کوچه مهرناز تهران| کوچه ای زیر سایه های چترهای رنگارنگ

میدان انقلاب یکی از میدان های اصلی و شلوغ شهر تهران می باشد. در این شلوغی و سروصدا اگر مسیرتان به این خیابان انقلاب افتاد و خواستید چند دقیقه ای آرامش داشته باشید می توانید از کوچه مهرناز تهران دیدن کنید. کوچه مهرناز که به کوچه چترها نیز معروف است، در اطراف خیابان انقلاب و در فاصله بین خیابان جمال زاده و میدان انقلاب واقع شده است. کوچه رنگارنگ مهرناز پر از چترهای زیبا و رنگارنگ معلق بین آسمان و زمین است که زیبایی فوق العاده ای دارد.

کوچه مهرناز

کوچه چترها کجاست؟

اگر در میدان انقلاب اسلامی تهران هستید با 5 دقیقه پیاده روی به سمت میدان آزادی می توانید این کوچه را ببینید. کوچه رنگی مهرناز تا سال گذشته مانند تمامی کوچه های دیگر این شهر یک کوچه معمولی و خلوت بود. افراد رغبتی برای عبور از این کوچه نداشتند و صرفا جهت انجام کاری که برایشان پیش آمده بود از آن عبور می کردند. به تدریج این کوچه تبدیل به پارکینگ موتور سواران شده بود و این مسئله نارضایتی مغازه داران را به همراه داشت. با شکایت اهالی این کوچه به شهرداری، اقداماتی جهت سنگفرش کردن کوچه و قرار دادن نیمکت ها انجام داد و وضعیت نابسامان کوچه مهرناز تهران اندکی بهتر شد.اما چگونه این کوچه به کوچه چترها معروف شد ؟

کوچه مهرناز

سال گذشته طرحی توسط  مدیر کافه چتر واقع در کوچه مهرناز  اجرایی گردید. در این طرح قسمت بالایی کوچه از چترهای رنگارنگ زیبایی پوشیده شد. چترهای آویزان بین زمین و آسمان این کوچه معمولی را به یک کوچه رنگارنگ و رویایی تبدیل کرد. جذابیت این چترهای رنگی به گونه ای بود که زوج های جوان، دانشجویان، رهگذران و افراد مختلف را از هر نقطه تهران به آن جا می کشاند تا دقایقی را به چتر های زیبا خیره شوند و از زیبایی آن لذت ببرند.  پس از مدتی عده زیادی برای گرفتن عکس ها و سلفی های یادگاری به سمت این کوچه رهسپار شدند. مدت زیادی طول نکشید که کوچه مهرناز به یک نقطه گردشگری در تهران تبدیل شد. مغازه داران نیز از اجرای این طرح بسیار خوشحال بودند. زیرا هم کوچه زیبایی داشتند و هم کسب و کارشان رونق بیشتری گرفته بود.

کوچه چترها

این طراحی یک ایده جالب و فوق العاده بود، اما خیلی زود به دلیل بی توجهی و عدم نگهداری مناسب، کوچه چترها زیبایی خود را از دست داد. با توجه به سرباز بودن کوچه، چترهای رنگارنگ جلوه و نمای خود را به دلیل آفتاب و باد و باران از دست دادند و این باعث کاهش زیبایی و جذابیت کوچه چترها شد و تقرییا نصفی از چترها کاملا از بین رفتند. بر اساس شنیده ها، قرار است بازسازی این چترها دوباره انجام شود . امیدواریم این کوچه جذابیت و رونق سابق خود را دوباره به دست آورد.

کوچه چترها

کوچه مهرناز
کوچه مهرناز
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

خانه ای دیدنی زیر سایه بیمارستانی در خیابان ایتالیای تهران از نظرها پنهان مانده است

گلاره یوسف پور ، یکشنبه 18 تیر 1402

براساس اخبار بدست آمده، خانه ای دیدنی زیر سایه بیمارستانی در خیابان ایتالیای تهران از نظرها پنهان مانده است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :