های پزشکی صحیح

دقت در میزان مصرف کافئین

برخی افراد معتقدند که مصرف کافئین باعث تسکین سردرد در آن ها می شود. درست است اما این افراد باید بدانند که کافئین اثر دو گانه دارد یعنی در صورت وابسته شدن بدن به آن نه تنها سردرد را تسکین نمی دهد بلکه خود موجب سردردهای بیشتر نیز خواهد شد.

دقت در میزان مصرف کافئین

مصرف آب زیاد می تواند مفید باشد

یکی از علل شایع سردرد بخصوص در فصل گرما و یا مناطق گرمسیر کم آب شدن بدن ما است. پس یکی از بهترین درمان ها برای سردرد، به محض شروع این است که یک لیوان بزرگ آب بنوشید البته نباید تنها به این یک لیوان بسنده کرد و باید در طول روز به نوشیدن فنجان های کوچک آب ادامه داد. اگر علت سردرد شما همین مورد باشد خواهید دید که کم کم درد شما تسکین می یابد. میزان مصرف آب روزانه بر حسب جنسیت متفاوت است یعنی مردان باید 13 فنجان (معادل با 3 لیتر) و زنان 9 فنجان (2.2 لیتر) در روز آب بنوشند.

مصرف آب زیاد می تواند مفید باشد

استراحت در مکانی آرام و تاریک

یکی دیگر از راه های تسکین سردرد این است که به مکانی کاملا آرام و ساکت رفته، پرده ها را بکشید و چراغ های آن را نیز خاموش کنید و مدت 30 دقیقه با تمرکز بر روی تنفس خود دراز کشیده و در کمال آرامش استراحت کنید.

استراحت در مکانی آرام و تاریک

آرامش عضلات و تمرین های مربوط به آن

امروزه برای تسکین بسیاری از دردها حتی سردرد از تمرینات خاص و آرامش بخشی همچون مدیتیشن و یوگا استفاده می شود. در واقع انجام تمریناتی برای آرامش عضلات به تسکین دردها بسیار کمک می کنند. برای این کار باید در مکانی آرام دراز کشیده و چشم های خود را در کمال آرامش ببندید و نفس عمیق بکشید. حال عضلات پیشانی خود را به مدت 5 ثانیه منقبض کرده سپس این عضلات را رها کنید و بر روی حس آرامش خود تمرکز کامل کنید که می توانید یکی از درمان های موثر برای سردرد باشد.

آرامش عضلات و تمرین های مربوط به آن

استفاده از کمپرس سرد

در صورتی که درد شما در شقیقه ها و یا سینوس ها باشد می توانید با قرار دادن چیزی سرد و نرم بر روی پیشانی و چشم های خود دردتان را کاهش دهید زیرا سردرد در این نواحی اغلب به دلیل التهابات جزئی بوجود می آید که با قرار دادن کمپرس های سرد در این نواحی رگ های خونی منقبض شده، التهابات کاهش یافته و سردرد آرام می گیرد که خود نوعی از بهترین درمان ها برای سردرد می باشد.

استفاده از کمپرس سرد

ماساژ گردن و شانه ها

یکی از علل سردرد می تواند گرفتگی و انقباضات عضلات گردن باشد. پس با ماساژهای مخصوص گردن و شانه می توانید این گرفتگی ها را کاهش داده و سردردهای حاصل از آن را بهبود بخشید.

ماساژ گردن و شانه ها

ماساژهای مخصوص سر و صورت

در صورتی که سردرد شما از نوع سردردهای عصبی باشد ماساژ گردن بسیار موثر و مفید خواهد بود زیرا در این نوع ماساژ به دلیل افزایش گردش خون در این منطقه سردرد کاهش می یابد. برای انجام این نوع ماساژ بهتر است انگشت شصت خود را بر روی شقیقه ها قرار داده و با کمی فشار انگشت خود را به صورت دورانی (دایره های کوچک) بر روی شقیقه حرکت دهید. نوع دیگر ماساژ بر روی سر شما است بدین شکل که در حمام پوست سر را به آرامی ماساژ دهید که خود می تواند یکی از درمان های موثر برای سردرد باشد.

ماساژهای مخصوص سر و صورت

تمرینات تنفسی مفید

در صورت بروز سردرد یکی از اولین راه ها که معمولا مفید نیز واقع می شود کشیدن نفس عمیق است. بدین شکل که با تمرکز بر روی تنفس خود به آرامی نفس های عمیق و منظمی بکشید. با این کار به دلیل ایجاد آرامش و خون رسانی و پیرو آن اکسیژن رسانی بهتر سردرد شما کاهش می یابد.

تمرینات تنفسی مفید

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین سفرها برای بعد از بازنشستگی و لذت بردن از تفریحی بی نظیر

سعید حسنی ، پنج شنبه 15 شهریور 1397

شما زمان زیادی برای گشت و گذار در کشورهای مختلف دنیا در بهترین سفرها برای بعد از بازنشستگی دارید پس برنامه ریزی را شروع کنید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :