معروف ترین کافه ها و رستوران های پراگ !!

غذاهای سنتی پراگ عطر و طعم خاصی دارند، عطر و طعمی که نسل به نسل بین این اقوام منتقل شده و تا به امروزه و سال 2017 میلادی رسیده. در بین اهالی چک، ناهار از مهم ترین وعده های غذایی می باشد و برای آن، میز مفصلی چیده می شود. از غذاهای معروف پراگ، گوشت سرخ کرده در کنار سیب زمینی هست که طرفدارهای زیادی در این شهر دارد اما جای تاسف دارد که با وجود ماهی های گوناگون در این کشور، غذای دریایی طرفدار زیادی ندارد. پای میوه و کرپ هم از دسرهای معروف هستند که طعم فوق العاده ای دارند. پس با همگردی همراه باشید برای معرفی بهترین رستوران های پراگ و معروف ترین کافه های پراگ در ادامه ...

پراگ

آداب و رسوم اهالی چک 

مردم این کشور ارزش زیادی برای وعده های غذایی خود قائل هستند و معمولا وقت شام و ناهار رستوران ها حسابی شلوغ می باشند پس بهتر است قبل از رفتن به رستوران، میز خود را رزرو کنید تا خاطر جمع باشید. فراموش نکنید تاریخ های غیر تعطیلات و روزهای وسط هفته تقریبا تمام رستوران ها بین ساعت 11 تا 2 بعد ازظهر، غذاهایی خوشمزه با تخفیفی باور نکردنی در اختیار مشتریان قرار می دهند. اگر هم منو به زبان چک بود از پیش خدمت منوی انگلیسی را درخواست کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید و گرنه به شانس شما بستگی دارد که غذایی که برایتان می آورند دوست داشته باشید یا نه. یکی از آداب مرسوم، انعام دادن در رستوران هاست. اگر در یک رستوران لاکچری غذا میل کردید بین 10 تا 15% به مبلغ آن اضافه کنید و به عنوان انعام پرداخت کنید اما اگر در رستورانی ارزان قیمت غذا میل کردید، مبلغی به صورتحساب اضافه کنید تا رُند شود. اما اگر عجله داشتید و وقتتان محدود بود، چرخ های زیادی کنار خیابون هستند که هات داگ های خوشمزه و نوشابه های ادویه دار می فروشند. هات داگ های چک طعم فوق العاده ای دارند که با سس خردل و کچاپ در باگت ها به مشتری ها عرضه می شود و از محبوب ترین غذاها در بین اهالی چک است. به میدان وَکلَوَک (Václavák) هم حتما سری بزنید، به یکی از فست فودهای زنجیره ای بروید و خاطره ای تکرار نشدنی از طعم بی نظیر غذاهای پراگ را در ذهن خود ثبت کنید.

رستوران های پراگ

1) رستوران Rainer Maria Rilke

یکی از مفرح ترین رستوران های پراگ، رستوران Restaurant Rainer Maria Rilke  می باشد که دلیل نام گذاری آن به خاطر وجود فضای دلنشین و دوست داشتنیِ این رستوران می باشد. اینجا یکی از بهترین رستوران های پراگ می باشد، منو متنوعی از غذاهای اروپایی، محلی و پیتزاهای خوشمزه ای دارد و صدالبته دکوراسیونی لوکس و جذاب.

رستوران های پراگ

2) رستوران Terasa u Zlate Studne

چشیدن طعم غذای خوب در کنار تماشای منظره شهر، تجربه ای فوق العاده دلچسب می باشد. یکی از رستوران های تک و منحصر به فرد در این شهر هست که منوی متنوعی از غذاهای اروپایی را سرو می کند آن هم با طعمی بی نظیر. شما در رستوران Terasa u Zlate Studne می توانید، هم زمان که به صرف غذا می پردازید، نظاره گر منظره ی زیبای شهر و فعالیت مردم شهر نیز باشید و از تماشای حال و هوای مردم چک، لذت ببرید.

رستوران های پراگ

3) رستوران Lehka Hlava

از رستوران های شیک این شهر Lehka Hlava  می باشد که در کنار رودخانه ای زیبا واقع شده و ویو شگفت انگیزی دارد. طعم لذیذ غذا در کنار منظره ای جذاب، لذت خوردن غذا را دو چندان می کند و علاوه بر این از بهترین های شهر هست که سرویس عالی به مشتریان ارائه می دهد. دکور زیبایش، الهام گرفته شده از معماری مدرن شهر هست که همین، جذابیتی خاص به رستوران داده. این رستوران دارای موقعیتی بی نظیر برای تماشای غروب آفتاب بوده و حتی تا زمانی که چراغ های شهر در حال روشن شدن هستند، می توانید از آن جا نظاره گر غروب آفتاب باشید.

Lehka Hlava

4) رستوران Bellevue

رستوران Restaurace Bellevue یکی از جذاب ترین رستوران های پراگ است که علاوه بر داشتن غذاهای اروپایی و محلی جمهوری چک، دکوراسیونش هم نشأت گرفته از معماری سنتی جمهوری چک و تزئین شده با صنایع دستی آن هست. شما در این رستوران می توانید، غذای خود را در زیر طاق های سرپوشیده با دیزاین زیبا و در کنار تماشای رودخانه میل کنید.

U Kroka

5) رستوران U Kroka

یکی از رومانتیک ترین و بهترین رستوران های پراگ، رستوران U Kroka هست که غذاهای بی نظیری هم دارد. این رستوران، فاقد هر گونه دکور خاصی می باشد و به صورت بسیار ساده با نقاشی های رنگارنگ تزیین شده. اما با این وجود دارای تنوع غذایی و منوی متنوع غذایی بی نظیری از غذاهای اروپایی گرفته تا محلی جمهوری چک است.

 رستوران یو کروکا

6) رستوران Pizzeria Kmotra

یکی دیگر از رستوران های معروف پراگ، Pizzeria Kmotra است که در آن به طبخ انواع غذاهای ایتالیایی تا اجرای موسیقی محلی پراگی می پردازند. این رستوران دارای طاق های آجری است که امکان سرو غذا در فضای دلپذیر را فراهم کرده. در این رستوران، غذاها کاملا به سبک ایتالیایی و سبک های سنتی محلی پراگ ارائه شده و سالن غذا خوری آن نیز کاملا به سبک سنتی است، به همین دلیل هم برای گردشگران، جزو یکی از بهترین جاذبه های گردشگری پراگ به حساب می آید.

Pizzeria Kmotra

7) کافه Imperial

کافه Atmosferas یکی از قشنگ ترین کافه های پراگ است که مشتریان زیادی هم دارد. میز و صندلی های چوبی، ظرف های ساده و شیک و گل های تازه سر میزها، همگی باعث این همه زیبایی شده اند و محبوبیت این کافه. گاهی اوقات موسیقی محل هم در این کافه نواخته می شود و همین موضوع فضای آن را جذاب تر کرده. انواع کیک ها و شیرینی ها هم، برای حفظ اصالت، در ظرف های ساده سفالی سرو می شوند. درنهایت هم می توان گفت که اسپرسوهای این کافه، محبوبیت خاصی در بین مشتریان دارد. بنابراین از سر زدن به کافه های پراگ غافل نشوید.

کافه امپریال

8) کافه Louvre

به نظر بسیاری از مردم Cafe Louvre تنها کافه ای است که بعد از ترک آن دلتنگش می شوید و یکی از بهترین کافه های پراگ است. خوشمزه ترین های منوی کافه، قهوه و کیک هاش است که حتما باید تست کرد. بنابراین به یکی از زیباترین کافه  های پراگ بروید و از فضای زیبایش در کنار یه نوشیدنی خوشمزه، نهایت لذت را ببرید.

لوور کافه

9) کافه Atmosferas

در گوشه ای از شهر کافه ی زیبای دیگری به نام Atmosferas وجود دارد که در یکی از محله های دنج و زیبا واقع شده. اگر هر روز عصر به این کافه سری بزنید با کیک های خوشمزه و تازه ای مواجه می شوید که طعم فوق العاده ای دارند. بهترین های این کافه، اسپرسو و کیک های شکلاتی اش می باشد. اما دلیلی اصلی انتخاب این کافه به عنوان بهترین، محیط صمیمی و دوستانه اش می باشد.

کافه

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با شماری از کافه رستوران های معروف استانبول آشنا شویم

مهیار قاسمی ، شنبه 9 مرداد 1400

با ما در مقاله مشهورترین کافه رستوران های استانبول همراه باشید تا شما را با تعدادی از بهترین کافه رستوران های استانبول آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :