میگرن چیست و انواع سردرد میگرنی کدامند؟

سردرد میگرنی یکی از شایع ترین سردردهاست. این سردرد معمولا بسیار شدید بوده و دلایل مختلفی برای ایجاد آن وجود دارد. با ما در مقاله میگرن چیست همراه شوید تا بدانید علت میگرن چیست و با انواع سردرد میگرنی آشنا شوید.

سردرد میگرنی

علائم سردردهای میگرنی

سردرد میگرنی معمولا شدید و مداوم بوده و به صورت یک طرفه و ضربان دار ایجاد می شود. براساس مقاله میگرن چیست، باید بدانید که تاری دید، تهوع و استفراغ از دیگر علائم این سردرد هستند.

علائم سردردهای میگرنی

دلایل ایجاد سردرد میگرنی

علل مختلفی برای سردرد میگرنی وجود دارند. براساس مقاله میگرن چیست، باید بدانید که از جمله دلایل ایجاد این نوع سردردها میتوان به تغییرات هورمونی در بانوان، گرسنگی، استشمام بو یا عطری خاص، سیگار کشیدن یا بوی سیگار، خستگی، بی خوابی یا کم خوابی، استرس، صداهای بلند، تابش نور مستقیم یا رقص نور به چشم و خوردن بیش از حد غذا اشاره داشت.

دلایل ایجاد سردرد میگرنی

راههای درمان میگرن

برای این نوع سردردها داروهای شیمیایی مختلفی مانند پانادول یا ایبوپروفن، پروپرانولول، آمی تریپتیلین، سوماتریپتان، ارگوتامین، دپاکین و...وجود دارند. اما همانطور که می دانید، مصرف زیاد و مداوم داروهای شیمیایی عوارض بسیاری را به همراه دارد. از این رو، سعی می کنیم تا جایی که امکان دارد، از مصرف این داروها اجتناب کرده و درمانهای جایگزین را برای آن پیدا کنیم. یکی دیگر از درمانهای سردردهای میگرنی، استفاده از روشهایی مانند تزریق بوتاکس، ماساژ، طب سوزنی و بیوفیدبک هست.

این روش ها بر روی برخی از افراد جواب داده و موثر هستند. اما توصیه ما برای درمان این نوع سردرد استفاده از مواد طبیعی و درمانهای خانگی است. براساس مقاله میگرن چیست، باید بدانید که درمانهای خانگی نه تنها ضرری را متوجه بدن نمی کنند بلکه در برخی موارد فوایدی نیز برای ما دارند.

راههای درمان میگرن

معرفی درمان های خانگی میگرن

  • برگ نعناع: براساس مقاله میگرن چیست، باید بدانید که یکی از گیاهان مفید برای انواع سردرد میگرنی برگ نعناع تازه هست. برگ نعناع تازه را درون آب جوش ریخته و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. سپس، آن را با مقداری عسل میل کنید.
  • زنجبیل: براساس مقاله علت میگرن چیست، باید بدانید که زنجبیل نیز یکی دیگر از موادی است که می تواند به بهبود سردرد شما کمک کند. یک برش زنجبیل تازه، مقدار کمی فلفل قرمز و یک قاشق چایخوری نعناع خشک را در 2 فنجان آب جوش بریزید. درب ظرف را قرار دهید و اجازه داده تا 15 دقیقه بماند. سپس، محتوی ظرف را درون یک صافی ریخته و آب آن را جدا کنید. این دمنوش را به صورت مداوم استفاده نمایید. می توانید مقداری عسل طبیعی را نیز به آن اضافه کنید.
  • بابونه: یکی از راههای درمان میگرن بابونه هست. این گیاه دارای خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم بوده و باعث کاهش سردرد میگرنی می شود. بابونه را به صورت دمنوش آماده و مصرف نمایید. برای مصرف این گیاه 2-3 قاشق چایخوری گل بابونه را در یک فنجان آب داغ ریخته و اجازه دهید تا مدتی بماند. سپس، مقدار کمی آب لیمو و عسل را به دمنوش اضافه کنید. دمنوش بابونه را روزی 3 بار بنوشید تا درد شما تسکین یابد.
  • جینکوبیلوبا: براساس مقاله علت میگرن چیست، باید بدانید که گیاه دیگری که به تسکین انواع سردرد میگرنی کمک می کند، جینکوبیلوبا است. این گیاه خون رسانی به مغز را افزایش داده و باعث کاهش سردرد می گردد. عصاره این گیاه را می توانید به صورت یک قرص یا کپسول مصرف نمایید.
  • ریحان: یکی از راههای درمان میگرن ریحان هست. بوی قوی ریحان می تواند برای کاهش درد مفید باشد. همچنین این گیاه یک ضد اسپاسم عالی بوده که به رفع دردهای عضلانی کمک می کند. برای استفاده از این گیاه در شل کردن عضله ها و ریلکس شدن آنها، روغن ریحان را به شقیقه ها و پیشانی مالیده و ماساژ دهید. این کار باعث کاهش سردرد و رفع اسپاسم این ناحیه از سر می گردد. روش دیگر استفاده از ریحان، جویدن آن است. زمانی که دچار سردردهای میگرنی شدید، برگهای تازه ریحان را بجوید. نوشیدن دمنوش ریحان نیز به کاهش سردردهای میگرنی کمک می کند. برای انجام این کار چند برگ تازه ریحان را در آب جوش ریخته و به مدت 10 دقیقه بجوشانید و پس از صاف کردن بنوشید.
  • ریحان و عنبر سائل: استفاده از ریحان به همراه عنبر سائل نیز یکی دیگر از درمانهای طبیعی این نوع سردرد هست. 2 قاشق چایخوری ریحان خشک شده را به 3 فنجان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید تا سرد شود. سپس 2 قاشق غذاخوری عنبر سائل را به آن افزوده و درون یک پارچه بریزید. آنگاه پارچه را بر روی پیشانی خود قرار دهید.
  • دانه کتان: برای کنترل سردردهای میگرنی و کاهش التهاب بدن می توانید از دانه کتان استفاده نمایید. این گیاه خواص ضد التهابی داشته و بسیار مفید هست. دانه کتان به صورت دمنوش هم مصرف می گردد. یک قاشق چایخوری دانه کتان را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید مدتی بماند. سپس آن را صاف کرده و نوش جان نمایید. این دمنوش را حداقل روزی دوبار تهیه کنید. از این دمنوش برای ماساژ عضلات نیز می توانید استفاده نمایید.
  • ماساژ انگشت کوچک دست و پا: ماساژ انگشتان کوچک دست و پا یکی دیگر از روشهای رفع انواع سردرد میگرنی است. براساس مقاله علت میگرن چیست، باید بدانید که انگشتان کوچک دست و پای خود را به مدت حداقل 10 دقیقه ماساژ دهید. این کار را چندین بار با فاصله انجام دهید تا سردرد رفع گردد.
  • سرکه: بخور سرکه یکی دیگر از راههای خانگی کاهش سردرد است. مقدار مساوی از آب و سرکه را با هم مخلوط کرده و بر روی اجاق قرار دهید تا به جوش آید. سپس از بخور آن استفاده کنید. ماساژ سرکه نیز می تواند در کاهش سردرد تاثیرگذار باشد. برای انجام این کار لیف حمام خود را به سرکه آغشته کرده و در یخچال بگذارید. پس از 20 دقیقه آن را بر روی سرو و گردن خود با فشار ماساژ دهید.
  • قهوه: براساس مقاله علت میگرن چیست، باید بدانید که در ابتدای شروع سردرد نوشیدن قهوه می تواند کمک بسیاری در کاهش درد داشته باشد.
  • منیزیم: استفاده از منیزیم می تواند تاثیر زیادی در بهبود سردردهای میگرنی داشته باشد. منیزم را می توانید در موادی چون تخم کدو، لوبیا، سبزیجات با برگ سبز و کلم بروکلی پیدا کنید.
  • روغن ماهی: روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هست. در نتیجه مصرف آن به کاهش التهاب کمک کرده و احتمال لخته شدن خون را کاهش می دهد. کنترل فشار خون و سردردهای میگرنی نیز از دیگر خواص این ماده است. می توانید از کپسول روغن ماهی یا روغن ماهی مایع استفاده نمایید. کپسول یا یک قاشق روغن ماهی را درون یک لیوان آب پرتقال ریخته و مصرف کنید.
  • بومادران: گیاه بومادران ضد میکروب، ضد اضطراب و ضد درد بوده و سردردهای میگرنی را کاهش می دهد. می توانید از عصاره گیاه بومادران به صورت کپسول استفاده نمایید. یکی دیگر از روشها هم تهیه دمنوش بومادران خشک شده هست.
  • سیب: بوییدن سیب و خوردن آن برای تسکین انواع سردرد میگرنی مفید است.
  • پوست درخت بید: پوست درخت بید (Willow bark) حاوی ترکیبی با عنوان سالیسین هست. این ماده باعث کاهش درد، تب و التهاب و در نتیجه کاهش سردردهای میگرنی می شود. مقداری پوست درخت بید را در یک قابلمه ریخته و با آب به مدت 5 الی 10 دقیقه بجوشانید. سپس شعله را خاموش کرده و اجازه دهید تا 30 دقیقه بماند. هر روز 3 تا 4 فنجان از این جوشانده میل نمایید.
معرفی درمان های خانگی میگرن
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

درمان سردردهای میگرنی با تزریق بوتاکس

گلاره یوسف پور ، جمعه 26 دی 1399

سردرد میگرنی یکی از شایع ترین دلایل مراجعه افراد به پزشک متخصص مغز و اعصاب است. این سردرد شایع و ناتوان کننده، معمولاً یکطرفه یا گاهی  به صورت دو طرفه ایجاد می شود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :