جاذبه های گردشگری دبی | تفریح در سرزمینی عرب نشین

آیا علاقه به سفر به کشورهای اطراف ایران را دارید و یا دوست دارید به تعدادی از کشورهای عربی سفری داشته باشید؟ پیشنهاد ما به شما انتخاب شهر دبی می باشد. این شهر بسیار زیبا و لوکس یکی از هفت منطقه شیخ نشین امارات متحده عربی می باشد و از جمله معروف ترین شهرهای این کشور پهناور محسوب می گردد که در طول سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. دبی موقعیت جغرافیایی مناسبی در منطقه بیابانی دارد ولی با تلاش هایی که مسئولان این شهر برای زیبا سازی و پیشرفت آن نموده اند، باعث شده که این حالت بیابانی در این شهر کمترین مورد برای اهمیت باشد و چه بسا گاهی به عنوان یک عامل گردشگری برای جاذبه های گردشگری دبی محسوب گردد. شما حتی با رفتن به بیابان های این شهر و لذت بردن از آفتاب زیبای آن می توانید بهترین اوقات سفر را داشته باشید. دبی مکان بسیار مناسبی برای افرادی که اهل خرید کردن هستند و علاقه وافری به مجتمع های این چنینی دارند، می باشد. دبی در داشتن جاذبه هایی که در دنیا برترین هستند، پیشتاز می باشد. برای مثال شما بلندترین بنای جهان را در این شهر خواهید دید. شما می توانید برج خلیفه و یا عظیم ترین آکواریوم ها را در این شهر به نظاره بنشینید. در شهر دبی با توجه به گرم و بیابانی بودن شما می توانید اسکی کنید. بله درست است. با رفتن به پست اسکی که طراحان برای این شهر مهیا کرده اند، می توانید از بهترین ساعات خود در بین جاذبه های گردشگری دبی لذت کافی را ببرید. اما نکته ای که در رابطه با شهر دبی حائز اهمیت است، حفظ کردن فرهنگ و سنت در کنار مدرنیته و تجمل گرایی است. شما در این شهر می توانید مناطقی را ببینید که دارای تاریخی عمیق هستند و حتی این موضوع را در ساختار و فضای آن به خوبی می توان به چشم دید .برای مثال اگر شما به باسکاتیا سفری داشته باشید و یا به آب های نهر دبی داخل شوید به خوبی به این مسئله پی خواهید برد. در نهر دبی لنج هایی را مشاهده می نمایید که همگی به شکل کاملا سنتی پذیرای شما هستند و هنوز مدرنیته به این بخش از سیستم شهری وارد نشده است. پس فضای شهری لوکس در همه جای دبی پخش نشده و هنوز هستند نقطه هایی که می توانند یادآور فرهنگ و تمدن این شهر باشند و باعث آشنایی شما با این موضوع گردند. اگر به دبی سفر می کنید تلاش کنید که از همه این ها در کنار هم دیدن کنید. ما در این مقاله نیز سعی داریم که 15 مورد از دیدنی های دبی را برای شما معرفی کنیم که می توانند در هرچه بهتر شدن سفر و تفریح در دبی به شما کمک کنند و شما با بازدید از آن ها حال و هوای خود و همراهانتان را به خوبی در بین جاذبه های گردشگری دبی حفظ کنید.

دبی

مرکز خرید امارات (mall of the emirates)

اگر به دنبال یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی هستند، حتما به مرکز خرید امارات سری بزنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در این مجموعه یک پیست اسکی زیبا برای تفریح در دبی ساخته شده که در دل گرمای کویر به شما محیط خنک و سرد را به همراه تفریحات مختص این محیط هدیه خواهد داد. با ورود به امارات مال در کنار خرید کردن از برترین برندها می توانید از تله سیژ و پیست اسکی استفاده کنید که به دلیل گرمای بیرون به صورت سرپوشیده ساخته شده است. علاوه بر آن می توانید از پنگوئن ها نیز دیدن کنید چرا که طراحان در این مجموعه منطقه ای را جهت نگهداری این موجودات دوست داشتنی طراحی نموده اند و با گذاشتن دستگاه هایی خاص و انجام کارهایی ویژه توانسته اند دمای این محیط را به صورت ثابت و در 4- درجه سانتی گراد حفظ کنند و محیطی امن و خوب را برای نگهداری آن ها فراهم نمایند. اما تفریحات شما در امارات مال تنها به همین پیست و دیدن این موجودات قطبی ختم نخواهد شد بلکه می توانید به سینماها و مجموعه هایی تفریحی که در این مرکز تعبیه شده اند نیز سری بزنید و بهترین ساعات خود را در آن ها بگذرانید و تفاوتی هم ندارد که شما این سفر را با خانواده خود انجام داده اید و یا به همراه دوستان زیرا با هرطیف سلیقه ای در این مجموعه به شما خوش خواهد گذشت. مکان قرارگیری این مجموعه نیز خاص است. امارات مال در جاده شیخ زاید واقع شده که خود از موقعیتی عالی در دبی برخوردار است زیرا با دارا بودن هتل ها و مجموعه های اقامتی توریست های فراوانی جذب این قسمت شهر می شوند. پس در اطراف امارات مال مکان های اقامتی لوکس و عالی نیز دیده خواهد شد. اگر تصمیم به سفر به دبی را دارید، پیشنهاد می کنیم برای رزرو مجموعه اقامتی خود پیش از هر چیزی هتل های واقع شده در این منطقه را جست و جو نمایید و در صورت اینکه از آن راضی بودید به انتخاب این هتل به صورت جدی فکر کنید تا بتوانید از دیدنی های دبی لذت ببرید.

مرکز خرید امارات (mall of the emirates)

ساحل جمیرا

اگر شما قصد دارید به منطقه ای از جاذبه های گردشگری دبی سفر کنید که دارای دریا و ساحل باشد، مقصد شما می تواند دبی باشد. دبی با دارا بودن سواحل عالی از محبوب ترین شهرها برای سفر می باشد. کف این ساحل از شن هایی با رنگ سفید پوشیده شده و منظره زیبایی را پیش چشم شما حک می کند. از دیگر برتری های این ساحل می توان نزدیکی به محل های اقامتی اشاره کرد. شما با اندکی جست و جو می توانید بهترین هتل ها را در کناره ها و اطراف این ساحل بیابید. اگر خواستید به این ساحل بروید و از تفریح در دبی لذت ببرید، باید از موقعیت جغرافیایی و امکانات آن نیز آگاه باشید. جمیرا در جاده ساحلی جمیرا واقع شده است و دارای امکانات تفریح در دبی چون جت اسکی و مکانی که اختصاصا به این امر اختصاص داده شده است. همچنین سان لانجرهایی برای آن تعبیه شده که گردشگران عزیز بتوانند به راحتی بر روی آن بنشینند و از آفتاب زیبا لذت برده و در محیطی عالی به آرامش برسند.

ساحل جمیرا

برج العرب

اگر به دنبال دیدن بلندترین و مرتفع ترین مجموعه اقامتی جهان در بین دیدنی های دبی هستید، بهتر است که سری به برج العرب بزنید. این ساختمان با دارا بودن 321 متر ارتفاع توانسته لقب مرتفع ترین را از آن خود کند. این هتل بسیار زیبا و لوکس طراحی خاصی دارد. یک طراحی بی نظیر و به شکل بادبان یک کشتی ولی نکته ای که نمای این هتل را بسیار چشم نوازتر می کند، وجود طراحی هایی است که در نمای ظاهری این برج و نورپردازی در آن صورت گرفته که وقتی شب آغاز شود در چشم هر بیننده ای ابهت و زیبایی خاصی ایجاد می نماید. برج العرب در یک جزیره واقع شده که به دست طراحان به صورت مصنوعی بنا شده است. اگر شما ثروتمند هستید و علاقه مند به اینکه در سفرهای خود همواره در هتل های لوکس و مجلل اقامت داشته باشید و از بهترین و عالی ترین امکانات بهره مند گردید، ما می توانیم این هتل را به شما پیشنهاد نماییم. هتل العرب در رنج قیمتی بسیار گران قرار می گیرد و حتی برای رزرو برخی سوئیت های این هتل مسافران باید مبلغی معادل 15000 دلار را به ازای یک شب اقامت پرداخت نمایید که به نسبت بقیه هتل های مجلل رقم بسیار بالایی می باشد. ولی به یاد داشته باید که اگر از همین قشر افراد پولدار هستید و در این هتل ساکن شده اید رستوران آن را که در زیر آب طراحی شده از یاد نبرید. رستوران المهارا(al-mahara) با طراحی منحصر به فرد که تماما از شیشه است به شما یک منظره عالی از آب زیر دریا به هنگام خوردن غذا ارائه می دهدکه می توانید با نگاه کردن به آن و نوش جان کردن یک وعده غذایی عالی بهترین ساعت را برای خود رقم بزنید. این هتل هم درعمق دریا برای شما برنامه دارد و هم در دل آسمان. شما با رفتن به طبقه بیست و هفتم این هتل و استفاده از امکانات اسکای ویو بار( skyview bar) می توانید در بالاترین نقطه شهر بنشینید و در حین صرف نوشیدنی خود از زیباهایی شهر که پیش روی شماست، بهترین استفاده ها را بکنید. اگر پول لازم را دارید، تفریح در دبی را از دست ندهید و نهایت استفاده را از آن ببرید.

برج العرب

دبی مال

یکی از بهترین راه هایی که شما کی توانید از زمان خود بهترین بهره را ببرید، این است که از همه جاذبه های گردشگری دبی به خوبی آگاه باشید. برای مثال اگر شما به برج خلیفه رفته اید و در کنار آن علاقه به بازدید از دبی مال دارید، نباید وقت را از دست بدهید چرا که از همین برج می توان به دبی مال داخل شد. در این مرکز خرید شما می توانید به تفریح نیز بپردازید. تفریح در دبی چون اسکیت روی یخ، رفتن به سینما و دیدن فیلم و یا سر زدن به مراکز بازی آن که می توانند همگی ساعاتی مفرح را برای شما رقم بزنند. با ورود به این مرکز شما می توانید هر چیزی از پوشاک برای سوغات تا غذا برای میل کردن را تهیه نمایید. یکی از مواردی که برای رفاه حال بازدیدکنندگان و داشتن زمان های زیبا در این مال در نظر گرفته شده، اجرای موسیقی به صورت زنده و در کنار آن برگزاری شوهای مد می باشد که در ماه های خاصی اجرا می شود. برای مثال اگر شما در ماه های ژانویه و یا فوریه به این مال بیایید، می توانید از جشنواره خرید دبی و یا dubai shopping festival دیدن نمایید و یا اگر در ماه ها جولای و آگوست به دبی سفر کردید از جشنواره شگفتی های تابستانه دبی یا dubai summer surprises بهره کافی را ببرید. یکی از راه های رسیدن و وارد شدن به این مال که نوعی تفریح در دبی است، بزرگ خیابان دو طبقه دوحه می باشد. اگر از این مسیر وارد شوید می توانید مکان های اقامتی بسیاری را مشاهده کنید که همگی در این خیابان واقع شده اند. پس اگر شما در همین مسیر اقامت دارید، دبی مال مکانی مناسب برای خریدها و تفریح در دبی خواهد بود.

دبی مال

آکواریوم دبی

اگر به دبی سفر کرده اید بازدید از جاذبه های گردشگری دبی که به شما پیشنهاد می کنیم را هرگز از دست ندهید. آکواریوم دبی بسیار بزرگ دارای 140 نوع موجود دریایی می باشد که همگی در کنار هم و در یک مخزن بسیار عظیم قرار گرفته اند. نکته ای که درباره این مخزن می توانیم ذکر کنیم، ثابت نبودن آن است. این آکواریوم در مرکز خرید دبی واقع شده و توانسته مکانی مفرح بعد از خرید را برای گردشگران فراهم آورد. اگر به مرکز خرید دبی سری زده اید و در حال تماشای مغازه ها و مجموعه های خرید آن هستید، این امکان برای شما فراهم شده است که بتوانید از همان جا به دیدار این آکواریوم نیز مشغول باشید و هرگاه از خرید خود خسته شدید به داخل این مجموعه سری زده و با گذر کردن از راه هایی که در میان این آکواریوم تعبیه شده، شاهد یک باغ وحش به تمام معنا از نوع دریایی آن باشید که از جاذبه های گردشگری دبی به حساب می آید. فرصت را از دست ندهید چرا که با رفتن به این مکان می توانید هرچه بیشتر با طبیعت دریایی و گونه های جانوری آن آشنا شوید. اما همه زیبایی این آکواریوم تنها با گذر کردن از تونل های آن حاصل نمی شود، بلکه شما خواهید توانست سفر بر قایق هایی شوید که خود آن ها نیز به نوعی خاص محسوب می شوند زیرا از جنس شیشه ای هستند تا شما بهتر نظاره گر این مناظر باشید. قایق های مشهور یاد شده آخرین مورد خاص در این گنجینه زیر آبی نیستند بلکه مسئولین و طراحان آکواریوم برای شما قفس هایی را در نظر گرفته اند که می توانید در صورت تمایل به داخل آن ها بروید و غواصی کنید و به دل آب این مجموعه بزنید تا بتوانید از نزدیک کوسه هایی که در آن نگهداری می شوند را مشاهده کنید. اگر از غواصی و کوسه ها ترسی ندارید و می خواهید برای یک بار هم که شده در طول زندگی خود این تجربه را داشته باشید، بازدید از آکواریوم دبی که از دیدنی های دبی است را از دست ندهید.

آکواریوم دبی

دهکده میراث و غواصی

اگر به دنبال تاریخ دبی می گردید و می خواهید با فرهنگ و پیشینه این کشور در همه زمینه ها از جمله دریایی آشنایی بیشتری داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که به دهکده غواصی و میراث دبی سری بزنید. از مواردی که به عنوان قطب و شالوده اساسی زندگی در کشور دبی شناخته می شود، می توان به غواصی مروارید و در کنار آن ساخت لنج اشاره نمود که همگی در این دهکده به خوبی به نمایش در آمده اند. در این دهکده که از دیدنی های دبی است، با تدابیری که اندیشیده شده به ساخت و نمایش دهکده هایی ساحلی روی آورده اند که می تواند نمادی زیبا از باده نشینی قدیمی در دبی باشد. همچنین شما می توانید خانه های فارسی، قهوه خانه هایی اصیل و بازارهای سنتی در اینجا مشاهده نمایید که همگی به عنوان و نماد و پیشینه ای روشن از دبی شناسایی می گردند. در بازارهای این دهکده که نوعی تفریح در دبی است، حرفه هایی مانند ساخت سفال و نساجی گسترش یافته که افراد و سازندگان این آثار به نمایش ساخته های دست خود در دهکده مبادرت می ورزند و شما می توانید به تماشای آن نشسته و یا آن ها را خریداری نمایید. اگر با ساز و آواز میانه خوبی دارید به شما سفر در ماه های اکتبر و یا آوریل را پیشنهاد می دهیم چرا که در این ماه ها خواهید توانست موسیقی زنده محلی به همراه جشن و رقص های سنتی این منطقه را به تماشا بنشینید. در دهکده میراث و غواصی دکترهایی که در زمینه طب سنتی فعالیت می کنند هم دیده می شوند که آن ها آماده ویزیت تمامی افرادی که علاقه مند به این طب هستند و به دهکده آمده اند، خواهند بود که این از دیدنی های دبی می باشد.

دیدنی های دبی

مسجد باستاکیا

اگر از جمله کسانی هستید که به دنبال عکاسی و داشتن سوژه های ناب در سفر در بین دیدنی های دبی هستید، ما به شما مسجد باستاکیا را پیشنهاد می کنیم. اگر نتوانیم این مسجد را به عنوان بزرگترین مسجد دبی معرفی کنیم ولی می توانیم از آن با عنوان بهترین بنا در بین دیدنی های دبی برای عکاسی یاد کنیم. در این مسجد که ابعاد بزرگی ندارد می توان به وضوح طراحی هایی لوکس و ارزشمند را مشاهده نمود که با ویویی سفید و دلنشین می تواند چشم هر بیننده ای را به خود جلب نماید. یکی دیگر از مواردی که با دیدار از این مسجد می توانید، مشاهده نمایید خرابه های دیوار هایی است که در قرن 19 میلادی ساخته شده است. این دیوارها که از گچ و یا سنگ های از جنس مرجان ساخته شده اند در آن دوران به عنوان محلی برای محافظت از شهر به کار برده می شدند و حال از جاذبه های گردشگری دبی هستند.

مسجد باستاکیا

جاده شیخ زاید

جاده شیخ زاید در واقع یک بزرگراه در بین دیدنی های دبی محسوب می شود که دارای هشت باند است که آن را با گاردهایی از جنس های خاص مانند شیشه ،کروم و یا فولاد ساخته اند که دارای استحکام بسیار بالایی هستند. این بزرگراه از قسمت تجاری و مرکزی شهر عبور می کند و به نوعی قلب راه های کشور دبی محسوب می شود. اگر می خواهید به دیدن دیدنی های دبی بروید، باید بدانید که یا در اطراف این شاهراه آن ها را خواهید یافت و یا در قسمتی که میدان و تقاطع آن به هم می رسند. پس اکثر آثار جالب توجه دبی در این راستا واقع شده است. اگر بخواهیم به تعدادی از این موارد اشاره کنیم، می توانیم به ساختمان های زیر اشاره کنیم. گالری گورت یارد (courtyard gallery) که واقع در خیابان 6a می باشد و همیشه می توان در آن گنجینه ای از اثرهای هنرمندان روز ملل عرب را در آن مشاهده نمود. اثر دیگر برج تجارت جهانی دبی است که در همین جاده شیخ زاید بنا شده و در آن برای بازدید کنندگان یک فضای خاص طراحی گردیده که بالارفتن از برج و رسیدن به مرتفع ترین نقطه آن خواهند توانست یک منظره پانورما و سراسری از شهر را به نظاره بنشینند که چشم هر بیننده ای را به خود خیره خواهد کرد. ساختمان دیگر پارک و موزه طلا و جواهر خواهد بود که با قرارگیری در جاده شیخ زاید مکان مناسبی را برای بازدید افراد علاقه مند فراهم آورده است. در این گنجینه در مجموع 118 نفر به عنوان واحد تولیدی کالا و در کنار آن ها 30 واحد به عنوان خرده فروش فعالیت می کنند که همگی آثار نفیس و بسیار زیبایی را به عرصه فروش گذاشته اند. در کنار مراکز خرید در این مرکز می توانیم از موزه آن نیز یادی کنیم که صندوقچه عظیمی از طلا و جواهرات خاص عربی را در خود جای داده که همگی نشانگر قدمت و تاریخچه قوی این کشور در عرصه زیور آلات می باشند. اگر خواستار دیدن چگونگی تولید این کالا باشید برای شما یک تور تدارک دیده شده که می توانید به طور مختصر مراحل آن که یکی از جاذبه های گردشگری دبی است، آشنا گردید.

جاده شیخ زاید

سوق های دیره

دیره که از دیدنی های دبی است، مکانی در قسمت شمالی نهر دبی می باشد که دارای خیابان هایی شلوغ و پیچ در پیچی است که می توان به وضوح در آن ها مردمی را مشاهده نمود که دارای ملیت هایی متنوع و مختلفی هستند. با گشت و گذار در این کوچه می توانید ساعاتی را با روحی آرام بگذرانید. همچنین اگر به قسمت ساحلی آن بروید، می توانید ساختمان هایی جدید را مشاهده کنید که به عنوان بانک، هتل و یا دفتر اداره از آن ها بهره برده می شود و به دلیل طراحی جدید خود چشم بسیاری از مسافران و رهگذران را جلب می نماید و از دیدنی های دبی است. اگر به دیره می روید به یاد داشته باشید که حتما سری به بازار آن بزنید. در این بازار عربی شما در تمام مدت روز می توانید افرادی را ببینید که کالای خود را که گاهی شکل سنتی و گاهی مدرن دارند، به فروش می رسانند. اگر به دنبال طلا و محصولات ارزنده آن هستید و مقصد دبی را انتخاب کرده اید، انتخاب شما بسیار شایسته خواهد بود چرا که در این شهر و مخصوصا در بازار دیره می توان بهترین و زیباترین ها را مشاهده کنید. پس در شهر طلا به بازدید از بزرگترین مرکز آن در سوق های دیره بروید. اگر شما طرحی خاص را برای طلاها و جواهرات خود دیده اید و می خواهید دقیقا به همان شکل سفارش دهید تا برایتان بسازند، هیچ نگران نباشید. در این بازار این امکان به شما داده خواهد شد. این طلاها می توانند جدید و یا با طراحی کاملا سنتی باشند. پیشنهاد ما برای شما این است که در صورت رفتن به بازار دیره حتما سری به قسمت ادویه فروش ها هم بزنید و در این قسمت می توانید هر ادویه ای از هر نقطه ای از دنیا مشاهده کنید. ادویه ها و گیاهانی چون کندر، زیره سبز، فلفل قرمز، زعفران، سماق، آویشن در کنار چوب های عود، عصاره رز و اسانس های خوش بو کننده با داشتن رنگ و بویی متفاوت توانسته یک فضای خاص در این قسمت به وجود آورد. اگر بخواهید از ساختار این بازار اطلاعاتی داشته باشید، می توانیم بگوییم که در سال 1830 ساخته شده و با یک طراحی خاص که از گذرگاه هایی با طاق های چوبی متشکل است و در کنار بادگیرهایی که امروز به مرمت آن پرداخته اند، پذیرای همه شما گردشگران در کنار مردم بومی این ناحیه برای تفریح در دبی خواهد بود. اگر به دنبال لحظاتی خاص تر هستید می توانید به طرف بازار ماهی فروش ها که از دیدنی های دبی بوده، رفته و با دیدار از نحوه کار آن ها و سختی هایی که متحمل می شوند، تجربه ای بکر را برای خود به یادگار نگه دارید.

سوق های دیره

مسجد جمیرا

اگر نتوانسته اید تا کنون به قاهره سفری داشته باشید و در آنجا به دیدار مسجد الازهر بروید و اکنون به دبی آمده اید، ما به شما مسجد جمیرا را پیشنهاد می کنیم. از دیدگاه کارشناسان این دو مسجد شباهت زیادی را به همدیگر دارند با این تفاوت که مسجد جمیرا تقریبا یک هشتم مسجد الازهر وسعت دارد. زمان ساخت این مسجد بر می گردد به قرون وسطی. در آن زمان این مسجد با سنگ بنا شد و می توان از آن به عنوان نمادی کامل از معماری به سبک اسلامی یاد کرد. نواحی طراحی در این مسجد به شکل فاطمی است یعنی دارای دو مناره می باشد. البته باید به این مناره ها با دقت خاصی توجه گردد چرا که هرکدام آن ها با داشتن تزئیناتی خاص که اغلب به شکل سنگ کار شده است، توانسته زیبایی ژرفی به این مسجد ببخشند. دیدار از این مسجد را در شب به شما توصیه می کنیم چرا که در این هنگام نورهایی را برای روشن تر شدن فضا روشن می کنند که بر این مسجد نیز می تابد و زیبایی مثال زدنی را برای آن به ارمغان می آورد. اگر دوست دارید که با اسلام به شکل ویژه آشنا شوید به تورهایی بپیوندید که به وسیله مرکز شیخ محمد بن رشید راه اندازی می شود و می تواند شما را به فهم بالاتری از اعتقادات اسلامی برساند. این مسجد دیدنی از دیدنی های دبی در زمان تفریح در دبی می باشد.

مسجد جمیرا

نهر دبی(dubai creek)

یکی از مواردی که توانسته به رشد و تعالی شهر دبی و تفریح در دبی کمک بسیاری نماید، نهر دبی بوده است. این نهر که از دیدنی های دبی است که به دو قسمت تقسیم می شود در ابتدا به دلیل داشتن ماهی و مروارید افراد را تشویق به مهاجرت می نمود. نهر دبی از یک سو به دیره در سمت شمال و از سوی دیگر به بور دبی (burdubai) در قسمت جنوبی محدود می گردد. اگر به پیشینه این نهر نگاهی ببیندازیم تقریبا به دو دوره می رسیم. دوره اول آن 400 سال پیش بوده که با شکل گرفتن روستاهایی در اطراف نهر شکل گرفته و دوره بعدی آن که به عصر مدرن نهر تشبیه می شود از سال1830 در زمانی که قبیله بنی یاس در این منطقه سکنی گزید، آغاز گردید. در این نهر شما لنج های بسیاری را مشاهده می کنید که قدمت ساخت آن ها در برخی مواقع به صدها سال نیز می رسد که همگی در این نهر فعالیت می نمایند و در قسمت شمالی پل آل مکتوم (al-maktoum bridge) می توان یک بار انداز قدیمی را مشاهده نمود که برای لنج های نهر دبی که با نام خور دبی نیز شناسایی می شوند، بنا شده و در عصر کنونی نیز کسانی که اجناس را در حد خرد معامله می کنند، از این بار انداز بهره می برند. اگر به این بندر که نوعی تفریح در دبی است، بروید، می توانید به نظاره خرید فروش بار و کالا و یا حمل و نقل آن ها از لنج ها به سمت ساحل باشید که خود تفریح در دبی برای اکثریت مسافران به این منطقه است. یکی از نکات دیگری که در این مکان می توان به وضوح مشاهده کرد، حسن اخلاق کارکنان در لنج هاست. آن ها با همه مسافران به خوبی رفتار می کنند و اغلب از آن ها می خواهند که برای مشاهده لنج به داخل آن بیایند. شما نیز می توانید به آن جا سری بزنید و با چگونگی زندگی در این لنج ها بیشتر آشنا شوید. زندگی که در عصر مدرن نیز عمدتا به صورت سنتی انجام می شود. مقصد لنج ها در این بندر به سوی ایران، هند، کویت، عمان و یا آفریقا است و برای تجارت و معامله به این مکان های سفر می نمایند. این بندر و لنج های قسمتی از دبی است که تجارت در آن هنوز به شکل سنتی و کهن خود باقی مانده و دارای محیطی پر جنب و جوش است که توانایی این را دارد که گردشگران را برای ساعتی به خود مشغول سازد. اگر قصد شما سفری کوتاه بر دل آب است می توانید از قایق هایی بهره ببرید که اگرچه قیمتی هستند ولی به شکل کاملا اصولی برای گردشگران و مسافران بازسازی شده اند و در کنار این قایق ها کشتی های کوچک را نیز می بیند که از جنس چوب ساخته شده اند و با نام ابرا معروف اند. همگی برای ساختن لحظاتی ناب برای شما مهیا شده اند. پیشنهاد ما این است که بازدید از جاذبه های گردشگری دبی را از دست ندهید.

نهر دبی(dubai creek)

خانه شیخ سعید آل مکتوم (sheikh seaad al-maktoum house)

یکی از فرمانروایان دبی که از سال 1921 تا سال 1958 بر این شهر خلافت می کرده، شیخ سعید آل مکتوم نام داشت. حاکم فعلی دبی نیز از نوادگان شیخ سعید است. ابتدا در سال 1896 پدر شیخ سعید اقدام به بنای خانه ای کرد که بتواند از بالکن آن منظره ای از بندر اطراف داشته باشد که حمل و نقل کشتی ها در آن صورت می گرفت. این خانه که نوعی تفریح در دبی است، در گذر زمان خراب شده ولی این پایان کار آن نبود بلکه با بازسازی آن به خانه فعلی و استفاده از مصالحی اعلا چون چوب ساچ برای درها که به خوبی روی آن ها حکاکی شده بود و یا شبکه هایی از جنس چوب که برای همه پنجره ها به کار برده شد در کنار دیوارهایی که با گچ مزین شد و همگی دارای طراحی هایی زیبا از گل ها و یا شکل های گوناگونی بودند، تلاش شد که بنای اصلی خانه پابرجا بماند و امروزه این خانه تحت عنوان موزه حفظ و نگهداری می گردد. این خانه دارای یک اتاق در مرکز و حدودا سی اتاق در اطراف آن است که همگی دارای برج هایی بادگیر جهت خنکی و تهویه هستند. شما با ورود به این موزه می توانید سیری از سال 1948 تا 1953 را مشاهده کنید که با عکس ها و مدارک و یا سندهای به جا مانده از آن دوران به نمایش در آمده است. در اطراف این موزه می توانید خانه شیخ عبید بن ثانی (sheikh obaid bin thani house) را نیز مشاهده کنید. در جای جای این موزه می توان مدارک را از نامه، نقشه، سکه و تمبر گرفته تا باقی آن ها را دید که نشانه پیشرفت امارات و از جاذبه های گردشگری دبی می باشد.

خانه شیخ سعید آل مکتوم (sheikh seaad al-maktoum house)

دبی قدیم (bastakia)

در قرن نوزدهم بسیاری از ایرانی ها که بسیار هم ثروتمند بودند و اغلب معاملات مروارید و یا پارچه انجام می دادند، تصمیم گرفتند تا محله ای را در دبی بنا نهند که در صورت لزوم در هنگامی که به این شهر برای تجارت خود سفر می کنند، در خانه های خود در این محله اسکان یابند و هم اینکه برای اموالی که از این راه کسب می کنند، هیچ مالیاتی نپردازند. این محله با نام بستاکیا شهرت یافت. محله بستاکیا یک بخش در قسمت شرقی در کناره های نهر دبی دارد که از بناهایی است که همگی از جنس آهک و یا مرجان ساخته شده و در طراحی آن ها از برج های بادی استفاده کرده اند و این برج ها توانسته اند به خوبی در حفظ و حراست خانه ها کوشا باشند. اگر دقت کنید متوجه می شوید که در اکثر معماری های پیشینیان ایرانی برج بادی دیده می شود. پس می توان به این نتیجه گیری رسید که این موضوع توسط ایرانی هایی که این خانه را درخواست کرده اند، در نظر گرفته شده است. در این محله اگر قدم بزنید می توانید راه های باریکی را مشاهده کنید که نشانه بارز معماری مردمان عرب است و از مواردی است که شما را به یاد تاریخ و قدمت آثار دبی می اندازد. در این محله می توان شاهد مجموعه هایی بود که آثار هنری را در خود جای داده اند. از جمله آن ها می توان به گالری majilis اشاره نمود که گنجینه ای از سرامیک ها و کاشی ها در کنار مبلمان عربی که همگی دارای طراحی قدیمی هستند را به نمایش در آورده و یا گالری xba که مرکزی از اثرهای هنر روز در دبی است و از دیدنی های دبی در زمان تفریح در دبی می باشد.

دبی قدیم (bastakia)

موزه دبی (dubai museum)

در دبی قلعه ای با نام آل فهیدی (al-fahidi fort) که از دیدنی های دبی در زمان تفریح در دبی است، ساخته شد. این قلعه که در سال 1787 بنا گردید، امروزه به موزه ای از گنجینه ها بدل گردیده است. ساختار این قلعه یا موزه از بلوک هایی از جنس مرجان بنا شده که با استفاده از آهک آن ها را در کنار هم استوار کرده اند در کنار این دیوارها سقفی را مشاهده می کنید که با نخل، گل و لای و گچ ساخته شده و چوب هایی که تخت عنوان ستون طبقه دوم آن را نگهداری می کنند. این موزه زیبا در گذشته مکانی بود که فرمانروا و دولت مردان و یا افراد پادگان در آن زندگی می کردند حتی در زمانی به زندان نیز تبدیل شد. مسئولان به ترمیم این قلعه در سال 1971 مبادرت ورزیدند و در سال 1995 آن را گسترده تر کردند تا سرانجام در عصر کنونی به موزه ای زیبا بدل گردید. حتی حیاط این بنا نیز به عنوان جایگاهی برای نمایش قایق های قدیمی و خانه های خاص که با استفاده از برگ درخت نخل ساخته شده اند و با برج های بادی اماراتی مزین شده اند، شناخته می شود. در کنار همه این ها در داخل موزه و در قسمت راست آن مکانی برای نگهداری از سلاح ها و در قسمت چپ آن محلی برای حفظ لوازم موسیقی اماراتی می باشد. اگر خواستار دیدار مدل زندگی سنتی در امارات هستید، به محلی در زیر قسمت همکف این موزه مراجعه کنید و در آن جا به بازدید از وسیله ها و مواردی که توسط کاشفان به دست آمده است، بپردازید که از نمونه ها آن های می توان به گورهایی قدیمی که به 3000 سال و یا 4000 سال پیش باز می گردند و از منطقه ای باستانی با نام القصیص( al qusais) کشف شده اند، اشاره نمود. بازدید این موزه خاص را در بین جاذبه های گردشگری دبی از دست ندهید.

موزه دبی (dubai museum)

برج خلیفه (burj khalifa)

در صورتی که به دبی سفر کرده اید نمی توانید از بازدید مرتفع ترین ساختمان جهان که از دیدنی های دبی در زمان تفریح در دبی است، چشم پوشی کنید. برج خلیفه با بلندی در حدود 8298 متر از مشهورترین بناها در دنیا به حساب می آید. پیشنهاد ما برای شما رفتن به طبقه 124 این برج است. چرا که از آن جا می توانید بهترین منظره ها را به تماشا بنشینید. از بالای این برج می توانید دبی را به خوبی نظاره گر باشید به همراه اینکه از بلندترین برج جهان نیز بازدید کرده اید. برای بالا رفتن از این برج نیاز است که شما از آسانسور این مجموعه استفاده کنید و به همراه آن با سرعتی باور نکردنی به مرتفع ترین نقطه برج برسید و با فراق بال و آزادی به تماشا مشغول شوید. نمایی از ساختمان هایی بلند، بیابان های شهر دبی و اقیانوس پهناور همگی منظره هایی را شامل می شود که شما از بالای برج به دیدن آن مشغول خواهید شد. اگر خواستید به برج خلیفه سری بزنید و عکس هایی بسیار عالی از بالای آن تهیه کنید ما به شما ساعات شب را توصیه می کنیم زیرا با خاموشی روز و روشن شدن چراغ های شهر منظره بی بدیلی را می توان مشاهده کرد که شاید نظیر آن در روز قابل دیدن نباشد. در این بنا از تلفیق فرهنگ به همراه تاریخ بهره برده شده است که نتیجه آن ساخت منارهایی است مارپیچ. از مزایای این گونه طراحی مناره ها و ساختن آن ها به شکل y که از دیدنی های دبی بوده، این است که برای کسانی که در این برج اسکان می یابند این امکان فراهم می شود که بیشترین منظره ممکن را از این ساختمان ببینند و در کار آن حداکثر میزان از نور به صورت طبیعی را از محیط اطراف خود دریافت نمایند. اگر به نظاره اطراف این برج بنشینید می بینید که در اطراف آن باغ هایی نیز ساخته شده که طرحی زیبا و چشم گیر با راه های مارپیچ را دارا هستند. یک پارک بسیار زیبا و وسیع با وسعت حدود 11 هکتار در زیر این برج ساخته شده که کار طراحی آن بر عهده یک گروه توانا با نام swa بوده و با الهام گرفتن از یک گل صحرایی به نام hymenocallis انجام شده و اکنون توانسته چشم هر بیننده ای را به خود جلب نماید. در این برج حتی برای آب دادن به سبزه ها و درختان پارک نیز یک سیستم خاص تعبیه شده است. سیستمی که از جمع شدن آب و مایعاتی که به دست وسیله های سرمایشی برج تولید می شود، استفاده کرده و کار آبیاری انجام می پذیرد. یکی از موارد خاصی که فقط متعلق به همین برج می باشد، فواره هایی است که در اطراف برج ساخته شده است. این فواره ها توانسته اند لقب بلندترین فواره ساخته دست بشر در جهان را از آن خود کنند. طراحی آن برگرفته از فواره های مشهور در لاس وگاس با نام بلاگیئو می باشد. حتما به این برج سری بزنید و از یکی از جاذبه های گردشگری دبی در زمان تفریح در دبی لذت ببرید.

برج خلیفه (burj khalifa)

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری دبی و لذت تفریح و سرگرمی در سرزمینی عرب زبان

ثنا احمدی ، سه شنبه 7 اسفند 1397

شهر دبی در کشور امارات دارای جاذبه های دیدنی متعددی می باشد. قصد داریم برخی از این جاذبه ها را به شما معرفی کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :