بهترین غذاهای تایلند | راهنمای رستوران گردی در سفر به تایلند

سفر به تایلند کشوری با طبیعت زیبا و بکر که توجه بسیاری از گردشگران جهان را به خود جلب کرده است. هر ساله ایرانیان زیادی به این کشور سفر می کنند؛ اما آنچه که در سفرها مهم است غذا و خوراکی های مقصدی است که به آنجا قصد سفر داریم. جدا از آن که تایلند کشوری زیباست، بهترین غذاهای تایلند و غذا و خوراکی های محلی زیاد و خوشمزه ای دارد که باعث می شود هر فرد این مکان را برای گردش انتخاب کند. این که در سفر خود چه غذاهایی را از آن منطقه میل می کنید بدون شک تجربه ای هست که باید آن را حس کنید و در خاطرات به یاد ماندنی خود آن ها را ثبت کنید. همان طور که گفتیم کشور تایلند، کشوری با جاذبه های گردشگری زیبا و دیدنی، اما بسیاری از گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند بیشتر بخاطره پر آوازه بودن غذاهای خوشمزه ی این شهر به این مکان سفر می کنند و علاقه مند به آشنایی با غذاهای تایلندی هستند و دلشان می خواهد آن ها را بچشند، تا بتوانند این غذاهای خوشمزه را در خانه ی خود تهیه کنند. بهترین و برترین غذاهای تایلند در رستوران های تایلند بپردازد. شاید از گوشه و کنارها و یا از افرادی که به تایلند سفر کرده اند شنیده باشید که بگویند غذاهای تایلندی زیاد باب میل ایرانیان نیست، اما آیا با همه ی غذاهای تایلندی آشنایی دارید؟ آیا واقعا در این کشور پهناور که این همه غذاهای خوشمزه و رنگارنگ دارد غذایی نیست که دوست داشته باشید؟ برای پاسخ به این سوالات ابتدا ما آمده ایم تا شما را با فرهنگ خاص غذایی تایلند آشنا کنیم و بعد باهم غذاهای خوشمزه آن ها را امتحان کنیم. چون حتما زیاد شنیده اید که تایلند، کشوری است با غذاهای خاص و با رنگ و عطری نو در رستوران های تایلند و بهترین غذاهای تایلند که هیچ جایی مانند آن ها نه دیده اید و نه چشیده اید.

تایلند

آشنایی با آداب غذایی تایلند

یکی از نکات مهمی که در سفر به تایلند در رستوران های تایلند آشپزان در غذاهای تایلندی آن را مد نظر قرار می دهند، توجه به جزئیات و استفاده از مرغوب ترین و تازه ترین موادغذایی است به همین خاطر است که با دیدن این غذاهای رنگین و با بوی خوش و چشیدن این غذاها می توان بخش بزرگی از فرهنگ مردم کشور تایلند آشنا شد زیرا این رنگین بودن و بوی خوش نقش مهمی را در انتخاب غذا و مواد آن ها دارد. تزئئین غذا به نحو احسن و داشتن عطر و بوی خاصی که از غذا بلند می شود از نکات دیگری است که آشپزان تایلندی به آن خیلی دقت می کنند و برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است. از نکات دیگری که آشپز ها و ساکنان تایلند در آشپزی به آن توجه می کنند، استفاده از ادویه جات مختلف در غذای خود هست. تایلندی ها علاقه ی خاصی به فلفل دارند به همین خاطر است شما به سختی می توانید غذا یا خوراکی را در تایلند پیدا کنید که در آن فلفل زیادی نباشد. همچنین مردم تایلند به بهترین غذاهای تایلند خوراکی های دریایی هم علاقه زیادی دارند به همین خاطر است که علاوه بر ادویه جات و فلفل، می توانید در غذاهایشان ماهی، میگو، صدف و خرچنگ هم ببینید. آشپزان تایلندی بر این باورند که باید در یک غذا، انواع طعم های مختلف مثل شوری، ترشی، شیرینی و تندی حس شود، به همین خاطر اگر با روش های پخت آنان آشنا باشید یا از نزدیک ببینید می توانید بفهمید که در پخت غذاهای خود از روش های گوناگون و مختلف استفاده می کنند تا غذایی درست کنند که مطابق با هدفشان باشد. به خاطر همین موضوع شاید غذاها و خوراکی های تایلندی زیاد با مزاج و میل مردم کشورهای دیگر که به این کشور سفر می کنند، جور در نیاید. در سفر به تایلند و رستوران های تایلند بدانید که در کل مردم تایلند در غذاهایشان سعی می کنند از طعم های متنوع و پیچیده استفاده کنند.

بهترین غذاهای تایلند

11 ) لارب LARB I

در بهترین غذاهای تایلند در سفر به تایلند و آشنایی با رستوران های تایلند بدانید که لارب غذایی با شکلی متفاوت از آن چه ما در ایران می بینیم! این غذا که با نام های لارپ (larp) و لپ (laap) هم شناخته می شود و غذایی است که ماده ی اصلی آن گوشت چرخ کرده است. در واقع اگر غذای لارب را سفارش دهید بشقابی شامل گوشت چرخ کرده مزه دار شده با پودر برنج و آب آهک دار، سبزیجات تازه و سس ماهی را برایتان سرو می کنند. این غذا را می توان بیشتر در روستاها پیدا کرد زیرا بیشتر در روستاها درست می شود. لارب را بیشتر مردمان شمال شرقی تایلند می پزند. و گاهی برای اینکه لارب را چسبناک تر کنند در آن برنج پخته شده هم اضافه می کنند تا گوشت های چرخ کرده کمی به هم بچسبند و در عین حال غذایی شود که زودتر فرد را سیر کند. نکته جالبی که در مورد این غذاها و بهترین غذاهای تایلند وجود دارد این است که این غذا را می توان با دو چوب نازک میل کرد، حسی است که باید آن را تجربه کنید.

لارب

12 ) فَت کپرائو دذPhat kaphrao

کپرائو یکی دیگر از غذاهای گوشتی دیگر است که مردم تایلند آن را جزو یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای خیابانی تایلند می دانند. برای پخت این غذا از گوشت خرد شده همراه با ریحان تازه تفت می دهند و مزه دار می کنند. همچنین به این غذا سیر و فلفل هم اضافه می کنند تا طعمی متفاوت نسبت به غذاهای مختلف گوشتی پیدا کند و مزه ای خاص نسبت به دیگر غذاهای دیگر بدهد.در بهترین غذاهای تایلند هنگامی که گوشت خرد شده تفت داده می شود، به آن برنج و تخم مرغ سرخ شده هم اضافه می شود که باعث بهتر شدن عطر و بوی غذا شود. البته باید گفت که اضافه کردن تخم مرغ به این غذا بسته به سلیقه ی آشپز دارد و این سرآشپز است که تصمیم می گیرد چه تغییراتی در غذا بدهد. به طور کلی می توان گفت این غذای خوشمزه نمادی از یک غذای تایلندی خوشمزه است که می توانید شما آن را به طور کامل در یک ظرف ببینید و میل بفرمایید.

غذاهای تایلند

13 ) یاکیسوبا مرغ Yakisoba Chicken

سفر به تایلند و در رستوران های تایلند شاید تا به حال پاستاهای مختلفی دیده باشید اما یاکیسوبا نوعی پاستا به سبک تایلندی است که تا به حال نظیر آن را ندیده اید. برای پخت این غذا، پاستا ها را همراه با کمی گوجه فرنگی رنده شده تفت می دهند و آن را طعم دار می کنند. پاستای اصلی هم تکه های درشت مرغ است که می توانید به طور واضح و کامل آن ها را در غذا ببینید. علاوه بر گوجه فرنگی، هویج و برخی مواد دیگر به صلاح دید سرآشپز مثل کدو که به شکل خلالی خرد شده است، به این غذای خوشمزه اضافه می شود تا طعم بهتری را به وجود بیاورد. در ظاهر شاید فکر کنید ای پاستا مانند پاستاهای همیشگی خودمان است که میل می کنیم اما این نکته را فراموش نکنید که مردم تایلند استعدادهای خاصی در طعم دار کردن و عطر و بوی غذا های خود دارند که نظیر آن را هیچ جا نمی توانید ببینید.سرآشپزان با ذوق برای رنگین کردن این غذا و همچنین برای اینکه غذایشان چهره ی خوبی را به نمایش بگذارد به این غذا نخود فرنگی و دانه های خشخاش اضافه می کنند تا غذایشان چهره ای خاص و متفاوت تر پیدا کند.بهترین غذاهای تایلند یکی از جاذبه های سفر به تایلند هست

بهترین غذاهای تایلندی

14 ) کای یانگ Kai yang

اگر زیاد مرغ می خورید و دوست دارید مرغ تازه وخوشمزه ای بخورید، کای یانگ را از دست ندهید. در این غذا مرغ را گریل و مزه دار می کنند. برای اینکه این غذا مزه اش بهتر و خوشمزه تر شود آن را با سس ماهی و ریشه ی گشنیز مخلوط می کنند تا عطر و طعم بهتری به این غذا داده شود، و در آن بر روی مرغ سیر می زنند و گریل می کنند تا کمی چسبناک شود و راحت تر خورده شود.آشپزان برای اینکه کای یانگ خوشمزه تر خورده شود آن را با سالاد پاپایای سبز سرو می کنند تا مهمانان از چشیدن این غذای خوشمزه و افسانه ای تایلندی لذت ببرند و برای دیگران در بهترین غذاهای تایلند و رستوران های تایلند در سفر به تایلند از این غذای تعریف کنید.

تایلند 1

15 ) اسپرینگ رولز Spring Rolls

در رستوران های تایلند ، همان طور که از اسم غذا هم مشخص است این غذا به صورت رول مانند است. ایرانیانی که به تایلند سفر می کنند حتما این غذا را در انتخاب های خود قرار می دهند و از بین همه ی غذاهای تایلندی این غذا طرفداران زیادی دارد. اسپرینگ رول جزء یکی از غذاها و خوراکی های خیابانی تایلند به شمار می آید اما خیلی ها آن را به عنوان یک غذای کامل میل می کنند. البته اگر شما دوست دارید در تایلند غذاهای متنوع و زیادی نوش جان کنید ، می توانید این غذای خوشمزه را به عنوان یک میان وعده ی دلچسب بخورید و از خوردن آن لذت ببرید.برای خرید اسپرینگ رول نیازی نیست هزینه ی زیادی صرف کنید. شما می توانید پنج عدد از این غذای خوشمزه و ارزان را تنها به قیمت 50 سنت تهیه کنید. در این غذا مواد متنوع و مختلفی استفاده شده است، مانند سویا، گوشت و سبزیجات با هم مخلوط شده که بر روی خمیرهای مخصوص ریخته می شوند و مانند رول آن را می پیچند بعد آن ها را سرخ می کنند و وقتی آماده شد آن را به همراه سس مخصوص سرو می کنند.

تایلند 2

16 ) کای جئو Kai Jeow

در سفر به تایلند و رستوان های تایلند کای جئو، غذایی سنگین و پر کالری که به آن لقب خوراک قهرمانان هم داده اند. هنگامی که این غذا را سفارش می دهید شاید در نگاه اول فکر کنید که این غذا همان املتی است که ما ایرانیان آن را درست می کنیم اما این غذا با املت ما فرق هایی دارد. کای جئو املتی خوشمزه به سبک تایلندی است که بسیار آسان و سریع پخت می شود؛ در این غذا ابتدا تخم مرغ را با سس ماهی و فلفل مخلوط می کنند و صبر می کنند تا سرخ شود، گاهی هم سس و فلفل را در حین سرخ شدن به تخم مرغ اضافه می کنند که این کار بستگی به سلیقه سرآشپز دارد. تفاوت این املت با املت ما ایرانیان در آن است که کای جئو با برنج پخته شده سرو می شود و شما می توانید آن را میل کنید.

تایلند 3

17 ) پد کارا پائو Pad Kra Pao

در سفر به تایلند خود اگر به دنبال یک غذای کاملاً تند می گردید، پیشنهاد ما به شما غذای پد کارا پائو است که حتما یک بار امتحانش کنید. این خوراک مقوی را با برنج سرو می کنند. برای تهیه خوراک پدکارا ابتدا گوشت خوک یا گوشت های دیگر را خوب چرخ و ریز ریز می کنند و آن ها را با فلفل بسیار و ریحان و ادویه جات مختلف تفت می دهند. بعد از پخت این خوراک را که بعضی اوقات می توان در آن سبزیجات هم دید، بر روی پلو می ریزند و میل می کنند. به یاد داشته باشید که مردم تایلند این غذا را با طعم تندش دست دارند و به همین خاطر این غذا طعمی کاملاً تند دارد به طوری که تا پایان خوردن این غذا به سختی می توانید نفس بکشید پس به این نکته توجه کنید.

تایلند 4

18 ) پد سی ایو Pad See Ew

پد سی هم مانند کای جئو جزء غذاهای سنگین و پرکالری تایلندی محسوب می شود و طعمی فوق العاده جذاب دارد. برای تهیه این غذای خوشمزه از موادی مانند رشته فرنگی، مرغ، برنج پخته شده با تخم مرغ و بادام استفاده می کنند. دلیل استفاده رشته ی فرنگی در این غذا فقط بخاطر طعم شیرین و چسبنده بودن این ماده است که در هنگام خوردن غذا کمک می کند راحتتر به چنگال بچسبد و خوردنش آسان تر شود. برای اینکه این غذا خوشمزه تر شود به آن سس سویا اضافه می کنند.اگر به دنبال غذایی می گردید که در آن طعم تند فلفل احساس نشود حتما این غذا را امتحان کنید. پد سی ایو از معدود غذاهای تایلندی است که تند نیست.

تایلند 5

19 ) انبه و برج چسبناک Mango Sticky Rice

غذایی با طعم کاملاً جذاب و منحصر به فرد است که مواد تشکیل دهنده آن انبه و برنج چسبناک می باشد. برای سرو این غذای خوشمزه انبه های تکه تکه شده را در یک طرف ظرف و برنج چسبناک را در طرف دیگر ظرف قرار می دهند و به هیچ وجه با هم مخلوط نمی کنند. برای اینکه این غذا خوشمزه تر شود بر روی آن شربتی شیرین می ریزنند تا مزه ی شیرین به آن غلبه کند.به دلیل اینکه انبه و شربتی که روی آن ریخته می شود بسیار شیرین است تایلندی ها تصمیم گرفتند که در کنار این غذا برنج هم اضافه کنند. و اگر دقت کنید می بینید که مردم تایلند در بیشتر وعده های غذایی خود و حتی میان وعده از برنج چسبناک استفاده می کنند. این غذای خوشمزه را می توانید در بیشتر خیابان های تایلند ببینید به همین خاطر است که از پر فروش ترین غذاهای تایلندی به شمار می رود.

تایلند 6

20 ) ماسامن کاری Massaman Curry

این غذا را می توانید بیشتر در مناطق جنوبی تایلند ببینید و میل کنید. و برخی ها معتقدند این غذا برگرفته از مسلمانان است. ماسامن شباهت زیادی به سوپ دارد و از آن دسته غذاهایی است که بسیار مقوی و خوشمزه است و جزء غذاهای اصلی کشور تایلند به شمار می رود و مردم تایلند آن را به عنوان یک وعده کامل میل می کنند.موادی که در ماسامن از آن ها استفاده می شود، شیر نارگیل، سیب زمینی خرد و پخته شده، خرما و مرغ است. برای مزه دار کردن این غذا هم از هل، دارچین، سس ماهی و فلفل و سس محبوب تمبر هندی استفاده می کنند. موادی که در این خوراک خوشمزه از آن ها بهره می گیرند باعث عطر و طعمی متنوع و خوب می شوند که خیلی از افراد به خاطر همین عطر خوش بویش است آن را انتخاب می کنند. ماسامن را مانند بیشتر غذاهای تایلندی با یک بشقاب برنج سرو می کنند.

تایلند 7
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین رستوران های استانبول | تجربه ای متفاوت در سفر به ترکیه

شادی نیک نهاد ، چهارشنبه 8 آبان 1398

در این مطلب با بهترین رستوران های استانبول، شهری که هم اروپایی و هم آسیایی است، آشنا می شوید

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :