غذاهایی که نباید بخوریم | نکات کاربردی درمورد تغذیه مناسب

تغذیه مناسب و توجه به نوع غذاخوردن می تواند تاثیر زیادی بر روی سلامتی و طول عمر افراد داشته باشد. غذاهایی هستند که با توجه به نوع مزاجتان نباید آن ها را مصرف کنید و باهم مصرف کردن آن ها ممکن است باعث بروز ناراحتی و مشکلاتی در بدن شما شود. برخی مواد غذایی هم هستند که بهتر است باهم مصرف شوند و در اصطلاح مصلح هم می باشند. در این مقاله سعی داریم به معرفی این مواد پرداخته و تا حدی شما را با تغذیه مناسب و سالم آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا لیست غذاهایی که نباید بخوریم را برای شما مشخص کنیم

نکاتی در مورد تغذیه

خوردن چه غذاهایی باهم ممنوع است؟

در لیست غذاهایی که نباید بخوریم این نکته را در نظر داشته باشید که هرگز گوشت سفید شامل مرغ، ماهی و ... را به همراه لبنیات میل نکنید. تخم مرغ و ماهی نیز ترکیب نامناسبی می باشد. مصرف این مواد باهم به دلیل اختلافی که در مزاج ایجاد می کنند، امکان ابتلا به بیماری هایی مانند جزام، نقرس، فالج، بواسیر، قولنج و بیماری های رطوبتی را افزایش می دهد و حتی ممکن است باعث ایجاد دندان درد شوند.

خوردن سرکه با حلیم و مصرف لبنیات به همراه ترشیجات نیز باعث انجماد شیر در معده انسان می شود.

برخی از مواد غذایی هستند که خوردن آن ها باهم باعث ایجاد لکه و پیسی در پوست صورت می شود. این مواد عبارتند از: سرکه با عدس، سرکه با ماش، پنیر با بادام، پنیر با ماست چکیده و سرکه با ماست. این لیست از وعده ها غذاهایی که نباید بخوریم هستن و باید در آداب آن هم بیشتر توجه شود.

عسل و خربزه باهم سازگاری ندارند و باعث سنکوب کردن می شوند. خربزه را به همراه موز یا انبه نیز مصرف نکنید.

مصرف انار به همراه حلیم (پختن غلات یا حبوبات با آب یا شیر، گاهی به آن گوشت و شکر نیز اضافه می شود) باعث گرفتگی مویرگ ها می گردد.

مصرف ماست به همراه ترب و مصرف شیر برنج به همراه سویق (آرد حبوبات، گندم، نخود و... به صورت تفت داده شده) نیز باعث ایجاد قولنج و نفخ می شود.

خوردن هم زمان کله گوسفند با انگور نیز توصیه نمی شود. این دو باهم باعث تشدید بلغمیت و لزوجیت می شوند.

ماهی و ماست

خوردن چه غذاهایی بعد از هم ممنوع است؟

هیچ گاه پس از غذاهای نفخ آور، لطیف، گس، لزج و سنگین سرکه نخورید. خوردن سرکه بعد از خوردن برنج نیز خوب نیست.

پس از میل کردن غذاهای گرم و استحمام، آب سرد ننوشید.

نوشیدن آب سرد پس از خوردن میوه خصوصا میوه های سرد مانند هندوانه و خربزه باعث ایجاد نوعی سم در بدن می شود.

پس از خوردن غذاهای شور آب گرم ننوشید.

آشامیدن آب سرد با معده خالی و پس از ورزش و حرکات سنگین ممنوع است.

مصرف هندوانه و خربزه پس از خوردن آب گوشت، باعث سنگینی و ابتلا به بیماری ها متعدد می شود.

خوردن ترشیجات پس از شیرینی نیز اصلا خوب نیست.

میوه ها

نکاتی در مورد آشامیدن آب

پس از نوشیدن آب سرد بلافاصله نخوابید.

پس از صرف غذا آب سرد ننوشید.

نوشیدن آب سرد در هنگام غذا خوردن نیز ممنوع است.

آب سرد را هیچ گاه بدون توقف ننوشید. در این حال امکان رسیدن سردی به قلب و سکته وجود دارد. اگر سردی به کبد برسد ممکن است باعث بیماری استثقاء شود و رسیدن سردی به مغز نیز بیماری های استرخاء و سستی اعضا (ام اس) را به همراه دارد.رسیدن سردی به اندام های تنفسی و صوتی، باعث اختلال در آن ها خواهد شد.

نوشیدن آب پس از خوردن ترشیجات و شیرینی جات ممکن است باعث بروز اسهال شود.

یکی دیگر از مشکلاتی که با نوشیدن آب سرد پس از خوردن شیرینی یا غذا به وجود می آید، آسیب رسیدن به دندان ها و نابودی زودرس آن هاست.

نکاتی در مورد آشامیدن آب

چه غذاهایی را باهم بخوریم؟

اگر از جمله افرادی هستید که پس از خوردن ماهی دچار تهوع می شوند، توصیه می شود گوشت ماهی را قبل از طبخ با فلفل سیاه، زیره و زنجبیل آغشته کنید. گوشت ماهی دارای طبعی سرد می باشد و طعم دار کردن آن با ادویه های گرم می تواند به این افراد شما کمک کند. خوردن دمنوش نعناع، شربت نعناع، دمنوش زیره یا چای نبات پس از خوردن ماهی نیز می تواند سردی آن را کاهش دهد.

مصلح برخی از مواد غذایی به طور طبیعی در کنار آن قرار دارد. انار و بادام زمینی از این نوع مواد هستند. دانه انار و آب انار را نباید به صورت جداگانه مصرف کنید، زیرا باعث ابتلا به اسهال می شود. اما انار کامل مشکلی برای انسان به وجود نمی آورد. در مورد بادام زمینی نیز همین طور است. بادام باید به همراه پوست قهوه ای رنگ روی آن خورده شود. خوردن بادام بدون پوست به شدت تحریک کننده است و ممکن است باعث ایجاد آلرژی شود.

بادام ها مزاج گرمی دارند و زمانی که بو داده می شوند، گرم تر نیز می شوند. این مسئله در مورد بادام زمینی نیز صادق است. اگر به گرمی حساسیت دارید، سعی کنید بادام را به صورت خام و با پوست مصرف کنید.

از قدیم پنیر را به همراه گردو مصرف می کردند. در واقع گردو مصلح پنیر محسوب می شود. پنیرها به دو دسته تازه و کهنه تقسیم می شوند. طبع پنیر تازه سرد و تر و طبع پنیر کهنه گرم و خشک می باشد. در هردو حالت توصیه می شود پنیر را با گردو نوش جان کنید. می توانید به جای گردو از سبزی های معطری مانند آویشن و نعناع خشک نیز استفاده کنید. خوردن عسل با پنیر نیز خوب است. خوردن پنیر برای افرادی که دچار بیماری های صرع یا سردرد هستند، می تواند باعث تشدید بیماری شان شود. از این رو این افراد بهتری است با پزشک خود در این مورد مشورت کنند.

چه غذاهایی را باهم بخوریم؟
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

نکات کاربردی برای خرید هدلامپ | چگونه هدلامپی مناسب بخریم؟

ز. نیرومند ، جمعه 3 آبان 1398

در این بخش با ویژگی های هدلامپ ها و کارایی هر یک از آن ها آشنا خواهید شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :