پیاده روی در سواحل استانبول | معرفی جاهای دیدنی استانبول

در این مطلب سفر به استانبول کرده ایم تا از سواحل آسیایی یکی از شهرهای دیدنی ترکیه، از جاذبه های گردشگری استانبول و جاهای دیدنی استانبول برایتان می گوییم، از هتل های استانبول که تعدادشان زیاد است و انتخاب سخت و همین طور هم از رستوران های استانبول که انواع غذاهای دریایی و محلی را برایتان آماده کردند. در مورد کشور ترکیه و شهر استانبول  هر چه که بگوییم کم است، استانبول یا قسطنطنیه از بزرگترین شهر های ترکیه و از مراکز بزرگ فرهنگی و اقتصادی ترکیه می باشد،استانبول در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا انتخاب شد، این شهر در دهه ی 600 قبل از میلاد بنا شده است، جاهای دیدنی زیادی در شهر استانبول وجود دارد و کارهای زیادی  می توانید در این شهر زیبا انجام بدهید. جهت آشنایی بیشتر با سواحل آسیایی استانبول با ما در مجله همگردی همراه باشید.

استانبول

کمی بیشتر درباره استانبول

معماری بی نظیر، شهر قدیم،بخش اروپایی و دریاها و مراکز دیدنی و همچنین مراکز خرید فراوان همگی باعث شده اند که شهر استانبول به یک شهر توریستی و بی نظیر تبدیل گردد. شهر استانبول در ماه ژوئن سال گذشته نسبت به نیویورک و سنگاپور گردشگران بیشتری را به خود جلب کرده است و آمار بازدید از این شهر توریستی به 12.56 میلیون گردشگر رسیده است وتوانست  رتبه پنجم پر بازدید ترین شهر جهان را نصیب خود کند. همچنین سومین شهر گردشگری در جهان شهراستانبول می باشد.این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمر سواحلی قرار گرفته که بسیار چشم نواز و شگفت انگیز است. اسکدار از مناطق سنتی  ترکیه است  که دارای چندین اثر تاریخی و زیبا به جا مانده از امپراطوری عثمانی می باشد. کزیکوی( قاضی کوی) با ظاهری جوان پسندتر کمی پایین تر با پیاده رو هایی که سرتاسر آن را پوشانده است باعث شده که شب وروز در این مکان معنی خودرا از دست بدهد  و در24 ساعت شبانه روز  پذیرای گردشگران به سوی خود باشد.با دلموش یا تاکسی که دولموش وسیله ی نقلیه عمومی معمول در ترکیه می باشد و چیزی بین سواری و مینی بوس می باشد، می توانید به شیک ترین خیابان بخش آسیایی شهر استانبول یعنی خیابان بغداد بروید . خانه ها وآپارتمان های لوکس و زیبا با بوتیک ها و رستوران های شیک و پر زرق و برق سرتاسر این خیابان را در برگرفته است.

استانبول

مراکز دیدنی شهر استانبول

 

1) کزیکوی

کزیکوی که یکی از جاذبه های گردشگری استانبول و جاهای دیدنی استانبول است، در قدیم همان خلقیدون است. بر اساس شواهد موجود در گذشته ای دور یکی از شهر های باستانی در آسیای کوچک بوده است.ایستگاه قطار حیدر پاشا که در سال 1908 میلادی در روی آب ساخته شده است از آثار معماری بی نظیری است که در بخش آسیایی استانبول می توان  آن را مشاهده نمود.

مراکز دیدنی استانبول

2) چارشی

منطقه ای به نام چارشی که به  معنی بازار می باشد یکی از جاذبه های گردشگری استانبول و جاهای دیدنی استانبول  و در قاضی کوی و خیابان سوئوتلو چشمه قرار دارد که چندین کلیسای مدرن و کافه و همچنین مغازه ها و رستورا ن های روباز سرتاسر آن را پوشانده است .خیابانی به نام ژنرال آصیم گوندوز در نزدیکی آن وجود دارد که سالن های سینما ، رستوران و همچنین برند های بین المللی ترک فروشگاهشان در این خیابان مستقر است. بنابراین در سفر به استانبول، بازدید از این منطقه را به هیچ وجه فراموش نکنید.

بازار چارشی استانبول

3) برج دوشیزه

در جزیره ای کوچک درسواحل آسیایی استانبول در ترکیه ، که به جای مانده از امپراطوری روم باستان است برجی به نام دوشیزه که نام دیگر آن برج لیندر می باشد وجود دارد که وظیفه اش در زمان های گذشته هدایت کشتی ها بوده است و این روزها یکی از جاذبه های گردشگری استانبول و جاهای دیدنی استانبول است. این برج را برج لیندر نیز می گویند که متعلق به قرن هجدهم میلادی می باشد در افسانه ها آمده است که لیندر هر شب به سوی نوری که هیرو معشوقه اش برایش روشن نگه می کرده مسیرتنگه را شنا می کرده است.اگر چه بعضی ها می گویند که این افسانه در داردانل اتفاق افتاده است .داستان انتخاب نام دوشیزه برای این برج نیز شنیدنی است . پیش گویی می شود که شاهزاده خانمی قرار است که با نیش مار بمیرد، به این دلیل شاه زاده خانم را به این جزیره می برند که از نیش مار در امان باشد اما شاهزاده خانم در این جزیره توسط ماری گزیده می شود که با سبد میوه وارد شده بود و در همان جا می میرد. این برج در حال حاضر کاربری اش به یک کافه ی شیک و گران قیمت با یک رستوران مجلل تغییر یافته است . بنابراین در سفر به استانبول، بازدید از این منطقه را به هیچ وجه فراموش نکنید.

برج دوشیزه

4) اُسکُدار

اسکدار از مناطق مسکونی قدیمی در سواحل آسیایی ترکیه می باشد . اسکوتاری نام قبلی این منطقه که در واقع زیستگاهی در قرن هفتم بود می باشد. اما امروزه اثری از این شهر باستانی دیده نمی شود. اسکدار امروزه دارای مساجد زیادی است که از دوران عثمانی به جای مانده است. برای رفتن به سیر کیجی که شامل چندین مسجد قدیمی می باشد از قطار زیر زمینی می توان استفاده نمودو در عرض چهار دقیقه این مسیر را طی نمود. آثار ارزشمندی از معمار سنان  مثل مسجد مهرماه سلطان یا مسجد اسکله را در این منطقه می توان مشاهده کرد.مسجد ینی والده( مادر جدید) از بناهای دیگری است که توسط این معمار بزرگ( معمار سنان)  در سال 1710 ساخته شده است همچنین می توانید از مسجد شمسی پاشا و آتیک والده( مادر قدیم ) در این منطقه بازدید نمایید. بنابراین در سفر به استانبول، بازدید از این منطقه را به هیچ وجه فراموش نکنید.

اسکدار

رستوران های استانبول

درکشور ترکیه و در شهر استانبول رستورانی بنام جیه وجود دارد که دارای سه شعبه می باشد، حتما به یکی از این شعبه های این رستوران در استانبول سری بزنید، انواع خوراک ها از سراسر ترکیه را می توان در این رستوران سفارش دهید. انواع غذاهای مختلفی که در رستوران های دیگر ترکیه نمی توانید پیدا کنید در این رستوران سرو می شود . بیشترین منبع در آمدش از کباب مخصوص جیه است، شعبه ی دیگر این رستورا ن به نام جیه سُفراسی فقط غذاهای خانگی را سرو می کند و سومین شعبه این رستوران به نام جیه کباب 2  تخصص اصلی آن  سرو انواع کباب ها می باشد.

رستوران ترکیه

هتل های استانبول

هتل های زیادی در ترکیه وجود دارد که می تواند خاطره ی یک سفر شیرین را در ذهن شما به یادگار بگذارد اما هتل بی نظیر سوماهان که دارای حمام ترکی و باشگاه نیز می باشد در این منطقه برای اقامت می تواند بسیار مناسب باشد. در معماری این هتل که به جای یک کارخانه متروک نزدیک آب بنا شده است از طراحی مدرن با مبلمان ترکی استفاده گردیده است. شمامی توانید یک صبحانه رویایی در پاسیوی اسکله این هتل سرو نمایید . بنابراین در سفر به استانبول، بازدید از این منطقه را به هیچ وجه فراموش نکنید.

هتل سوماهان ترکیه
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاهای دیدنی تایلند | معرفی بهترین و زیباترین سواحل تایلند

ز. نیرومند ، جمعه 5 آبان 1396

تایلند یکی از کشورهایی است که به دلیل سواحل زیبایش مورد توجه گردشگران بسیاری از سراسر دنیا قرار گرفته است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :