هیجان انگیز ترین مکان های جهان | برای انجام کارهای دیوانه وار

برای انجام ورزش های هیجان انگیز و خطرناک یا هر فعالیت دیوانه وار از اسنو بورد و پرش ارتفاع گرفته تا صخره نوردی و دره نوردی به مکان هایی بروید که معتادان به آدرنالین، کارهای فوق العاده مرگبارشان را هر روزه در این مکان ها انجام می دهند. آماده باشید تا با رفتن به این مکان ها که از رده بسیار خطرناک و غیرمتعارف تا رده خانوادگی طبقه بندی می شوند، بهترین ماجراجویی عمرتان را تجربه کنید.

ورزش های پرهیجان

1) غارنوردی با قایق

برای انجام این فعالیت فوق العاده هیجان انگیز که به نام "بلک واتر رفتینگ" یا همان "قایق سواری در آب های سیاه" نیز خوانده می شود، می توانید به غارهای وایتومو، یکی از جاذبه های بزرگ توریستی شمال نیوزیلند بروید. غارنوردی بهترین روش برای تماشای کرم های درخشان و ساختار صخره های باستانی این غارها از نزدیک می باشد. غارهای وایتومو که از سنگ آهک های دوره اولیگوسن تشکیل شده اند، مکان فوق العاده ای برای تفریح خانوادگی و ساختن خاطره های فراموش ناشدنی هستند. اگر می خواهید غارنوردی هیجان انگیزتر و ماجراجویانه تری داشته باشید، شرکت های توریستی تخصصی می توانند شما را به یک غارنوردی فوق العاده ببرند که به مکان های ناشناخته و کمتر دیده شده منتهی می شود.

تماشای کرم های درخشان در غار وایتومو ، نیوزیلند

بازدیدکنندگان غارهای وایتومو، از جاذبه های بزرگ توریستی نیوزیلند

2) زیپ لاینینگ

از اونجایی که اکوتوریسم (سفر در طبیعت) در کاستاریکا بسیار محبوب به شمار می رود، زیپ لاینینگ اغلب به عنوان قسمتی از تور سفر به کاستاریکا گنجانده می شود. رد کردن شیب بالای درخت ها به وسیله تسمه و قرقره راه فوق العاده ای برای تماشای جنگل بارانی انبوه است. بدین گونه در حالی که از روی پارک سالواتوره عبور می کنید، می توانید احساس یک پرنده را داشته باشید که در امتداد افق پرواز می کند. تور زیپ لاینینگ پر از انبوه جنگلی و مناظر خیره کننده است. اما معتادان به هیجان و آدرنالین می بایست به "سان سیتی" یا همان "شهر آفتاب" در آفریقای جنوبی سفر کنند تا طولانی ترین زیپ لاین دنیا را تجربه کنند. زیپ 2000 یک زیپ لاین بسیار پرهیجان و از خود بیخود کننده است که در آن با سرعت 100 مایل بر ساعت پرواز می کنید. ممکن است به نظر خطرناک بیاید، اما زیپ 2000 دارای سابقه 100 درصد ایمنی از لحظه افتتاح آن در سال 2004 است. همچنین ورود کودکان بالای 12 سال آزاد است که همین باعث می شود با یک فعالیت هیجان انگیز خانوادگی روبرو باشیم. طرفداران زیپ لاینینگ ادعا می کنند که انجام این فعالیت دقیقا مانند پرواز کردن است و مانند بانجی جامپینگ و پریدن با پاراشوت ، سقوط آزاد به شمار نمی رود.

زیپ لاینینگ، ورزشی مناسب برای کودکان

زیپ لاینینگ در زیپ 2000 ، سان سیتی، آفریقای جنوبی

زیپ لاینینگ در زیپ 2000 ، سان سیتی، آفریقای جنوبی
3) پرش از صخره

جویندگان هیجان، با پرش از صخره ها، می توانند دوز بالای آدرنالین را روی لبه دنیا تجربه کنند. به یکی از هیجان انگیز ترین نقطه های دنیا برای انجام فعالیت های ماجراجویانه یعنی صخره های ساحلی پرمخاطره پمبروک شایر در کشور ولز بروید. علاوه بر شنا کردن، شیرجه رفتن و صخره پیمایی، این فعالیت شامل عبور پیاده و بدون هیچ گونه قایق یا کشتی از صخره های ساحلی می باشد. گروه های بسیاری هستند که تورهای آموزشی در امتداد سواحل صخره ای ارائه می کنند. پس برای یک روز پر از "پرش از صخره" ، صخره نوردی و شنا کردن لابلای موج ها آماده باشید. "پرش از صخره" ممکن است یک فعالیت خطرناک مختص به انسان های متهور و بی پروای جویای آدرنالین بنظر بیاید، اما با تجهیزات ایمنی مناسب و راهنماهای متخصص که به شما راه درست انجام این فعالیت را نشان می دهند، حتی کودکان نیز می توانند در این ماجراجویی شرکت کنند که همین حقیقت آن را به یک فعالیت خانوادگی فوق العاده مفرح روی صخره های ساحلی پر هیجان تبدیل می کند.

پرش از صخره ، صخره های ساحلی پمبروک شایر، کشور ولز
پرش از صخره ، ورزش خانوادگی مفرح و مناسب برای کودکان

4) دره نوردی

این ورزش هیجان انگیز که در فضای باز ناهموار انجام می گیرد و "رود پیمایی" نیز نامیده می شود، استفاده از تکنیک ها و تجهیزات کوه پیمایی برای بالا رفتن و پایین آمدن از سطح ناهموار دره ها را ترویج می دهد. بهترین مکان ها برای دره نوردی ، کوه هایی مانند گرند کنیون در آریزونا هستند که آب های جاری در دره های آنها وجود داشته باشند. گرند کنیون در آریزونای آمریکا دارای مناظر خیره کننده و برخی از شیب دار ترین و خطرناک ترین دره ها در جهان است. برای تجربه هیجان بی اندازه، آدرنالین بیشتر و احساسی فوق العاده ، بهتر است در ابتدا از یک راهنمای محلی بخواهید شما را به یک تور از آبشارهای خروشان، تخته سنگ های ساییده شده در باد و نهرهای جاری ببرد. مکان محبوب و البته بسیار خطرناک دیگر برای دره نوردی، کشور اسکاندیناوی نروژ است. به لباس غواصی، کلاه ایمنی و ابزار کوهنوردی مجهز شوید، در حالی که در امتداد سونفیورد (آبدره باشکوه) شنا می کنید و از کوه بالا یا پایین می روید، یخچال طبیعی (رودخانه یخ) یوستدال را از نزدیک تماشا کنید.

دره نوردی ، گرند کنیون زیبا در آریزونای آمریکا

سونفیورد (آبدره باشکوه)، نروژ
یخچال طبیعی (رودخانه یخ) یوستدال ، نروژ

6) سنگ نوردی

سنگ نوردی یا همان بالا رفتن از کوه بدون تجهیزات ایمنی، می تواند همانقدر که انتظار دارید ترسناک و خطرناک باشد. در واقع شما جویندگان هیجان و آدرنالین هستید و هزاران پا ارتفاع زیر پایتان، که یک حرکت اشتباه باعث تمام شدن بازی می شود. با این وجود، این ورزش محبوب به ورزش های المپیک 2020 و المپیک های بعد از آن اضافه شده است. سنگ نوردی بدون هیچ گونه طناب یا تور ایمنی چالش بزرگی محسوب می شود. به جای این تجهیزات، سنگ نوردان برای هر قدم پرمخاطره ای که بر می دارند، می بایست روی مهارت ها و بی پروایی خودشان تکیه کنند. مکان های محبوب برای ورزش سنگ نوردی، کوهپایه های سیرا نوادا در کالیفرنیا، کوه های عظیم راکلند در آفریقای جنوبی و جنگل های فونتن بلو در فرانسه هستند.

صخره نوردی

سنگ نوردی ، کوه های عظیم راکلند ، آفریقای جنوبی

7) یخ نوردی

اگر اعصاب پولادین دارید، خودتان را برای تجربه کردن نهایت هیجان آماده کنید تا فقط با یک کلنگ کوچک و اراده ای برای زنده ماندن از صخره های یخی بالا بروید. معتادان به آدرنالین برای انجام این ورزش، به پارک یخی اورای در کلرادو، تنها پارکی که مخصوص این ورزش زمستانی سخت است، می روند. این پارک یخی یک محوطه دست ساز قابل یخ نوردیست که در یک دره طبیعی ساخته شده است. درب های این پارک رو به عموم باز است و در آن طیف های متنوعی از یخ نوردی، از آسان تا متوسط تا خیلی سخت ارائه می شود. بسته به تجربه و سطح مهارت شما، کوه های یخ زده بسیاری برای صعود وجود دارند، مثل پارک یخ نوردی کودکان و دره های اسکاتلندی برای یخ نوردان حرفه ای تر. پس تبر خود را بردارید و به رشته کوه سنت خوان و کوهپایه های کوه راکی بروید.

یخ نوردی در پارک یخی اورای ، کلرادو

یخ نوردی در پارک یخی اورای ، کلرادو
8) بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ یک روش کلاسیک کسب آدرنالین بیشتر است، زیرا اگر پل بلندی وجود دارد، چرا نباید از روی آن پرید !؟ به علاوه، حتی دیوانه ترین و نترس ترین انسان ها بدلیل وجود طناب بانجی که میان یک کار محیرالعقول و مرگ حتمی مرز می کشد، احساس امنیت می کنند. یکی از محبوب ترین مکان ها برای بانجی جامپینگ، برج ماکائو، بلندترین ایستگاه بانجی جامپینگ تاسیس شده توسط کمپانی کیوی و انسان متهوری چون ای. جی. هکت می باشد. جویندگان فعالیت های هیجان انگیز از دهه 90 به این کعبه آمال آدرنالین ساز سفر کرده اند تا بزرگ ترین هیجان زندگی شان را تجربه کنند. برج ماکائو که در لاس و گاس آسیا یا همان ماکائو در سرزمین بزرگ چین قرار دارد، با 765 پا ارتفاع، در کتاب روکوردهای گینس به عنوان بلند ترین ایستگاه بانجی جامپینگ در جهان شناخته شده است.

بانجی جامپینگ در برج ماکائو ، بلندترین ایستگاه بانجی جامپینگ در جهان

بانجی جامپینگ در برج ماکائو ، بلندترین ایستگاه بانجی جامپینگ در جهان
9) غواصی در غار

اگر می توانید از پس خطرات واقعی غواصی در غار برآیید، خودتان را آماده کنید تا به داخل یک غار زیرآبی در شبه جزیره یوکاتان مکزیک شیرجه بزنید و چکیده-سنگ های باستانی آن را از نزدیک تماشا کنید. در این منطقه، که بخاطر داشتن بزرگترین تجمع گودال ها در جهان شناخته شده است، همزمان که با یک جنگل بارانی استوایی انبوه احاطه شده اید، در اعماق آب های سبزآبی و بسیار شفاف این منطقه غوطه ور می شوید. مکان محبوب دیگر برای جویندگان هیجان، پارک ایالتی گینی اسپرینگز در های اسپرینگز فلورادو، یکی از خطرناک ترین و هیجان انگیز ترین غار های آبی جهان می باشد. در مسیرتان به سمت زنجیره غارهای این منطقه که برخی به اندازه دو زمین فوتبال مساحت دارند، علائمی پوشیده شده با جمجمه و اسکلت قرار دارند با این هشدار بدیمن که "انسان هایی اینجا مرده اند.". با این وجود، این منطقه بخاطر وسعت سیستم غارهای آن، یکی از برترین مکان های محبوب غواصی در غار در جهان می باشد .

غواصی در غار ، غار زیرآبی شبه جزیره یوکاتان، مکزیک

غواصی در غار ، پارک ایالتی گینی اسپرینگز ، های اسپرینگز فلورادو
10) پرش از آسمان

پرش از آسمان ، فعالیت بی نهایت خطرناک و هیجان انگیزی است که بخصوص بخاطر انجام آن توسط آنجلینا جولی در فیلم تومب رایدر محبوب شده است. به جای پریدن از یک هواپیما، معتادان به آدرنالین، به روی نزدیک ترین صخره عظیم منطقه خود می روند و به کمک لباس بالدار شبیه به پرنده در هوا پرواز می کنند. یکی از مکان های محبوب برای این فعالیت هیجان انگیز، کوه های نیوزیلند است در منطقه ای که بخاطر وجود جمع هواداران ورزش های غیرمتعارف شناخته شده است. برای انجام این ورزش به یک لباس بالدارکه به شما کمک می کند ضمن پرش آزاد خطرناک خود بتوانید در هوا پرواز کنید نیاز دارید و در نهایت یک چتر نجات جایگزین. این فعالیت برای چتربازانیست که می خواهند مقدار آدرنالین هر روزه خود را یک مرحله بالاتر ببرند. تنها با تجربه ترین چتربازان می بایست به این ورزش احیانا مرگبار بپردازند. در واقع توصیه می شود قبل از انجام این کار، حداقل 200 پرش آزاد از هواپیما انجام داده باشید.

پرش از روی کوه ، کوه های نیوزیلند

پرش از آسمان ، کوه های نیوزیلند

11) هلی اسکی

هلی اسکی (اسکی کردن در نقاطی که فقط با هلی کوپتر قابل دسترسی هستند) آنچنان درباره ی ورزش های هیجان انگیز خطرناک و مرگبار است که در سرتاسر اروپا ممنوع اعلام شده است. اما برای معتادان آدرنالین، آلاسکا و مرز وحشی کوه های چوگاک، مکان محبوبی برای انجام این فعالیت شجاعانه به شمار می رود. قله های چوگاک به خاطر داشتن عمیق ترین و نرم ترین برف جهان، مکانی ایده آل برای رسیدن به شیب های خطرناک اسکی هستند. شیب هایی که آنچنان بلند و ناهموار هستند که تنها با هلی کوپتر می توان به آنها دسترسی پیدا کرد. تنها اسکی بازان یا غارنوردی و اسنوبورد بازان قهار می بایست این فعالیت را تجربه کنند. اما برای کسانی که در جستجوی نهایت هیجان هستند، تجهیزات محلی بسیاری وجود دارند که می توانند شما را به دره های عمودی غول آسا و قله های پوشیده از برف ببرند. اکنون زمان آن فرا رسیده که خیزش درونی خود را به این نقطه سوق دهید که : "اگر نهایت چیزی را می خواهید، باید خواستار آن باشید که بهایش را بپردازید." هیچ اجباری نیست.

هلی اسکی در قله های چوگاک ، آلاسکا

هلی اسکی در کوه های چوگاک ، آلاسکا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

مکان های شگفت انگیز برای اسب سواری در جهان

مهیار قاسمی ، سه شنبه 13 تیر 1396

مکان های شگفت انگیزی در دنیا وجود دارند که ما از وجود اون ها بی خبر هستیم. با ما باشید برای شناخت مناطقی بی نظیر برای اسب سواری.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :