جاده چالوس | گشت و گذاری رویایی در جاده زیبای ایران

در این مطلب سفری مجازی داریم به جاده چالوس تا از جاذبه های گردشگری چالوس و جاهای دیدنی چالوس برایتان می گوییم. چالوس یکی از شهرهای استان مازندران است که به دلیل طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد یکی از معروف ترین مناطق تفریحی شمال کشور به شمار می آید. در این مطلب با ما همراه باشید تا با دیدنی های چالوس و جاذبه های گردشگری آن بیشتر آشنا شوید.حتما تاکنون نام جاده چالوس به گوشتان خورده است. جاده چالوس، طبیعت سرسبز و جاذبه های تاریخی این شهر سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به این سمت می کشاند. چالوس از دو بخش مرکزی و کلاردشت تقسیم شده است که این دو بخش از مهم ترین قطب های گردشگری کشور محسوب می شوند. در ادامه به معرفی جاذبه های این شهرستان می پردازیم.

جاده چالوس

آبشار اکاپل

یکی از جاذبه های گردشگری چالوس و جاهای دیدنی چالوس، این آبشار در کلاردشت و در جنگل کوهستانی سردچال و در کنار رودخانه سرداب رود است. چشم انداز زیبا و منظره فوق العاده این آبشار گردشگران زیادی را جذب خود نموده است. آبشاراکاپل در کنار ییلاق های کلاردشت فضایی عالی و جذاب برای تفریح و گردش ایجاد نموده است. در کنار اسن آبشار زیبا می توانید روز خوبی را به همراه خانواده خود سپری کنید.

آبشار سواسره

یکی دیگر از آبشار های این منطقه آبشار سواسره می باشد. این آبشار با ارتفاع 100 متر در منطقه ای از توابع بلده قرار دارد. آب فراوان این آبشار با پخشابی منحصر به فردش و فضای کوهستانی بیشه ای این منطقه طبیعتی بکر و زیبا را ایجاد نموده است.

آبشار سواسره

آبشار هریجان

این آبشار که یکی از جاذبه های گردشگری چالوس و جاهای دیدنی چالوس و در نزدیکی روستای هریجان در گردنه هزارچم در جاده تهران چالوس قرار دارد. آبشار هریجان با چشم انداز کوهستانی-جنگلی فوق العاده ای که دارد یکی از زیباترین آبشارهای رشته کوه البرز است. این آبشار بیش از 9 متر ارتفاع دارد و از بالای کوه سنگی به شکل زیبایی سرازیر شده است و درارتفاع پایین تر به چند آبشار دیگر تبدیل می شود.

آبشار هریجان

پارک جنگلی چالوس

پارک جنگلی چالوس که یکی از جاذبه های گردشگری چالوس و جاهای دیدنی چالوس است، در 7 کیلومتری جاده چالوس-تهران قرار دارد. این پارک با دارا بودن امکانات رفاهی، یک مکان مناسب برای تفریح و گردش خانوده ها می باشد. از جمله امکانات این پارک می توان به زمین بازی برای بچه ها، میزو نیمکت برای اسستراحت اشاره کرد. همچنین اردوگاهی برای استراحت مسافران در این پارک مهیا شده است.

پارک جنگلی

پارک جنگلی نمک آبرود

این پارک به دلیل طبیعت بکر و وحشی، یکی از زیباترین پارک های جنگلی جهان به حساب می آید . درختان خودروی فراوان و گونه های مختلف گیاه موجود در این باغ زیبایی خاصی به آن بخشیده است. پارک جنگلی نمک آبرود بیش از 200 هکتار مساحت دارد.

نمک آبرود

دریاچه سد دریوک

دریاچه سد دریوک با وسعت یک هکتار و عمق 5 متر در دامنه کوه دال کمر قرار گرفته است و اطراف آن را مراتع و مرغزارها در بر گرفته اند. این دریاچه به دلیل اقلیم مناسب آن زیستگاه پرندگان بومی و وحشی می باشد. در فصل های سرد نیز پرندگان مهاجر در کنار این دریاچه مشاهده می شوند. این دریاچه به دلیل چشم اندازهای زیبا، مرغزارهای وسیع و پرندگان زیبا می تواند به عنوان یک گردشگاه خوب معرفی شود.

دریاچه

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت با وسعت 5 هکتار و عمق 20 متر در جنوب غربی چالوس و شمال شرقی کلاردشت واقع شده است. این دریاچه به دلیل در دره ای عمیق قرار دارد که اطراف آن را تپه های کم عمق فرا گرفته اند. می توانید از طریق مرزن آباد و سمت غربی جاده چالوس به این دریاچه دسترسی داشته باشید.

دریاچه ولشت

مرداب کندوچال

مرداب کندوچال با وسعت حدود یک هکتار و عمق حدود 4 تا 5 متر در ارتفاع 730 متری دریا و در میان جنگل انبوه فین چالوس قرار گرفته است. اطراف آن را درختان و گیاهان مردابی فرا گرفته اند. آب این مرداب شیرین بوده واز چشمه های اطراف تامین می شود . این مرداب در فصل زیبای اردیبهشت پر از نیلوفرهای آبی زیباست. می توانید برای تفریح به این مکان رفته و در اطراف این مرداب اتراق کنید.

مرداب کندوچال

منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه

این منطقه با وسعت 900 هکتار در اطراف بخش کلاردشت شهرستان چالوس واقع شده است. منطقه سیاه بیشه در اکثر اوقات با مه غلیظ و سیاهی پوشیده شده است، به همین دلیل آن را سیاه بیشه نامیده اند.

سیاه بیشه

منطقه حفاظت شده چهار باغ

در اطراف منطقه ی سیاه بیشه و در کیلومتر 90 جاده کرج-چالوس، منطقه چهارباغ قرار دارد. این منطقه جنگلی کوهستانی با مساحت 19 دارای گونه های جانوری مختلفی مانند پلنگ، خرس، مرال، شوکا، روباه، گرگ، خوک، کبک معمولی و عقاب طلایی می باش که از نظر محیط زیست دارای اهمیت فراوانی هستند. روستاهای دلیر، ایلت، مچر، نوکرس، واسپول، دزماکوی، کیجان، انگورن، چهار باغ و پولادکوه نیز در منطقه چهارباغ قرار دارند.

چهار باغ
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاده کلاردشت به عباس آباد یکی از جاده های زیبای ایران به شمار می رود

گلاره یوسف پور ، جمعه 25 اسفند 1402

براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، جاده کلاردشت به عباس آباد یکی از جاده های زیبای ایران به شمار می رود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :