مصر کشوری با سنت هایی عجیب | آداب و رسوم سرزمین فراعن

مصر به عنوان یکی از مقاصد توریستی محبوب همواره در صدر لیست تورهای آژانس های مسافرتی قرار داشته و دارد این کشور با برخورداری از تاریخی با شکوه و طبیعتی بی نظیر اهرام بی نظیر ثلاثه را در خود جای داده است. مصر جزو آن دسته کشورهایی است که سنت و آداب و رسومی خاص در آن جریان دارد. می توانید در طول تور مسافرتی خود به مصر از چند و چون فرهنگی این مردم بیشتر بدانید و با سبک زندگی آنها آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم نکاتی جالب توجه و جذاب از سنت های مصری ها اشاره کنیم با همگردی همراه باشید.

egypt

شربت خود را تا آخر بنوشید

اگر به منزل یک مصری دعوت شدید و به شما یک لیوان شربت تعارف کردند آن را تا آخر بنوشید در غیر این صورت فاجعه ای شما را تهدید خواهد کرد. در مصر رسم است اگر مهمان شربتی که دختران میزبان به او تعارف کرده اند را تا آخر ننوشد و مقداری از آن را نخورده باقی بگذارد معنی خاصی دارد و این دخترها شانس ازدواج را از دست خواهند داد و اجازه نخواهند داشت در آینده با شخصی وصلت کنند .

egypt

تعارفات را جدی نگیرید

شاید جالب باشد بدانید مصری ها هم عاداتی مشابه با ایرانی ها دارند و زمانی که شما را در تور مسافرتی به صرف غذا، نوشیدنی و ... دعوت می کنند نباید صحبتشان را جدی گرفت. بلکه بنابر لحن شخص و موقعیت باید در رابطه با این درخواست فکر کرد که آیا این درخواست جدی است یا باید آن را در حد یک تعارف معمولی نادیده گرفت.

 تور مسافرتی

مراسمات خاص

یکی از جالب ترین رسوم مصری ها را که می توان در تور مسافرتی دید در خانه ی زوج هایی مشاهده کرد که به تازگی صاحب فرزندی شده اند. در مصر رسم بر این است که هفت روزگی کودک را جشن می گیرند در این حالت مهمان در بدو ورود به خانه با صدای بلند ترانه هایی دلنشین می خواند و پدر و مادر کودک به مهمانان شیرینی های محلی تعارف می کنند. مخاطب ترانه هایی که در این مراسم خوانده می شود کسی جز کودک هفت روزه نیست. خواننده از کودک خواهش می کند که به حرف های پدر و مادرش گوش کند و همواره فرزندی آرام و لایق باشد و والدین خود را دوست بدارد و به آنها احترام بگذارد. مصری ها اعتقاد دارند کودک این ترانه ها را به عنوان الگویی برای آینده انتخاب می کند و تا پایان آنها را دنبال خواهد کرد.

 تور مسافرتی

همواره با پای راست به اماکن وارد شوید

اگر در قالب تور طبیعت گردی یا تور یک روزه به نقاط مختلف مصر سفر کردید باید توجه کنید قبل از عبور از هر دری با پای راست به داخل قدم بردارید. این جریان نشانه ی ادب و احترام است و مصری ها آن را به فال نیک می گیرند.

Egypt

مواظب کلاغ های سیاه باشید

اغلب مصری ها دل خوشی از کلاغ های سیاه ندارند آنها معتقدند زمانیکه یک کلاغ سیاه بر روی پشت بام خانه ای نشسته خطری در پیش است و آن را به عنوان یک نشانه و هشدار تلقی می کنند.

Egypt
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آداب و رسوم عجیب و غریب که برق از سر انسان می پراند!!

ثنا احمدی ، پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397

در دنیای مدرن امروزی و در برخی نقاط جهان سنت هایی وجود دارد که عجیب و غیر قابل باور هستند. قصد داریم تا برخی از آنها را معرفی کنیم

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :