وسایل ضروری سفر کدامند؟ (عکس)

در این مطلب از وسایل ضروری سفر و نحوه چیمش آن ها در چمدان برایتان گفته ایم زیرا اغلب ما هنگامی که می خواهیم به سفر و مسافرت برویم با استرس فراوان وسایل ضروری برای سفر را که می خواهیم با خود ببریم داخل ساک یا چمدان خود می گذاریم اما به محض این که به مقصد می رسیم و یا بین راه متوجه می شویم که چیزی را فراموش کرده ایم ، در این موقع است که عصبانی می شویم و حتی ممکن است از سفر خود لذت نبریم و تمام مدت از دست خودمان یا همسرمان عصبانی باشیم ، ما در این مطلب در مجله همگردی در کنار شما هستیم تا کمک کنیم وسایل ضروری سفر و مورد نیاز را برای شما لیست کرده تا سفری خاطره انگیز و بدون دغدغه داشته باشید . پس در ادامه با ما همراه باشید.

وسایل ضروری برای سفر

1- تهیه ی لیست وسایل چمدان

اولین چیز این است که بدانیم برای سفرمان به چه چیزهایی نیاز داریم، که این وسایل ضروری بر اساس نوع سفرمان می تواند متفاوت باشد ، خوب پس ما بنابه تناسب سفر مان وسایل مورد نظر را لیست می کنیم این کار باعث می شود که چیزی را برای گذاشتن در چمدان فراموش نکنید.

راهنمای سفر

2- لباس ها و قراردادن آن ها در چمدان

لباس در مسافرت بسیار مهم است و جزو وسایل ضروری سفر زیرا که دیگر در مسافرت شما نباید نگران چروک شدن و یا اتو نداشتن و مناسب نبودن لباس خود باشید، باید لباس هایی را که اصطلاحا اسپورت گفته می شود انتخاب کرده تا بتوانید سفری راحت را تجربه کنید . شلوار کتان ، جین ، مانتو های ساده و راحت ، شال نخی و سبک ، کفش ورزشی ، به تعداد مورد نیاز جوراب نخی و کلاه آفتاب گیر و علی الخصوص آفتاب گیر در موقع تابستان یا کنار ساحل از وسایل مهم و اصلی سفر می باشد که باید در چمدان بگذارید. مثلا برای قدم زدن در ساحل دریا نیاز به یک کوله و یک عدد کیف سبک دارید که وسایل تان را در آن قراردهید. اگر در فصل بهار سفر می کنید یادتان باشد که بهار هوای متغیری دارد بنابر این لباس های مناسب هر فصل ار به همراه داشته باشید چون ممکن است دچار رعد و برق و یا گرمای ناگهانی فصل بهار شوید ، بدانید که بهار فصل تغییر و تحول است . بنابر این بسته به فصل و مکانی  که به مسافرت می روید تغییرات آب و هوایی متناسب با آن فصل را  که در آن منطقه ممکن است به وقوع بپیوندد حتما مد نظر داشته باشید.

وسایل ضروری برای سفر

3- کمک لباس ها

سعی کنید سفرتان سبک باشد تا راحت باشید. این شعار همیشگی شما باشد ، همراه داشتن لوازم شخصی آرایشی و بهداشتی برای خانم ها و آقایان  می تواند از وسایل ضروری سفر در چمدان باشد پس حتما فراموش نشود . سعی کنید این لوازم را با خود ببرید چرا که حتما لازمتان می شود. اما اینها را فراموش نکنید در چمدان بگذارید زیرا از وسایل ضروری سفر اند.

 

4- وسایل خوشگذرانی

وسایلی مانند گوشی تلفن همراه ویا دستگاه های mp3 player از جمله لوازمی هستند که برای خوش گذرانی در مسافرت و لذت بردن از موسیقی در سفر و چک کردن ایمیل و اینستاگرام و تلگرام و ... مورد نیاز هستند و صدالبته وسایل ضروری سفر اند .باید حواستان باشد که این وسایل را حتما همراه داشته باشید که شامل گوشی ، شارژر موبالی ، شارژر تبلت ، هندزفری و دوشاخه ، رابط ، تعدادی سی دی دلخواه برای داخل ماشین یا یک کتاب داستان کوتاه و هر چیزی دیگری که بخواهید لحظه ای هر چند کم به تفریح و سرگرمی بگذرانید را هم در چمدان بگذارید.

راهنمای سفر

5– کیف مدارک

مدارک در سفر حتما نیاز می شود بنابر این یک کیف کوچک تهیه کنید و مدارک خود را  که شامل کارت ملی ، گواهینامه ، شناسنامه ، کارت سوخت ، بیمه خودرو ، عابر کارت ، پاسپورت و کارت پایان خدمت و.... می باشد را برای جلوگیری از گم شدن در آن قرار دهید و در هنگام مسافرت بهتر است آن را در جای امنی در چمدان بگذارید و حواستان باشد که گم نشود .مثلا در هتل می توانید در گاو صندوق هتل قرار دهید.

6- خوراکی ها

اگر مسافرت شما با تور گردشگری است که نیاز به خوراکی ندارید اما خودتان اگر می خواهید شخصی به مسافرت بروید حتما غذابرای مسیر سفر مثل ساندویچ ساده مرغ ، کتلت ، کوکو و... با خودتان همراه داشته باشید، سعی کنید برای این که غذای شما خراب نشود از سس در ان استفاده نکنید نوشیدنی های سالم مثل آب معدنی فراموش نشود . در ضمن تنقلاتی مانند آجیل خام ، چای ، بیسکوییت و... یادتان باشد . لازم نیست که همراه خود مواد اولیه ای مثل ماهی ، مرغ و گوشت و چیزهایی که امکان فاسد شدن ان ها وجود دارید ببرید.

 

7- مخلفات خوراکی ها

به همراه خود قمقمه آب ، فلاکس آب جوش ، بسته های چای کیسه ای ، نبات ، خرما و شکر و قند ببرید تا از آن ها در طول مسیر سفرتان استفاده کنید .

وسایل ضروری برای سفر

 8- کمک های اولیه

هرچه قدرآدم ارام و سرو ساکتی باشید باز هم احتمال زخمی شدن در طول سفر وجود دارد ، به همین خاطر همراه خود جعبه کمک های اولیه که شامل چسب زخم ، پنبه ، بتادین ، باند کشی ، گاز استریل ، الکل سفید ، داروی ضد اسهال و سرماخوردگی ، تهوع ، شربت سینه ، شربت درمان دل درد برای کودک دلبندتان و یک قرص حشره کش به همراه دستگاه آن را داشته باشید.این موارد نیز می تواند از وسایل ضروری برای مسافرت شما باشد.

وسایل ضروری در سفر

9- جعبه ابزار

اگر با خودرو شخصی مسافرت می کنید احتمال این که ماشین شما خراب شود بسیار زیاد است ، سعی کنید قبل حرکت حتما چک کنید که باد زاپاس شما پر باشد وسایل ضروری و مورد نیاز برای پنچرگیری ماشین و تعمیرات اولیه در خودروی شما وجود داشته باشد همچنین یک بطری آب برای شیشه شوی و اگر در زمستان مسافرت می کنید حتما زنجیر چرخ همراه خود داشته باشید.

 

 10- هدیه

اگربه خانه اقوام خود سفر می کنید ، سعی کنید هدیه ای  بسته به مناسبت این که عید باشد یا به هر علتی ، بخرید چون هدیه دادن باعث تحکیم روابط خانوادگی و دوستانه می شود  ، سعی کنید یک هدیه مناسب برای کودکان آن ها و یا خود آنان بخرید و آن را قبل از سفر کادو کنید و در شب سفر کنار چمدان یا کیف دستی خود قرار دهید تا فراموشتان نشود که هدیه را با خود ببرید.

 

11- نقشه

امروزه اغلب موبایل های ما gps دارند بنابر این بهتر است که نقشه مقصد مورد نظرتان را در گوشی خود داشته باشید، و از این طریق می توانید در طول مسیر مراکز دیدین را در نقشه علامت گذاری نمایید و از منظره ها و اماکن دیدنی در طول مسیر خود لذت ببرید.

نقشه

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

وسایل ضروری که در سفر جان شما را نجات می دهند!

فائزه راستی ، سه شنبه 5 آذر 1398

در این پست شما با وسایلی ارزان و کوچک آشنا می شوید که می تواند در هنگام حادثه جان شما را نجات دهند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :