زندگی در کیش | راهنمای جامع گردشگری و توضیحات

بسیاری از افراد، دوست دارند در شهر جدیدی زندگی کنند و تغییر بزرگی در زندگی خود ایجاد کنند. در این مطلب شرایط زندگی در کیش آورده شده است. جزیره کیش، 91 کیلومتر مربع مساحت و 43 کیلومتر خط ساحلی دارد. این شهر به طور کلی به شکل بیضی می باشد. فاصله آن از بندر گرزه (بندر آفتاب) واقع در خلیج فارس، 18 کیلومتر می باشد. کیش یکی از شهرهای توابع بخش کیش، شهرستان بند لنگه و استان هرمزگان، می باشد. کیش از جمله جزایر خلیج فارس می باشد و در ربع اولیه راستای سواحل 1359 کیلومتری جنوبی ایران، واقع در دهانه خلیج فارس، نزدیک به انتهای این آبراه در تنگه هرمز واقع شده است. عرض شمالی آن 26 32 درجه و طول شرقی آن 53 58 درجه و در جهت ساحل غربی می باشد، در ساحل شرقی 45.15 کیلومتر طول دارد. راستای ساحل جنوبی به ساحل شمالی، در واقع فاصله بندرگاه گمرک و فانوس دریایی، 5.7 کیلومتر، بیشترین عرض این جزیره می باشد. در این جزیره، کوه یا تپه مرتفعی وجود ندارد و توپوگرافی خاصی ندارد. فرودگاه بین المللی این شهر در بخش مرکز که 35-40 متر ارتفاع دارد، و در بخش مرکزی، واقع شده است. بیشترین شیبی که این جزیره دارد از شمال فرودگاه به طرف ساحل، هتل شایان، می باشد.

جزیره کیش

شرایط زندگی

در سفر به کیش و زندگی در کیش بدانید که درصد اکسیژن خالص در کیش از بسیاری از مناطق بیشتر است و آ را جز چهار منطقه دنیا قرار داده است. به همین دلیل افرادی که مشکل تنفسی دارند و جانبازان شیمیایی جنگ، در این جزیره بدون استفاده از ماسک تنفس می کنند، همچنین افراد عادی نیز با وجود گشت و گذار و تفریحات بسیار، کمتر در این هوا خسته می شوند. بسیاری از افرادی که برای بار اول به این جزیره سفر کرده اند، اظهار داشته اند که می خواهند در این جزیره زندگی کنند. چیزهایی که باعث جذب افراد می شود، آرامش، زیبایی و هوای پاک آن است. بسیار از افراد نیز هستند که سکوت این جزیره را تحمل نمی کنند و حاضر به زندگی در سر و صدا آلودگی هستند. بسیار دیگر نیز عاشق آرامش هستند و همین سکوت جزیره است که انها را امیدوار می کند. زندگی در جزیره کیش سخت نمی باشد و باید راه و شیوه آن را بلد بود تا بتوان زندگی خوبی را در آن داشت. از امن ترین شهر های ایران و جهان، جزیره کیش می باشد. امکانات در جزیره کیش بسیار می باشد و به همین خاطر افرادی که برای سفر به این شهر می آیند، خواهان زندگی همیشگی در آن را دارند.

جزیره کیش 1

مسیرهای دسترسی

دسترسی به این جزیره این صورت است که بیشتر سفرها با هواپیما است اما به صورت دریایی و با کشتی نیز می توان به این جزیره رسید. هزینه رفت و برگشتی هر خودرو بدون سرنشین و راننده، از مسیر بندر لنگه به کیش 165هزار تومان و برای هر مافر 67هزار تومان می باشد. از مسیر بندر چارک به کیش، هزینه حمل هر خودرو به همراه راننده، 120 هزار تومان و هزینه رفت و برگشت هر مسافر با شناورلندینگ کرافت، 22 هزار تومان می باشد.

3 مسیر برای رسیدن به کیش، موجود می باشد:

اول: مسیر جاده ای به طول 1509 کیلومتر، تهران، قم، کاشان، نایین، مهریز، شهربابک، سیرجان، بندرعباس، بندرلنگه

دوم: مسیر ریلی به طول 1600کیلومتر (حدود 20 ساعت)، تهران-بندرعباس

سوم: مسیر هوایی (یک ساعت و نیم)، تهران-کیش

قیمت کالا ها و خدمات عمومی، به صورت میانگین از تهران و بقیه شهرها بیشتر است. حدودا قیمت گوشت در کیش و تهران یکسان می باشد.برای خرید و سفر به کیش و یا زندگی در کیش بدانید که لوازم الکترونیکی از جمله لپتاپ، گوشی، دوربین و غیره، گران تر از تهران یا هم قیمت با تهران می باشند. اما پوشاک معمولا 10 تا 20 درصد از دیگر شهرها، ارزان تر می باشد. هر سال در این شهر یک میلیون مسافر می آید و از این تعداد تقریبا 150 هزار توریست خارجی و یا ایرانیان مهاجر می باشند. به دلیل فروش اجناس خارجی اصل در بازهای کیش، جاذبه ای برای برخی مسافران برای خرید به وجود می آید. در این جزیره تقریبا 11 بازار بین المللی، بازارچه و مرکز تجاری وجود دارد.

جزیره کیش 2

خرید و روزمرگی

اسامی برخی از این بازارها و مراکز تجاری و بازارچه ها: بازار پردیس، مرکز تجاری کیش، بازار زیتون، بازار مرجان، بازار مروارید، بازار مریم، بازار پارس خلیج، بازار پانیذ، بازار صفین، بازار ونوس. قیمت خودرو در جزیره کیش نسبت به داخل کشور بسیار پایین تر می باشد و دلیل آن عدم پرداخت گمرک است. در جزیره کیش خودرو هایی که در داخل کشور ممنوع می باشند، بلامانع است، مانند سوپراسپرت ها. قیمت خودرو در کیش برابر است با قیمت آن در امارات متحده عربی بعلاوه هزینه حمل و نقل به کیش و 6 میلیون تومان هزینه پلاک منطقه آزاد کیش. همچنین در کیش کرایه خودرو بدون سرنشین مرسوم و پررونق است. برای افرادی که همیشه در شلوغی و ترافیک رانندگی کردند، رانندگی کرده اند، رانندگی در بلوارهای زیبا و خلوت کیش بسیار جذاب و لذت بخش است. در خیابان ها و بلوارهای کیش دوربین های راهنمایی رانندگی و کنترل نامحسوس وجود دارد.

جزیره کیش 3

شرایط رانندگی

مدارکی که برای کرایه اتومبیل نیاز است، اصل گواهینامه، کارت ملی، یک فقره چک برای امانت گذاشتن در شرکت کرایه دهنده خودرو، به عنوان ضمانت، میزان مبلغ این چک به ارزش خودرو می باشد، همچنین می توان وجه نقد از 1 تا 5 میلیون را به امانت گذاشت. پس از ارائه مدارک، بین شرکت و کرایه گیرنده اتومبیل، قراردادی بسته می شود. 24 ساعت مدت زمان کرایه این اتومبیل ها می باشد. بنزین این اتومبیل ها به عهده کرایه کننده می باشد، می توان برای بنزین زدن از دو پمپ بنزین موجود در منطقه گلدیس و فارور استفاده کرد. تحویل اتومبیل به طور معمول در فرودگاه یا محل اقامت می باشد. ودیعه خلافی با توجه به تاخیر عوامل اجراییات سازمان به مدت 20 روز کاری از تاریخ عودت خودرو می باشد. در خیابان های کیش باید با توجه به تابلوهای سرعت، رانندگی کرد چون کنترل نامحسوس دوربین های بسیاری وجود دارد، قبوض جریمه ای که صادر می شود مختص جزیره کیش می باشد و در شهر های دیگر قابل پرداخت نمی باشد.

جزیره کیش 4

آب و هوای اقامت و گردشگری

میانگین دمای جزیره کیش در سفر به کیش 26.6درجه سانتی گراد می باشد و آب و هوای گرم و مرطوب دارد. به طور کلی این جزیره خشک و کم باران است و تحت تاثیر توده های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی می باشد. بیشتر ماه های زمستان باران به صورت رگباری می باشد. از نظر بیکاری کیش جز شهرهایی با کمترین بیکاری می باشد، نرخ بیکاری در آن کمتر از یک درصد است و بیش از 66درصد شاغلین در بخش خصوصی می باشند. در این جزیره هتل داری به دلیل گردشگری بودن آن بسیار پررونق است. همچنین در این شهر تخصص های فنی و ساختمان سازی، شما را در یافتن کار بسیار کمک می کند. در این جزیره و یا زندگی در کیش نیز می توان در بخش های مختلفی همچون رستوران ها، هتل ها، فروشگاه ها و مراکز تفریحی و مشاغلی که با گردشگری مرتبط است، سرمایه گذاری کرد.

جزیره کیش 5

هزینه های هتل و اقامت

قیمت مسکن و زمین همانند دیگر جاهای ایران، وابسته به مکان آن در شهر می باشد. متوسط متراژ زمین های مسکونی در این جزیره 400 تا 450 متر می باشد که 8 واحد وسکونی در آن قرار می گیرد. متوسط قیمت بین 1 تا 4 میلیون تومان برای هر متر مربع می باشد. این قیمت با توجه به کیفیت و دیگر عوامل متغییر می باشد.قیمت آپارتمان های قدیمی با متوسط عمر 15 سال، 2میلیون 800هزار تومان برای هر متر مربع می باشد. قیمت آپارتمان های لوکس و با امکانات تا متری 25 متر مربع هم می رسد. به طور کلی قیمت مسکن در یک سال گذشته 20 درصد افت داشته اشت و با این شرایط می توان گفت تا حدودی قیمت مسکن در سفر به کیش و یا زندگی در کیش از تهران مقدار ارزان تر می باشد. همچنین خانه ها و آپارتمان های مبله بسیاری برای اجاره و کرایه وجود دارند.قیمت آب و برق و گار در این جزیره به این صرت است که یک خانواده 4 نفری در یک خانه 50 متری، در 45 روز، 150 تا 250 هزار تومان بابت مصرف آب پرداخت می کنند. قیمت آب و برق با توجه به خصوصی بودن آنها، توسط هیئت مدیره مشخص می شود. قبض برق در یک دوره بین 20 تا 50 هزار تومان می باشد.از جمله مکان های گردشگری و جاذبه های این شهر در سفر به کیش و یا زندگی در کیش : ساحل مرجانی، نمایشگاه دائمی استاد کیومرث صیاد، پارک دلفین، باغ پرندگان، لاک پشت های دریایی، آکواریوم، گذر هنرمندان، مساجد، اسکله بزرگ تفریحی کیش، کشتی یونانی، آب انبار سنتی، سافاری کیش و غیره می باشد. 8 شعبه از داشنگاه های داخلی در این جزیره وجود دارند، مجموع دانشجویان حدود 660 هزار نفر می باشد. از جمله این دانشگاه ها، دانشگاه های وابسته به دانشگاه تهران و صنعتی شریف می باشند. اکنون در این دانشگاه ها، دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد.مدارس این جزیره شامل 9 مدرسه در مقطع ابتدایی، 11 مدرسه راهنمایی، 11 مدرسه دبیرستان و دو هنرستان می باشد. مجموع دانش آموزان این جزیره حدود 5 هزار نفر می باشد. در سفر به کیش و یا زندگی در کیش بدانید که در این جزیره مهدکودک های پیشرفته و باامکاناتی وجود دارد.

جزیره کیش 6
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

اپلیکیشن جامع راهنمای گردشگری نطنز راه اندازی شد

گلاره یوسف پور ، دوشنبه 21 آذر 1401

براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، اپلیکیشن جامع راهنمای گردشگری نطنز راه اندازی شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :