مقابله با استرس کاری | بهترین روش ها برای مقابله با استرس شغلی

استرس شغلی به علت شرایط محیط کار و فشار فعالیت های کاری به وجود می آید. هنگام مواجعه با هر استرسی بدن انسان آماده می شود که پاسخ دفاعی دهد؛  سیستم عصبی باعث می شود که هورمونهایی ترشح شوند  که سپس ضربان قلب زیاد شده و تنفس عمیق و کشش عضلات پاسخی برای استرس است. اما روش های آسانی وجود دارد که با انجام  آن ها استرستان کاهش پیدا می کند. پس برای آشنایی با بهترین روش ها برای مقابله با مقابله با استرس کاری، مقابله با استرس شغلی با همگردی همراه شوید.

درمان استرس شغل

مقابله با استرس : با نشاط باشید و دیگران را به بانشاط بودن دعوت کنید

مقدار استرس شغلی درحال زیاد شدن است طبق  گزارشات ٬ هم اکنون بیشتر از نصف کارکنان دنیا در برابر پنج سال قبل بیشتر دچار  استرس شغلی می شوند. استرس واگیر دار است ولی در برابر آن بانشاط بودن هم واگیردار می باشد.طبق تحقیقات «گالوپ» که با آزمایش روی 105 تیم به مدت شش دوره ی سه ماهه بررسی کردند ٬ مشخص شد که افرادی که 20 درصد بیشتر از دیگران نشاط دارند ،  روحیه ی دیگر اعضای تیم را بالا می ببرند.پس ابتدا باید فعالیت هایی که نشاط خود و اعضای تیم را افزایش می دهد پیدا و ترتیب بندی کنید و برای ورزش کردن یا فعالیت های نشاط آور همه وقت بگذارید.

مقابله با استرس کاری : در خارج از زمان کار به مسائل شغلی فکر نکنید

طبق مطالعات کارمندان در هفته ٬ میانگین 34 تا 48 ساعت  کار می کنند ولی بعضی در خارج از زمان کار به مسائل شغلی فکر می کنند که  سبب کاهش بهره وری و افزایش استرس شغلیشان می شود.امروزه با روش هایی برای بالا بردن عملکرد ٬ از آنها می خواهند که همیشه در حال فعالیت باشند که خود این خواسته سبب کاهش در بهره وری می شود.همه ی ما انسان ها نیاز به استراحت داریم. پس این روش خوبیست که ابتدا با کارکنانتان صحبت کنید که چه وقتی برای تمرکز به کار و چه وقتی برای استراحتشان می باشد.

استرس شغلی

مقابله با استرس کاری : چند فعالیت را همزمان انجام ندهید

انجام همزمان چند فعالیت اشتباه است. انسان مانند کامپیوتر نمی تواند کارها را همزمان و موازی با هم انجام دهد. طبق گفته های یک عصب شناس به نام «جوآن دیک»  انجام چند فعالیت باهم باعث می شود زمان مورد نیاز و اشتباهات دو برابر بیشتر از حالت عادی شود. به نظر او روش ترتیبی ٬ مناسب ترین روش برای انجام دادن چند فعالیت است. می توان بر اساس میزان مهم بودنشان ٬ آنها را انجام داد و از ایجاد مشکلات دیگر پیشگیری کرد.

مقابله با استرس شغلی : نظم مهم است ٬ پس منظم باشید

اگر شغلتان برای شما استرس زا می باشد ٬ بهتر است یک برنامه کاری داشته باشید ٬ مثلا برای کاهش استرس کمی زودتر سر کار بروید این کار باعث می شود کمی آرامش پیدا کنید.بهتر روش این است که میزتان را مرتب کنید سپس ایمیل ها را بررسی و اضافی ها را حذف کنید. اگر توانستید بهتر است لیستی روزانه درست کنید و طبق آن پیش بروید.

استرس کاری 2

مقابله با استرس شغلی : در محیط و محل کار تنوع ایجاد کنید

 تنوع نمک زندگیست که در روزهای یکنواخت کمکتان می کند. تکرار کارها و روزمرگی باعث ناراحتی و استرس می شود.طبق تحقیقات کارمندانی که می توانند دکور محل کارشان را خودشان تغییر دهند 40 درصد شادتر بوده و دچار استرس کمتری می شوند. البته خیلی از آن ها اجازه ندارند تغییرات زیادی بدهند ولی بهتر است که حداقل اتاق یا میز تان را با چند عکس ، تقویم یا با اشکال خنده دار از یکنواختی در بیاورید. اگر قوانین مربوط به لباس شغلتان بگذارد بهتر است ٬ لباس های رنگی و متنوع بپوشید.

هفت روش برای مقابله و درمان استرس های شغل و کاریتان

مقابله با استرس کاری : غذا های سالم بخورید

براساس تحقیقات استرس در رفتار افراد بعد از یک روز کاری پراسترس ، در شام خوردنشان تاثیر گذاشته و باعث می شود زیاد غذا بخورند یا غذاهای مضری را انتخاب کنند.اگر روز سختی دارید ٬ بهتر است میان وعده هایی مانند گردو ، فندق یا بادام که اسید چرب امگا3 دارند یا موز که پتاسیم داشته ، نان سبوس دار چون روی دارد و خوراکی های دیگری که قندشان با سرعت کم در بدن آزاد می شود و یا قندشان دیر هضم است.

مقابله با استرس کاری : همیشه قدر موقعیت را بدانید

اگر  شغل یا موقعیت شغلیتان را دوست ندارید ٬ بهترین روش این است که سعی کنید به  جنبه های مثبتش توجه کنید یا حداقل فکر کنید که افرادی هستند که دوست دارند شغل شما را داشته باشند. سعی کنید در محل کار خود با کمک به سایر کارمندان و انرژی بخشیدن به آن ها احساس مثبت بودن را در خودتان تقویت کنید.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

همکاری جامعه محلی بهترین راه حل برای مقابله با بحران ها در بافت تاریخی است

گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 1 آذر 1402

براساس اخبار منتشر شده، همکاری جامعه محلی بهترین راه حل برای مقابله با بحران ها در بافت تاریخی است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :