تونل بوربن ایتالیا؛ نمایشگاهی از اتومبیل های تاریخی و زیرزمینی

وقتش است که کمی در سایه ها و تاریکی ایتالیا را ببینیم. پس، چند متری از سطح زمین پایین تر خواهیم رفت تا با جاذبه زیرزمینی جدیدی روبرو شویم. در شهر ناپل و درست در مجاورت قصر سلطنتی ناپل تونلی قرار گرفته که سالها به فراموشی سپرده شده بود؛ تونل بوربن. با ما در این مقاله خواندنی و جالب همراه باشید تا بدانید تونل بوربن کجاست و از تاریخچه ساخت تونل بوربینکو ناپل آگاهی یابید.

تونل بوربن

راه زیرزمینی برای فرار از قصر

اوایل دهه 1840 برای اغلب پادشاهان اروپا سالهای سختی بود. شورش و انقلاب در بسیاری از شهرهای ایتالیا گسترش یافته بود. این آشفتگی خواب خوش را از چشمان شاه فردیناند ربود و به فکر ایجاد راه فراری از قصر افتاد. وی دستور ساخت تونلی را داد که قصر سلطنتی را به نقطه ای نزدیک پادگان های پیاتزا ویتوریو می رساند. راهروها با عرض و طول 12 متر در دو مسیر و برای جهت های مختلف طراحی شدند. این تونل که از 530 متر پیاده رو، چندین غار بزرگ و راهروهای مختلف ساخته شده، در اصل اولین تونل آن مسیر نبود. براساس مقاله تونل بوربن کجاست باید بدانید که قدمت راهروهای زیرزمینی به قرن 17 بازمی گردد و از آنها برای دسترسی به قنات ها استفاده میشد.

راه زیرزمینی برای فرار از قصر

آغاز فراموشی

در سال 1859 و چند سال پس از دستور ساخت تونل، شاه فردیناند درگذشت و این قرارداد ناتمام ماند. بعد از مدت کوتاهی، ایتالیا مورد حمله متحدین قرار گرفت و این شروع فراموش شدن تونل نیمه کاره بوربن بود. از آن زمان تا اوایل سال 1930 استفاده ای از تونل نشد تا اینکه در سالهای 1939 تا 1945 این موزه و مخازن آب پیشین به عنوان پناهگاه برای شهروندان بکار رفتند و ورودی های مختلفی ساخته شدند تا امنیت مردم برقرار گردد.

آغاز فراموشی

از پارکینگی برای اتومبیل ها تا موزه ای زیبا

بعد از جنگ و تا سال 1970 تونل بورن به عنوان پارکینگ پلیس برای ماشین های اوراقی استفاده شد که این امر این مکان را مملو از اتومبیل و موتورسیکلت ها کرد. در سال 2007، زمین شناسانی که در تونل بوربن کار می کردند، راهرویی را کشف نمودند که با دیواری از گودال دیگری جدا میشد. این گودال بصورت پناهگاه هوایی درآمده بود. در این قسمت زمین شناسان مسیر باریک دیگری را به پناهگاه پیدا کردند که در قرن 17 برای دسترسی به مخازن آب استفاده میشد. به علاوه، تعداد بسیاری وسیله نقلیه و موتورسیکلت زیر 8 متر نخاله پیدا شدند. امروزه، این مکان به موزه ای زیرزمینی برای بازدید علاقمندان تبدیل شده و تورهای گردشگری چند ساعته در آن برگزار می شوند.

از پارکینگی برای اتومبیل ها تا موزه ای زیبا
از پارکینگی برای اتومبیل ها تا موزه ای زیبا 2
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با شماری از دیدنی ترین تونل های زیرزمینی جهان

ثنا احمدی ، دوشنبه 2 مرداد 1402

با ما در مقاله دیدنی ترین تونل های زیرزمینی جهان همراه شوید تا شما را با تعدادی از تونل های زیرزمینی معروف جهان آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :