پاساژهای دبی | راهنمای خرید در سفر به دبی

بزرگترین مرکز خرید و مجهز ترین که در شهر دبی واقع شده و بخشی از پروژه برج الخلیفه است مکانی است که پاساژهای دبی مال نام دارد که شهرت جهانی داشته و شرکت بین المللی سازنده اش امار نام دارد که این پروژه را در مدت 4 سال به بهره برداری رساند یعنی از سال های 2004 تا 2008 که برای این سازه عظیم مدت زما بسیار کمی است و همینطور این شرکت در حوزه ی مشاورین املاک نیز فعالیت دارد . در سال 2014 به دلیل بهترین کیفیت در مراکز خرید و مجهز ترین رکورد 80 میلیون بازدید کننده را زد .در ادامه با سفر به دبی و معرفی مراکز خرید در دبی با خرید در دبی با ما همراه باشید. 

دبی

مرکز خرید دبی مال | The Dubai Mall| بزرگترین مرکز خرید دنیا

افتخارات زیادی را این مرکز خرید از مجموعه پاساژهای دبی یا مراکز خرید در دبی کسب کرده است که می توان از این افتخارات به ششمین مرکز خرید بزرگ دنیا از نظر بیشترین مساحت قابل تجارت نام بردد . مساحت تجاری این مرکز خرید در حدود 350.000 متر مربع است . دومین افتخار این مرکز خرید گرفتن لقب بزرگترین مرکز خرید دنیا از مرکز خرید پکن است زیرا دبی مال مساحتی برابر با 1.124.000 متر مربع معادل 50 زمین فوتبال دارد ولی مرکز پکن 680.000 متر مربع مساحت دارد که بسیار از دبی مال کوچکتر است و در نهایت یکی دیگر از ویژگی های بی نظیری که دارد هتل لوکس و مجلل 250 اتاقه است که دارای امکانات 22 عدد سینمای اسکرین پلاس ، 120 رستوران و کافه ، 3 پارکینگ بزرگ در قسمت های مختلف که گنجایشی معادل 14000 ماشین را دارد که سیستم بلیت هوشمند مجهز را دارد این مرکز خرید که 4 طبقه است در بخش تجاری اش در هر طبقه دارای فروشگاه های مختلف با ویژگی های مختلفی است اما به طور کلی دارای 1200 مغازه است که انواع برند های بین المللی را دارد و به همین دلیل این مرکز خرید توانسه با مراکز خرید نیویورک و لس آنجلس رقابت کند و آنقدر پیشرفت داشته است که ممکن است در آینده ای نه چندان دور اولین نمایندگی کمپانی اپل در خاورمیانه در مراکز خرید دبی مال و پاساژهای دبی در سفر به دبی افتتاح شود .

دبی

وارد بزرگترین مرکز خرید دبی شوید

مرکز خرید دبی مال در مراکز خرید در دبی و پاساژهای دبی واقع می تواند یک گردش کامل در روز را برایتان رقم بزند از بدو ورود تا خروجتان به طور مثال برای ورودتان به این مرکز که ورودی اش در کنار دریاچه مصنوعی دبی قرار دارد می تواند بسیار جالب باشد زیرا به خصوص برای افرادی که می خواهند از مناظر در سفر به دبی لذت ببرند و در عین حال از خرید در دبی خسته شده اند با استفاده از کافه ها و رستوران های گوناگونی که دارد بسیار می تواند جالب باشد .

دبی

به دبی مال خوش آمدید

از آنجایی که طراحی داخلی این مرکز خرید در دبی  بسیار جالب است و طرح های شرقی و غربی در کنار هم ادغام شده اند بسیار زیبا و مهیج است که در بدو ورود قبل از اینکه مغازه های برند های مختلف که بسیار هم لوکس هستند خریداران را جذب کنند زیبایی ، عظمت ، سقف های بلند و نور پردازی های فوق العاده این مرکز همگان را مبهوت خود می کنند . آنچنان این زیبایی ها زیاد هستند که مردم نمی دانند به کدام طرف یا به کدام مورد توجه کنند و از زیبایی ها لذت ببرند . از بین تمام این زیبایی ها سالن ستاره ها ( در این سالن که طراحی بی نظیری انجام شده تعدادی ستاره از سقف این سالن آویزان شده است که باعث جلوه دو چندان سالن می شود و به بینندگان این حس دست می دهد که چه بسیار به این ستاره ها نزدیک هستند ) و آبشار بزرگ در دل دبی مال ( یعنی در واقع در وسط سالنی قرار دارد که جنس این آبشار از فایبر گلاس بوده و مجسمه های کوچکی روی آن نصب شده اند که آن را بسیار زیبا تر کرده اند ) بیشتر از همه می درخشد .

دبی

بزرگترین شیرینی فروشی جهان در دبی مال

بزرگترین شیرینی فروشی جهان با مساحت 10.000 متر مربع یکی دیگر از برترین مراکز خرید در دبی مال و پاساژهای دبی بوده که دنیایی از آبنبات ها ، کیک ها و شیرینی ها را در خود جای داده است و با ورود به این مغازه قشنگ ترین حس که هرچیزی که می خواهید در کنارتان هست به شما دست می دهد و به راحتی می توانید شیرینی جات دلخواهتان را انتخاب کنید .

دبی

1_ آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب

در سفر به دبی بدانید اکواریوم بزرگی در این مرکز خرید قرار دارد که با عرض 32.88 متر و ارتفاع 8.3 متر همچنین ضخامت 750 میلی متر و وزن 245 تن بزرگترین پنل اکریلیک جهان محسوب می شود که برای بازدید عموم در وسط آن تونلی ساخته شده . زمانی که در این تونل قرار گرفته اید حس می کنید همراه با ماهی های داخل آکواریوم در حال شنا هستید . در این آکواریم انواع ماهی های بسیاری یعنی در حدود 33000 ماهی به همراه کوسه در 10 میلیون لیتر آب شنا می کنند .بعد از سفر به دبی و گشت و گذار در مراکز خرید دبی در این آکواریوم نوبت به بخش زیرین آن یعنی باغ وحش می رسد که استاندارد جهانی در آن رعایت شده و بسیار برای کودکانی که خرید نمی کنند مناسب بوده تا سرگرم شوند و از حیوانات لذت ببرند اما قبل از ورود باید بلیت تهیه کنید این بلیت که برای آکواریوم و باغ وحس است مبلغ آن در حدود 90 دلار می باشد همچنین می توان این بلیت را به صورت آنلاین خریداری کرد و یا به طور کلی برای اطلاعات بیشتر از این آکواریوم و باغ وحش به سایت آکواریوم مراجعه کرد .

دبی

2_  زمین یخی

یکی دیگر از قسمت هایی که برای تفریح در نظر گرفته شده است پیست اسکی با استاندارد های بالا است . این پیست بزرگ که 2000 نفر را در خود جای می دهد دارای 1800 جفت کفش ایتالیایی برای افرادی که با خود کفش نمی برند است . این پیست 5.1 اینچ یخ دارد که توسط سیستم خنک کننده ای که برای آن تعبیه شده خنک می شود و ضخامت این یخ پا برجا است . هزینه استفاده از پیست از هر 2 ساعت که از کفش ها هم نیز استفاده کرده اید باید 50 درهم بپردازید .همچنین این پیست برای آموزش هم امکاناتی دارد و هزینه آموزش 35 تا 500 درهم نیز می باشد و شما در هر زمان با آرامش خیال می توانید به این مکان سری بزنید و اگر به دنبال اطلاعات بیشتری نیز هستید بهتر است به وب سایت مجموعه سری بزنید .

زمین یخی

3_ خیابان مد

در خرید در دبی خیابانی مجاور مرکز خرید در مجموعه مراز خرید دردبی و پاساژهای دبی در سفر به دبی وجود دارد که ورودی VIP است برای قسمتی که خیابان مد نام دارد و دارای 70 برند مطرح دنیا ( از این برند ها می توان به ورساچه ، بربری ، گوچی ، دلچه ، گابانا ، لویی ویتون ، شانل ، کریستین دیور و جرجیو آرمانی اشاره کرد ) نیز است البته ورودی دیگری هم نیز از داخل دارد که می توان وارد این خیابان بی نظیر شد .در خیابان مد مراسم های مختلفی که حال و هوای فشن و مد دارند نیز برگزار می شود .

خرید

4_ بازار طلا

در این مرکز خرید از مجموعه پاساژهای دبی و راهنمای خرید در دبی در سفر به دبی  بخشی برای طلا در واقع بازار طلا وجود دارد که بسیار بزرگ بوده و در واقع به نوعی بزرگترین مراکز فروش طلا در دنیا است که در ان اغلب طلاهای عربی بزرگ به فروش می رسند . در این قسمت می توانید برای لباس هایی که از دبی مال خرید کرده اید زیور آلات ست کرده و خریداری کنید همچنین این اطمینان به شما داده می شود که طلاها تماما از 18 عیار تا 24 عیار هستند و حتی به غیر از طلا نقره ، پلاتین و الماس هم نیز می توانید پیدا کنید و خریداری نمایید .

دبی

5_  آب نمای دبی مال

آبنمایی زیبا طراحی شده و اجرا شده توسط شرکت WET که همان طراح آب نمای زیبا لاس وگاس است در محوطه خارجی دبی مال قرار دارد . این آب نمای بی نظیر و چشم گیر در مجموعه مراکز خرید در دبی و پاساژهای دبی که در دریاچه مصنوعی دبی به مساحت 30 هکتار واقع شده است که تست آن از سال 2009 آغاز شد و در نهایت در 8 می 2009 همزمان با افتتاح دبی مال این آبشار نیز هم راه اندازی شد و در نهایت در 2 ژانویه 2010 طول چشمه آن افزایش پیدا کرد یعنی به 275 متر رسید چشم اندازی زیبا به سوی برج الخلیفه دارد . این آبنمای بی نظیر که پس از ساختش نامش 26 اکتبر 2008 در مسابقه ای که شرکت سازنده اش برگزار کرده بود انتخاب شد برای ساختش مبلغی برابر با 800 میلیون درهم یا در حدود 218 میلیون دلار آمریکا هزینه دارد .از زیبایی های این آبنما می توان به  66.000 چراغ و 25 پرژکتور رنگی و فواره هایی که آب را می توانند آب را تا 152.4 متری معادل یک ساختمان 45 طبقه ای پرتاب کنند ( مقدار آب این فواره ها 83.000 لیتر است البته تماما این آب فواره ها هماهنگ با موسیقی پرتاب می شوند ) اشاره کرد . این آبنما با توجه به موسیقی هر روز نمایشی مختلف دارد که از دیدن آن خسته نخواهید شد .گفته می شود زیبایی این آبنما در سفر به دبی و مراکز خرید دبی و پاساژهای دبی حتی در فضا هم دیده می شود یعنی به صورت نقطه ای نورانی دیده می شود و البته این آبنما را از فاصله 20 مایلی هم می توان دید البته تماما صحت این گفته را زمانی می توان ثابت کرد که فضا رفته و این نقطه نورانی را ببینند .

آب نما

6 _  پارک سگا /   SEGA Republic 

یکی از مهیج ترین و بهترین قسمت های مراکز خرید دبی و پاساژهای دبی مال را می توان پارک سگا SEGA Republic در سفر به دبی معرفی کرد . این پارک سرپوشیده که مساحتی برابر با 76.000 متر مربع دارد در سال 2009 افتتاح شد و در طبقه دوم این مرکز قرار دارد . این پارک  که یک مرکز بازی های الکترونیک است یادآور دوران کودکی و بازی های سگا می باشد هرچند که بیشتر می توان گفت بسیار برای علاقه مندان بازی سونیک همانند بهشت است . در این مرکز در حدود 150 نوع بازی سگا برای سرگرمی کودکان وجود دارد . هرچند که با قرار گیری در این مکان و غرق در بازی هایش هزینه زیادی را خرج خواهید کرد زیرا قیمت هر بازی در این مکان در حدود 15 درهم است که بخواهید بلیت تهیه کنید و از بازی ها استفاده کنید و یا از پکیج هایی که وجود دارند استفاده کنید اما بعد از خرید که بسیار خسته می شوید بهترین مکان برای سرگرمی و رفع خستگی می تواند این جا باشد .اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید به وب سایت  این پارک از مراکز خرید دبی در سفر به دبی بروید  .

دبی

7_ دبی داینو

یکی از آخرین دیدنی های دبی مال در سفر به دبی و پاساژهای دبی که بعد از یک روز کامل خریدتان راا با آن می توانید کامل کنید پارک ژوراسیک یا دبی داینو است که شما را به 155 میلیون سال پیش می برد . در این پارک تنها یک دایناسور وجود دارد که نتیجه حفاری های یک معدن در آمریکا به نام Dana Quarry in Wyoming در سال 2008 است . ابعاد این دایناسور غول پیکر به شرح زیر است : اسکلت آن 80 فوت ( 24.4 متر ) طول و 25 فوت ( 7.6  متر ) ارتفاع دارد که این اطلاعات نشان می دهد این دایناسور جوان بوده است .  گفته می شود این دایناسور گیاه خوار بوده دلیل این اثبات گردن بلند دایناسور است  .نام این دایناسور را دانشمندان Diplodocidae گذاشته اند و گفته شده در زمان پیدا شدن اسکلت این دایناسور کاملا سالم بوده و تنها جای آسیب دیده اش دم این حیوان بوده که پس از بررسی ها و کشف کامل آن تصمیم بر آن شد تا برای به معرض گذاشتن این دایناسور در دید عموم به مراکز خرید دبی مال در سفر به دبی انتقال پیدا کند .

دبی

رکورد های جهانی و دستاورد ها

1_ بزرگترین مرکز خرید در جهان  .

2_  بزرگترین آکواریوم جهان در این مرکز خرید ساخته شده است  .

3_ رکورد دار بیشترین بازدید در 1 ماه که 5 میلیون نفر بازدید کننده می باشد  .

4_ در سال اول بازگشایی 37 میلیون نفر بازدید کننده داشته است . 

5_ در سال 2011 به عنوان پر بازدید ترین مرکز خرید در جهان شناخته شد  .

به دبی مال سفر کنید

راه های دسترسی مختلفی از طریق وسایل حمل نقل در دبی و مراکز خرید دبی و پاساژ های دبی وجود دارد که می توان به این مرکز خرید بی نظیر رفت .

1_ یکی از راه ها استفاده از مترو در سفر به دبی و بازدید از مراکز خرید در دبی است که با رفتن به ایستگاه دبی مال به راحتی می توانید سوار مترو شده و در مدت کوتاهی به مقصد برسید .

2_ یکی دیگر از راه های ممکن که باز هم زمان کمی می برد تا به مقصد برسید یعتی با حساب ترافیک تقریبا هر 15 دقیقه یکبار اتوبوس است .

3_ اما اگر قصد داشته باشید با وسیله نقلیه شخصی بروید باید از اتوبان شیخ زائد به دبی مال رفته که تابلو های راهنما می تواند بهترین کمک برای پیدا کردن مسیرتان باشد .

با توجه به بیشتری گردشگری که این شهر دارد و جاذبه های بی نظیری که دارد این سفر و بازدید از مراکز خرید در دبی برای همه پیشنهاد می شود .

دبی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین مراکز خرید دبی | سوغاتی های ارزشمند در سفر خود تهیه کنید

مهیار قاسمی ، شنبه 17 تیر 1396

سفر با تور دبی یکی از مقاصد گردشگری برتر جهان است و در مجاورت کشور ما قرار گرفته است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :