لطفا در سفر به تایلند این کارها را انجام ندهید!

کشور تایلند دارای مناطق سرسبز و بکر زیبایی است و از این رو توانسته است خواستگاه گردشگران و مسافران زیادی باشد. جاذبه های گردشگری تایلند افراد زیادی را هر سال به سمت خود می کشد که از تمامی نقاط جهان می باشند. تایلند در قاره آسیا قرار گرفته است که دیدنی های تایلند کم نیستند. مردمی که به این کشور سفر می کنند بیشتر به شهرهایی مانند بانکوک، پاتایا و پوکت سر می زنند که البته ایرانی ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. اگر دوست دارید به این کشور زیبا سری بزنید و از دیدنی های تایلند دیدن کنید، به شما پیشنهاد می دهیم قبل از سفر به تایلند اطلاعات دقیقی از دیدنی های تایلند به دست آورید. اما هم اینک هدف ما از این مقاله ارائه اطلاعاتی است که بتواند به مسافران عزیز کمک کند تا سفری عالی داشته باشند و در سفر به تایلند بتوانند به خوبی با افراد بومی و محلی این کشور ارتباط داشته باشند و بدانند که چه حرکت ها و برخوردهایی در این کشور جزو هنجارها نیست و با انجام دادن آن ها سبب می شوند که مردم از آن ها آزرده شوند. کشور تایلند را با نام سرزمین لبخندها می شناسند و دارای مردمی بسیار خوش اخلاق و مهربان است ولی به یاد داشته باشید که هر کسی تا زمانی که خط قرمز های رفتاری مورد تاییدش را رد نکرده باشید با شما به خوبی رفتار می نماید؛ از این رو هر کسی برای سفر به یک کشور بیگانه نیازمند است تا اندکی با آداب و فرهنگ و نوع رفتار و قانون های حاکم بر آن ناحیه اطلاعاتی را به دست آورد تا آگاهی های لازم را داشته باشد که خدای نکرده با انجام یک کار غیر عمد موجب آزار و اذیت روحی دیگران نگردد و اوقات سفر را به خودش هم تلخ نکند. پس اگر دوست دارید با بایدها و نباید ها در کشور تایلند بیشتر آشنا شوید و علت این نبایدها را بهتر بدانید بهتر است مقاله ما را دنبال کنید.

 کشور تایلند

راهبان را به آغوش نکشید

از آنجایی که اغلب مردم در کشور تایلند پیرو آیین بودا هستند می توان در این کشور تعداد زیاد معبد دید و به نوعی جزو جاذبه های گردشگری تایلند هم محسوب می شوند. تعداد بالای این معبد ها سبب شده است که افراد راهب هم به همان نسبت زیاد باشند. این افراد در کشور تایلند دارای مقام و احترام بالایی هستند و مردم برای آن ها ارزش بسیار زیادی قائل هستند به نوعی که یک سری قوانین در رابطه با آن ها وجود دارد که حتما باید رعایت شود؛ یکی از آن ها درباره بغل کردن راهبان است. شما به هیچ وجه نباید راهبان را بغل کنید و قصد در آغوش کشیدن آن ها را داشته باشید. این امر در تایلند غیر قانونی می باشد و به نوعی ممنوع است. یکی دیگر از مواردی که می توان درباره این افراد دانست این است که زن ها نمی توانند با این افراد دست بدهند و آن ها نزدیک هیچ خانمی نمی شوند حتی اگر در تاکسی خانومی باشد آن ها در نزدیکی او نمی نشینند. از این رو اگر در اتوبوسی مشاهده کردید که یک زن بر روی صندلی نشسته است و یک راهب با فاصله یک صندلی از آن قرار گرفته است به هیچ وجه تعجب نکنید، این به نوعی یک قانون محسوب می شود و رعایت یک صندلی فاصله بین آن ها به نوعی اجباری می باشد. در کنار این موضوع به این امر هم توجه کنید بر اساس آن چه پیش از این گفتیم این راهبان از مقام و ارزش بالایی برخوردار هستند از این رو اگر مشاهده نمودید که یک راهب می خواهد بر صندلی بنشیند و شما نزدیک تر از او هستید هرگز ننشینید بلکه اندکی صبر کنید تا او بر جای خود بنشیند و شما بعد از آن مکان دیگری را برای نشستن خود برگزینید. هرگز در موقعیت قرار نگیرید که یک راهب را به ایستادن وا دارد در حالی که شما بر جای خود نشسته اید این یک بی احترامی محسوب می گردد و از دیدگاه مردم کار بسیار ناپسندی است به قوانین احترام بگذارید حتی اگر نانوشته باشند، تا بتونید با خیالی آسوده از جاذبه های گردشگری تایلند دیدن کنید.

راهبان را به آغوش نکش

کفش هایتان را در بیاورید

در سفر به تایلند یک نکته جالب توجه وجود دارد و آن هم پاپوش های این افراد است، شما کمتر مشاهده می کنید که افراد از کفش های خاصی استفاده کنند بلکه آن ها به صورت معمول از صندل و دمپایی هایی استفاده می کنند که راحت و سبک باشد و دلیل این کار آن ها یک نوع احترام گذاشتن است. اگر بخواهیم این موضوع روشن تر شود باید بگوییم که هر کسی برای این که بتواند به داخل معابد برود و یا پا به خانه بگذارد و حتی برای وارد شدن به تعداد خاصی از فروشگاه ها نیاز دارد که کفش به پا نداشته باشد و آن را از پای خود در بیاورد. از این رو این حرکت مردم به جهت احترام و راحت تر بودن خودشان است و اگر شما هم به این منطقه سفر می کنید بهتر است بدانید که شما هم از این قاعده مستثنی نیستید و برای رعایت ادب و احترام نیاز است که این کار را حتما انجام دهید. پس با یکی دیگر از قوانین نانوشته این کشور آشنا شدید برای اینکه بدانید در سفر به تایلند در کدام مکان ها و دیدنی های تایلند باید بدون کفش حضور داشته باشید کافی است که به جلوی درب آن محل نگاهی بیندازید اگر دیدید تعداد بالایی از کفش ها در آن جا وجود دارد پس نیاز است که شما هم کفش هایتان را از پای در آورید و بعد وارد شوید. از این رو چون نیاز دارید این کار را در مکان های مختلفی تکرار کنید به شما توصیه می کنیم که از کفش هایی استفاده کنید که راحت باشید و مشکلی با در آوردن و پوشیدن چند باره آن ها نداشته باشید برای مثال کفش های بند دار گزینه ای مناسب برای سفر به تایلند و بازدید از جاذبه های گردشگری تایلند نیستند.

کفش ممنوع

به هیچ وجه از پاهایتان استفاده نکنید

یکی از عقایدی که در تایلند به آن برخورد می نمایید در رابطه با پا است. افراد این منطقه اعتقاد دارند که پا برای هر انسانی آلوده ترین بخش از بدنش به حساب می آید، آن ها به نوعی قسمت کثیف و غیر پاک بدن را پا می دانند از این رو اگر شما به هر دلیلی، مانند وقتی که بسیار خسته هستید و حتی انرژی ندارید که با دست هایتان به یک شی اشاره کنید و از پاهایتان کمک بگیرید؛ این عمل شما را به منزله یک حرکت بسیار بد می دانند که جای هیچ جبرانی ندارد. به یاد داشته باشید که به هیچ وجه این کار را در سفر به تایلند مرتکب نشوید چون برای آن ها بسیار زشت است و دارای قبح می باشد و حتی در برخی از موارد در حد فحاشی کردن از دیدگاهشان بد است. در واقع اگر شما برای اشاره کردن به مجسمه های بودا که برای آن ها از ارزش معنوی بسیار بالایی برخوردار است و جاذبه های گردشگری تایلند هستش و نوعی ارزش محسوب می شود؛ از پاها و انگشت آن استفاده نمایید به گونه ای به آن ها فحاشی کرده اید و آن ها هرگز شما را نخواهند بخشید. در کنار همه این ها جلوگیری از بستن در با پاها ممکن است در همه جای دنیا مرسوم باشد و کار زشتی در نظر مردم نباشد ولی این موضوع در تایلند متفاوت است تلاش کنید و به یاد داشته باشید که این کار را هرگز در سفر به تایلند انجام ندهید.

به هیچ وجه از پاهایتان استفاده نکنید

به خاندان سلطنتی بی احترامی نکنید

در سفر به تایلند در میابید که از افرادی که مردم بسیار آن ها را دوست دارند و برای آن ها احترام فراوانی را قائل می شوند خاندان سلطنتی هستند. این افراد در بین مردم از یک ارج و ارزش خاصی برخوردار هستند به گونه ای که اگر زمان سفر شما مصادف شود با روز هایی که برای پاسداشت از این خانوده ها در نظر گرفته شده است به وضوح می توانید یک شادی و هیجان خاص را در چهره تک تک آن ها مشاهده کنید که ناشی از یک شعف از اعماق وجودشان است و به هیچ وجه تصنعی نمی باشد. از این رو در این کشور به شدت باید مراقب باشید که به هیچ طریقی، کاری را انجام ندهید که کوچکترین بی احترامی به این افراد و خاندان باشد که به بدترین نحو و شدید ترین طریق با شما برخورد خواهد شد. یکی از مصادیق این بی احترامی حتی می تواند زمانی باشد که شما پای خود را بر روی سکه ای می گذارید که با عکس خانواده سلطنتی این کشور مزین شده است این کار به دو طریق باعث بی احترامی و آزرده شدن مردم می شود؛ اول این که با پای خود این کار را انجام داده اید که پیش از این با نظر مردم درباره این عضو بدن آشنا شده اید و از طرف دیگر عکس روی سکه ها عکس خاندان سلطنتی بوده و این امر کار شما را نابخشودنی تر می کند از این رو اگر در هر صورتی این کار را انجام داده اید باید منتظر مجازات خود باشید. تا جایی که می توانید این قوانین را رعایت نمایید تا هم سفر خوبی را داشته باشید و هم بتوانید به مردم کشوری که به آن سفر می کنید نهایت احترام را بگذارید و از جاذبه های گردشگری تایلند به طور کامل بتوانید دیدن کنید.

به خاندان سلطنتی بی احترامی نکنید

لباس پوشیده استفاده کنید

یکی از دلایل افراد برای سفر به تایلند به جز بازدید از دیدنی های تایلند، آب و هوای این کشور است، در تایلند می توانید شاهد آب و هوایی گرمسیری باشید و همواره از تابش آفتاب در این منطقه لذت ببرید ولی این نهایت تفریح نیست؛ می توانید به سمت ساحل خاص و دنج و فوق العاده این کشور بروید و از تفریحات عالی در کنار حمام آفتاب نهایت لذت را ببرید. با این مواردی که برای شما بازگو نموده ایم پیش بینی نوع پوششی که بسیاری از گردشگران از آن استفاده می کنند چندان دشوار نخواهد بود آن ها عموما دوست دارند لباس های خود را در بیاورند و با حداقل لباس از این محیط بهره مند گردد ولی باید این آگاهی را به شما بدهیم که انجام این عمل از دیدگاه مردم این کشور چندان مناسب نبوده و نوعی احترام نگذاشتن را برایشان تداعی می کند چون آن ها دوست دارند کسانی که به کشورشان می آیند دارای پوششی مناسب باشند و با داشتن لباس هایی خوب از امکانات کشورشان بهره مند شوند. پس به یاد داشته باشید که اگر می خواهید از لباس هایی مانند مایو استفاده کنید فقط باید در ساحل این کار را انجام دهید، پوشیدن این لباس ها به هر دلیلی از جمله گرما در معابر عمومی و جاهایی که مردم بسیاری در آن ها حضور دارند کار چندان شایسته ای به حساب نمی آید. این قانون اخلاقی که از آن نام برده ایم صرفا برای جنس خاصی مطرح نیست؛ یعنی برای بانوان به تنهایی صدق نمی کند بلکه آقایان هم باید به آن دقت کنند. آن ها هم نباید بدون پوشیدن پیراهن و یا تی شرت در مکان های عمومی حاضر شوند حتی اگر به شدت گرم باشد برای رعایت ادب مستلزم به پوشیدن هر گونه تن پوشی هستند که از بدن هایشان محافظت نماید. این امر هنگامی که قصد دارید به معابد این کشور و جاذبه های گردشگری تایلند سری بزنید بیشتر نمود پیدا می کند و اندکی دقیق تر می شود. برای بازدید از معابد تایلند نیاز است که لباس هایی بر تن داشته باشید که کاملا بدن هایتان را پوشش دهد و در حد امکان از لباس هایی که دارای رنگ سفید است استفاده نکنید و در کنار این بانوان به یاد داشته باشند که شلوارک و یا دامن های کوتاه باعث می شود که از ورود آن ها به معابد ممانعت شود. رعایت قانون ها علاوه بر اینکه اوقات خوشی را برای خودتان فراهم می نماید باعث احترام به میزبان ها هم می شود تا بتوانید از دیدنی های تایلند استفاده کنید.

لباس پوشیده استفاده کنید

با انگشت دست اشاره نکنید

یکی دیگر از عقایدی که مردم این کشور دارند درباره استفاده از انگشت های دست است. در صورتی که قصد سفر به تایلند را دارید و این جا را به عنوان مقصد خود انتخاب نموده اید و هم اینک به این کشور سفر کرده اید باید بدانید که در صورتی که می خواهید تاکسی کرایه کنید تا به بازدید از دیدنی های تایلند بروید و یا اگر خواستید هنگام میل کردن غذا برای کاری به گارسون اشاره کنید و یا هر مسئله ای که نیاز داشتید با دست به آن ها اشاره نمایید نباید از انگشتان خود برای این کار بهره ببرید. پیشنهادی که ما به شما داریم این است که در این مواقع دست خود را بالا ببرید جوری که کف دست ها به سمت پایین باشد و حال انگشت های خود را به شکل بسته حفظ کنید و دست را تکان دهید این کار بهترین شیوه در تایلند برای مخاطب قرار دادن شخصی است؛ در صورتی که شما با انگشت های خود آن را صدا کنید و یا تلاش کنید با سوت زدن توجه کسی را به خود جلب نمایید از دیدگاه مردم تایلند این کار شما نوعی بی احترامی است و تعبیر آن برای مردم این است که شما ارزش آن ها را در حدی پایین آورده اید و از این رو این کار شما باعث رنجش آن ها خواهد شد و همینطور شما را فردی بی شرم می دانند. درست است که این عمل در جایی دیگر هیچ مشکلی ندارد ولی به یاد داشته باشید این جا تایلند است با قوانین خاص خودش، که تبعیت از اون ها ارزش دارد تا بتوانید از جاذبه های گردشگری تایلند دیدن کنید.

با انگشت دست اشاره نکنید

سر یک تایلندی را لمس نکنید

در سفر به تایلند برخی چیزها از احترام بالایی برخوردار هستند که ممکن است در جاهایی دیگر از این ارزش ها خبری نباشد و هر گونه عملی که باعث شود به ارزش های آن ها توهین شود به نوعی یک بی احترامی عمیق را برای آن ها در بر دارد. یکی از آن ها سر است. در تایلند سر انسان به عنوان بالاترین عضو بدن هر شخصی دارای ارزش و اهمیت بالایی است و آن ها بر این عقیده هستند که دست زدن و نوازش کردن این عضو باعث نوعی بی احترامی به آن می گردد. از این رو بر اساس یکی از همان قوانینی که مکتوب نشده ولی در همه جای کشور اجرایی است نباید برای ابراز محبت خود به سر یک تایلندی دست بزنید. پس اگر حتی حواستان نبوده و از یاد برده اید که نباید این کار را انجام دهید بلافاصله از فردی که این عمل را روی آن انجام داده اید معذرت بخواهید. به یاد داشته باشید که اگر در خیابان یا هرجای دیگر کودکی را دیدید و خواستید برای ابراز محبت بر سر آن دستی بکشید اگر او حالت چهره اش تغییر کرد و به گونه ای خاص به شما نگاه کرد این کار دلیلی نیست بر اینکه او خوشش آمده و فقط خجالت می کشد بلکه نشانه این است که او از کار شما لذت نبرده است و دیگر این کار را تکرار نکنید.

سر یک تایلندی را لمس نکنید

تصویر بودا را از تایلند بیرون نبرید

یکی از مجسمه هایی که تقریبا می توانید در تمامی نقاط تایلند مشاهده نمایید مجسمه بودا است که از دیدنی های تایلند هستش. در کنار بازدید از این مجسمه ها یکی از کارهایی که اکثر توریست ها به آن علاقه مند هستند گرفتن عکس با این مجسمه ها است ولی این مسئله ،یک نکته مهم دارد و آن اینکه عکس گرفتن مشکلی ندارد ولی بیرون بردن این عکس ها از تایلند منع قانونی دارد و نیاز است که برای این کار شما جوازهای لازم آن را از مقامات کسب نمایید و بدون هماهنگی این کار را انجام ندهید چون غیر قانونی خواهد بود. اکنون و با پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی ها نظارت بر این کار کمی سخت تر است ولی برای این که بتوان کنترلی داشت افرادی که مغازه های این چنینی دارند تلاش می کنند عکس هایی را برای فروختن به گردشگران انتخاب کنند که از قبل برای آن ها مجوز گرفته اند و منع قانونی آن ها برداشته شده است. این موضوع را هم به خاطر داشته باشید که تحت هیچ شرایطی حق ندارید بر روی مجسمه بودا بایستید چر ا که با این کار بازهم پای شما روی آن خواهد بود و همان طور که پیش از این اشاره نمودیم این کار غیر اخلاقی است و به مانند دشنامی است که شما به همه مردم تایلند و مذهبی که آنان قبول دارند؛ می دهید. پس بسیار مراقب باشید تا در بازدید از جاذبه های گردشگری تایلند کار خطایی انجام ندهید.

تصویر بودا را از تایلند بیرون نبرید

خونسرد باشید

در اغلب مناطقی که هوا بسیار گرم است و آفتاب شدیدا می تابد مسافران که به آن ناحیه می آیند و افرادی که در آن جا زندگی می کنند به نسبت اخلاق تند تری دارند چرا که از گرما آفتاب خسته می شوند و دمای بالای هوا برای آن سختی هایی را به همراه دارد که سبب می شود آن ها عصبانی تر شوند ولی در سفر به تایلند، مشاهده می نمایید که افراد ساکن این کشور اغلب افرادی آرام و به نسبت خونسرد هستند و به طور معمول لبخندی را به همراه دارند این امر می تواند ریشه در فرهنگ آن ها داشته باشد چرا که در این کشور عصبانی بودن و داد کشیدن کاری پسندیده نیست و اغلب آن را نوعی بی ادبی تلقی می کنند و به همین دلیل خودشان هم تلاش می کنند مطابق معیارهای کشورشان افرادی آرام باشند. البته مطمئنا این بدان معنا نخواهد بود که هیچ فرد عصبانی در این کشور دیده نمی شود ولی می توان گفت اکثریت مردم را افراد خوشحال تشکیل می دهند که داد نمی زنند و یکی از جمله هایی که ورد زبانشان می باشند این است: هرگز نا امید نشو. شما هم تلاش خود را بکنید که اگر به این کشور آمده اید آرامش خود را حفظ نمایید و تا حد امکان در هنگام بازدید از دیدنی های تایلند با مهربانی با مردم رفتار کنید و از جاذبه های گردشگری تایلند استفاده کافی ببرید.

خونسرد باشید

با چنگال غذا نخورید

با گشتی در کشور تایلند مشاهده خواهید کرد که افراد زیادی وعده های غذایی خود را در غذاخوری های عمومی میل می کنند و در این بین می توان تعداد بسیار بالایی از این رستوران ها را مشاهده نمود که با منویی با قیمت های مختلف در سرتاسر این کشور مشغول به کار می باشند. اگر شما هم علاقه مند باشید می توانید با کمی جستجو مکان مورد علاقه خود را با هزینه ای مناسب برای صرف غذا بیابید و این غذای دلچسب را میل نمایید. در مورد صرف غذا هم در سفر به تایلند موارد جالبی را مشاهده خواهید نمود که شما هم به طبع باید آن را رعایت نمایید برای مثال وقتی که وارد یک رستوران می شوید و جای خود را انتخاب می کنید در زمان سرو غذا در کنار بشقاب شما یک قاشق و یک چنگال قرار می گیرد؛ تا این جای کار موردی وجود ندارد. در هنگامی که افراد در حال میل نمودن غذا هستند اندکی به آن ها توجه کنید متوجه خواهید شد که آن ها از چنگال خود به طور مستقیم استفاده نمی کنند بلکه از آن تنها برای نزدیکتر کردن غذا به قاشق خود کمک می گیرند؛ این همان نکته است که شما هم باید به آن دقت نمایید. این کار آن ها باز هم ریشه در اعتقاداتشان دارد آن ها بر این عقیده استوار هستند که چنگال را نباید به عنوان وسیله برای خوردن غذا به داخل دهان خود ببرید و غذا فقط باید با استفاده از قاشق میل شود؛ چنان چه کسی از این عقیده اطلاع نداشته باشد و یا آن را از یاد برده باشد از دیدگاه تایلندی ها ارزش ها را زیر پا گذاشته و احترام آن را حفظ نکرده است. شما در غذاخوری های در کشور تایلند عمدتا چاقویی هم مشاهده نمی کنید چون در واقع نیازی به آن نخواهید داشت؛ غذاهایی که در این کشور میل خواهید نمود دارای بافتی نرم و خوب هستند و به آسانی می توان آن را با همان قاشق تکه نمود و دیگر به هیچ چاقویی نیاز پیدا نخواهید کرد. توصیه ما به شما این است که پیش از این که به این کشور سری بزنید اندکی تحقیق کنید تا با غذاهایی که در رستوران ها با آن ها رو به رو خواهید شد بیشتر آشنا شوید.

با چنگال غذا نخورید

در شب سوت نزنید

یکی از مسائلی که در تایلند به نسبت پررنگ تر دیده می شود خرافه می باشد از این رو افرادی که قصد سفر به تایلند را دارند نیاز است که توجه بیشتری به حرکات و رفتارهایی که از آن ها سر می زند؛ داشته باشند. یکی از این موارد را می توانید در زمانی مشاهده نمایید که فردی در دل شب سوت بزند در این هنگام افراد بومی تایلند یک نوع آشفتگی و پریشان حالی خاصی را در خود احساس می نمایند چرا که اعتقاد آن ها این است که اگر فردی این حرکت را انجام می دهد نیتش آوردن و دعوت روح های شیطانی است و آن ها به شدت از این مقوله ترس دارند. در حالت کلی هم در کشور تایلند سوت زدن کار پسندیده ای نیست و یکی از علائمی است که خبر از یک بدشانسی بزرگ را به آن ها می دهد. چه خوب است که این موضوع را به خاطر بسپارید و اگر شب هنگام در معابر عمومی شهر قدم می زنید و تصمیم گرفته اید برای تنوع و یا صدا کردن همراهتان از سوت استفاده کنید پیشنهاد می کنیم این کار را انجام ندهید و باز هم به قوانین نانوشته این کشور دقت داشته باشید و به آن احترام بگذارید تا از آزرده خاطر شدن تایلندی ها در حین بازدید از جاذبه های گردشگری تایلند جلوگیری شود.

 در شب سوت نزنید

گول راننده های توک توک را نخورید

اگر به کشورهایی که در قسمت آسیای شرقی قرار گرفته اند سفر کنید می توانید یک وسیله نقلیه عمومی را ببینید که با نام توک توک شهرت دارد و اغلب مورد استفاده مردم قرار میگیرد و از جاذبه های گردشگری تایلند هستش. این وسیله نقلیه را می توان به سه چرخه ای توصیف کرد که کاربرد آن جابه جایی گردشگران است و مورد استقبال بسیاری از آن ها قرار می گیرد و به نوعی از دیدنی های تایلند هستش. توریست های زیادی که به این منطقه می آیند در سفر به تایلند علاقه مند هستند که از سنگ های قیمتی که در این کشور وجود دارد خریداری نمایند و اغلب این سنگ ها قیمت های به نسبت بالایی دارند. اگر سوار توک توک ها شوید رانندگان این وسیله ها به شما پیشنهاد می دهند که به آن ها اعتماد کنید تا شما را به سمت فروشگاه هایی ببرند که این سنگ های اصل را با قیمتی بسیار پایینی به شما بفروشند. معمولا توریست ها هم حرف آن ها را می پذیرند و به قصد خریدن سنگ هایی ناب و زیبا که اصل هم هستند به سمت این فروشگاه ها و دیدنی های تایلند روانه می شوند ولی غافل از این که رانندگان این وسایل شما را گول زده اند و مغازه های مد نظر آن ها سنگ های اصل را به شما نخواهند فروخت و سرتان را کلاه می گذارند. از این رو است که ما می گوییم این افراد فریبکار هستند و نباید به آن ها به هیچ وجه اعتماد نمود. در کنار این در برخی از موارد آن ها حتی به دزدی کردن از مسافران مشغول شده اند و اموال آن ها را به غارت برده اند و یا در ازای مسافتی ناچیز از آن ها طلب مبالغ بسیار زیادی را کرده اند از این رو به شما پیشنهاد می دهیم که در سفر به تایلند به هیچ وجه حرف آن ها را جدی نگیرید تا به راحتی گول نخورده و بعد از خرید جواهرات بدلی و پرداخت هزینه زیاد دچار پشیمانی نشوید. این هشدار را جدی بگیرید.

گول راننده های توک توک را نخورید

مواد مخدر را قبول نکنید

یکی از مواردی که در برنامه های شبانه در شهر بانکوک زیاد دیده می شود بیدار ماندن تا پاسی از شب و در کنار آن استعمال مواد مخدر می باشد که برای آن ها این یک مسئله طبیعی است. دیده شده است مسافران و گردشگران زیادی که پا به این محفل ها در دیدنی های تایلند گذاشته اند و فریب این افراد را خورده و به استفاده از مواد مخدر روی آورده اند. ولی باید به این مسئله واقف باشید که در کشور تایلند به شدت با این قضیه برخورد قانونی می شود و درباره معضل مواد مخدر تدابیر بسیار سخت گیرانه ای اتخاذ شده است و با خاطیان در این زمینه به شدت برخورد می شود. اگر بخواهیم به یکی از مجازات ها اشاره ای داشته باشیم می توانیم به جزای قاچاق مواد مخدر اشاره نماییم که برای آن اشد مجازات یعنی اعدام در نظر گرفته شده است. در این بین اگر پلیس های تایلندی شما را در حین مصرف مواد مخدر ببینند و دستگیر نمایند بلافاصله شما را به زندان می فرستند و همچنین علاوه بر آن شما مجبور خواهید بود هزینه های گزافی را به عنوان جریمه بپردازید. پس اگر به هر دلیلی به سمت این کارها رفتید باید از عواقبی که انتظار شما را می کشد به خوبی آگاه باشید و با بی اطلاعی به سوی خطر نروید، هوشیار باشید و این دعوت ها را نپذیرید.

مواد مخدر را قبول نکنید

دست ندهید

یکی از کارهایی که در این کشور مرسوم نیست، دست دادن با افراد غریبه و نا آشنا است. تایلندی ها در صورتی که بخواهند به شما ادای احترام کنند دست های خود را به سمت بالا می آوردند و آن ها را روی سینه خود روی هم می گذارند و سپس سرشان را خم کرده و به تعظیم می پردازند. و با انجام این روال برای شما احترام و ارزش قائل می شوند. اگر شما هم علاقه مند هستید به آن ها احترام بگذارید همین کار آن ها را انجام دهید و از دست دادن بپرهیزید چرا که آن ها جواب این کار شما را نخواهند داد. این روند در مقابل بچه ها و کسانی که از شما سن کمتری دارند اتفاق نمی افتد و نیازی نیست که شما به آن ها احترام بگذارید ولی اگر با فردی رو به رو شدید که از نظر سنی دارای رقم بالاتری است نیاز است که این کار را انجام داده و برای نشان دادن احترام خود به او تعظیم نمایید. افرادی هم هستند که از خم شدن مقابل فرد دیگری لذت نمی برند و این کار را دوست ندارند اگر شما هم از این دست افراد هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم که فقط به طرف مقابل خود سلامی کوتاه دهید و به همین کار بسنده کنید.

دست ندهید

کثیف نباشید

از مسائلی که می توانید در کشور تایلند به وضوح مشاهده نمایید اهمیت پاکیزگی و تمیزی است؛ مردم تایلند همواره تلاش می کنند که لباس هایی که می پوشند تمیز باشد و برای آراستگی لباس های خود ارزش زیادی قائل هستند. پیش از این عنوان نموده ایم که کشور تایلند بسیار گرم است و به طبع در این شرایط عرق کردن امری طبیعی است که باعث می شود لباس ها اندکی کثیف شوند تایلندی ها به این مسئله حساس هستند و در صورت مشاهده آن به سرعت تلاش می کنند که لباس های خود را تعویض کنند و لباس پاکیزه دیگری را بپوشند. در این میان حتی اگر فردی شغلش سبب شود که لباس هایی که به تن می کند آلوده شود، باز هم نهایت تلاش خود را می نماید که نظافت خود را انجام دهد و هرگز با آن لباس های در مکان ها عمومی و در حضور مردم زیاد حاضر نمی شود به شما هم پیشنهاد می کنیم تا زمانی که در این کشور هستید به این قضیه حساسیت نشان دهید و با این عمل خود به جامعه و مردم تایلند احترام بگذارید تا به ارزش ها آن ها هم توجه شود چرا که آن ها میزبان شما هستند و مهم است که قوانینشان رعایت شود. ما در این مقاله تلاش نموده ایم تا اندکی از نباید ها و قوانین نانوشته و نوشته این کشور را برای شما بازگو نماییم امیدوارم این مطالب بتواند به شما یاری رساند و شما هم با عمل کردن به آن ها هم شان خودتان را بالاتر ببرید و هم به شخصیت اطرافیانتان اهمیت بگذارید.

کثیف نباشید

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

در سفر به روسیه این کارها را انجام ندهید!

ز. نیرومند ، دوشنبه 18 شهریور 1398

در این بخش در مورد رفتارهایی که نباید در روسیه انجام دهید، صحبت می کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :