هزینه های سفر به تفلیس | عالمی متنوع از جذابیت در کنار سختی

اخیراً شهر تفلیس، پایتخت کشور گرجستان یکی از مناطق مورد توجه هموطنان عزیزمان برای گذراندن اوقات فراغت شده است. این شهر به دلیل نا آرامی های کشور ترکیه هم اکنون بهترین شهر برای بازدید از مناطق تاریخی، سواحل زیبا و گذراندن اوقات خوش همراه با عزیزان است. اگر شما هم در حال برنامه ریزی برای سفر به تفلیس هستید و دوست دارید با هزینه های سفر به تفلیس آشنا شوید، همراه با ما شوید تا با بررسی مدارک مورد نیاز سفر به تفلیس و راه های رفتن به تفلیس، سفری آسان تر داشته باشید.

سفر به تفلیس

مدارک مورد نیاز سفر به گرجستان

اولین قدم در راه های رفتن به تفلیس، گرفتن پاسپورت است. برای سفر به بعضی از کشورها علاوه بر گرفتن پاسپورت، احتیاج به گرفتن روادید و ویزا نیز می باشد و برای آن ها باید هزینه ای پرداخت شود. در برخی کشورها همچون کشور ارمنستان و ترکیه احتیاجی به روادید و ویزا نمی باشد و برای سفر به برخی دیگر از کشورها روادید فرودگاهی گرفته می شود. برای سفر به کشور گرجستان همچون چند کشور دیگر، احتیاجی به گرفتن روادید و ویزا نمی باشد و فقط در فرودگاه یا زمان خروج از مرز، مهر ورود به کشور گرجستان زده می شود. حال با مدارک مورد نیاز سفر به تفلیس بیشتر آشنا می شویم.

مدارک مورد نیاز سفر به گرجستان

هزینه های پاسپورت در بین روش های سفر به تفلیس

1.در ابتدا 1000 تومان برای شناسه در بین مدارک مورد نیاز سفر به تفلیس پرداخت شود.

2.بعد 3750 جهت عوارض شهرداری به حساب شهرداری واریز می شود.

3.بابت تعرفه صدور گذرنامه 75000 تومان برای خزانه داری استان واریز می شود.

4.در انتها 29300 جهت خدمات دفاتر پلیس 10+ و هزینه پست باید پرداخت شود.

هزینه های پاسپورت در بین روش های سفر به تفلیس

روش های سفر به تفلیس و هزینه های آن

برای سفر به تفلیس که پایتخت کشور گرجستان است، انواع راه های رفتن به تفلیس وجود دارد که مسافران با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اند، زمانی که می خواهند صرف کنند، میزان هیجان در راه و سلامتیشان می توانند انتخاب کنند. یکی از راه های رفتن به تفلیس که زمان کمی برای آن می توان صرف کرد تا به مقصد رسید و در عین حال هم بسیار لوکس است، هواپیما یعنی راه هوایی می باشد. همچنین راه های دیگری همچون راه زمینی که هم با ماشین ممکن است و هم کوله گردی که بسیار راه پر هیجانی است و در این راه باید مسئولیت پذیر بود و برنامه ریزی درستی داشت، امکان پذیر است.

روش های سفر به تفلیس

تورهای تفلیس

اگر می خواهید با تور به تفلیس بروید، باید بسیار درباره توری که می خواهید انتخاب کنید، دقت کنید. همینطور به تعداد روزهایی که شما را به تفلیس می برند، زیرا از 3 شب تا 7 شب متغیر می باشد، اما چیزی که در حال حاضر متداول است، در روزهای معمولی 4 شب و 5 روز و در نوروز 5 شب و 6 روز است و همینطور با توجه به انتخاب شما که راه زمینی یا راه هوایی را انتخاب می کنید، قیمت های متفاوتی دارند که جز هزینه های سفر به تفلیس است. اگر سفر هوایی را انتخاب می کنید، با توجه به آژانس هواپیمایی که انتخاب شده، کلاس هتل، اتاق مورد نظر و البته زمان سفر قیمت های متفاوتی وجود دارند. معمول هزینه تورهای نوروزی در بین هزینه های سفر به تفلیس که در حال حاضر وجود دارند، 1.5 میلیون تا 8 میلیون تومان است. معمول هزینه تورهای روزهای معمولی در بین هزینه های سفر به تفلیس که 4 شب و 5 روز است، 800 هزار تومان تا 5.5 میلیون تومان می باشد.

روش های سفر به تفلیس 2

تورهای ترکیبی در بین روش های سفر به تفلیس

تورهای ترکیبی، تورهایی هستند که شما وقتی می خواهید به صورت زمینی سفر کنید با توجه به نداشتن مرز مشترک بین ایران و گرجستان باید از کشور دیگری به عنوان واسط رد شوید که این خود دارای توری دیگر است که به آن تورهای ترکیبی می گویند تا برای شما در کشور واسط اقامتگاهی در نظر گرفته شود. از این تورها در بین راه های رفتن به تفلیس می توان به تورهای تفلیس- ایروان و تفلیس- باتومی در تابستان نیز اشاره کرد که بسیار معمول و رایج می باشند و دارای هزینه های متفاوتی در بین هزینه های سفر به تفلیس به شرح زیر هستند :

-هزینه تور تفلیس + باتومی (هوایی): بین 2.7 میلیون تا 7 میلیون تومان

-هزینه تور تفلیس + باتومی (زمینی): بین 1.3 میلیون تا 2.4 میلیون تومان

-هزینه تورهای ایروان (ارمنستان) + تفلیس : بین 1.7 میلیون تا 2.6 میلیون تومان

روش های سفر به تفلیس 3

شخصی

اما اگر مایل نیستید که با تورها در بین راه های رفتن به تفلیس سفر کنید، می توانید از تجربیات شخصی که این کار را کرده که اتفاقا بسیار می تواند تنوع بیشتری داشته باشد، استفاده کنید. از انواع این راه ها برای سفر می توان به موارد زیر اشاره کرد: با توجه به ایرلاین هایی که انتخاب می کنید، هزینه های مختلفی را باید برای سفر به تفلیس بپردازید، مانند پروازهای دو طرفه تهران-تفلیس (بین 800 هزار تومان تا 2 میلیون تومان). اگر مسیر هوایی برای سفر به تفلیس مد نظرتان است، تنها فرودگاهی که به تفلیس پرواز دارد در شهر تهران قرار دارد. پس ابتدا باید به تهران بیایید. عوارض همراه با بلیت که از شما دریافت می شود، پس برای خروج از کشور هزینه آن 75 هزار تومان است. اگر مایل به سفر به سمت تفلیس با اتوبوس هستید، از تهران می توانید اتوبوس های تفلیس را سوار شوید. در هر شهر قیمت بلیت ها به یک قیمت است یعنی بلیت اتوبوس رفت و برگشت تهران- تفلیس 300 تا 600 هزار تومان است. اما اگر علاقه دارید در حین سفر از شهرهای دیگر بگذرید و آنجا را هم ببینید، می توانید بلیت های یک طرفه گرفته که هزینه آن ها در بین هزینه های سفر به تفلیس به شرح زیر است البته اگر نمی توانید حضوری بلیت های تفلیس را خریداری کنید، امکان خرید آنلاین نیز هم وجود دارد که باید از 10 روز قبل خریداری شود و اگر هر دو راه برایتان مقدور نیست، می توانید پیش راننده ها رفته زیرا هر روز دو اتوبوس برای این مسیر وجود دارد و با چانه زنی بلیت بخرید و سفرتان را ادامه دهید. اگر از آذربایجان قصد رفتن به تفلیس را دارید، ابتدا باید ویزای ترانزیت آذربایجان را تهیه کنید.

1- مسیر تهران - ایروان - تفلیس

-هزینه بلیت اتوبوس تهران - ایروان (بسته به یکسره یا جدا جدا بودن) 90 هزار تا 200 هزار تومان است.

-هزینه بلیت اتوبوس ایروان - تفلیس حدود 10 دلار، 15 لاری گرجستان (حدود 20 هزار تومان ) است.

2- مسیر تهران - باکو - تفلیس

-هزینه بلیت اتوبوس تهران - باکو ( بسته به یکسره یا جدا جدا بودن ) 50 هزار تا 150 هزار تومان است.

-هزینه بلیت اتوبوس باکو تفلیس حدود 12 یا 13 منات آذربایجان (حدود 20 تا 23 هزار تومان) است.

3- مسیر تهران - ترابزون - باتومی - تفلیس

-هزینه بلیت اتوبوس تهران-ماکو 50 تا 60 هزار تومان است که از مسیر بازرگان تا ترابزون می گذرد.

-از آنجا که اتوبوس مستقیمی از بازرگان به سمت ترابزون وجود ندارد، ابتدا باید به شهر دوگو بایزید بروید و سپس سوار اتوبوس شوید و به آگری سوار بروید و در نهایت از آگری به ترابزون بروید. هزینه بلیت اتوبوس برای این مسیر مشخص نیست. اگر بخواهید با ماشین یعتی تاکسی از بازرگان به ترابزون بروید، هزینه ماشین کرایه ای و تاکسی از لب مرز بازرگان تا ترابزون 70 تا 80 لیر ترکیه می باشد.

-هزینه بلیت اتوبوس ترابزون باتومی هم نیز 30 لاری گرجستان می باشد.

-هزینه بلیت اتوبوس باتومی - تفلیس 25 لاری گرجستان است. اگر می خواهید بلیت اتوبوس را تهیه کنید هم از ایران و هم از گرجستان امکان خرید وجود دارد که البته با کمی تفاوت است، زیرا در ایران هزینه بلیت به صورت دو برابر در بین هزینه های سفر به تفلیس می باشد و مدارک مورد نیاز سفر به تفلیس نیز تفاوت دارند.

روش های سفر به تفلیس 4

راه های ترکیبی

برای سفر به تفلیس به غیر از راه هوایی بقیه راه ها مانند اتوبوس، قطار و یا ماشین کرایه ای به صورت ترکیبی هستند. در اینجا به بخش قطار می پردازیم و توضیحاتی راجع به راه های ترکیبی آن خواهیم داد. با قطار هیچ مسیر مستقیمی به سمت کشور گرجستان وجود ندارد، پس راه ترکیبی این سفر بدین صورت است که ابتدا باید به شهر باکو یا شهر ایروان رفت که راه های مختلفی مانند هواپیما، اتوبوس و یا ماشین دارد. بلیت های یک طرفه برای این مسیرها باید گرفت و هزینه های آن ها در بین هزینه های سفر به تفلیس به شرح زیر نیز می باشند:

1. مسیر تهران - ایروان - تفلیس

-هزینه بلیت هواپیما تهران - ایروان 230 هزار تا 370 هزار تومان است.

-هزینه بلیت اتوبوس تهران - ایروان (بسته به یکسره یا جدا جدا بودن) 90 هزار تا 200 هزار تومان می باشد.

-هزینه بلیت قطار ایروان - تفلیس قیمت های متفاوتی چون حدود 28 هزار، 39 هزار و 63 هزار تومان دارند.

2. مسیر تهران - باکو - تفلیس

-هزینه بلیت هواپیما تهران - باکو 300 هزار تا 490 هزار تومان می باشد.

-هزینه بلیت اتوبوس تهران- باکو (بسته به یکسره یا جدا جدا بودن) 50 هزار تا 150 هزار تومان است.

-هزینه بلیت های قطار باکو تفلیس قیمت های متفاوتی چون 24.54، 35.32 و 58.43 منات دارند.

3. مسیر تهران - باتومی - تفلیس

-هزینه ماشین و تاکسی بازرگان-ترابزون 70 تا 80 لیر ترکیه

-هزینه اتوبوس ترابزون-باتومی 30 لاری

-بلیت های قطار باتومی-تفلیس 20 تا 40 لاری

روش های سفر به تفلیس 5

سفر با ماشین شخصی

اگر قصد دارید برای رفتن به تفلیس از ماشین خود استفاده کنید، به جای خرید بلیت برای زمانی که از وسایل نقلیه دیگر استفاده می کردید باید هزینه هایی را بپردازید، مانند پرداخت هزینه گواهینامه بین المللی یک ساله که 95 هزار تومان است، پرداخت هزینه پلاک بین المللی که 288 هزار تومان است، پرداخت هزینه کارت عضویت یک ساله کانون جهانگردی که 44 هزار تومان می باشد، پرداخت هزینه دفترچه مالکیت یا کارت مالکیت خودرو که 86 هزار تومان است، پرداخت هزینه برای برچسب CD و IR که چهار هزار تومان است، پرداخت هزینه عوارض خروج از کشور به صورت زمینی که 25 هزار تومان می باشد، پرداخت هزینه کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور که 18 هزار تومان است، پرداخت هزینه کارنه دو پاساژ 148 تا 230 هزار تومان است که با توجه به تعداد برگه ها قیمت آن متفاوت بوده و در نهایت پرداخت هزینه بیمه 10 روزه ماشین که 75 تا 100 هزار تومان است. می توانید قبل از اینکه به سمت مرز بروید برای جلوگیری از اتلاف وقت عوارض خروج از کشور را در شعبات بانک ملی بپردازید. باید ماشین خود را کاپوتاژ کنید که می توانید به گمرک شهر یا استان خود مراجعه کنید. برای کاپوتاژ ماشین باید برچسب IR و پلاک بگیرید اما به دلیل اینکه اعتبار این کاپوتاژ ها یک ساله است، اگر قبلا گرفته باشید دیگر نیازی به خرید دوباره و گرفتن پلاک نیست تنها باید آن را تمدید کنید. اگر در مدت زمان سه ماه بخواهید دو بار با ماشین شخصی خود از مرز بازرگان یا رازی وارد ترکیه شوید، به منزله قاچاق بنزین برایتان در نظر گرفته می شود که در آن موقع از شما هزینه بنزین موجود در باکتان را به نرخ ترکیه در بین هزینه های سفر به تفلیس می گیرند.

روش های سفر به تفلیس 6

مرزها و مسیرهای سفر به تفلیس دیدنی

مرز نوردوز، مرز مشترک ایران و ارمنستان

این مرز که با تهران 760 کیلومتر فاصله دارد، تنها مرز مشترک ایران و ارمنستان است. مرز نوردوز در نزدیکی شهر جلفا در استان آذربایجان شرقی واقع شده است که ساعت کاری آن 24 ساعته بود. پس ابتدا باید به آذربایجان شرقی بروید. از این مرز گذشته و وارد ارمنستان شوید. سپس به شهر ایروان رفته و از یکی از مرزهای مشترک این دو کشور مانند مرز کوهستانی وارد گرجستان شوید که ساعت کاری آن 24 ساعته است. البته این مرز در زمستان به دلیل کوهستانی بودن در بین راه های رفتن به تفلیس توصیه نمی شود. البته مرزهای مشترک دیگری هم دارند مانند باورا (Bavra) ، نینوتسمیندا (Ninotsminda)، گوگووان (Gogovan)، گوگوتی (Guguti)، پیروویلون (Privolnoe) و آخکرپی(Akhkerpi)

مرزها و مسیرهای سفر به تفلیس دیدنی

مرز آستارا، مرز مشترک ایران و آذربایجان

کشور واسط دیگر که آذربایجان است یک مرز مهم برای ارتباط با ایران دارد به نام آستارا که در نزدیکی شهر آستارا واقع شده و ساعت کاری آن در بین راه های رفتن به تفلیس از 8 صبح تا 20 شب یعنی 12 ساعته است. پس ابتدا به آستارا آمده، از مرز پر رفت و آمد آستارا گذشته و بعد از ورود به آذربایجان به سمت یکی از مرزهای این کشور که مرز اصلی آن است و ساعت کاری آن هم 24 ساعته بوده و پل قرمز نام دارد، بروید. سپس به تفلیس حرکت کنید. البته این کشور دارای دو مرز مشترک دیگر به نام های تسودنا که ساعت کاری آن 24 ساعته بوده و واختانسیگی که ساعت کاری اداری دارد. برای رفتن به آذربایجان باید ویزای ترانزیت آذربایجان را همراه خود داشته باشد. برای اطلاع از مدارک مورد نیاز سفر به تفلیس می توانید به سایت های مربوطه مراجعه کنید.

مرزها و مسیرهای سفر به تفلیس دیدنی 2

مرز بیله سوار، مرز مشترک ایران و آذربایجان

یک مرز دیگر برای رفتن به آذربایجان از ایران وجود دارد که در استان اردبیل در شهرستان بیله سوار آن واقع شده است. ساعت کاری این مرز از 9 صبح تا 17 بعدازظهر هست و از راه های رفتن به تفلیس می باشد.

مرزها و مسیرهای سفر به تفلیس دیدنی 3

مرزهای بازرگان و رازی، مرز مشترک ایران و ترکیه

آخرین راه زمینی که کمی هم مسیر را دورتر می کند، مسیر مرزی به ترکیه است. البته به کسانی که علاقمند به گردش در سه شهر ترابزون، ریزه هستند، توصیه می شود برای رفتن به این شهرها از دو مرز رازی برای شهر وان که ساعت کاری آن ها از 9 صبح الی 17 بعدازظهر در نیمه اول سال و از 9:30 صبح الی 16:30 بعدازظهر در نیمه دوم سال می باشد و بازرگان برای ترابزون و ریزه که ساعت کاری 24 ساعته دارد، می توان گذشت. پس برای سفر به گرجستان باید به یکی از این سه مرز کشورمان سفر کنیم. سپس به ترکیه وارد شده و در اینجا سه حق انتخاب برایمان وجود دارد که یکی از اصلی ترین و مهمترین آن ها مرز سارپی در نزدیکی شهر سارپی، ترابزون و ریزه است که با شهر باتومی گرجستان تنها 20 کیلومتر فاصله دارد. همینطور ساعت کاری آن هم 24 ساعته می باشد. مرز دیگر واله است که ساعت کاری آن 24 ساعته بود. از این مرز تا شهر تفلیس نیز 200 کیلومتر راه است و در نهایت آخرین مرز، مرز کارتساخی می باشد که استفاده از آن در بین راه های رفتن به تفلیس توصیه نمی شود.

مرزها و مسیرهای سفر به تفلیس دیدنی 4

واحد پول گرجستان

واحد پول گرجستان لاری است که ما در ایران این پول را به ارزش 1450 هزار تومان خریداری می کنیم و می توان این پول را از صرافی های خیابان فردوسی تهیه کرد، اما بهتر است در ایران دلار بخرید و در شهر تفلیس آن را به لاری تبدیل کنید. هزینه های خورد و خوراک، پوشاک در شهر تفلیس کمتر از تهران است و همچنین بعضی هزینه ها در بین هزینه های سفر به تفلیس مانند کرایه تاکسی، بنزین، تماس با موبایل از تهران گرانتر می باشد. هزینه های کمتر در تفلیس مانند هزینه رستوران ها حدود 10 درصد، هزینه پوشاک 20 تا 40 درصد و هزینه اجاره اقامتگاه ها نیز حدود 55% درصد کمتر از تهران هستند. واحد پول گرجستان را با نماد هایی چون (GEL) ، (₾) و (ლ) نشان می دهند. همینطور اسکناس های در گرجستان به صورت های زیر هستند: اسکناس های 1 لاری (با زمینه آبی)، 2 لاری (نارنجی)، 5 لاری (قهوه ای)، 10 لاری (سورمه ای)، 20 لاری (قرمز و کهربایی)، 50 لاری (سبز)، 100 لاری (یشمی، قرمز، نارنجی)، 200 لاری (نارنجی)

واحد پول گرجستان

هزینه های سفر به تفلیس زیبا

هزینه های حمل و نقل درون شهری

در تفلیس هم همانند دیگر شهرهای دنیا، برای رفت و آمد می توانید از مترو، اتوبوس، مینی بوس و یا تاکسی استفاده کنید و برای استفاده بعضی از این وسایل نقلیه باید بلیتی الکترونیکی به قیمت 2 لاری تهیه کرد. این بلیت برای مترو، اتوبوس، مینی بوس های زرد رنگ کاربرد دارد که آن را می توان از ایستگاه های فروش بلیت مترو تهیه کرد همینطور امکان شارژ آن از طریق دستگاه های نارنجی وجود دارد. نرخ نرمالی که برای یک مسیر کوتاه رانندگان تاکسی از شما می گیرند، برابر است با 4 تا 5 لاری و حداکثر مبلغی که برای مسیرهای طولانی می گیرند 10 لاری است. از آنجا که اغلب تاکسی ها، تاکسی متر ندارند باز هم با توجه به قیمت های رایج باید با راننده به توافق برسید. اما اگر تاکسی، تاکسی متر داشت هزینه هایش در بین هزینه های سفر به تفلیس بدین صورت است:

- ورودی تاکسی: 3 تا 4 لاری

- هزینه هر 1 کیلومتر: 0.5 لاری یا 50 لاری

- هزینه هر 1 ساعت انتظار: 8 لار

هزینه های سفر به تفلیس زیبا 1

مترو

در تفلیس برای سوار شدن به مترو نیاز به کارت های الکترونیکی دارید که برای هر بار سوار شدن 0.5 لاری از شارژ کارتتان کم می کند. مقصدهای مورد نظرتان را می توانید از تابلوهای موجود در ایستگاه مترو که به دو زبان گرجی و انگلیسی هستند، پیدا کنید. این وسیله نقلیه با وجود 2 خط و 21 ایستگاه تمام نقاط شهر را بهم متصل می کند و از راه های کاهش هزینه های سفر به تفلیس می باشد.

هزینه های سفر به تفلیس زیبا 2

اتوبوس و مینی بوس

اگر می خواهید از ایستگاه ها و شماره و مسیرهای اتوبوس باخبر شوید، می توانید به تابلو های موجود در ایستگاه اتوبوس مراجعه کنید. این مشخصات بر روی تابلو به 2 زبان گرجی و انگلیسی نوشته شده اند. در این اتوبوس ها و مینی بوس ها هم برای پرداخت پولشان می توانید از کارت های الکترونیکی استفاده کنید. اتوبوی هاس زرد رنگ در شهر تنها در ایستگاه های خود توقف می کنند که هزینه آن ها 0.50 لاری می باشد و مینی بوس ها هرجا که شما بخواهید با صدا کردن کلمه Gaacheret (بایست) می ایستند که هزینه آن ها در بین هزینه های سفر به تفلیس بین 40 تا 80 لاری است که می توان به جای پرداخت با کارت، پول نقد هم پرداخت.

هزینه های سفر به تفلیس زیبا 3

تاکسی ارزان

یک نوع تاکسی و ماشین های خاصی هم وجود دارند که به طریق خاصی کار می کنند که از تاکسی های معمولی بسیار ارزان تر هستند. اما به طور کلی برای آگاهی از هزینه های رفت آمد در تفلیس می توانید به متن زیر مراجعه کنید :

-هزینه بلیت الکترونیک یا مترو مانی کارت: 2 لاری یا 3 هزار تومان

-هزینه بلیت یک سفره مترو : 50 لاری یا حدود 600 تومان

-هزینه بلیت یک سفره اتوبوس: 50 لاری یا حدود 600 تومان

-هزینه مینی بوس: 40 تا 80 لاری یا 500 تا 1000 تومان

-هزینه تاکسی: از 3 لاری به بالا یا بالای 4 هزار تومان

-هزینه بنزین: لیتری 1.5 تا 2 لاری، حدود 2 هزار تا 2500 تومان

هزینه های سفر به تفلیس زیبا 4

هزینه های اقامت در تفلیس

هتل ها

در تفلیس هتل هایی با درجه بندی مختلف به تعداد زیاد یعنی در حدود 322 مورد وجود دارد که هزینه های یک شب اقامت را با توجه به درجه بندی هتل ها مشخص کرده ایم. این هتل ها در بین هزینه های سفر به تفلیس به شرح زیر است:

-هتل های 2 ستاره: بین 40-115 لاری (حدود 50-145 هزار تومان)

-هتل های 3 ستاره: بین 90-388 لاری (حدود 115-500 هزار تومان)

-هتل های 4 ستاره: بین 155 تا 530 لاری (حدود 200 هزار تا 1.2 میلیون تومان)

-هتل های 5 ستاره: بین 340 تا 1250 لاری (حدود 425 هزار تا 1.5 میلیون تومان)

هزینه های اقامت در تفلیس

مهمان خانه و سوئیت

در حدود 1100 مهمانخانه و هتل آپارتمان در شهر تفلیس وجود دارد که با توجه به معمولی تا لوکس بودن آن ها و همچنین محل قرارگیری، تعداد اتاق ها و فاصله تا مرکز شهر هزینه های متفاوتی دارد که به طور مثال، می توان به هزینه هتل آپارتمان که شبی بین 30 تا 300 لاری متفاوت است یعنی در حدود 48 تا 480 هزار تومان، اشاره کرد.

هزینه های اقامت در تفلیس 2

هاستل ها

هاستل ها که به نوعی خوابگاه هستند و می توان تختی در آن ها اجاره کرد که هزینه اقامت در هاستل ها بسته به موقعیت آن ها و امکانات، شبی 10 تا 145 لاری متفاوت است و همینطور یکی از ویژگی های آن این است که می توان از امکانات کلی ساختمان بهره برد. در تفلیس حدود 200 هاستل مختلف وجود دارد.

هزینه های اقامت در تفلیس 3

هزینه های خورد و خوراک در تفلیس

بعد از اقامت گزینه بعدی که می تواند در بین هزینه های سفر به تفلیس مهم باشد، خورد و خوراک است. اگر در هتل بمانید که امکان استفاده از رستوران ها را دارید اما در صورت نماندن در هتل ما برایتان هزینه هایی از خوراکی های معمول و سبزیجات لازم تهیه کرده ایم و همینطور رستوران ها و فست فودهایی را هم معرفی کرده ایم.

خوراکی های لازم

-نان (500 گرم) : 0.9 لاری (حدود 1200 تومان)

-شیر: هر لیتر 3 لاری (حدود 4000 تومان)

-برنج سفید (کیلویی): 2 لاری (حدود 3000 تومان)

-تخم مرغ 12 عددی: 3.5 لاری (حدود 4500 تومان)

-یک بطری آب 1.5 لیتری: 1 لاری (حدود 1500 تومان)

میوه و سبزیجات

-گوجه فرنگی: 2.5 لاری (حدود 3000 تومان)

-پیاز: 1 لاری (حدود 1500 تومان)

-سیب زمینی: 1 لاری (حدود 1500 تومان)

-کاهو: 1.5 لاری (حدود 2000 تومان)

-سیب: 2 لاری (حدود 3000 تومان)

-موز: 3.5 لاری (حدود 4500 تومان)

-پرتقال: 3 لاری (حدود 4000 تومان)

هزینه های خورد و خوراک در تفلیس

رستوران و فست فود

انواع مختلفی از رستوران ها در تفلیس وجود دارد: رستوران های ارزان قیمت با حدود قیمت 13 تا 20 لاری (15 تا 25 هزار تومان)، رستوران های متوسط که برای دو نفر هزینه ای برابر با 35 تا 70 لاری (حدود 45 تا 90 هزار تومان) و رستوران های لوکس که از 50 لاری تا به بالا (65 هزار تومان) هزینه صرف غذا باید داد. البته فست فودهایی هم وجود دارند مانند مک دونالد که هزینه آن ها بین 10 تا 15 لاری (13 تا 20 هزار تومان) است.

رستوران و فست فودهای تفلیس

هزینه های تفریح در تفلیس

بعد از مشخص شدن محل اقامت و خورد و خوراک و تحویل مدارک مورد نیاز سفر به تفلیس، نوبت به مراکز دیدنی و تفریحی می رسد که مسافران مشتاقانه به دیدن آن ها می روند. اغلب این مکان ها هزینه ورودی ندارند.

مراکز دیدنی

1-باغ ملی گیاه شناسی گرجستان: 3 لاری

2-باغ وحش تفلیس: 2 لاری

مراکز تفریحی

1-تله کابین تفلیس: 1 لاری

2-پارک آبی جینو پردایس: 40 تا 150 لاری

3-شهربازی متاتسمیندا بسته به نوع و تعداد بازی ها: 3 تا 77 لاری

4-حمام گوگردی گولو: بین 30 تا 220 لاری

5-پارک بین المللی موتور روستاوی: ورودی 5 لاری

6-کلوپ بولینگ لبوسکی بسته به نوع بازی: 2 تا 40 لاری

7-پارک آسترا: دارای چندین بازی مانند کارتینگ، اتاق تیراندازی، بیلیارد: بین 1 تا 20 لاری

8-پارک آبی یوروپارک: بین 30 تا 40 لاری

9-پینت بال هف لایف: 25 تا 35 لاری

10-بالن سواری در تفلیس: نفری 165 تا 190 یورو

هزینه های تفریح در تفلیس

هزینه های سوغاتی و پوشاک در تفلیس

در هر سفری مسافران قبل از بازگشت خود مایلند سوغاتی های آن کشور را تهیه کنند. در تفلیس سوغاتی ها اکثرا صنایع دستی هستند که به طور معمول ارزش بالایی دارند، اما این ارزش را تنها کسی می فهمد که قدر این آثار را بداند. توصیه می شود برای خرید سوغاتی در تفلیس به بازارهای محلی بروید اما می توان از مغازه های لوکس و مدرن هم خرید کرد. از جمله از سوغاتی ها می توان به رومیزی های نقاشی شده، روسری های ابریشمی، جواهرات دست ساز، انواع ظروف سرامیکی، کانتاسی، چاقوهای دست ساز، پاپاکی اشاره کرد.

هزینه های سوغاتی و پوشاک در تفلیس

پوشاک

به غیر از صنایع دستی می توان پوشاک را هم نیز خریداری کرد زیرا هم پوشاک برند و هم غیر برند بین 20 تا 50 درصد از تهران ارزان تر هستند، مانند یک شلوار جین برند در تفلیس حدود 111 لاری یا 140 هزار تومان، یک پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام حدود 70 لاری یا 90 هزار تومان، یک جفت کفش نایک حدود 156 لاری یا 200 هزار تومان و یک جفت کفش چرم مردانه حدود 190 لاری یا 240 هزار تومان.

هزینه های سوغاتی و پوشاک در تفلیس 2

هزینه سرویس موبایل در گرجستان

به طور کلی در گرجستان هزینه استفاده از موبایل مانند برقراری تماس بالا می باشد. از اپراتورهای موجود در گرجستان می توان به سه اپراتور به نام های مگتی کام (MagtiCom)، بی لاین(Beeline) و جئولاین (Geocell) که خدمات تلفن همراه ارائه می دهند اشاره کرد که هزینه بسیار نزدیکی بهم در بین هزینه های سفر به تفلیس دارند. حتی هزینه رومینگ های ایرانسل و همراه اول هم بالا است. با توجه به بالا بودن هزینه های تماس رومینگ و همینطور اگر می خواهید تماس های بسیاری داشته باشید، توصیه می شود سیمکارت گرجی خریداری کنید که بهتر است مگتی کام باشد زیرا پوشش و آنتن دهی بسیار بهتری در سرتاسر کشور گرجستان دارد. می توانید در فرودگاه و یا تمام شعب سیم کارت های مگتی کام را که به نام مگتی، بالی و یا بانی مشهورند، با قیمت 5 لاری خریداری کنید.

هزینه سرویس موبایل در گرجستان

امنیت در زمان سفر به تفلیس

شهر تفلیس جز شهرهای با امنیت بالا است مخصوصا در مقایسه با تهران و می تواند برای سفر بهترین انتخاب به شمار بیاید. به طور کلی کشور گرجستان در رده 85 جهان بالاتر از کشورهای سوئیس، تهران، اردن و آمریکا قرار دارد که این نشان از امنیت بالای این کشور است. نرخ دزدی، کیف قاپی، پخش مواد مخدر بسیار پایین بوده و همینطور آمار امنیت پیاده روی در روز و در شب است، پس در مقایسه با تهران به طور کلی امنیت شهر تفلیس نرخ عددی 80 درصدی دارد.

امنیت در زمان سفر به تفلیس

دانستنی هایی از شهر تفلیس

با خیال راحت به گرجستان و تفلیس کنید، زیرا با توجه به اینکه زبان آن ها گرجی است و بسیاری از مردم زبان انگلیسی را بلدند. البته فهماندن منظورتان راه های دیگری هم است مانند زبان بدن و یا نرم افزار هایی که می توان در گوشی نصب کرد و از آن ها استفاده کرد مخصوصا در زمانی که می خواهید با مردم محلی صحبت کنید این موضوع خیلی به شما کمک خواهد کرد. گرجستان از لحاظ ساعتی تنها نیم ساعت جلوتر از ایران است. موارد بهداشتی را در مسیرهای سفر به تفلیس بهتر است، رعایت کنید مانند خوردن گوشت و ماهی و سبزیجات پخته، کندن پوست میوه ها. در این کشور به راحتی می توانید از لبنیات مانند شیر و ماست استفاده کنید، زیرا پاستوریزه هستند و البته مورد دیگر که کمی در مورد آب آشامیدنی گرجستان شایعه شده است، اینکه آب سالمی نیست و نباید آن را خورد اما مسافرانی که در مدت طولانی در این شهر و کشور اقامت داشتند، خلاف این موضوع را گفته و مناسب بودن آب کشور را تأیید کرده البته باز هم اگر حساس هستید، می توانید از آب جوشانده و معدنی استفاده کنید. باید موارد درمانی را از بدو ورود به این کشور رعایت کنید، مانند واکسینه شدن برای بیماری هپاتیت B و همینطور برگه آزمایشی داشته باشید که مبتلا به HIV نیستید. البته این برای مواردی است که قصد دارید بیشتر از یک ماه اقامت داشته باشید و اگر این برگه را ندارید، از شما آزمایش های لازم را می گیرند پس بهتر است مدارک مورد نیاز سفر به تفلیس همیشه همراهتان باشد و در نهایت توصیه آخر اگر توسط سگی در این کشور گاز گرفته شدید، برای جلوگیری از بیماری هاری حتما به دنبال درمان آن بروید. بهتر است برای سفر مقداری دارو اولیه و مورد نیاز را همراه خود داشته باشید، البته در صورتی که قانونی باشد و منعی وجود نداشته باشد. یکی از برنامه های تفریحی که می توانید در تفلیس برای خود بریزید، رفتن به جشنواره ها و فستیوال ها است، مانند جشنواره هولی یا رنگ در بهار، جشنواره بستنی در 17 جولای، جشنواره گل در 26 می و روز استقلال گرجستان، جشنواره پنیر تفلیس در اکتبر هر سال، جشنواره بین المللی تئاتر تفلیس در ماه اکتبر، جشنواره بین المللی فیلم تفلیس در ماه اکتبر، جشنواره موسیقی اپن ایر تفلیس در ماه جولای، فستیوال ارتدکس گرجستان، جشنواره غذا سوپرا و جشنواره موسیقی جاز تفلیس. اگر مست هستید بهتر است پشت فرمان ننشینید زیرا پلیس این کشور بسیار بر روی این موضوع حساس می باشد و قاطع برخورد می کند. از قوانین رانندگی که باید رعایت کنید زیرا جریمه سنگینی دارد، می توان به بستن کمربند دو سرنشین جلو و همینطور صحبت نکردن با تلفن همراه اشاره کرد. سرعت مجاز در مسیرهای سفر به تفلیس حداکثر 80 کیلومتر در ساعت است. به دلیل درست خط کشی نشدن خیابان ها با رنگ سفید و نداشتن نور مناسب بهتر است در این کشور شب ها رانندگی نکنید، زیرا می تواند خطرناک باشد.

دانستنی هایی از شهر تفلیس

بهترین فصل سفر به تفلیس

بعضی از فصول برای سفر به گرجستان و تهیه مدارک مورد نیاز سفر به تفلیس بهتر است، هرچند که در تمام سال می توان سفر کرد اما به طور کلی گرجستان دارای اقلیم گرم و مرطوب است و موقعیت قرارگیری این کشور در منطقه نیمکره شمالی، جنوب منطقه قفقاز و در میان دریای سیاه و کوه های قفقاز هست که تمام این شرایط اقلیمی و موقعیت قرارگیری باعث شده تا اغلب اوقات سال بارندگی زیادی در کل کشور گرجستان وجود دارد، به گونه ای که دوره های طولانی خشک و کم بارش در این کشور وجود ندارد و در نهایت تابستان های بسیار گرم و زمستان های نسبتا سردی را به وجود می آورد. این کشور به دلیل وجود آب و هوای معتدل دارای چهار فصل متفاوت است. در تابستان دمای هوا در شب ها 15 درجه سانتیگراد است و در ماه های تیر و مرداد در روز گرمای هوا به اوج خود یعنی 28 تا 32 درجه سانتیگراد می رسد. همینطور ماه آخر این فصل به دلیل کم بودن بارش اغلب اوقات خشک است. در زمستان هوا بسیار سرد است و گاهی شب ها به قدری دمای هوا پایین می آید که آب ها یخ می زنند، اما به طور میانگین در اغلب شب ها دما به منفی 1 نیز می رسد، همینطور در روز بیشترین دمای هوا به 10 درجه بالای صفر می رسد. به طور کلی می توان گفت ماه های دسامبر و ژانویه در این فصل سردترین ماه ها هستند.

بهترین فصل سفر به تفلیس

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

تهیه بسته های متنوع اقامتی در حج آینده برای مدیریت زمان سفر و هزینه ها

گلاره یوسف پور ، سه شنبه 10 آبان 1401

براساس خبرهای واصله، تهیه بسته های متنوع اقامتی در حج آینده برای مدیریت زمان سفر و هزینه ها صورت می گیرد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :