سفر به هلسینکی | سفری آرام بخش به اماکن دیدنی فنلاند

 پایتخت کشور فنلاند ، شهر بزرگ و شلوغ هلسینکی است که می توان گفت یکی از بهترین کلان شهرهای دنیا برای امکانات زندگی و بازدید از اماکن دیدنی هلسینکی است .  در سفر به هلسینکی یا سفر به فنلاند بدانید که این شهر علاوه بر امکانات رفاهی از نظر فرهنگی و هنری برای توریست ها به دلیل وجود موزه ها و سالن های کنسرت و تئاتر و همچنین برگزاری جشنواره های سالانه فرهنگی و هنری جذاب می باشد . یکی دیگر از دلایل جذابیت این شهر برای توریست ها و گردشگران ، معماری زیبا و منحصر به فردی است که همگان را به خود جذب می کند . هلسینکی جز شهرهای گران جهان طبقه بندی می شود . شما با استفاده از مطالب و راهنمایی های فوق می توانید سفری 3 تا 5 روزه با هزینه بسیار مناسب به شهر زیبا و دیدنی والبته تمیز هلسینکی و یا اماکن دیدنی فنلاند داشته باشید .

لسینکی

وضعیت آب و هوایی :

اطلاعات ضروری :اختلاف ساعت شهر هلسینکی در سفر به فنلاند و یا سفر به هلسینکی با تهران یک ساعت و سی دقیقه می باشد . زبان رسمی این فنلاند  و زبان رایج دیگران سوئدی است . واحد پول هلسینکی یورو می باشد . نام فرو دگاه این شهر Helsinki Airport ( HEL) است .به جز ما ه های مه تا سپتامبر هوا در این شهر بسیار سرد است اما نباید توقع سردی هوای عرض شمالی را داشته باشید . در این فصل شاهد روزهای کوتاه و البته ابری خواهید بود . پس با سخنان گفته شده بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبا فصل جذاب تابستان است . در طی روزهای فصل تابستان هوا گرم و طولانی است و در شب هوا بسیار دلچسب و خوبی راشاهد هستید پ

آب و هوا

بهترین زمان برای رزرو هتل :

به دلایل گفته شده ، فصل تابستان هتل های شهر هلسینکی گران است . این شهر به دلیل آنکه شهر تجاری است ، در اماکن دیدنی فنلاند و اماکن دیدنی فنلاند، معمولا هتل ها ی با کیفیت بالا آن نسبت به روزهای کاری هفته ارزان تر هستند . اگر به هوای سرد علاقه مند هستید ، از ماه اکتبر تا آوریل زمان بهتری است برای سفر به این شهر به دلیل آنکه معمولا قیمت هتل ها کاهش پیدا می کنند . علاوه بر گران بودن هتل ها ، هاستل ها نیز هزینه بالایی دارند و در طول سال هزینه های آنها تغییر فاحشی نمی کند .

هتل

انواع هزینه ها :

هزینه های هاستل :

برای بازدید از اماکن دیدنی فنلاند و برای اقامت در هاستل های گران اما با استاندارد شهر هلسینکی برای یک شب در اتاق مشترک یا خوابگاهی باید 21 تا 28 یورو هزینه کنید . اگر بخواهید در سفر به هلسینکی یا سفر به فنلاند در اتاقی اختصاصی اقامت داشته باشید هزینه هر شب آن 34 تا 54 یورو می باشد .

هاستل

هزینه ی اقامت در هتل :

شما با اقامت در هتل های گران شهر هلسینکی می توانید اطمینان داشته باشید که هتل ها با استانداردهای رایج بین المللی اداره می شوند و می توانید اقامت بسیار خوب و راحتی داشته باشید . با توجه به لیست قیمت وکیفیت هتل ها ی مذکور می توانید با شرایط خود بهترین هتل را برای خود انتخاب کنید : هتل 1 ستاره هزینه اقامت یک شب 30 تا 50 یورو ، هتل 2 ستاره هزینه اقامت 64 تا 70 یورو ، هتل 3 ستاره هزینه اقامت 66 تا130 یورو ، هتل 4 ستاره هزینه اقامت 75 تا 154 یورو و هتل 5 ستاره هزینه اقامت 187 تا 300 یورو .

هتل

متوسط قیمت مواد غذایی :

همچون دیگر موارد گران این شهر غذا و نوشیدنی ها نیز گران هستند . اما اگر به رستوران های معمولی و غذا فروشی های محلی و حومه شهر بروید می توانید غذا با هزینه مناسب تر میل کنید . در مرکز شهر هلسینکی و سفر به فنلاند، چندین کبابی وجود دارد که قیمت آنها مناسب می باشند . شما می توانید علاوه بر صرف صبحانه در هتل و هاستل در کافه های محلی نیز ، صبحانه خود را میل کنید که هزینه آن 4 تا 7 یورو می باشد . برای ناهار می توانید از پیتزا فروشی ها ، فست فودی ها و کبابی ها در مناطق توریستی شهر لذت ببرید که هزینه ایی حدود 6 تا 10 یورو برای شما در بر دارد. برای صرف شام اگر بخواهید در رستوران های نشستنی غذا میل کنید باید هزینه زیادی را پرداخت کنید اما مکان های ارزان تری در حدود 9 تا 14 یورو نیز می توانید پیدا کنید . اگر علاقه مند به آشپزی در سفر به هلسینکی برای خود هستید می توانید با پرداخت 71 یورو برای یک هفته از سبک غذاهای غربی و با پرداخت 56 یورو از سبک غذاهای آسیایی استفاده کنید و مواد لازم برای این غذا ها را تهیه کنید . این مواد شامل نان تازه ، گوست قرمز گاوی ، برنج سفید ، تخم مرغ ، شیر ( سبک غربی ) ، سینه مرغ ( بدون استخوان و پوست کنده ) ، پنیر محلی (سبک غربی ) ، سیب درختی ، پرتقال ، موز ، گوجه فرنگی ، سیب زمینی ، پیاز وکاهو است که به اندازه یک فرد بالغ در نظر گرفته شده است . اگر بیش از این مقدار مورد نیازتان باشد باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید .

مواد غذایی

هزینه ی حمل و نقل عمومی :

شهر هلسینکی یکی از بهترین های سیستم های حمل ونقل در زمینه ایمنی و کارآمد بودن در دنیا را در اختیار دارد . سیستم حمل و نقل قوی در بازدید از لماکن دیدنی هلسینکی و یا اماکن دیدنی فنلاند شامل انواع اتوبوس ، تراموا ، مترو و قطارهای محلی است که می توانید برای آنها انواع بلیط مانند تک سفره از راننده ها ، دستگاه های فروش بلیت و از طریق sms و یا بلیت های روزانه و منطقه ای از دستگا ه های مخصوص درایستگا ه ها وکارت هلسینکی تهیه کنید . قیمت وسایل نقلیه در شهر هلسینکی به شرح زیر است : قیمت تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر 30 تا 40 یورو می باشد . قیمت اتوبوس اکسپرس از فرودگاه تا مرکز شهر 6.30 یورو ،اتوبوس محلی از فرودگاه تا ایستگار قطار 5 یورو ، هر 3 کیلومتر مسافت در در شهر توسط تاکسی 11 تا 15 یورو می باشد . همچنین قیمت تراموای ، اتوبوس و مترو در شهر 2.20 تا 3 یورو و بلیط 24 ساعته و نا محدود اتوبوس ، مترو و تراموا 8 یورو می باشد .

هلسینکی

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها :

پیاده روی کنید :هزینه حمل و نقل در شهر هلسینکی برای بازدید از اماکن دیدنی فنلاند و یا اماکن دیدنی هلسینکی مانند دیگر موارد بالا می باشد . اما شما با پیاده روی  در مجموعه اماکن دیدنی هلسینکی و اماکن دیدنی فنلاند می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید . مرکز شهر هلسینکی بسیار متراکم است و همین باعث می شود شما به راحتی در عرض 10 دقیقه بتوانید از یک طرف مرکز شهر به طرف دیگر آن بروید و پیاده روی هم کرده باشید .

کاهش هزینه

در هتل های 2 یا 3 ستاره اقامت کنید :

هتل های 3 ستاره شهر هلسینکی در سفر به هلسینکی و یا سفر به فنلاند از نظر کیفیت با هتل های 4 ساله دیگر شهرهای اروپایی برابری می کنند و به دلیل کیفیت  بالای هتل های شهر هلسینکی می توانید در هل های 2 و یا 3 ستاره اقامت داشته باشید .

هتل ها

در وقت مناسب غذا میل کنید :

برای بازدید از اماکن دیدنی هلسینکی و یا بازدید از امکامن دیدنی فنلاند می توانید در ساعات 11 تا 14 ظهر فقط با صرف هزینه 11 یورو ،که بهترین زمان برای صرف منوی ویژه ناهار است ، غذای مناسب میل کنید . شما حتی در این زمان می توانید در رستوران های لوکس با هزینه مناسب غذا میل کنید .

غذا

بهترین تفریحات وجاذبه های هلسینکی:  

موزه ی ملی فنلاند :

در سفر به هلسینکی و یا سفر به فنلاند و بازید از اماکن دیدنی فنلاند یا اماکن دیدنی هلسینکی موزه ملی فنلاند بهترین مکان برای آشنایی گردشگران با مردم و تاریخ فنلاند می باشد . پیشنهاد می شود حتما در کارگاه های Vintti  برای تعامل تجارب تان شرکت کنید . شما در این موزه با سبک زندگی مردم روستا ، مردم قرون وسطایی و ماقبل فنلاند آشنا می شوید . همچنین در این موزه نمایشگاهی از سکه ها ، مدال ها و گنجینه های با ارزش فنلاند وجود دارد .نکاتی که باید برای بازدید از این موزه در سفر به هلسینکی و یا سفر به فنلاند در نظر بگیرید شامل موارد زیر می باشد :روزهای بازدید از موزه در سفر به فنلاند و سفر به هلسینکی همه روزه به جز روزهای دوشنبه می باشد .
با داشتن کارت هلسینکی می توانید به صورت رایگان از موزه بازدید کنید و هزینه ای باری ورود نپردازید .می توانید با سر زدن به وب سایت رسمی موزه از زمان بندی نمایشگاه های موقت با خبر شوید .برای شرکت در کارگاه Vintti می توانید روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 12 تا 16 عصر از این کارگاه استفاده کنید ، فقط باید در نظر داشته باشید این کارگاه برای افراد بالای 7 سال می باشد .

موزه

کانال Ruoholahti :

در سفر به فنلاند و سفر به هلسینکی بدانید که برای پیاده روی عاشقانه در طول کانال Ruholahti  و عبور از عرض پل Crusell   حتما دوربین عکاسی خود را به همراه ببرید و از منظره غروب آفتا ب این منطقه ی فوق العاده استفاده کنید . همچنین می توانید با رکاب زدن دوچرخه اجاره ای از این منطقه زیبا لذت ببرید .

موزه

پارک Kaivopuisto  :

برای بازدید از اماکن دیدنی فنلاند و یا اماکن دیدنی هلسینکی پارک Kaivopuisto  دارای دید به خلیج و مناطق شهری است . شما می توانید در تابستان به دریا روید و در این منطقه شنا کنید و در زمان استراحت از کافه های موجود در ساحل استفاده کنید . در زمستان نیز با سورتمه سواری و یا سر خوردن از تپه های برفی از این منطقه لذت ببرید . علاوه بر پیاده روی عاشقانه  در این پارک دور افتاده و آرام در سفر به هلسینکی و یا سفر به فنلاند و بازدید از اماکن دیدنی فنلاحتما از رصد خانه Unasaari  که در همین پارک قراردارد بازدید کنید .

پارک

اسپلانادی پارک ( The Esplanadi Park ) :

در منطقه گران قیمت اسپلانادی پارک مغازه های کوچک و برندهای بزرگ  برای خرید قراردارد . بعد از خرید در زمان استراحت می توانید از کافه ها و غذا فروشی های این منطقه و درنزدیکی مارکت اسکوئر( میدان بازار ) استفاده کنید . با آنکه قیمت غذاها و اجناس در این منطقه بالا می باشد به همان نسبت کیفیت اجناس و غذاها نیز بالا است .

پارک

کلیسای جامع هلسینکی :

در نزدیکی کتابخانه ی ملی شهر هلسینکی ،کلیسای باشکوه و بسیار زیبای جامع هلسینکی قراردارد . این کلیسا با رنگ سفید خیره کننده و معماری فوق العاده اش همگان را به خود جذب می کند . می توانید به صورت رایگان از بنای باشکوه دیدن کنید .

کلیسا

رستوران Passio Kitchen and Bar  :

در مرکز شهر ، رستوران Passio Kitchen and Bar   در مکانی آرام و دنج با غذاهای اروپایی و اسکاندیناویایی ، با کیفیت و تهیه شده از مواد تازه محلی قراردارد . پیشنهاد می شود ماهی قزل آلا و گوشت بره این رستوران را امتحان کنید . منوی رستوران با توجه به فصل و انتخاب سر آشپز و مواد اولیه قابل دسترس تغییر می کند . برای آخر هفته به دلیل شلوغی رستوران بهتر است از قبل میز خود را رزرو کنید .

رستوران

پارک ملی Nuuksio  :

در بازدید از اماکن دیدنی هلسینکی پارک Nuuksio  با طبیعتی بکر مکانی مناسب برای افراد با سلیقه های گوناگون است در این پارک می توانید در مسیرهای پیاده مشخص شده پیاده روی یا قایق سواری کنید و یا حمام سونا بگیرید و توت وحشی بچینید .  یکی از بهترین تجربه ها دراین پارک در زمستان زمانی که طبیعت از برف پوشیده است سواری توسط گوزن های شمالی است . این پارک فاصله زیادی با شهر نداشته و فقط یک ساعت با اتوبوس می توانید به پارک ملی برسید و فراموش نکنید که لباس گرم وکفش مناسب همراه خود داشته باشید .

پارک هلسینکی

بازدید از استحکامات نظامی Suomenlinna  :

استحکامات نظامی Suomenlinna  در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است . این بنا عظیم دارای موزه ای است که تاریخ نهفته در این استحکامات را در خود نگه می دارد . با طی مسافت 15 دقیقه از شهر هلسینکی به استحکامات نظامی Suomenlinna  می رسید و می توانید از تونل ها و گوشه و کنار این بنا بازدید کنید . در این منطقه کافی شاپی قراردارد که در زمان خستگی می توانید در آنجا برای دقایقی استراحت کنید و حتی در فصل گرما در مناطق زیبا اطراف این مکان به پیک نیک بپردازید .

کتابخانه ی ملی فنلاند :

کتابخانه ی ملی فنلاند در مجموعه بازدید از اماکن دیدنی هلسینکی  توسط طراح مشهور ، کارل لودویگ انگل به سبک معماری کلاسیک ساخته شده است که بازدید از آن به همگان پیشنهاد می شود . در این کتابخانه نمایشگاه های موقت براساس موضوعات کتابها و اسناد آن برگزار می شود و با مراجعه به وب سایت رسمی کتابخانه از زمان برگزاری نمایشگاه ها و دیگر رویداد آن آگاه شوید . با بررسی ساعات بازگشایی کتابخانه و به صورت رایگان می توانید از این کتابخانه بازدید کنید .

کتتابخانه فنلاند

باغ گیاه شناسی :

باغ گیاه شناسی با طبیعتی زیبا و هوایی تازه بهترین مکان برای استراحت در میان شلوغی شهر است . باغ گیاه شناسی ، باغ بزرگی نمی باشد اما مکانی زیبا و آرامش بخش محسوب می شود .

باغ گیاه شناسی

ایستگاه قطار :

ایستگاه قطار هلسینکی با معماری هنر نوی فنلاندی که توسط Eliel Saarinen طاحی و ساخته شده است یکی از اصلی ترین بناهای شهر هلسینکی می باشد .حتی اگر قصد سفر ندارید این مکان برای با معماری بسیار زیبا پیشنهاد می شود . در طبقه دوم ایستگاه تعدادی رستوران قرار دارد که می توانید در زمان گرسنگی از آنها استفاده کنید .

ایستگاه قطار

رستوران کاپلی ( Kappeli  ) :

رستوران کلاسیک و لوکس کاپلی با طبقه شیشه ای در انتهای اسپلانادی پارک ، یک مکان عالی برای صرف شام می باشد . این رستوران با دید بسیار زیبا دارای بالاترین کیفیت و استاندارد می باشد . پیشنهاد می شود از سوپ سالمون ، دسر ها و گوشت گوزن شمالی رستوران کاپلی امتحان کنید  ، صرفه نظر از قیمت بالای گوشت گوزن شمالی پخت این گوشت در این رستوران به بهترین نحو انجام می شود . بهتر است از قبل  میز خود را رزرو کنید ، به دلیل آنکه در بعضی از ساعات روز رستوران بسیار شلوغ می شود.

رستران

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دیدنی های فلوریدا | تجربه سفری آرامش بخش به آمریکا

سعید حسنی ، شنبه 20 مرداد 1397

می گویند شهرت پیچیده دیدنی های فلوریدا شبیه همان جملات غیر عادی است که گاهی اوقات رئیس جمهور بیان می کند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :