موزه های باتومی گرجستان؛ زیبایی هایی منحصر بفرد و تاریخی

یکی از مقصدهای گردشگری بی نظیر که به تازگی ایرانی ها به آنجا سفر می کنند، پایتخت کشور گرجستان، کلانشهر باتومی است. این شهر دیدنی وسعت بسیار کمی دارد، اما دارای جذابیت های بسیاری برای گردشگرانی بوده که برای تعطیلاتی چون عید، تابستان و .... به آنجا سفر می کنند. یکی از دیدنی های مورد علاقه گردشگران در سفر به این شهر، موزه ها هستند که ما در مطلب معروف ترین موزه های باتومی قصد داریم تا کمی شما را با موزه های معروف باتومی آشنا کنیم. ما را همراهی کنید که همراهی شما افتخار ماست.

باتومی

دیوید کوماخیدزه | David Komakhidze Religious Museum

موزه ها یکی از جاذبه های گردشگری باتومی هستند. یکی از موزه های باتومی که موزه ای با موضوع مذهبی بوده و دارای آثاری چون تندیس، پیکره، نمونه هایی از معابد، نقاشی های دیواری، نقش برجسته، عکس و کتاب است، موزه مذهبی دیوید کوماخیدزه نام دارد. این مورد از معروف ترین موزه های باتومی در سال 2004 توسط خانواده ای از شهروندان باتومی به نام کوماخیدزه بنا شد. ساعات بازدید این موزه از ساعات 10 تا 18 بوده، بنابراین در سفر به باتومی بازدید از آن را از دست ندهید.

دیوید کوماخیدزه | David Komakhidze Religious Museum

قوم نگاری برجگالو | Ethnographic Museum Borjgalo

این مورد از موزه های معروف باتومی که شغل های مرسوم شهر یعنی سفالگری، ساخت ظروف و اشیا سنگی، فلزکاری، نجاری، ساخت وسایل چوبی و هنر بافندگی را به نمایش می گذارد، در سال 2016 افتتاح شد و یکی از مهمترین ویژگی های آن، این است که تمام آثار توسط یک شخص و هنرمند ساخته شدند. موزه قوم نگاری برجگالو مساحتش برابر با 3000 متر مربع بوده که همه فضا داخلی را به نقاشی ها، مجسمه ها و حکاکی ها اختصاص داده و فضای خارجیش را گلکاری کرده اند. این موزه از ساعات 10 تا 19 برای بازدید باز هست.

قوم نگاری برجگالو | Ethnographic Museum Borjgalo

صنعت برادران نوبل | Nobel Brothers Batumi Technological

این موزه برای شناساندن فناوری های مختلف شهر باتومی در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم بوجود آمد، مخصوصا مهمترین فناوری که به کمک آن تکنولوژی، باتومی در تجارت بین المللی نفت شناخته شد. موزه صنعت برادران نوبل که در یکی از خانه های قدیمی در مرکز شهر تأسیس شده، 2000 فناوری را به نمایش می گذارد که یکی از فناوری ها یا دستاوردهایش متعلق به برادران نوبل الکساندر مانتاشو و روستچیلد است. این موزه به زبان انگلیسی در معرض دید عموم قرار دارد تا براحتی گردشگران بتوانند از آن بازدید کنند. ساعت بازدید از مجموعه 10 تا 18 هست.

صنعت برادران نوبل | Nobel Brothers Batumi Technological

ممد اباشیدزه | Memed Abashidze

موزه ممد اباشیدزه، موزه کوچکی بوده که به شخصی به همین نام اختصاص داده شده است. ممد اباشیدزه نویسنده گرجی بود که رهبر جامعه تشکیل شده در گرجستان نیز است. مجسمه این شخص جلوی موزه قرار دارد. این موزه در نزدیکی برج ساعت چاچا باتومی واقع گشت.

ممد اباشیدزه | Memed Abashidze

موزه باستان شناسی باتومی | Batumi Archeological Museum

موزه باستان شناسی باتومی که دارای انبوهی از گلدان های برنزی، سکه ها، عینک و اشیای گرانبهای بسیاری بوده، یکی از موزه های معروف باتومی بحساب می آید. به طور کلی این موزه 28.508 هزار شی تاریخی را در خود جای داده و به علاقمندان نشان می دهد که برخی از آن ها برای دوره برنز بودند مجموعه ای از آثار هم برای قرون وسطی و دوران معاصر بوده و همینطور برخی دیگر در حفاری ها بدست آمده اند.

موزه باستان شناسی باتومی | Batumi Archeological Museum

ایلیا چاچاوادزه | Ilia Chavchavadze Museum

یکی از موزه های باتومی که بازدیدش را نباید از دست داد، موزه ایلیا چاچاوادزه است. موزه بسیار کوچکی که در آن عکس ها، مجموعه وسایل و ماکتی از خانه ایلیا چاچاوادزه قرار دارد. ایلیا چاچاوادزه که در رهبری انقلاب گرجستان نقش موثری داشت، یکی از مشهورترین سیاستمداران، نویسندگان، شاعران و فرهیختگان گرجستان است. این موزه در کوچه و پس کوچه های قدیمی و سنتی شهر باتومی قرار دارد.

ایلیا چاچاوادزه | Ilia Chavchavadze Museum

ایلیا چاچاوادزه | Ilia Chavchavadze Museum 2

هنر آجارا | Adjara State Art Museum

یکی از موزه های این شهر که بنایش جز جاذبه ها محسوب می شود و آثار نقاشی هنرمندان گرجی و خارجی را در خود جای داده است، موزه هنر آجارا بوده که ساختمان دو طبقه آن بسیار زیبا هست. این موزه آثار زیبا و کمی را در طبقه دوم خود جای داد، به گونه ای که تنها با یک ساعت می توان کل موزه را دید. برای بازدید از ساعت 10 تا 18 می توانید به محل موزه رجوع کنید.

هنر آجارا | Adjara State Art Museum

هنر آجارا | Adjara State Art Museum 2

موزه دولتی خاریتون آخلدیانی | Khariton Akhvlediani Adjara State Museum

این موزه قدیمی که یکی از شاخصه هایش آثار تاریخی طبیعی همچون فسیل 25 میلیارد ساله از یک درخت بوده، دارای آثار باارزش باستانی دیگری مربوط به قرن یازدهم و دوازدهم است که از این آثار می توان به تبرهای عتیقه، تندیس بز برنزی، گنجینه هایی از قلعه گونیو، پیکره هایی از جنس طلا، بطری و آویزهای طلایی، گردنبندهایی از جنس های مختلف، تکه هایی از کمربند، سنجاق سینه، تندیس های برنزی مذهبی و البته نمونه هایی از فرهنگ و هنر محلی اشاره کرد. ساعات بازدید از این موزه به غیر از دوشنبه ها از ساعت 10 تا 17 هست.

موزه دولتی خاریتون آخلدیانی | Khariton Akhvlediani Adjara State Museum

موزه دولتی خاریتون آخلدیانی | Khariton Akhvlediani Adjara State Museum 2
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

مجوز فعالیت یکی از منحصر بفرد ترین موزه های خاورمیانه صادر شد

گلاره یوسف پور ، پنج شنبه 4 دی 1399

براساس سخنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز، مجوز فعالیت یکی از منحصر بفرد ترین موزه های خاورمیانه صادر شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :