بی اشتهایی عصبی | دلایل متعدد این اختلال روانی

از علائم به خصوص آنورکسی روحی، کاهش وزن می باشد. آنورکسی یا بی اشتهایی عصبی اختلال روانی در خوراک و تغذیه فرد می باشد، افرادی که دچار آنورکسی روحی هستند، تن به غذا خوردن نمی دهند و سعی می کنند با پوشیدن لباس های گشاد، لاغر بودن خود را نشان ندهند. به همین دلیل مشکلات روحی و جسمی بسیاری پیدا می کنند. در مورد این بی اشتهایی عصبی حقایقثی وجود دارد که در زیر، در مورد آن ها توضیح داده شده است.افرادی که دچار آنورکسی هستند، وزن آنها کاهش پیدا می کند و 15 درصد کمتر از وزن ایده آل آنها می شود. معمولا افرادی که درگیر این مشکل می شوند، خانم های جوان و نوجوانان می باشند و معمولا در شروع سنین بلوغ و تغییرات هورمونی چنین اتفاقی می افتد. با این حال کودکان 7 یا 8 ساله نیز دچار آن می شوند.

بی اشتهایی عصبی، آنورسکی

مشکلات آنورکسی روحی

از مشکلاتی که در پی آنورکسی روحی به وجود می آید، پایین آمدن قدرت باروری خانم ها می باشد. خانم هایی که دچار آنورکسی می باشند، در دوران بارداری مشکلات بسیاری دارند و ممکن است به جنین آسیبی برسد و بی اشتهایی در این خانم ها افزایش پیدا می کند اما سوی دیگر بارداری، عوارض و مشکلاتی که در پی آنورکسی بوجود می آید را کاهش می دهد. برای مقابله با چنین مشکلاتی این خانم ها باید حتما به پزشک تغذیه مراجعه کنند و رژیم مناسبی را دریافت کنند.بسیاری تصور می کنند چنین مشکلی مختص خانم ها می باشد، این درصورتی است که 5 درصد آقان در گیر آن هستند. از بین آقایان بیشتر پسرهای نوجوان و ورزشکار مبتلا به آن می شوند.

بی اشتهایی عصبی

 آنورسکی

غذاهای موثر

تخم مرغ، دسرهای خامه ای، سوپ ها و آش ها و شیر، مواد غذایی هستند که به بهبود آنورکسی کمک می کنند. در ابتدا باید حجم این غذا ها کم باشد و به تدریج ره به افزایش قرار بگیرند. وجود پروتئین در مواد غذایی باعث می شود بافت های از دست رفته ترمیم پیدا کنند. از جمله دیگر مواد مغذی که برای چنین افرادی توصیه می شود و مورد نیاز است، می توان به کلسیم و مولتی ویتامین ها و کربوهیدرات ها اشاره کرد. کربوهیدرات ها، انرژی و چربی کمی برای دریافت کالری بیشتری ارائه می دهند.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بی اشتهایی فرزندتان را با این 2 گیاه برطرف کنید

م سالارپناه ، شنبه 26 بهمن 1398

در این مطلب به معرفی دو گیاه برای کمک به افزایش اشتها و کمک به رشد و تکامل کودکان می کند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :