جشنواره های ارمنستان، نشان دهنده فرهنگ ایروان

در این مطلب از جاذبه های فرهنگی تور ارمنستان برایتان می گوییم. زیبایی های سنت و فرهنگی ارمنستان که به سمت جهانی شدن پیش می رود را تنها می توان در جشنواره ها، موزه های زنده و رنگارنگ دید. بهترین راه برای کسی که به شهری مسافرت می کند و می خواهد که به همه جا سرک بکشد و زیر و بم شهر را بداند، این است که جشن های بومی و فستیوال هایی را که به هر صورتی، چه با موسیقی و رقص و چه به صورت رنگ و غذا و یا مسابقات حیوانات بومی و بازی های هیجان انگیز، برگزار می شود، از نزدیک ببیند تا با زیبایی ها و موجودیت یک شهر آشنا شود. به همین دلیل، فستیوال ها از جمله جاذبه های یک شهر و کشور می باشد. ارمنستان نیز از این قاعده مستثنی نیست و جشنواره ها جزو جاذبه های گردشگری ایروان محسوب می شوند. ما در این مطلب در مجله همگردی، شما را با مهم ترین جشنواره های ارمنستان آشنا می کنیم. پس در ادامه، همراه ما باشید.

جشنواره های ارمنستان

1) روز استقلال ارمنستان

در 21 سپتامبر هر سال، به مناسبت استقلال ارمنستان از جماهیر شوروی، جشنی توسط ارمنیان برگزار می شود. در این روز خیابان ها پر می شود از مردمی که پایکوبی و آتش بازی می کنند، رقص و آواز سر می دهند و تمام روز را به جشن می پردازند که البته ایرانی هایی که با تور ارمنستان همراه شدند نیز در آن شرکت می کنند. به مناسبت بزرگداشت این روز، رژه بزرگی توسط نظامیان در میدان جمهوری برگزار می شود. کنسرت های مختلفی توسط خوانندگان موسیقی پاپ ارمنستان در این روز یعنی روز استقلال ایروان اجرا می شود. 21 سپتامبر، روز جشن ملی ارمنی ها، از بزرگترین جشنواره های ارمنستان محسوب می شود که شما هم می توانید با سفر به این کشور در این روز خاص، حضور داشته باشید و لذت ببرید.

جشنواره های ارمنستان

2) فستیوال موسالر ارمنستان

در ده کیلومتری ایروان، دهکده ای واقع شده که  که به نام موسالر معروف می باشد که جشنواره موسالر ارمنستان، مثل جشن روز استقلال در بیست و یکم سپتامبر شروع می شود، اما فرقش با جشن ملی در این است که جشن موسالر تا روز بعد هم ادامه خواهد داشت.  این جشن به این مناسبت برگزار می شود که در سال 1915، روستاییانی شجاع با تمام توان خود در مقابل ترک ها مقاومت کردند. به پاس احترام به آنان و گرامیداشت یاد و خاطراتشان، این جشن که همراه با آتش بازی و رقص و آواز می باشد، هر ساله برگزار می گردد که البته ایرانی هایی که با تور ارمنستان همراه شدند نیز در آن شرکت می کنند و غذاهای به خصوصی توسط مردمان این روستا در این روز طبخ می شود.

جشنواره های ارمنستان

3) فستیوال فیلم زرد آلوی طلایی

این فستیوال که از جمله جاذبه های گردشگری ایروان محسوب می شود، میزبان فیلم های مختلفی از فرهنگ های گوناگون می باشد که در آن نمایش داده می شود و این امر موجب جذابیت این جشنواره برای سینما دوستان گردیده است. در جشنواره فیلم زرد آلوی طلایی، فیلم های متنوعی که تجاری نبوده و بیشتر مستقل از سینمای بدنه و به عبارتی فیلم های جمع و جور و شسته و رفته ای می باشند، به نمایش گذاشته می شود. این جشنواره بین المللی، آغاز کارش از سال 2004 بوده است. جالب است بدانید که فیلم ایرانی جدایی نادر از سیمین، در سال 2011 توانست برنده زردآلوی طلایی این جشنواره بشود. اگر می خواهید، دقیق تر بدانید که زمان برگزاری این جشنواره، چه موقع از سال می باشد، باید بگوییم که این جشنواره، هر ساله در ماه جولای در ایروان برپا می گردد.

جشنواره های ارمنستان
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

تندیس طلایی جشنواره پیوند فرهنگ و خوراک ارمنستان به گروهی از آشپزهای ایرانی رسید

گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 1 شهریور 1402

براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، تندیس طلایی جشنواره پیوند فرهنگ و خوراک ارمنستان به گروهی از آشپزهای ایرانی رسید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :