روش های درمانی عجیب با حیوانات | راهکارهایی برای درمان موثر در سفر

انسان از گذشته دور جهت درمان بیماری های خود به طبیعت وابسته بود و روش های درمانی عجیب را برای درمان بیماری های خود به کار می گرفته است، برای نمونه یکی از این روش های درمانی استفاده از روده گوسفند به بخیه کردن زخم های عمیق خود می پرداخت یا کشف پنی سیلین از این موارد می باشد. گاهی اوقات این روش های درمانی عجیب صرف نظر از عادی بودن و یا غیر معمول بودنشان، مثلا نوشیدن ادرار حیوان برای سلامتی در کامبوج که اعتقاد دارند گاو حیوان مقدسی است یا انجام تکنیک های عجیب در عمل پیوند قلب و ریه و همچنین انجام آزمایش هایی در دهه ی 1950 میلادی در شوروی سابق جهت ایجاد کردن سگ های دوسر. با همگردی در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را با 10 مورد از روش های درمانی عجیب توسط حیوانات آشنا کنیم .

روش درمانی عجیب و غریب

1) درمان پسوریازیس یا صدفک با استفاده از ماهی

شروع ماهی درمانی از کشور ترکیه می باشد، استفاده از ماهی برای درمان برخی بیماری های پوستی مثل پسوریازیس مناسب می باشد روش درمان به این صورت است که بیمار قسمتی از بدنش را که دچار بیماری شده است در آب معدنی ای که نوعی ماهی خاص در آن وجود دارد فرور می برد، ماهی ها با خوردن بخش بیمار و مرده پوست آن قسمت را درمان می کنند. دکتر ماهی که نام این نوع ماهی است هیچ گونه صدمه ای به چوست سالم در موقع خوردن پوست بیمار مرده نخواهد رساند. در برخی از ایالت های آمریکا به دلیل ملاحضات بهداشتی این روش درمان ممنوع شده اما در بسیاری از کشور ها از جمله انگلستان به صورت قانونی وجود دارد.

درمان پسوریازیس یا صدفک با استفاده از ماهی

2) نیش زنبور و درمان آرتروز

نیش زنبور دردناک است اما ظاهرا می تواند درد هایی که ناشی از آرتروز است را بهبود بخشد در طب سنتی چینی برای درمان آرتروز، بیماری زونا و اگزما از نیش زنبور عسل استفاده می شده است. طبق تحقیقاتی که در سال 2010 صورت گرفت مشخص شد، زهر زنبور عسل می تواند باعث شود هورمون های ضد التهاب بیشتری تولید شود و علاوه بر تسکین درد آرتروز باعث پیشگیری در ایجاد این بیماری نیز گردد.

نیش زنبور و درمان آرتروز

3) ماساژ با استفاده از مار

یکی دیگر از روش های درمانی عجیب، ماساژ بدن با استفاده از مار می باشد. اگر دنبال روش های غیر معمول برای ماساژ می گردید بهتر است به سالن خانم آدا باروک ( در اسرائیل ) سری بزنید. مشتریان در این سالن در آن واحد پشت خود را با 6 عدد مار ماساژ می دهند، گونه هایی مثل شاه مار کالیفرنیا و فلوریدا در این روش استفاده می شود. برای درمان درد گرفتگی های عضلانی عمیق از مار های بزرگ و جهت ایجاد یک نوع سر خوشی از مارهای کوچک استفاده می گردد.بنا به گفته خانم باروک ایده ی این کار توسط دوستش که کلکسیونی از مار ها را دارد گرفته است. چون که با در دست گرفتن کلکسیون مارها احساس نوعی سر خوشی و آرامش می کرده است. هزینه این نوع ماساژ 70 دلار می باشدکه در مقایسه با سایر روش های درمانی زیاد هم گران نیست.

 ماساژ با استفاده از مار

4) حشره و درمان زخم های عفونی

لارو مگس را درون زخم می گذارند و مواد هضم کننده ای که توسط این حشرات ترشح می شود باعث می شود گوشت مرده از بین برود و صدمه ای هم به گوشت سالم وارد نشود. در طول تاریخ بارها این روش درمانی عجیب توسط فرهنگ های گوناگون انجام شده است. قبیله های باستانی، جراهان دوران ناپلئون و پزشکان جنگ داخلی آمریکا از این روش استفاده نموده اند. اگر چه این روش درمانی کمی ناخوشایند است اما چون باعث تمیز کردن زخم ها می شود همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. طبق مطالعاتی که درفرانسه در سال 2012 انجام گرفته به اثبات رسیده است که زخم های بیمارانی که از این روش استفاده کرده اند نسبت به روش های دیگر سریع تر بهبود یافته است و درد کمتری نیز به همراه داشته است. نکته ای که باید گفته شود این است که هنوز قابلیت شفا دهندگی و ضد باکتریایی این حشرات ثابت نشده است.

حشره و درمان زخم های عفونی

5) درمان با دلفین

دلفین مظهر آرامش و وقار می باشد. دوست شدن با دلفین برای درمان بیماری های روانی استفاده می گردد. در سال 2005 در دانشگاه لیسستر تحقیقی انجام شد که نشان داد بیمارانی که دچار افسردگی شده اند با شنا وبازی کردن در آب با دلفین ها در طی یک دوره 2 هفته ای بهبود یافته اند. همچنین تاثیر مطلوب این روش برای کودکان اوتیسمی و آن هایی که لکنت زبان دارند به اثبات رسیده است. الگوهای اجتماعی ناکار آمد در افراد افسرده از طریق ارتباط با حیوانات می تواند تغییر یابد.

درمان با دلفین

6) بخیه زدن با مورچه

مورچه های راننده آفریقایی آرواره هایشان مانند یک انبر قوی است. طب سنتی 100 ها سال است که از این روش برای بخیه زدن زخم های باز استفاده کرده است. درمانگر جهت بخیه زدن با نزدیک کردن لبه های زخم به یکدیگر و قرار دادن سر مورچه در راستای زخم به علت غریزه ی طبیعی گاز گرفتن که در مورچه وجود دارد، مورچه زخم را با آرواره های خود گاز می گیرد و درمانگر بدن مورچه را از سر آن جدا می کند و با این روش باعث دوخته شدن زخم ها می شود، این روش اگرچه ابتدایی است اما هنوز هم استفاده می شود.

بخیه زدن با مورچه

7) زالو درمانی

در قرون وسطا حجامت با زالو بسیار استفاده می شده است، برای کم کردن تب و رفع التهاب زخم ها بیماری های مزمن می توان از این روش درمانی عجیب استفاده کرد. در زمان های قدیم حجامت تا حدی صورت می گرفت که باعث بیهشو شدن بیمار می شد یا این که بیمار توانش ار کاملا از دست می داد. این روش درمانی بیش از این که مفید باشد باعث ایجاد مشکلاتی بیشتر برای بیماران می گشت. اما زالو درمانی برای نمونه می تواند جهت برداشتن خون لخته شده از انگشتی که پیوند زده شده است، بهتر از سایر روش های درمانی دیگر باشد. علتش این است که زالو با ترشح مواد شیمیایی مانع لخته شدن خون می گردد و از بسته شدن رگ های خونی و خشک شدن آن ها جلوگیری می کند.

زالو درمانی

8) درمان آسم با بلعیدن ماهی زنده

برادران باتینی گود در هندوستان روش درمانی ار توسط ماهی انجام می دهند که برای درمان آسم مفید می باشد و بیماری افراد زیادی توسط این برادران با این روش درمان شده است. طرز کار آن ها به این صورت اسن که یک ماهی زنده را به همراه کمی ماده گیاهی ( که یک راز خانوادگی می باشد ) وارد شکم فرد بیمار می کنند با این روش بلغم و خلط موجود در گلو و بینی بیمار با حرکت های ماهی کوچک کم شده و گرفتگی آن رفع خواهد شد. طول این روش درمانی در 3 دوره ی 15 روزه انجام می گردد. درست است که این روش سنتی ممکن است موثر واقع گردد ولی درک آن برای ما می تواند کمی مشکل باشد.

درمان آسم با بلعیدن ماهی زنده

9) لاک پشت درمانی

همان طور که گفتیم حیواناتی مثل گاو که در کامبوج مقدس می باشد. یکی از روش های درمانی است. در کامبوج از لاک پشت نیز برای درمان، هم به صورت مواد مورد استفاده و هم از نظر عارفانه استفاده می شود. بر حسب عقیده ی کامبوجی ها بیماری روماتیسم و بیماری های مشابه می توانند با لمس کردن لاک پشت درمان شوند. با این اوصاف به نظر می رسد که یک سوم موجودات بومی در کامبوج جهت درمان بیماری استفاده می گردد و این باعث خطر انقراض، این موجودات شده است. واقعا جای تاسف دارد که اکثر آن ها برای درمانی که اصلا به اثبات نرسیده ، جهت استفاده در طب سنتی کشته می شوند.

لاک پشت درمانی

10) جلوگیری از حمله دیابتی توسط سگ ها

برخی از قوای سگ ها از انسان ها قوی تر می باشد و این یک وقعیتی به اثبات رسیده است. آیا می دانستید که سگ علائم حمله ی دیابتی را می تواند تشخیص دهد؟ این نوع سگ های تربیت شده دارای این قابلیت هستند که بالا و یا پایین بودن قند خون را از بوی بدن صاحبان خود تشخیص دهند. استفاده از این روش برای کودکان مناسب تر است چون در طول خواب که دچار حمله ی دیابتی می شوند، معمولا از خواب بیدار نمی شوند و پدر و مادر دیگر مجبور نیستند جهت کنترل قند خون کودک دلبندشان، در طول شب چندین بار بیدار شوند.

جلوگیری از حمله دیابتی توسط سگ ها
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

درمان با حیوانات | 10 روش درمانی عجیب برای سفر

مصطفی مردانی ، دوشنبه 22 خرداد 1396

درمان با حیوانات و روش درمانی بیماری های مختلف را در این مقاله می خوانیم. روش هایی که بیشتر آنها برای روش درمان عجیب به حساب می آیند!

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :