با شماری از معروف ترین رستوران های جزیره قشم آشنا شویم

جزیره قشم یکی از جزایر خلیج فارس و بزرگترین جزیره ایران بوده و دارای غذاهای دریایی و محلی بسیاری است که می توانید طعمشان را در بهترین رستوران های جزیره قشم بچشید. غذاهای جزیره به تندی معرو هستند؛ تند و پرادویه. با ما در مقاله رستوران های معروف جزیره قشم همراه شوید تا شما را با تعدادی از معروف ترین رستوران های جزیره قشم آشنا کنیم.

رستوران قلعه

رستوران قلعه در ضلع جنوبی قلعه پرتغالی ها واقع شده و انواع مختلف غذاهای دریایی را داراست. یکی از ویژگی های عالی این رستوران، قرار گرفتن در کنار دریا هست و اگر در بخش بیرونی بنشینید، می توانید در هنگام غذاخوردن از تماشای زیبایی های دریا نیز لذت ببرید. رستوران قلعه هیچ منوی غذایی ندارد، زیرا غذاهایش بستگی به صید روزانه دارند. بنابراین، اگر در آن روز صیدی در کار نباشد، این مورد از بهترین رستوران های جزیره قشم باز نخواهد شد. اگر قصد خوردن خوراک کوسه، خوراک ماهی مرکب و خوراک صدف و میگو را دارید، رستوران قلعه بهترین انتخاب برای شماست.

رستوران قلعه

رستوران خاله

در قشم سراغ رستوران خاله را از هرکسی بگیرید، شما را راهنمایی خواهد کرد. صاحب این مورد از رستوران های معروف جزیره قشم که در کنار رستوران قلعه واقع شده، خانمی هست که غذاهایی با طعم و مزه خانگی را سرو می کند. سمبوسه های خوشمزه و فلافل های تند خاله در کل جزیره معروف بوده و بهترین غذاهای دریایی مانند کوسه، ماهی مرکب یا عنکاس را می توانید اینجا بیابید.

رستوران خاله

رستوران نعیم

رستوران نعیم یک رستوران بزرگ و سلف سرویس بوده که در میدان امام قلی خان قشم واقع هست. اگر هوس میگوی پفکی کردید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به این رستوران بزنید. میگو پفکی و قلیه ماهی رستوران نعیم در جزیره قشم زبانزد همه بوده، تنوع غذایی این رستوران بسیار بالاست و شما می توانید انواع مرغ، کباب و استیک را در این رستوران سفارش دهید. برخلاف سایر رستورانهای این جزیره، رستوران نعیم غذاهای دریایی زیادی ندارد و فقط میگو، ماهی شیر، ماهی کبابی و قلیه ماهی را می توانید در لیست غذاهای دریایی آن پیدا کنید. این مورد از معروف ترین رستوران های جزیره قشم ظهرها باز بوده و قیمت غذاهایش نیز کمی بالاست.

رستوران نعیم

رستوران الوند

قلیه ماهی، بشقاب کوسه و غذاهای دریایی جز بهترین غذاهای رستوران الوند هستند. بشقاب میکس دریایی نیز یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار این رستوران بوده که شامل کباب شیر ماهی، قلیه ماهی و میگو و ماهی سوخاری بوده و بسیار خوشمزه هست. این رستوران سلف سرویس داشته و قیمت غذاهای آن کمی بالاست. رستوران الوند قبلا در کنار هتل دیپلمات قرار داشت؛ محیطی بسیار دیدنی با چشم اندازی رو به دریا.

رستوران الوند

برخی از غذاهای جزیره

کباب بز

کباب بز یکی از پرطرفدارترین غذاهای قشم بوده که در جگرکی ها می توانید آن را پیدا کنید. این غذا مانند جگر تهیه می شود؛ یعنی گوشت را سیخ کشیده و بر روی آتش کباب می کنند. این کباب بسیار لذیذ و خوشمزه بوده و بهترین کباب بز را می توانید در نزدیکی میدان شهدا، روبه روی مرکز خرید سام و زال پیدا کنید.

کباب بز

شاورما

اگر علاقمند به غذاهای فست فودی هستید، شاورمای قشم را از دست ندهید. این غذای لبنانی همان کباب ترکی بوده که با مرغ تهیه می شود. شاورما را می توانید از فست فودهای قشم تهیه کنید که در نان لواش پیچیده و به مشتری داده می شود. نان باگت در قشم کمیاب بوده، از این رو فست فودها از نان لواش به جای نان باگت استفاده می کنند. بهترین شاورمای قشم را می توانید در کنار مرکز خرید سیتی سنتر نوش جان کنید.

شاورما
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با شماری از معروف ترین رستوران های مونیخ آشنا شویم

مسلم علیمحمدی ، چهارشنبه 23 آذر 1401

با ما در مقاله معروف ترین رستوران های مونیخ همراه شوید تا شما را با شماری از بهترین رستوران های شهر مونیخ آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :