دریاچه آبی نیوزلند | دریاچه ای با زلال ترین آب در جهان

دریاچه بلو یا آبی، زلال ترین دریاچه جهان است. این دریاچه در جزیره ساوت نیوزلند است. هر چیزی که در کف این دریاچه قرار دارد، به خوبی قابل دید است. افق دید در این دریاچه 80 متر می باشد، این میزان برابر با شفافیت آب مقطر 100 درصد خالص، بدون هیچ ناخالصی می باشد، به همین دلیل، زلال ترین دریاچه جهان در نیوزلند، نام گرفته است.

دریاچه بلو

دریاچه آبی نیوزلند

در مورد دریاچه آبی

در این دریاچه شنا ممنوع می باشد و فقط برای تماشا می باشد. بومیان مائوری، این دریاچه را مقدس می دانند و شنا در آن را خوب نمی دانند. البته دلیل اصلی ممنوعیت شنا در این دریاچه دلایل مختص دولت می باشد که زلالی و شفافیت آن حفظ بماند. این دریاچه از دریاچه یخی کنستانس سرچشمه می گیرد و آب این دریاچه یخی از ذوب یخچال ها گرفته می شود. این دو دریاچه درمنطقه تاسمان، در پارک ملی دریاچه نلسون می باشد. دلیل شفافیت دریاچه بلو این است که آب در دریاچه کنستانسین توسط سنگ ها تصفیه می شود و با ناخالصی هایی که از آن گرفته می شود، وارد دریاچه آبی می شود. بعد وارد شدن این آب به دریاچه آبی، 24 ساعت در آن باقی می ماند و بعد از آن وارد رودخانه می شود. عکاسی به نام کلاوس تیمان، توانسته به عمق این دریاچه رفته و عکس های بسیار زبیایی را گرفته است. به گفته او هیچ آبی به اندازه آب این دریاچه، زلال تر ندیده بوده است و دریاچه بلو از زیباترین جاذبه های گردشگری نیوزلند می باشد.

دریاچه بلو 1
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به آبی ترین آب های جهان | نقاطی شگفت انگیز با زیباترین آب ها

ن. چرمچی ، یکشنبه 12 اسفند 1397

در این نوشتار، قصد داریم به معرفی نقاط شگفت انگیز در سرتاسر جهان بپردازیم که دارای مزیت زیبا ترین و آبی ترین آب های جهان هستند

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :