سفر به لندن | معرفی 10 مقصد گردشگری سیاه

شهر لندن انگلستان یکی از پرطرفدارترین هدف های گردشگری در انگلستان، اروپا و چه بسا دنیا است. سفر به لندن با تور مسافرتی، شهری که مقصد گردشگری بسیاری از مردم از تمام نقاط جهان است. در این شهر زیبایی های زیادی دیده می شود، اما در بین این زیبایی ها، بعضی از آنها هم هستند که جزو تاریخ تلخ این شهر به حساب می آیند و شاید همین باعث شده که گردشگری سیاه در این شهر هم وجود داشته باشد. تماشای اماکن دیدنی لندن ، مکان هایی که دنیایی تیره و تاریک را در خود جای داده اند و بوی مرگ و کشتار می دهند. شاید این ده مقصد گردشگری سیاه که در زیر نام می بریم، بخشی از آنها باشد، اما همین ها کافی است تا نمایش تلخ تاریخ را هم پذیرا باشیم. نمایشی دردناک که جلوی تکرار آن را در تاریخ خواهند گرفت و نوعی حس همدردی را در انسان زنده می کنند.خود شهر لندن هم به خاطر هوای همیشه گرفته و بارانی اش، نمادی از این تاریکی را در خود دارد و عجیب نیست که این گوشه های تاریک تاریخ در آن دیده می شود! خود این مردمان هم تحت تاثیر این هوای غمگین و افسرده دست به چنین جنایات دهشتناکی بزنند و غم این شهر را بیشتر و بیشتر کنند. همه جاذبه های گردشگری لندن، انگلستان را مکان خوبی برای گردشگری سیاه کرده اند!

گردشگری سیاه در شهر لندن انگلستان

این فهرست کوتاه تنها بخشی از این تاریکی و سیاهی است و مکان های مختلف دیگری هم می توانستند در سفر به لندن همراه با تور مسافرتی این ده مقصد گردشگری جا بگیرند، اما همین ها برای این آسمان دلگیر و مه گرفته کافی هستند. شاید اگر این بار سری به این شهر در انگلستان زدید، یکی از این مکان ها از اماکن دیدنی لندن را بتوانید بازدید کنید.

بهترین های گردشگری سیاه در شهر لندن

در سفر به لندن با تور مسافرتی و برج لندن را باید مهم ترین و تاثیرگذارترین بنای تاریخی انگلستان و لندن نامید. جایگاه این برج در تاریخ این شهر گره خورده و جزو قدمت این شهر به حساب می آمده است. زمانی که این برج کاخ بوده است، قلعه و استحکاماتی دفاعی نیز در آن وجود داشته که به عنوان یک زندان، زندانیان سرشناسی را در خود جای داده بود. آن بولین، دومین همسر هنری هشتم ، گای فاکس، سربازی معروف و یکی از برنامه ریزان توطئه انفجار پارلمان بریتانیا و خویشاوند بیمار ریچارد سوم در این قلعه محبوس بوده اند.همچنین، این بنای تاریخی شهر لندن انگلستان، در دوره ای محل نمایش و نگهداری حیوانات مختلف از شیر و ببر تا میمون و فیل بوده است. حیواناتی که در زمان استعمارگری انگلستان از دیگر کشورها به این جا آورده می شدند. همچنین اموال و آثار ارزشمندی که از این مستعمره ها غارت شده بودند در این برج نگاه داشته می شدند. برای رفتن به جاذبه های گردشگری لندن و برج لندن می توانید از ایستگاه زیرزمینی تاور هیل استفاده کنید.

گردشگری سیاه در لندن

گردشگری سیاه در محله قاتل معروف جک درنده (Jack the Ripper)

شاید در بین قاتلان زنجیره ای هیچ کدام به پای این جک درنده شهر لندن انگلستان نمی رسند. داستانی عجیب و مخوف که باعث شهرت محله وایت چپل در لندن شده است. هر کسی که در این منطقه زندگی می کند، می تواند داستانی از این قاتل زنجیره ای در این تور گردشگری سیاه به ما بدهد! داستان قاتلی که زنان شب گرد را بی دلیل، یکی بعد از دیگری و به طرز وحشیانه و دردناکی به قتل می رسانده است. بی رحمی و خشونت او در این قتل ها باعث شد که به او لقب جک درنده بدهند! تور گردشگری سیاه جک درنده در شب برگزار می شود و دقیقاً به بازدید مکان هایی می روید که این قاتل، جنایت هایش را در آن مرتکب شده است. جنایت هایی که بی رحمی غیر قابل توصیفی در آن داشته و ترس را در دل مردم این منطقه باقی گذاشته است. هنوز هم برای خیلی ها عجیب است که چه چیز این داستان های وحشتناک و قاتل زنجیره ای جذاب است که با خشونت، زنان جوان را سلاخی می کرده است. اما این تور گردشگری سیاه در لندن انگلستان، طرفداران زیادی دارد. حتی از روی آن، فیلمی با بازی جانی دپ و به نام از جهنم ساخته شده که در مورد مامور پلیسی است که این قتل و جنایت ها را بررسی می کند نه خود قاتل. برای رفتن به این محل، می توان از دو ایستگاه مختلف الگیت ایست و وایت چپل در متروی زیرزمینی لندن پیاده شد.

گردشگری سیاه در لندن

موزه آسیب شناسی بارت در لندن انگلستان

این موزه با ارفاق در بین لیست گردشگری سیاه قرار دارد. با این حال، در این جا، قسمت های مختلف بدن، اسکلت و اجساد مردگان نگه داری می شوند. دو موزه به این شکل در لندن انگلستانوجود دارند که مخصوص پاتولوژی انسانی هستند. یکی همین موزه آسیب شناسی بارت و دیگری هم موزه هانترین. موزه بزرگ جانورشناسی هم فقط مخصوص نمایش اسکلت حیوانات است. با این حال، آن قدر ترس و وحشت در این موزه آسیب شناسی لندن انگلستان وجود دارد که بتوان آن را در لیست گردشگری سیاه و حتی گردشگری وحشت قرار داد. دراین موزه، نمونه های مختلفی از اسکت دوقلوهای به هم چسبیده، جمجمه سر جان بلینگهام که عامل ترور وزیر امور خارجه انگلستان یعنی اسپنسر پرسیوال بوده، دیده می شود. بر سر در ورودی این سالن هم برای بازدیدکنندگان، در مورد ویلیام والاس توضیحاتی نوشته شده است. مردی که با شجاعت و پایداری بر سر اعتقاداتش، جان خود را از دست داد. رهبری که به همین دلیل به شجاع دل معروف است و اهمیت زیادی در اسکاتلند دارد. این مرد، در همین نزدیکی شکنجه شد و سرش را از بدنش جدا کردند. از این رویداد هم فیلمی به بازی و کارگردانی مل گیبسون ساخته شده است. البته ویلیام والاس، تنها کشته این شهر نبوده است و افراد زیاد دیگری هم در لندن و انگلستان با همین پایان، جان خود را از دست دادند. در مکان دیگری در نزدیکی بازار اسمیت فیلد، افراد مرتد را زنده زنده می سوزاندند. مکانی که هنوز هم برای مردم، خاطرات دردناکی را یادآوری می کند.موزه دیگر یعنی موزه هانترین هم یادآور چنین سرنوشت هایی است. البته حال و هوای آن کمی پزشکی تر است و علم طب در آن بیشتر دیده می شود. با این حال، این جا در سفر به لندن با تور مسافرتی هم برای یک مقصد گردشگری سیاه به اندازه کافی ترسناک و وحشتناک هست. نمونه هایی که اینجا هستند، جنین های ناقص الخلقه، اسکلت های غول آسا یا بسیار کوچک هستند. جنین هایی که بیشتر ناراحت کننده هستند تا وحشتناک. اما دیدن آنها برای مطالعات پزشکی می تواند مفید باشد. موزه جانورشناسی هم با نمونه های معروف درون شیشه های بزرگش معروف است. مشهورترین آنها موش کور است. و مارمولک های وحیوانات ریزی که در قلمروی کوچکشان در یک شیشه نگهداری می شوند. برای رفتن به موزه بارت، ایستگاه باربیکن و فارینگتون و سن پاول، برای شما مناسب است.

ویلیام والاس لندن

اسکلت فیلسوف بزرگ جرمی بنتام

یک فیلسوف، حقوقدان و البته اصلاح طلب اجتماعی اهل کشور انگلستان. جرمی بنتام را به نام پدر سودمندگرایی مدرن و همچنین عامل خوش یمنی دانشگاه لندن انگلستان می شناسند. او وصیت کرده بود که بدنش را بعد از مرگ، برای نمایش در معرض عموم، در یک کابین قرار بدهند. او با این اقدام سعی داشت کسی او را هرگز فراموش نکند. بعد ها سر او توسط دانشجویان کالج دزدیده شد و مجبور شدند یک سر مومی به جای آن بگذارند. نزدیک ترین ایستگاه به آن ایستگاه وارن استریت است و یکی از جاذبه های گردشگری لندن نیز محسوب میشود.

گردشگری سیاه در لندن اسکلت جرمی بنتهام

گورستان کراس بونز در لندن

در سفر به لندن با تور مسافرتی در نظر داشته باشید که بی خانمان ها و بی کس وکارهای زیادی در لندن زندگی می کنند. اما این افراد بدون هیچ اسم و مراسم مذهبی و درخواست آمرزشی دفن می شوند.این اماکن دیدنی لندن و این گورستان شهر لندن، تلاش های مردی است که می خواست خاطره آنها زنده بماند. در این جا، دروازه های متعددی وجود دارد که پاپیون های رنگی، یادداشت های مختلف که ترحم برانگیز و دلسوزانه اند و بدلیجات کوچکی به آن بسته شده اند. در مجموعه جاذبه های گردشگری لندن برای رفتن به این گورستان در لندن، ایستگاه های متروی ساوت وارک، بارو و  لاندین بریج در دسترس شما هستند.

گورستان کراس بونز لندن

گورستان های گیت

در مجموعه جاذبه های گردشگری لندن و اماکن دیدنی لندن این گورستان، آرامگاه شخصیت های معروف زیادی است که در آن به خاک سپرده شده اند. از این نظر، گورستان گیت در انگلستان و سفر به لندن با تور مسافرتی با پرلاشز در فرانسه مقایسه می شود. در فرانسه، بزرگانی چون اسکار وایلد نویسنده ایرلندی، ادیث پیاف خواننده شناخته شده و جیم موریسون و صادق هدایت خودمان به خاک سپرده شده اند. گورستان گیت هم آرامگاه شخصیت هایی مانند کارل مارکس، جرج الیوت وداگلاس آدامز از بزرگان فلسفه و ادبیات و علوم انسانی قرار دارند. گورستان بون هیل هم دراماکن دیدنی لندن، آرامگاه شخصیت های معروف دیگر انگلستان را در خود جای داده ا ست. دنیل دفو، جان بانیان و ویلیام بلیک هم در بون هیل به خاک سپرده شده اند.برای رفتن به گورستان گیت هم ایستگاه متروی لندن نزدیک وجود دارد. نزدیک ترین آنها، الد استریت است. دو ایستگاه دیگری هم که به آن راه دارند، شوردیچ های استریت و ایستگاه خیابان لیورپول هستند. با این حال، بهترین ایستگاه که مسیر ساده تری هم دارد، ایستگاه آرچ وی است.

گورستان های گیت لندن

کافه سنت مارتین در لندن

بعد از چند دیدن این صحنه ها، مسلماً نیاز به مکانی دارید که خستگی را از تنتان بیرون کنید و کمی هم هوای تازه تنفس کنید. بنابراین کافه سنت مارتین می تواند جای مناسبی باشد که در میانه راه گردشگری سیاه در لندن به دادتان می رسد. در این کافه می توانید چای و شیرینی خوشمزه ای نوش جان کنید و از زیبایی های آن بهره ببرید. در سفر به لندن و بازدید ازجاذبه های گردشگی لندن وقتی وارد این کافه شدید، نگاهی به کف آن بیاندازید که ترکیبی از سنگ های پیاده رو و سنگ قبرهای تزئین شده است! سقف کافه هم به شکل طاق های رومی طراحی شده و احساس عجیبی را ایجاد می کند. در این کافه، مسیری وجود دارد که سنگ قبرهای افراد مشهور در آن قرار داده شده اند و لوح های یادبودی نیز دیده می شود. از جمله یادبودی برای جان هانتر که موسس موزه هانترین که یکی از ده مقصد گردشگری لندن است، قرار دارد. ایستگاه های نزدیک به این کافه در اماکن دیدنی لندن قرار دارن که مکان اونها، ایستگاه کاونت گاردن، چرینگ کراس و لستر اسکوئر هستند.

کافه سنت مارتین لندن

موزه بیمارستان لندن

در بازدید از جاذبه ای گردشگری لندن و در این موزه بیمارستان هم اسلکت افراد مشهوری مانند جوزف مریک با عنوان معروف مرد فیل نما دیده می شود. البته بقیه اسکلت ها به این اندازه معروف نیستند، اما به جای آن، نمایشی برای بازدیدکنندگان اجرا خواهد شد که در آن، دکتری از زندگی در فروشگاهی در پایین همین خیابان نجات پیدا کرده است. برای اجرای بهتر نمایش و تاثیرگذاری بیشتر، لباس را بر تن اسکلت مصنوعی با همان قد و قواره می پوشاند و نمایش را اجرا می کنند. چاقوی جک درنده یا جک قاتل هم دراین نمایش مورد استفاده قرار می گیرد که آن، قربانیان خود را به قتل می رسانده است.این مقصد گردشگری سیاه لندن هم در نزدیک ایستگاه وایت چپل قرار دارد. یعنی همان جایی که جک درنده در نزدیکی آن بوده است. برای پیدا کردن بهتر مسیر از جاذبه های گردشگری لندن ، بهتر است نقشه ای همراه خود داشته باشید. خیابان های پشت این موزه بیمارستان به یک مارپیچ تو در تو شبیه هستند. موزه درون سردابه یک کلیسا قرار دارد و شما باید ابتدا این کلیسا را پیدا کنید!

موزه

درخت اعدام

بیشترین مرگ و میر شاید در این منطقه از لندن انجام می شده است. جایی که به درخت اعدام معروف بوده و بیشترین تعداد اعدام و مرگ و میر را در انگلستان به خود دیده است. در کنار این محله کوچک و کم تردد، صفحه ای فلزی نصب شده که نشانگر این منطقه است. روی این درخت اعدام، بعد از مرگ الیور کرام ول بدنش را در این جا آویزان کرده اند.در سفر به لندن با تور مسافرتی، برای بازدید از این اماکن دیدنی لندن ایستگاه های متروی نزدیک به درخت اعدام، ایستگاه هاید پارک و ایستگاه ماربل آرک است. البته ایستگاه دوم، نزدیک تر و بهتر است.

لندن

یادبود آتش سوزی بزرگ لندن

در این مکان از اماکن دیدنی لندن ، علامت یادبودی در نزدیکی محلی که بزرگترین آتش سوزی لندن در سال 1666 رخ داده، قرار داده است. این حریق بزرگ از یک نانوایی در همین نزدیکی شروع و در محل نصب یادبود به پایان رسیده است. در نهایت سفر به لندن با تور مسافرتی بدونید که این جا پایان مقاصد گردشگری سیاه در انگلستان و لندن است. بهترین ایستگاه مترو به این منطقه، ایستگاه مانیومنت است.

لندن

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی چند مقصد گردشگری دنج اما دور افتاده برای سفر

مسلم علیمحمدی ، دوشنبه 11 تیر 1397

هر کدام از ما برای سفر کردن به یک منطقه ی خاص دلایل خودمان را داریم و این مطلب کاملا سلیقه ای می باشد . یکی دوست دارد به منطقه ای سفر کند که دنج و خلوت باشد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :