بازارچه صفویه تهران | گردشی در تاریخ پایتخت

در این مطلب از تهرانگردی برایتان می گوییم. شاید برای شما تصور این که بازارچه صفویه تهران در سفر به تهران جزو اماکن دیدنی پایتخت باشد کمی عجیب به نظر برسد احتمالا فکر می کنید که این بازارچه باید متعلق به دوران صفویه و باید در شهر اصفهان وجود داشته باشد. اما نکته جالبی که باید خدمت شما دوستان و همراهان گرامی مجله همگردی عرض کنم این است که این مرکز خرید در شهر تهران قرار دارد در واقع در خیابان ولیعصر تهران واقع شده است. یک مرکز خرید بسیار دیدنی و زیبا که از دوران پهلوی دوم به یادگار مانده است. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مجموعه بازارهای تهران شما را به نحوه دسترسی به این مرکز خرید و راه های رفتن به آنجا آشنا کنیم.

معرفی و آشنایی با بازارچه صفویه تهران!

تهرانگردی در کوچه پس کوچه های قدیمی

بازارچه صفویه بنای آن در سال 1347 در دوران پهلوی دوم و در خیابان ولی عصر آغاز شد و در سال 1350 ساخت این بازارچه به اتمام رسید. در زمان قدیم این منطقه مثل امروز شلوغ و پر ازدحام نبود و گستردگی کم تری داشته است . پارک ملت که در واقع پارک شاهنشاهی نامیده می شد در همین سال ها  در این حوالی که مناطق دور و بر آن کاملا هموار و خالی از سکنه بود در حال احداث بود .ساخت پارک ملت تهران و این مرکز خرید سبب شد که کسبه به اینجا بیایند و تقریبا در سال 1352 دیگر در این پاساژ مغازه ی خالی یافت نمی شد بلکه همه توسط کسبه پر شدند و سبب شد که این منطقه بیش از پیش رونق بیشتری پیدا کند.هنرمندان ذوق و سلیقه ی زیادی در ساخت نمای داخل این مرکز خرید از خود بروز داده اند و معماری این بازارچه الهام گرفته از معماری بازراچه « بلند» اصفهان می باشد و گچ بری ها  و طرح های بسیار زیبا و چشم نوازی که در داخل این بازارچه استفاده شده است زیبایی خاصی به آن بخشیده والهام بخش ذوق و  هنر ایرانی در طول دوران گذشته بوده است. که تا به امروز ادامه دارد.این بازارچه آن قدر زیبا است و معماری  آن فوق العاده بی نظیر می باشد که اگر قصد خرید پوشاک و صنایع دستی و کیف و کفش را هم ندارید که در این بازارچه عرضه می شود؛ باز هم سفارش می کنیم که حتما در سفر به تهران و بازارهای تهران سری به این بازارچه صفویه تهران بزنید و در تهرانگردی خود از زیبایی معماری آن لذت ببرید.

معرفی و آشنایی با بازارچه صفویه تهران!
معرفی و آشنایی با بازارچه صفویه تهران!

 آدرس بازارچه صفویه 

در سفر به تهران و بازارهای تهران روبه روی ورودی اصلی پارک ملت، بازارچه صفویه واقع شده است.
 را ه های دسترسی در سفر به تهران و بازارهای تهران : از خط 7  BRT -می توانید برای رفتن به بازراچه استفاده نمایید. یعنی اتوبوس های مسیر تجریش – راه آهن و چهار راه پارک وی – راه آهن؛  با پیاده شدن در ایستگاه راه آهن که دقیقا روبه روی ورودی اصلی پارک ملت قرار دارد می توانید به بازارچه صفویه که در روبه روی این پارک واقع شده است بروید.همچنین می توانید از هر کجای تهران که باشید خود را با تاکسی به میدان ونک برسانید و همان طور که گفتیم از آن جا با اتوبوس به ایستگاه پارک ملت بروید و خود را به بازارچه صفویه برسانید.این بازارچه بنای تاریخی و اثری ماندگار می باشد که باید در حفظ و نگهداری آن کوشا بود و سعی شود که بیش از پیش به مردم معرفی شود . تا مردم تهران که با این معماری بی نظیر آشنا نیستند بیایند و به بازدید از این بنای تاریخی و زیبا بپردازند . جنبه های هنری این بازارچه نسبت به  این که این بازارچه از بازارهای تهران یک مرکز خرید باشد جلوه بیشتری دارد . اگر شما هم از افرادی هستید که از این بازارچه چه به لحاظ خرید و چه به لحاظ بازدید از یک بنای تاریخی و هنری زیبا دیدن کرده اید نظرات خود را با ما در مورد بازارچه صفویه تهران به اشتراک بگذارید .

معرفی و آشنایی با بازارچه صفویه تهران!
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معروف ترین بناهای تاریخی تهران | گردشی تاریخی در پایتخت

hb ، شنبه 31 فروردین 1398

در داخل و خارج شهر تهران ابنیه تاریخی و دیدنی متعددی قرار گرفته که ما در مطلب به معرفی تعدادی از آن ها خواهیم پرداخت.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :