حقایقی از ایالت فلوریدا | دانستنی های جالبی که باید بخوانید!

فلوریدا هم یکی از ایالت های کشور آمریکا است که مانند دیگر مناطق این کشور، ویژگی ها و شکل های مختلفی برای خودش دارد. ایالتی بسیار متفاوت که معنای آن «سرزمین گل» است. ایالتی که در بعضی موارد به آریزونا شباهت دارد و در بعضی موارد به نوادا. اما جزو ایالت های خاص این کشور به حساب می آید. آریزونا در نزدیکی مرز مکزیک قرار دارد، اما ایالت فلوریدا در شبه جزیره ای در خلیج مکزیک است! 

فلوریدا آمریکا

حقایق ایالت فلوریدا در آمریکا

1) اسم این سرزمین به معنای «سرزمین گل» است. زیرا اولین مکانی بود که اروپایی ها روی آن پا گذاشتند. «خوان پونسه» که یک کشورگشای اسپانیایی بود، این نام را روی این منطقه سرسبز گذاشته است!

2) آفتابی ترین ایالت آمریکا، ایالت آریزونا در جنوب آمریکا است. اما با این حال، فلوریدا را به نام ایالت آفتابی می شناسند. ایالت آفتابی بعد از آریزونا هم، نوادا است!

3) این ایالت، سومین ایالت پرجمعیت در آمریکا به حساب می آید!

4) دورترین نقطه به آب شور دراین ایالت، 96 کیلومتر است! هر جایی که قرار بگیرید مسلماً در همین فاصله می توانید به یک آب شور برسید!

5) بزرگترین شهر این منطقه از آمریکا که پرجمعیت ترین شهر این ایالت هم به حساب می آید، شهر جکسون ویل است.

6) یکی از عجیب ترین اتفاقات مواد مخدر در سال 1994 و در فلوریدا اتفاق افتاد. یک کیسه 34 گرمی کوکائین از هواپیمایی به زمین افتاد و سازمان دیده بان جرم این ایالت، هواپیما را در بین مسیر، روی زمین نشاند!

7) یک میلیونر آمریکایی به نام «هریس روزن» خدمات زیادی به یکی از محله های این شهر کرده است. او حامی و پشتیبان مالی آنها شد، یک مهد کودک در اختیار تمام خانواده ها گذاشت و همین حمایت ها باعث شد که میزان جرم و جنایت به نصف برسد و آمار فارغ التحصیلان هم 75 درصد افزایش پیدا کند!

8) حادثه یازده سپتامبر در این جا هم قربانی گرفت. در سال 2002 یک پسربچه 15 ساله با الهام از این حادثه، یک هواپیما را دزدید و به برجی در تامپا کوبید. خود این پسر، تنها قربانی این الگوبرداری بود!

9) اگر به آرایشگاه رفتید، حواستان باشد که زیر سشوار آنها نخوابید. این کار در این ایالت غیرقانونی است!

10) اگر در فلوریدای آمریکا، حیوانی را در داخل ماشین دیدید و احساس کردید که بیش از حد گرمش شده، قانون به شما اجازه داده است تا شیشه را بشکند!

11) برخلاف تصور عمومی، کانزاس مسطح ترین ایالت آمریکا  نیست، فلوریدا است!

ایالت فلوریدا

ایالت فلوریدا
ایالت فلوریدا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

حقایق جالبی از پرندگان | دانستنی های جالبی که نمیدانستید!

بانو ، دوشنبه 18 دی 1396

گاهی در طبیعت پرندگان زیبایی مشاهده می کنیم که در حقیقت هنر نمایی خالق هستند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :