خرابه ای که یکی از لوکس ترین هتل های جهان است !

با شنیدن واژه های عجیب ترین هتل های جهان و یا لوکس ترین هتل های جهان، مطمئنا هتلی با نمای بیرونی مدرن و لوکس را تصور خواهید کرد اما این روزها با توجه به کارها و بازسازی های عجیب و غریبی که معمارها انجام می دهند، تبدیل شدن یک خرابه به یکی از لوکس ترین هتل های جهان نیز نباید دور از ذهن باشد. به تازگی این مسئله در جهان فراگیر شده است که ساختمان های قدیمی را بازسازی و مرمت می کند و با کمک گیری از علم طراحی داخلی و معماری داخلی محیطی زیبا را فراهم می کنند. در این بین به ساختمانی با قدمت 135 ساله برخورد می کنیم که با بهره گیری از همین مسائل به هتلی لوکس و پنج ستاره تبدیل شده است. بنابرای با ما همراه باشید در بازدید یکی از عجیب ترین هتل های جهان ...

نمایی بیرونی هتل

کمی بیشتر درباره این مخروبه مشهور

ساختمانی که در سال 1881 به عنوان نماد شهر منهتن در منطقه فایننش ساخته شد و جز اولین آسمان خراش های شهر نیویورک شناخته شد، سالها بعد تنها ساختمانی متروکه از آن باقی ماند. این ساختمان بعد از بازسازی وسه سال مرمت و البته تغییر کاربری به اقامتگاه، به عنوان یکی از لوکس ترین هتل سال 2016 در رنکینگ جهانی قرار گرفت. این اقامتگاه، با نه طبقه که در سپتامبر سال 2016 درب های خود را به روی عموم گشود این روزها تبدیل به یکی از عجیب ترین هتل های جهان و لوکس ترین هتل های جهان شده است. از ویژگی های معماری این ساختمان تالاری میانی آن است، موسوم به آتریوم که سقفی شیشه ای با پنجره ای بزرگ برای تأمین نور و تهویۀ هوا در آن تعبیه شده است که به شکل یک هرم طراحی شده است. در بنای قدیمی این هتل چندین دفتر وکالت وجود داشت و از این رو آن را temple court (معبد عدالت خواهی) می خواندند. پس از آن تا مدت ها به عنوان سالن تئاتر مورد بهره برداری قرار گرفت و این روزها و بعد از بازسازی نیز، هتلی لوکس است. بلاخره در سال 2014 بعد بیش از یک قرن قدمت این ساختمان متروکه شده شهردار منهتن به صرافت افتاد تا این ساختمان را با تغییر کاربری به هتلی لوکس تبدیل کند. بازسازی این ساختمان توسط گروه هتلهای تامسون صورت گرفت و نام هتل بیک من را به خود اختصاص داد. قبل از مرمت وبازسازی این ساختمان، طبقات فوقانی آن در حال خراب و فروریختن بود. که البته این روزها بعد از بازسازی در کنار ظاهر بسیار لوکسی که این ساختمان پیدا کرده است، دکوراسیون قدیمی آن نیز جلب توجه و خودنمایی می کند.

هرم شیشه ای
 از ترمیم هتل

بازسازی و مراحت تبدیل شدن به یکی از لوکس ترین هتل های جهان

اکنون این ساختمان، اقامتگاهی هرمی شکل مد نظر ما دارای یک کافه، سالن ورزش و تناسب اندام، پارکینگ اختصاصی،سالن همایش، یک رستوران با 287 اتاق مدرن و مجهز است که به وسیل ی سر آشپزهای معروف جهان هدایت می شوند. اتاق های یاد شده دارای سقف بلند و پنجره های بزرگ و وسیعی است که این مشخصه ها توانسته است توجه بسیاری از مسافران را به خود جلب کند. علاوه بر این موارد وجود حمام هایی اختصاصی در هر اتاق، صندوق امانات بانکی، سینما خانگی و همچنین چندین اتاق شیشه ای مدرن به بافت کلاسیک این مجوعه اضافه شده است که این اقامتگاه را در سراسر جهان از سایر اقامتگاه ها متمایز ساخته است. البته سابقا این ساختمان آسانسوری به سبک قفس پرنده (birdcage) داشت اما برای حفظ سلامت و ایمنی مسافران و مقیمان ساختمان، این سبک آسانسور ها برچیده شد. قسمت پذیرش این هتل به سبک سالیان قدیم است و طراحی کلاسیک خود را حفظ کرده است. قالیچه های ترک، فضای دیواره های تیره رنگ چوبی و کف پوش هایی با موزاییک های روشن، تضاد بصری و کنتراست زیبا و چشم نوازی را به وجود آورده است که نگاه هر بیننده ای را به خود خیره می سازد. البته برای این پروژه علاوه بر بازسازی، اقدام به ساخت ساختمانی دیگر در مجاورت هتل صورت گرفت که علاوه بر داشتن چندین اتاق در طبقات پایین مجهز به 68 سوئیت در طبقات فوقانی با پنجره های قدی و تمام شیشه ای است که اگر چه جزو ساختمان اصلی هتل نیست و صرفا برای گسترش هتل احداث شده است اما به همان اندازه مبهوت کننده و زیبا است. هزینۀ یک شب اقامت در این هتل مبلغی بالغ بر 400 تا 3500 دلار است و از سراسر جهان به قصد اقامت یک شبه به منهتن می روند تا یک سفر خاطره انگیز را در مکانی که تلفبقی از مدرنیته و معماری سنتی است را تجربه نمایند.

راهرو هتل
قسمت پذیرش هتل
اتاق های هتل
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

هتل مردان پالاس | مسافر یکی از لوکس ترین هتل های جهان

آژانس مسافرتی پارمیدا ، شنبه 17 مرداد 1394

"هتل مردان پالاس" یکی از مدرنترین و لوکس ترین هتل های جهان است که در سال 2009  در منطقه  Lara آنتالیا ساخته شد...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :