متل قو کجاست؟؟ | شهرکی ساحلی، گران اما زیبا !!

متل قو واقع در استان مازندران، جز شهرهایی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته و گردشگران بسیاری به خصوص در ایام تعطیل سال به این شهر می آیند. نام دیگر این شهر، سلمانشهر است. در این مطلب، برخی اطلاعات مفید در مورد متل قو آورده شده است. از جمله استان هایی که گردشگران و مسافران بسیاری را هر ساله پذیرا می باشد، می توان به مازندران اشاره کرد. از بین جاذبه های گردشگری مازندران، متل قو، بسیار مورد توجه مسافران قرار می گیرد. حدودا 200 هزار نفر در روزهای تعطیل به این شهر سفر می کنند. از اوایل اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور ماه، بهترین زمان برای سفر به این شهر است. دلیل معروف شدن سلمانشهر به متل قو، این است که در این شهر، متلی به نام قو وجود داشته است، البته قبل از انقلاب، نام این شهر، ساقی کلایه بوده است و بعد از انقلاب به سلمانشهر تغییر نام پیدا کرد. جمعیت این شهر، 14 هزار نفر می باشد. در ادامه با همگردی همراه باشید تا در سفر به متل قو با یکی از زیباترین جاهای دیدنی مازندران، بیشتر آشنا شوید.

متل قو

شهرک سازی های اخیر !!

این شهر که از زیباترین جاذبه های گردشگری مازندران است، شهر جدیدی می باشد که از اوایل سال 1340، شهرک سازی هایی در آن شروع شده و در سال 1341، صاحب شهرداری شد. "دریا گوشه"، اولین شهرک این منطقه است. نزدیک بودن به دریای خزر و سواحل ماسه ای و از طرف دیگر، جنگل بسیار زیبا، از امتیازات این شهر است و باعث شده که افراد بسیاری به اینجا بیایند.از جمله جاذبه های این شهر، که از شاخص ترین جاهای دیدنی مازندران نیز محسوب می شود، فاصله اندک ساحل دریا و دامنه کوه و نزدیکی غار زیبای دانیال، مجاورت با دریای خزر و داشتن ساحل ماسه ای، ارتقاعات ییلاقی و جنگل زیبا می باشد. به دلیل توریستی بودن و شلوغی آن، سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی بسیاری در آن صورت گرفته شده و برج های بسیاری مانند برج های ساحلی دبی ساخته شده است. در این شهر، قیمت ویلا نسبت به شهرهای بزرگتر گران تر است و افراد بسیاری برای خرید ویلا در متل قو اقدام می کنند. قو الماس خاورمیانه، پروژه های تجاری، گردشگری است که در این شهر در حال اجرا می باشد.

متل قو

دسترشی به سلمانشهر

برای سفر به متل قو، به این شهر زیبا، به چالوس، نمک آبرود، کلارآباد بروید. متل قو در شهرستان عباس آباد تنکابن و بخش سلمانشهر واقع شده است. 750 هکتار مساحت این شهر است و از ساری، 194 کیلومتر و از تهران، 216 کیلومتر فاصله دارد. مسیرهای مختلف دسترسی به این شهر در پایین آورده شده است:

جاده چالوس-چالوس-متل قو

اتوبان قزوین-رشت-لاهیجان-رامسر-متل قو

جاده هراز-محمود آباد-چالوس-متل قو

متل قو
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

برترین هتل های ساحلی بلغارستان| وسوسه انگیز و زیبا

فرزانه شریعتی ، چهارشنبه 24 مرداد 1397

بلغارستان یکی از بخش های بکر و دست نخورده و مقرون به صرفه کشورهای اروپایی است که از آن بازدید می کنند.

نظرت چیه
4 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 13 آذر 1396

    متل قو از هر نظر بهترین منطقه توریستی غرب مازندران

    • 1 آبان 1396

    متل قو ی حال و هوای دیگه ای داره

    • 14 مرداد 1396

    بسیار بی سر سامان برج های نیمه کاره و ساحل کثیف و بی امکانات و بی برنامه و چاپیدن مسافر

    • 13 مرداد 1396

    متل غو خوبه . اما مشکلات زیادی هم در سلمان شهر وجود داره . به نظر من کسی که تا اونجا میاد حتما باید بره ییلاقات دوهزار و سه هزار رو هم ببینه. چرا که هم فاصله ی کمی از شهر دارن و هم در فصل گرم تابستان آب و هوای خنک و دلنشینی دارن.