مقاصد گردشگری کمیاب | مقاصدی که حتما باید دید

در بین مناطق گردشگری پرطرفدار، چندین مقصد گردشگری هم دیده می شوند که در لیست گردشگران کمتری برای بازدید قرار دارند. این مقاصد خاص و هیجان انگیز، دست کمی از مناطق پرطرفدار ندارند و صرفاً نامشان را کمتر شنیده ایم. خیلی از آنها در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارند و تعداد زیادی از آنها نیز مناطق طبیعی و بکری هستند که دیدن آنها چندان خالی از لطف نیست. در این مناطق گردشگری خلوت، گردشگران کمتری دیده می شوند و ازدحام معمول در آنها وجود ندارد. بنابراین گردشگران می توانند با فراغ بال بیشتری از مناظر طبیعی لذت ببرند.

مناطق گردشگری

مناطق گردشگری کمتر شناخته برای گردشگران 

کلیسای لاس لاخاس کلمبیا

این کلیسا در نزدیکی شهر ایپیالیس کشور کلمبیا قرار دارد. آن قدر وهم انگیز و رویایی است که احساس می کنید از دل داستان های شاه و پریان بیرون آمده است. این کلیسا روی یک پل که روی تنگه زده شده، قرار گرفته است و نیمی از آن نیز درون تنگه قرار دارد!

کلیسای لاس لاخاس کلمبیا

کلیسای سنت جان روحانی مقدونیه

 این کلیسای جذاب هم در جنوب غربی مقدونیه و در ساحل دریاچه اوهرید قرار دارد. مناظر طبیعی اطراف این کلیسای سنت جان روحانی، برای قرار گرفتن در لیست گردشگران کافی است! 

کلیسای سنت جان روحانی مقدونیه

دهکده پیرگی یونان 

 در این روستا نیز، با یک کلیسای زیبا به نام پیرگی روبرو می شوید. هوای صاف و زیبایی های این کلیسا، شما را در فضایی روحانی و عجیب فرو خواهد برد که حتماً برای حس کردن آن، باید به این مقصد گردشگری سفر کنید! 

دهکده ی پیرگی یونان 

آبشار استاباخ سوئیس

این آبشار هم جزو چند مقصد گردشگری طبیعی و خلوت است که در کنار یک منطقه مسکونی قرار دارد. آب و هوای این اطراف به خاطر حضور آن، تفاوت قابل ملاحظه ای دارد! 

آبشار استاباخ سوئیس

نایت اینلت کانادا 

یکی از ویژگی های این مقصد گردشگری که گردشگران عادی را فراری می دهد این است که باید از قایق برای سفر به آن استفاده کرد و راه دیگری وجود ندارد. حیات وحش طبیعی برای رسیدن به نایت اینلت کانادا به همراه دیدن گریزلی ها و گرگ های دریایی، گزینه ای نیست که در لیست مناطق گردشگری شلوغ دیده می شود! 

کانادا

 آبی جیولا یونان 

 یونان همیشه مهد مکان های خاص و عجیب و غریب بوده است. این گودال آبی جیولا هم در نزدیکی تاسوس و در آستریس قرار دارد. یک گودال طبیعی با آبی بسیار زلال که مناسب گردشگران خسته است! 

 آبی جیولا یونان 

غار آبی بیسفو کرواسی 

 گردشگران برای رفتن به غار طبیعی آبی بیسفو هم باید از قایق استفاده کنند. با پارو زدن در قایق، می توان از زیبایی های این غار طبیعی که نور خورشید روی آن می تابد، و منظره ای درخشان تولید می کند، به خوبی لذت برد! یک مقصد گردشگری طبیعی و جذاب که در کرواسی قرار دارد! 

غار آبی بیسفو کرواسی

جاده اقیانوس اطلس نروژ 

 برای دیدن این جاده زیبای اقیانوس اطلس که در نروژ قرار دارد، درنگ نکنید. مسیری که از روی پل استورسیسوندت عبور می کند و حسی مانند پرواز در آسمان را به گردشگران می دهد. این نقطه از جهان هم جزو مناطق گردشگری کمتر شناخته شده است! 

جاده اقیانوس اطلس نروژ 

صخره ی جاگینز فسیل کانادا 

 زمین شناسی و دانستن تاریخ می تواند به کسانی که به این مقصد گردشگری می آیند هم کمک کند. بقایای باقی مانده حیوانات و گیاهان از سیصد سال پیش در این صخره فیسلی جاگینز قرار دارند. برای رفتن به این صخره ها، باید به نوا اسکوشیا بروید و در کنار ساحل، آنها را ببینید! 

صخره ی جاگینز فسیل کانادا 

بودگا سیسیوس اسپانیا 

یکی دیگر از مناطق گردشگری خاص در کشور اسپانیا که برای عموم گردشگران می تواند جذاب باشد، سازه بودگا سیپیوس در ریوخا آلاوسا است. طراحی مدرن و فوق العاده این سازه برای هر کسی می تواند جذاب و دیدنی باشد! 

بودگا سیسیوس اسپانیا 

سنگ های مکری مور اسکاتلند 

برای آن دسته از گردشگران که حوصله ازدحام و شلوغی استون هنج در اسکاتلند را ندارند، این مقصد گردشگری می تواند جایگزینی مناسب باشد. بنایی به نام سنگ های مکری مور که در جزیره آران اسکاتلند قرار گرفته است.

سنگ های مکری مور اسکاتلند 

سوآهیلی کنیا 

این هم یکی از مناطق گردشگری آفریقا است که از چشم گردشگران دور مانده است! بقایای گدی در کشور کنیا، در منطقه سوآهیلی قرار دارد که نزدیک روستای مالیندی کنیا واقع شده است!

سوآهیلی کنیا 

جزیره جرج آمریکا 

مناطق گردشگری و فرهنگی بسیاری در شهر بوستون آمریکا وجود دارد. اما جزیره جرج به نسبت آنها کمتر شناخته شده است. این جزیره، جزوه جزایر بندرگاه بوستون است و تاریخچه جنگ های داخلی آمریکا را با خود دارد که به عنوان سپر  دفاعی ساحلی از آن استفاده می شده است! 

America George Island

 کلیسای اچمیادزین ارمنستان

 این هم یک مقصد گردشگری خلوت در نزدیکی ایران که در کشور ارمنستان قرار دارد. قدیمی ترین کلیسای جامع دنیا به نام اچمیادزین که مناظر زیبایی در اطراف خود دارد.

 کلیسای اچمیادزین ارمنستان

قلعه رگرزبرگ اتریش 

این قلعه روی آتشفشانی خاموش  قرار گرفته است. به دلیل موقعیت مکانی این قلعه، دو موزه میراث زنان و جادوگری در آن قرار گرفته است که برای یک مقصد گردشگری متفاوت، کافی هستند! 

قلعه رگرزبرگ اتریش

قصر عمره اردن 

صحرایی نزدیک عمان و در کشور اردن، یک قلعه بسیار قدیمی با نام قصر عمره قرار دارد که قدمت آن به قرن هشتم هجری برمی گردد. این قلعه را هم در لیست مناطق گردشگری ناشناخته خود قرار بدهید! 

قصر عمره اردن 

پل تریفت سوئیس

در دل کوهستان های آلپ و در کشور اتریش، طولانی ترین پل معلق جهان وجود دارد که رفتن به این مقصد گردشگری برای افراد عادی که دل و جرات کافی ندارند، چندان جذاب نیست! اما به هیجان عبور از این پل طولانی معلق می ارزد! 

پل تریفت سوئیس

سنگ های معدنی رنگی در کلورادو آمریکا

پارک سنگ های معدنی رنگی در کلرادو جزو مناطق گردشگری طبیعی است. شگفت زده خواهید شد وقتی که ساختارهای زمین شناختی را در رنگ های مختلف ببینید، انگار که کسی آنها را واقعاً نقاشی کرده است. زیبایی بی حد و حصر آنها، شما را حیرت زده می کند! 

سنگ های معدنی رنگی در کلورادو آمریکا

شهر لیاپایا لتونی 

 این مقصد گردشگری هیجان انگیز هم برای گردشگران جسور لذت بخش خواهد بود. خرابه های وهم انگیز از یک دژ قدیمی باستانی در شهر لیاپایا در لتونی، نمونه ای حیرت انگیز تقابل طبیعت و انسان است. 

شهر لیاپایا لتونی

زانسکار ولی هند 

 این منطقه از هند، به نظر دور افتاده ترین مقصد گردشگری این کشور به نظر می رسد. زانسکار ولی در زمستان به دلیل بارش شدید برف، عملاً از دسترس خارج می شود، و فقط تابستان و بهار است که می توان از زیبایی های کم نظیر آن استفاده کرد! 

زانسکار ولی ند

جزیره اوئدوی کره جنوبی

باز هم یکی از مناطق گردشگری که به دست انسان به صورت باشکوهی طراحی شده است. این جزیره به باغ گیاه شناسی شناخته می شود و دیدن آن در فصل های گرم سال از جمله تابستان، حال و هوایی بسیار عارفانه و رمانتیک خواهد داشت. 

جزیره اوئدوی کره جنوبی

پل قدیمی قبرس

 گفته می شود که این پل قدیمی، توسط ونیزیان ساکن قبرس ساخته شده است و قدمت زیادی دارد. پلی که مناظر طبیعی اطراف آن نیز برای استراحت و کمپ زدن، مناسب است! 

پل قدیمی قبرس

صومعه کی گومپا هند 

به نظر می رسد یکی از ویژگی های عرفان شرقی، زندگی روی تپه ها و مکان های صعب العبور است. این تپه شگفت آور بودایی کی گومپا هم در روی تپه ای ساخته شده که به دره اسیپتی در هیمالیا مشرف است. ارتفاع این صومعه از سطح دریا، حدود 4166 متر است! 

صومعه کی گومپا هند 

 دریاچه شیداکاکو ژاپن 

 ژاپن را با شکوفه های گیلاس زیبایش می شناسیم. حالا اگر می خواهید بهترین منظره از شکوفه های گیلاس را ببینید، سری به دریاچه شیداکاکو در این کشور بزنید! 

 دریاچه شیداکاکو ژاپن 

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری استانبول | شهری که حتما باید دید

پگاه فراهانی ، چهارشنبه 17 آبان 1396

در این مطلب کارشناسان ما جاذبه های گردشگری استانبول را به شما معرفی می کنند و همچنین توصیه هایی برای بیشترین استفاده از سفرتان به استانبول، برای شما دارند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :