با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی کلاردشت آشنا شویم

کلاردشت یکی از مناطق زیبای کشورمان بوده که 170 کیلومتر دورتر از تهران قرار گرفته است. کلاردشت وسعتی در حدود 15.9 کیلومتر مربع داشته و بین مناطق زیر محصور شده است: از جنوب به قله تخت سلیمان و گردنه کندوان، از شرق به چالوس، نوشهر و کجور، از شمال به دریای خزر و عباس آباد و از غرب به قزوین. مردم کلاردشت به گویش مازنی سخن می گویند و بیشتر اوقات شاهد بارش باران هستند. با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های دیدنی کلاردشت همراه باشید تا شما را با شماری از بهترین جاذبه های گردشگری کلاردشت آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با دیدنی های معروف کلاردشت برایتان جالب خواهد بود.

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت که یکی از دیدنی های معروف کلاردشت بوده، حدود 20 هکتار وسعت داشته و در تپه های شرق منطقه و نزدیک روستای سما قرار دارد.

دریاچه ولشت

روستای رودبارک

در حدود 4 کیلومتر از قسمت حسن کیف به سمت غربش حرکت کنیم، به روستای رودبارک می رسیم. برای لذت بردن از مناظر زیبای روستا می توانید به خارج از روستا رفته و در مسیر رودخانه تا قله که حدود 15 کیلومتری می شود، پیاده روی کرده و از طبیعت نهایت لذت را ببرید. این مسیر زیبا و همچنین مسیر بین رودبارک تا روستای بعدی، بسیار زیبا بوده و جهانگردان بسیاری را به خود جذب می کند. چشمه آب سرد رودبارک، امیر چشمه، ماهیان خال قرمز قزل آلا، خانه های ویلایی زیبا، باغهای مشجر و سرسبز، قرارگاه های کوهنوردی، آداب و رسوم و فرهنگ عامیانه مردم از ویژگی های بی مثال این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی کلاردشت هستند.

روستای رودبارک

علم کوه

شمال شرق کلاردشت را دیواری به طول 700 متر و عرض 450 متر پوشانده است که گویی، یکی از 8 دیوار سخت و بد مسیر جهان باشد. این دیوار، علم کوه نام دارد. کوه تخت سلیمان نیز به ارتفاع 4650 متر در این ناحیه قرار داشته و در افسانه ها جایگاه ازدواج حضرت سلیمان (ع) و بلقیس بحساب می آید.

علم کوه

جنگل ازو

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کلاردشت، جنگل ازو بوده که از روستای ولبال در یک کیلومتری غرب حسن کیف شروع شده و طبیعت بکر و خارق العاده ای دارد. منطقه اصلی آن، دشت سرسبز و بسیار زیبایی بوده که گویی یک تابلوی نقاشی زیباست.

جنگل ازو

مازیچال

4 کیلومتر که از مسیر جنگلی برویم، به منطقه سرسبزی می رسیم که خالی از درخت هست؛ منطقه ای که مازیچال نام دارد و دور تا دورش را قله های بلندی پوشانده اند. تعداد کمی خانه ویلایی در مازیچال وجود دارند که سقف آنها از جنس شیروانی های فلزی بوده و مردم در تابستان به این منطقه بکر و سرسبز می آیند.

مازیچال

تپه کلار

تپه کلار، جاذبه ای است تاریخی. این قسمت نقش بسیار مهمی در باستان شناسی منطقه جنوب دریای خزر داشته و بسیاری از باستان شناسان توانسته اند تا پاسخ سوالات خود را در اینجا پیدا کنند. همچنین، آثار باستانی بسیاری را نیز در خود جای داده است، از جمله جام طلایی دو شیر یا جام کلاردشت که قدمتش به حدود 800 سال پیش از میلاد می رسد و امروزه در موزه باستان شناسی تهران قرار دارد.

تپه کلار

چگونه به کلاردشت برویم؟

از دو جاده مختلف می توان به کلاردشت سفر کرد: در 25 کیلومتری جنوب جاده چالوس به سمت مرزن آباد، یک مسیر 20 کیلومتری را که از میان تپه های زیبا می گذرد، رد کرده تا به کلاردشت برسید. از عباس آباد-کلاردشت که جاده کنار خزر بوده نیز می توان به سمت کلاردشت حرکت کرد؛ یک جاده 25 کیلومتری که از بین جنگل رد شده و به غرب منطقه منتهی می شود.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با شماری از معروف ترین جاذبه های دیدنی بروجرد آشنا شویم

ثنا احمدی ، سه شنبه 7 فروردین 1403

اگر عازم سفر بروجرد هستید، با ما در مقاله دیدنی های معروف بروجرد همراه شوید تا شما را هرچه بیشتر با برترین جاذبه های گردشگری بروجرد آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :