کمپینگ چیست | راهنمای کمپینگ و انواع آن

 یکی از فعالیتهای تفریحی کمپینگ است که می تواند به شکل گروهی یا فردی برگزار شود. یک کمپ میتواند در جاهای مختلف تشکیل شود.از داخل شهر گرفته تا اعماق جنگل و کنار رودخانه ونهر و یا به طور کلی کمپینگ در جنگل . شما میتوانید در دل طبیعت وبا صدای آواز پرندگان بیدار شوید، طلوع خورشید را تماشا کنید و صبح زود به ماهیگیری بروید. در آرامش کتاب بخوانید، غروب آفتاب را بنگریدو دور آتش به تماشای نور افشانی ستاره ها بپردازید و سپس با بدنی خسته،به خوابی شیرین رفته و راحت بخوابید.خیلی از پارک ها، برای کمپینگ و چادر زدن شرایط مناسبی دارند. در ادامه به طور کلی برای شما توضیح میدهیم که کمپینگ چیست وشمارا با راهنمای کمپینگ هم آشنا خواهیم کرد.

کمپ

کمپینگ ماجراجویانه

این شکل از کمپینگ در راهنمای کمپینگ، همراه است با نوعی مسابقه مثل پیاده روی یا دوچرخه سواری...رقابت در طول روز انجام میشود و شرکت کنندگان باید برای رسیدن به خط پایان ، ماجراجویی کنند.راهشان را پیدا کنند و ماجرا بیافرینند. و در هنگام شب چادرهای خود را برپا می کنند و کمپ میزنند.گاها افراد باخود، لوازمی چون کیسه خواب، اجاق گاز مسافرتی، و... همراه می آورند.

کمپ

کمپینگ بیابانگردی

این نوع کمپ زنی در راهنمای کمیپنگ و یا پاسخ به سوال کمپینگ چیست ، باید گفت که در این نوع، هیچ منبع آبی در آن وجود ندارد و همان طور که از اسمش پیداست، در مناطق خشک وبیابانی سپری میشود. افراد آب مورد نیاز خود را باید همراه داشته باشند.کویر و بیابان مکان تشکیل این نوع کمپینگ است و طرفداران زیادی هم دارد.

کمپ

کمپینگ پیاده روی

اگر بصورت پیاده وارد طبیعت در کمپینگ در جنگل شوید،مسلما بیشترین وبهترین برخورد را با اجزای بکر طبیعت خواهید داشت. در این مدل از کمپینگ از راهنمای کمپینگ باید گفت که با امکانات مورد نیاز خود، بصورت گروهی یا تک نفره، در طبیعت پیاده روی می کنند و هر وقت که اراده کنند، چادرهایشان را برپا میکنند.در برخی موارد، از حیوانات هم استفاده می کنند. مثل اسب و شتر و در کل حیوانات باربر ،و در جابجایی و حمل ونقل وسایل مورد نیاز از این چهارپایان کمک میگیرند. همچنین در طول مسیر ممکن است لازم باشد افراد صخره نوردی کنند ویا از آب و رودخانه عبور کنند، در این صورت،گردشگران باید آمادگی بدنی لازم را داشته باشند.

کمپ

کمپینگ قایقرانی

این نوع از کمپینگ در پاسخ به سوال کمپینگ چیست، قسمت بیشتر مسیر، بوسیله قایق و در آب طی می شود.و کمپ زنی در میانه راه ، در کنار آب  و قبل از رسیدن به پایان راه ،انجام میشود.و برای لذت بیشتر از کمپینگ در جنگل ، از کایاک و یا قایقهای پارویی استفاده میشود. لوازم شنا، ماهیگیری و ضد آب از ملزومات این نوع کمپین است.

کمپ

کمپینگ دوچرخه یا موتورسیکلت

برای تجربه کردن این نوع کمپینگ و یا کمپینگ در جنگل و راهنمای کمپینگ ، لزوما با دوچرخه، به دل طبیعت رفته و پس از طی یک روز با این وسیله،در جایی مناسب اتراق کرده و چادر را برپا میکنید. این امکان هم وجود دارد که مسیری برای چند روز دنبال شود.در این صورت، مجبورید هر شب کمپ زنی کنید. بعضی افراد هم با موتورسیکلت، به طبیعت میروند ودر هنگام شب کمپ برپا میکنند.

کمپ

 کمپینگ لوکس و پر زرق وبرق

این نوع و مدل از کمپینگ در راهنمای کمپینگ که در جهان  درحال رشد و پیشرفت است. پیشینه این کمپینگ برمیگردد به سال های 1900 میلادی که آمریکایی ها و اروپایی ها به آفریقا سفر میکردند. آنها برای ثروتمند نشان دادن خود،چادرهای مجلل  برپا میکردند.. به این شکل کمپ زنی های لوکس و مجلل به وجود آمد. افراد این کمپ، فقط به لذت ثروت و طبیعت فکر نمی کردند، تجربه سفری لوکس هم برایشان مهم بود.

کمپ

کمپینگ نمایشی

پیش خود تجسم کنید:در دل طبیعت و درکنار لذت بردن از کمپینگ، تماشاگر یک نمایش و یا تجربه یک واقعه تاریخی هم باشید. برای مثال، ممکن است به جنگلی بروید که زمانی جنگی بزرگ در آن به وقع پیوسته ،به این ترتیب با اقامت در این مکان ،اطلاعاتی هم در مورد یک واقعه تاریخی هم بدست خواهید آورد.

کمپ

کمپینگ اجتماعی

کمپ زنی به صورت دسته جمعی، طرفداران زیادی دارد. این نوع کمپ هم با افراد دیگر لذت بیشتری دارد.بهمین علت بعضی ها بصورت گروهی وبا درنظر گرفتن علایق مشترک وگروهی، به دل طبیعت رفته ودر جوار هم کمپ زنی میکنند.این شکل از کمپینک باعث میشود میان افراد ارتباطات جدیدی شکل بگیرد. و در صورت وجود کودکان، آنها هم دوستان جدیدی پیدا کرده و بزرگترها همراه کوچکترها به تعامل بایکدیگر  میپردازند.امروزه با وجود اینترنت،به راحتی میتوان به این گروهها پیوست و به به کمپینگ رفت.

کمپ

کمپینگ بقا

برای داشتن تجربه این نوع کمپینگ، باید دارای توانایی های خاصی باشد. آموزش دیده باشید و بدانید در شرایط سخت چطور میشود جان سالم بدر برد.برای مثال: بخوبی بتوانید از محیط اطراف و طبیعت غذای خود را تامین کنید. کمک های اولیه اورژانسی و جهت یابی را هم بخوبی فرا گرفته باشید.

کمپ

کمپینگ شهری

 از اسم این کمپینگ میتوان حدس زد که این کمپ زنی در دل شهر و محیط های شهری اتفاق می افتد.بطور نمونه: اعتراظات خیابانی که معترضین، چادر زده و شبی را در خیابان می گذرانند.خواب و استراحتشان درون چادر میگذرد.شاید نتوان نام کمپینگ را برویش گذاشت ولی به هر صورت این نیز نوعی از کمپ زنی به حساب می آید.

کمپ

کمپینگ زمستان 

در راهنمای کمپینگ و اینکه کمپینگ چیست اگر سفر و کمپینگ شما در فصل سرد سال اتفاق بیفتد، میشود گفت شما به کمپینگ زمستانی رفته اید.برف می بارد و یا باریده است.از بهترین جاهای چنین کمپینی، می توان به ارتفاعات کوهستان اشاره کرد. آموزش های لازم برای این نوع کمپینگ هم از لزومات است همینطور داشتن لوازم مورد نیاز چنین شرایطی که حتما باید همراهتان باشد.والبته ترجیحا چادرتان را در غار یا زیر درختان برپاکنید. تا از وزش باد در این فصل در امان باشید.

کمپ

کمپینگ کار

در این نوع کمپینگ، اشخاص در کنار لذت سفر، به کاری هم مشغول هستند.مثل گروهی که دریک پارک ملی،اجناس و لوازم مورد نیاز مسافران دیگر را بفروش می رسانند.و در واقع درحال تجربه یک کمپینگ کار هستند.

 

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

میگرن چیست و انواع سردرد میگرنی کدامند؟

ز. نیرومند ، پنج شنبه 24 اسفند 1402

با ما در مقاله میگرن چیست همراه شوید تا بدانید علت میگرن چیست و با انواع سردرد میگرنی آشنا شوید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :