دریاچه سوان| جواهری در کشور ارمنستان

در ارمنستان یک دریاچه با نام سوان وجود دارد این دریاچه که در تور ارمنستان مورد توجه همگان واقع می شود و از آن به عنوان جواهر ارمنستان یاد می شود. دریاچه سوان به عنوان مروارید بسیار با ارزش در دل صدفی در ارمنستان شناخته شده که با دارا بودن ساحلی بسیار چشم نواز و نیک منظر و صحنه هایی زیبا در اطراف خود می تواند چشم هر بیننده ای را خیره نماید. این دریاچه زیبا که با رنگ بی بدیل آبی فیروزه ای در پهنه زمین می درخشد در واقع تلالو آسمان آبی این کشور است بر سطح آینه ای آب. در اطراف این دریاچه هم می توانیم منظره های و طبیعتی زیبا را ببینیم که پوشیده از دشت های انبوه و کوه هایی  بی مانند است. همچنین با کمی دقت می توانیم معابدی را در اطراف این دریاچه ملاحظه کنیم که نشانه گویایی از تاریخ و تمدن ارمنستان است.
در تور ارمنستان وقتی این منطقه را برای سفر کردن انتخاب می کنید یعنی قدم زدن در دل طبیعت، لذت بردن از محیطی عالی، در کنار حیوانات زیبا پرسه زدن و لذت بردن از خنکای آب دریاچه را برگزیده اید. این دریاچه تنها دارای ساحلی عالی نیست بلکه در کنار آن می توانید از مجموعه های اقامتی مجلل و یا رستوران هایی که غذاهایی محلی و سنتی و یا حتی دریایی را سرو می کنند، بهره مند شوید. ما در این مقاله قصد داریم که به تور ارمنستان و این دریاچه زیبا بپردازیم و برای همین شما را به کشور ارمنستان خواهیم برد و شما را در دریاچه سوان می گردانیم. کشور زیبای ارمنستان هیچ دریایی ندارد و در واقع دریاچه سوان در نقش یک دریا  برای این کشور ایفای نقش می کند. این دریاچه تنها از بعد طبیعی شایان توجه نمی باشد بلکه می توانیم در کنار آن به زیبایی های تاریخی آن هم اشاره کنیم که در کنار دیدنی های طبیعی آن توانسته است. یک مجموعه عالی را برای  بازدید کنندگان فراهم کند. دریاچه سوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ارمنستان برای گردشگران می باشد. در یک کلام می توان گفت این دریاچه جایی است که با طبیعتی زیبا پیوند می خورید، با بالا رفتن از سراشیبی های آن می توانید اطلاعات تاریخی خود را افزایش دهید و به دیدن مکان های تاریخی آن بپردازید، می توانید تفریحات عالی انجام دهید و در پایان اگر خسته شدید و یا نیاز به غذا داشتید به رستوران های موجود در محل سری بزنید و از عالی ترین امکانات آن ها بهره مند شوید.

دریاچه سوان

دریاچه سوان، جواهری در ارمنستان

موقعیت جغرافیا این دریاچه را اگر بخواهید، باید بگوییم که دریاچه سوان در قسمت شمال ایروان یعنی پایتخت کشور زیبای ارمنستان و در شهر سوان آن واقع شده است. ارتفاع این دریاچه زیبا از سطح دریا چیزی در حدود 2000 متر می رسد. این دریاچه وسعتی برابر یا 1360 کیلومتر را دارد و اگر غواصی و زدن به دل آب ها را دوست دارید، باید بدانید که عمق این دریاچه زیبا تقریبا 79 می باشد. این دریاچه منبع آبی خود را از رود هایی تأمین می کنید که از مناطق اطراف، دشت ها، صحراها و کوه هایی که می توان برخی را مشاهده نمود به آرامی گذر می کنند و به داخل این دریاچه رهسپار می شوند، تعداد تقریبی این رود ها چیزی در حدود 36 عدد است. اما در این میان هستند رودهایی که به جای ریختن آب خود به دل دریاچه سوان از آن نیرو می گیرند. یکی از آن ها رودخانه هرازدان است که با جاری شدن از دریاچه سوان به سمت رود ارس جریان می باید و به آن ملحق می شود و سر انجام به سمت کشور عزیزمان ایران روانه می شوند و به داخل دریاچه خزر در قسمت شمالی ایران می ریزند.
اگر بخواهید از آب و هوای این منطقه اطلاعی داشته باشید، باید بدانید که به دلیل نقطه قرار گیری این دریاچه و ارتفاع آن از سطح دریا دارای آب و هوایی به نسبت سرد تر از محل های اطراف خود می باشد. اگر بخواهید بدانید که چه زمانی مناسب ترین زمان برای سفر شما به این منطقه است. ابتدا باید به خاطر داشته باشید که کشور ارمنستان دارای یک آب و هوای به سرد در زمستان است به نوعی که می توان گفت زمستانش طولانی است و همواره بارش برف را در طول این زمان می توان مشاهده نمود ولی بر عکس تابستانی کوتاه تر دارد  که از گرمای جان سوز به دور است؛ حال می توانیم به خوبی درک نماییم که ماه مناسب برای سفر به دریاچه سوان ماه هایی مانند جولای و آگوست می باشد، پس اگر قصد دارید به کشور ارمنستان سفری داشته باشید و در این سفر سری هم به این دریاچه یکی از جاذبه های گردشگری ارمنستان بزنید این زمان برای تور ارمنستان بسیار مناسب خواهد بود.

دریاچه سوان

تفریحات در سواحل دریاچه سوان

اگر شما در سفر خود به ارمنستان یا تور ارمنستان، از دریاچه سوان دیدن نمایید مشاهده می کنید که در این منطقه دو قسمت به عنوان ساحل وجود دارد، بخش اول که از آن نام می بریم تحت عنوان ساحلی عمومی مورد استفاده قرار می گیرد که دارای خدماتی رفاهی و بهداشتی می باشد؛ ولی بخش دوم  ساحل این دریاچه را قسمت اختصاصی آن تشکیل می دهد که به اقامتگاه های آن متعلق می باشد.
بسته به این که شما در چه فصلی از سال به سمت این دریاچه رهسپار شده باشید، امکاناتی که می توانید از آن استفاده کنید، متفاوت خواهد بود برای مثال اگر زمان انتخابی شما تابستان و فصول گرم باشد می توانید در این دریاچه شنا کنید و یا در ساحل آن حمام آفتاب بگیرید که می توان این ها را جزو تفریحاتی محسوب کرد که هزینه زیادی را برای شما نخواهد داشت ولی نهایت لذت را از آن خواهید برد. اگر با خرج کردن و پرداخت هزینه ها مشکلی ندارید و گرفتار صرفه جویی های مالی نیستید می توانید قایق سواری و یا ماهی گیری در این دریاچه را هم تجربه کنید و در کنار خود افراد زیادی را ببینید که به این کار مشغول شده اند چرا که بین مردم از دوست داران زیادی برخوردار می باشد. برخی از افراد حتی در تفریحات به دنبال هیجان و شورو نشاطی خاص هستند برای این گونه افراد ما پیشنهاد ویژه ای داریم، استفاده از جت اسکی و  ویندسرفینگ یا همان موج سواری در باد می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای آن ها باشد تا با داشتن اوقات شاد و مفرح بهترین ساعات سفر خود را در دریاچه سوان سپری نمایند.
برخی افراد به ورزش های خاص علاقه مندند، تفریحاتی را دوست داران که به نوعی به طبیعت و موجودات طبیعی مرتبط باشد، چیزی شبیه به اسب سواری، اگر جزو این دسته از افراد هستید اصلا نگران نباشید چرا که می توانید نهایت استفاده را از محیط طبیعی عالی این منطقه یعنی تپه ها و دشت های فراخ آن برای لذت بردن از اسب سواری، ببرید. پس به شما توصیه می کنیم که فرصت ها را حفظ کنید و به هیچ وجه آن ها را از دست ندهید.

دریاچه سوان

جاذبه های گردشگری ارمنستان در اطراف دریاچه سوان

پیش از این نیز اشاره نمودیم که این منطقه مجموعه از تاریخ و طبیعت در کنار هم است، می توان بر بلندای تپه های استوار آن معبدی تاریخی را به نظاره نشست که هم نمادی از مذهب مردم این کشور است و هم نشانه ای فرهنگ آن ها. ولی این تنها بخش تاریخی در اطراف دریاچه سوان نیست. در زمان همراهی با تور ارمنستان یا سفر انفرادی به این کشور، اندکی در حوالی این دریاچه گردش کنید تا بتوانید دو بنای تاریخی دیگر را هم مشاهده نمایید؛ علاوه بر اینکه خود ساختمان این مکان ها بسیار دیدنی و تماشایی است، منظره ای بکر و عالی نیز در کنار دریاچه پدید آورده اند که از زیباترین جاذبه های گردشگری ارمنستان می باشد. برای رسیدن به این بناها نیاز نیست خیلی سختی بکشید و یا مسافت بسیاری را پیاده طی کنید تنها کافی است اندکی قدم بزنید تا در دل دشت ها به این زیبایی تاریخی برسید و از نزدیک به دیدن آن مشغول شوید. اگر بخواهید بازهم اطلاعاتی از این ابنیه داشته باشید در ادامه این مقاله بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت پس با ما همراهی کنید.

دریاچه سوان

1) معبد سواناوانک (sevanavank monastery)

اگر از آن دسته از افرادی هستید که علاقه مند به دیدار ابنیه تاریخی و جاذبه های گردشگری ارمنستان هستید، می توانیم به شما بازدید از معبد سواناوانک را در تور ارمنستان به شما پیشنهاد کنیم. این صومعه در قسمت شمال غربی دریاچه سوان ساخته شده است و تاریخ تاسیس آن به قرن هشتم میلادی باز می گردد. اگر به این صومعه سری بزنید حس می کنید که دریاچه در زیر پاهای شما قرار گرفته است و می توانید به خوبی زیبایی های آن را نظاره کنید. ممکن است که در ابتدا با نیت بازدید از صومعه به سمت آن بروید ولی هنگامی که به آن می رسید، خود را در بلندی تپه ای مشاهده می کنید که یکی از بی نظیر ترین صحنه ها از دریاچه را به شما ارائه می کند، به طوری که ممکن است شما سردرگم شوید که کدام منظره را به تماشا بنشینید معبدی زیبا و یا دریاچه ای بی نظیر ولی اگر به نتیجه نرسید نگران نباشید. در طبیعت برای شما تدبیری اندیشیده است یه تخت سنگ در نزدیکی صومعه وجود دارد که هنگامی که بر ان می نشینید می توانید هم صومعه را ببینید و هم دریاچه را، این گونه می توانید در آن واحد از هر دو نهایت لذت را ببرید. یکی از زمان هایی که به شما پیشنهاد می کنیم حتما در این قسمت از جزیره یعنی صومعه حضور داشته باشید، هنگامی است که خورشید قصد غروب دارد. با حضور در این قسمت می توانید غروب دل انگیز خورشید را به زیبا ترین شکل ممکن مشاهده نمایید و تمامی تنش ها را از خود دور کنید چرا که سکوت و آرامش در این لحظات بسیار زیبا از آن شما خواهد شد، بهترین لذتی است که می توانید ببرید. در این هنگام رنگ آسمان به نارنجی نزدیک می شود یعنی رنگ غروب خورشید، می توانید از این صحنه ها عکس هایی را به یادگار ببرید که به ثبت خاطراتتان کمک شایانی می نماید. بنابراین بازدیدش را در تور ارمنستان از دست ندهید.

sevanavank monastery

2) معبد هایاراواناک(hayaravanak monsastry)

اگر در تور ارمنستان برای دیدن این معبد مشتاق هستید باید بدانید که این معبد در قسمت شمال غربی دریاچه واقع شده است و می توانید آن را برروی تپه های نسبتا مرتفع این بخش پیدا کنید. این معبد را شاید نتوان وسیع ترین و زیباترین صومعه ارمنستان نامید ولی بی شک می توان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ارمنستان دانست و یکی از دلایلی که آن را خاص کرده است می تواند موقعیت قرار گیری آن باشد که توانسته سالانه افراد بسیار زیادی را برای بازدید از خود به سمت این دریاچه بکشاند. وقتی نور خورشید بر پهنای این دریاچه می تابد می توانید تلولو زیبای آن را مشاهده کنید. مخصوصا اگر در اطراف معبد باشید این شکوه را هر چه بیشتر مشاهده می نمایید و در کنار این بنای تاریخی، شما مسحور جادوی رنگ و آب می شوید. ساختار معماری خود معبد هم جالب توجه است در داخل معبد می توانید محرابی را مشاهده کنید که یک گنبد نسبتا بلند را در بالای خود داراست که شکلی مخروطی دارد و زمانی که نور از آن به داخل سرک می کشد، نمایی فوق العاده را پدید می آورد. این محل دنج و زیبا یکی از بهترین مکان ها در تور ارمنستان برای عکس گرفتن است چرا که نیاز ندارید سخت دنبال سوژه باشید به هر طرفی که نگاه کنید خود سوژه ای  عالی خواهد بود که می تواند عکس بی نظیر را حاصل شود.

hayaravanak monsastry

کمی رستوران گردی در اطراف دریاچه سوان

در تور ارمنستان وقتی مشغول گشت و گذار در اطراف دریاچه هستید می توانید مکان های زیادی را مشاهده کنید که به کار سرو غذا مشغول هستند که در آن ها می توانید انواع غذاهایی دریایی را میل نمایید. در نگاه اول وقتی به آن ها می نگرید مشاهده می کنید که تزیین و زیبای مکان ها با یکدیگر متفاوت است و زمانی که نوع انتخاب شما به ظاهر رستوران بستگی داشته باشید این مسئله می تواند شما را تا حدودی سردرگم نماید که کدام را انتخاب کنید ولی باید به این مسئله هم توجه کنید که همیشه ظاهر یک غذاخوری نمی توان معیار درستی برای انتخاب باشد. چه بسا هستند رستوران های شیکی که کیفیت غذا و مواد اولیه در آن ها بسیار پایین است و نمی تواند سرویس خوبی را به مشتری خود ارائه دهد. این مسئله همواره وجود داشته است و گردشگران و مسافران بسیاری بوده اند  که فریب خورده اند و به سمت رستوران هایی جلب شده اند که دارای دیزاین های فوق العاده و معماری های خاص و باشکوه بوده اند ولی هنگام صرف غذا متوجه  شده اند که انتخابی که کرده اند غلط بوده است. پس بهتر است پیش از آنکه جایی را برگزینید تحقیق نمایید و از بهترین ها انتخاب کنید.
از جمله غذاهایی که می توانید در اطراف دریاچه میل نمایید ماهی است که آن را به صورت کبابی سرو می کنند. این ماهی ها بسیار لذیذ وخوب سرخ می شوند به نوعی که آب میان بافتی خود را از دست نمی دهند و ماهی خشکی برای خوردن شما سرو نمی گردد. در کنار همه این ها برای خوردن این غذا نیاز نیز هزینه بسیار بالایی را پرداخت کنید. اگر باز هم به غذاهای دریایی علاقه مند هستید می توانیم به شما خرچنگ ویا باقی غذاهای دریایی را پیشنهاد کنیم تا آن ها را برای وعده های ناهار و یا شام خود برگزینید، این غذاها نزدیکی خاصی با محیط دارند، غذاهایی دریایی در کنار دریاچه، همه چیز مهیا است تا بهترین ساعات را داشته باشید. همانطور که پیش از این گفتیم برای اینکه بهترین غذا را میل کنید باید انتخاب درستی در زمینه نوع مکان داشته باشید ما در این جا قصد داریم یکی از رستوران هایی را که می توانید در آن ها بهترین غذاها را میل نمایید به شما معرفی نماییم.با ما همراه باشید.

رستوران های اطراف دریاچه سوان

رستوران "tsovatsots bashinjaghyan"

افرادی که عاشق ظواهر هستند ممکن است اول مسیر از این پیشنهاد ما چندان راضی نباشند چرا که این مکان دارای ظاهری بسیار خاص نیست بلکه قیمت بیرون آن به نسبت ساده است ولی زیبا ،می توانید در آن نشانه های از سنت و هنر های بومی منطقه را به خوبی مشاهده نمایید ولی این نمی تواند دلیلی بر بد بودن کیفیت غذای آن باشد به ما اطمینان کنید.وقتی قدیمی به جلو بردارید و به سمت آن بروید می توانید بوهای بسیار خوشی را از غذاهای آن استشمام کنید اما فقط بوی غذاها نیست که می تواند شما را جذب کند بلکه آهنگ های ارمنی که از این رستوران شنیده می شود یکی دیگر از این دلایل است که می تواند هر رهگذری را مشتاق ورود به این ساختمان نماید.وقتی به داخل این رستوران پا می گذارید در نگاه اول طرح های سنتی تزیینات  چشم شما را نوازش می کند ،صاحبان این مکان از سبک ارمنی برای زیبا تر شدن محل کسب خود بهره برده اند که باعث می شود زیبایی آن صد چندان گردد.یکی از مسائلی که باعث می شود مشتری ها علاوه بر طعم غذا از بودن در یک رستوران لذت ببرند در واقع محیط آرامش بخش و جو خوب در آن رستوران است که  tsovatsots bashinjaghyan همه این موارد را باهم دارد و مشتریان را علاقه مند می کند که هرچه زودتر برای خود صندلی و مکانی را انتخاب کنند و در انتظار داشتن ساعاتی عالی بنشینند.حال نوبت می رسد به قسمت مهم ماجرا انتخاب غذا و میل کردن آن ،ما در این رستوران برای شما پیشنهاد ویژه ای داریم؛ انتخاب کباب ولی نه هر نوعی .یکی از غذاهایی که در این رستوران طرفداران زیادی را دارد crayfish است که در واقع نوعی کباب محسوب می شود ولی در کنار آن نباید از karm rakhayt نیز غافل بود چرا که اکثر کسانی که به این رستوران می آیند از لذیذ بودن آن تعریف می کنندپس اگر به این رستوران سری زدید این غذاها را می توانید برگزینید و از خوب بودن طعم آن ها اطمینان داشته باشید.

tsovatsots bashinjaghyan

شب را در نزدیکی دریاچه به خواب بروید

اگر همراه با تور ارمنستان نباشید، در منطقه حوالی این دریاچه مکان های اقامتی بسیاری را مشاهده می نمایید و در بین آن ها هم می توانید مجموعه های مجللی را پیدا نمایید و هم محل های اقامتی ساده تر. ما در ادامه قصد داریم دو تا از اقامتگاه هایی را که بیشتر مورد پسند گردشگران بوده است برای شما معرفی کنیم تا شما را بیشتر با آن ها آشنا کنیم. شاید اگر تصمیم گرفتید شب را در این منطقه بمانید، شما هم علاقه مند شدید آن را برگزینید.

هتل های اطراف دریاچه سوان

1) اقامتگاه هارسنگر "harsnaqar hotel"

این مجموعه اقامتی را می توانید بر یک منطقه نسبتا مرتفع پیدا کنید که همین محل قرار گیری آن باعث شده است که دارای مناظر عالی باشد که مسافرانی را که با تور ارمنستان همراه نیستد برای اقامت شیفته خود کند. در این هتل می توانید از امکانات بسیار خوبی استفاده کنید امکاناتی نظیر پارک آبی و یک استخر بسیار وسیع،باشگاه و همچنین یک قسمت ساحلی کاملا خصوصی  برای مسافران هتل.این مکان عالی تنها برای سپری  کردن تعطیلات استفاده نمی شود بلکه در بسیاری از مواقع برای برگزار کردن جشن های خانوادگی و یا قرار های کاری و با اهمیت هم استفاده می شود چرا که مکان مناسبی برای همه این موارد خواهد بود.این هتل یک ساختمان اصلی دارد و در کنار آن دارای 14 ساختمان به شکل کلبه است که ساختار دوبلکس و خانوادگی دارندو  برای هر کدام آن ها یک استخر به صورت خصوصی تعبیه شده است ،این مکان ها بیشتر برای افرادی مناسب است که سفر را محلی برای آرامش در نظر گرفته اند و علاقه مندند سکوتی بی نظیر را در این مکان تجربه نمایند.

harsnaqar hotel

2) اقامتگاه" best western bohemian resort"

در تور ارمنستان و این اقامتگاه می توانید از سبکی غربی و معماری عالی و محیطی خوب بهره مند شوید و با اسکان در تمامی اتاق های آن از منظره ی بی نظیر دریاچه استفاده نمایید. از امکاناتی که می توانید در این مجموعه از آن برخوردار شوید می توانیم به استخر روباز، باشگاه و همچنین فضای برای حمام آفتاب نام ببریم. برای صرف غذا می توانید به رستوران این مکان سری بزنید و همراه با خوردن غذایی خوشمزه از پنجره ای که در این رستوران تعبیه شده برای دیدن زیبای های دریاچه استفاده کنید.

best western bohemian resort

پوشش گیاهی و جانوری

یکی از کار هایی که مسئولین برای محاظت از این محیط عالی در برابر تعداد مسافران بالای تور ارمنستان؛ یعنی دریاچه، کوه های اطراف و دشت های سرسبز آن انجام داده اند تشکیل پارک ملی سوان بود. این پارک در سال 1987 تاسیس شد. در این قسمت از کشور ارمنستان شما می توانید از اکوسیستمی  اصلی وبا اهمیت بسیار زیاد دیدن نمایید. از همین رو یکی از پر اهمیت ترین نقاط در این کشور محسوب می شد به همین جهت همه مسئولان چه در رده منطقه ای و چه کشوری سعی در محافظت از آن دارند. برای مثال اگر شما می خواهید در این منطقه ماهی گیری کنید که یکی از تفریحات هم محسوب می شود حتما باید مجوز های لازم را کسب کنید در کنار آن چیزی نزدیک بر 1600 نوع گیاه و 330 نوه موجود زنده دیگر در این منطقه وجود دارند که در زیر چتر حمایتی محیط بان های ساعی قرار گرفته اند.
از جمله ماهیان که می توانید در این دریاچه ببنید می توان به ماهی غزل آلا سوان، ماهی سفید،ماهی قرمز و.. اشاره کرد. در طبیعت پاک کوهستان های اطراف دریاچه هم می توانید حیواناتی نظیر شغال، گرگ، سمور،روباه، پلنگ ارمنی را مشاهده نمایید که گاهی در دشت های آن نیز دیده می شوند و از جمله موجودات این پارک ملی به حساب می آیند.

پوشش گیاهی و جانوری

دسترسی به دریاچه سوان ارمنستان

 اگر شما از افرادی هستید که علاقه مند به بازدید از این دریاچه در تور ارمنستان زیبا شده اید، باید بدانید که به طور دقیق در کجا واقع شده است تا برای دیدن آن به مشکلی بر نخورید ما در زیر برای شما آدرس کامل آن را عنوان نموده ایم به این آدرس دقت کنید و در صورت تمایل آن را برای خود ذخیره نمایید.  بنابراین بازدید از این دریاچه زیبا را حتما در برنامه سفر و یا تور ارمنستان خود قرار دهید.

سوان

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دریاچه سوان جواهر ارمنستان | معرفی جاهای دیدنی ارمنستان

مهیار قاسمی ، چهارشنبه 4 مرداد 1396

در این مطلب از تور ارمنستان، یکی از جاذبه های گردشگری کشور ارمنستان را برایتان می گوییم، از یک دریاچه با منظره های زیبا و سواحل آفتابی.

نظرت چیه
9 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 18 تیر 1396

    نه تنها قره باغ بلکه ارمنستان هم جزء آذربایجان است به امید خدا و به زودی این را ثابت خواهیم کرد اجازه نمی دهیم اسرائیل دیگری در خاک آذربایجان شکل بگیرد.

    • 18 تیر 1396

    درود بر ارامنه با فرهنگ و دوست داشتنی و مهربان. همیشه شاد باشید.

    • 15 تیر 1396

    مردمی بسیار دوست داشتنی با ایمان و کشوری با آرامش و امنیت فراروی

    • 15 تیر 1396

    قره باغ مال ارامنه بوده است و خواهد بود چرا که انها لیاقت نگهداری اش را دارند تاریخ این را ثابت خواهد کرد

    • 15 تیر 1396

    اگر این ترک های عثمانی و باکو کشتار نمی کردند ارمنستان بهشت روی زمین بود از هر لحاظ که می توانید فکرش را بکنید

    • 15 تیر 1396

    طبیعت بسیار زیبا و خوراکی های بسیار عالی و دختران بسیار زیبا

    • 15 تیر 1396

    ارمنستان واقعاً موزه مجسمه ها و کشورها موزه ها است و در این کشور کوچک 300 موزه وجود دارد که البته می توانست به 500 موزه هم برسد

    • 15 تیر 1396

    بسیار طبیعی و زیبا است

    • 15 تیر 1396

    عالی و رویایی بود من از نزدیک دیدم و هنوز سیر نشدم