نکات مهم سفر | دانستنی های سفر برای مسافران تازه کار

شنیدن این جمله که " آماده ای بریم سفر" از طرف یک دوست و یا خانواده چقدر برایتان خوشحال کننده است؟ بی شک اگر ذوق و قریحه ی شما در گردش با تور مسافرتی به سایر نقاط جهان، در وجودتان احساس خوبی بوجود بیاورد، با این پیشنهاد، شاید بی درنگ فقط بپرسید کی می رویم؟ کجا؟ با چی؟ فقط لازم است قبل از تصمیم به مسافرت های طولانی و یا حتی سفرهای کوتاه، که به هرحال برای مدتی از خانه و شهر و کشور خود، دور هستید از یکسری مسائل پیرامون سفر که باید رعایت کنید و بدانید، مطلع شوید. در باب همین موضوع، اشاره به توصیه های یک جهانگرد حرفه ای که تجربه ی ده ساله در سفر را از آن خود کرده، می تواند کمک شایانی به شما که یک نو سفر محسوب می شوید، ارائه کند. عزیزان نوسفر، همگرد های عزیز، همراه ما باشید تا در این مقاله، کوله باری از دانستنی های سفر را که به اعتقاد خود، در اوایل سفرش در حالی که تنها نقطه ی اتکای او کتاب راهنمای سفر بوده، و گاه با اشتباهاتی در سفر مواجه شده، بررسی کنیم و از آن ها در جهت ارتقای یک سفر شیرین و به یادماندنی از نکات مهم سفر برای خود، بهره ببرید.

سفر کردن

جهانگردی و ضدیت آن با ترس

مگر می شود عشق به دیدن دنیای اطرافتان داشته باشید و ترس بر وجودتان حاکم باشد؟ شما کریستف کلمپ نیستید که بخواهید که به دنبال کشف یک قاره ی جدید باشید. قاره ها کشف شده اند و جاذبه ها گاه طبیعی و گاه حاصل دست بشر و تکنولوژی، شکل گرفته اند، شما تنها نقش یک بازدیدکننده را دارید، نگران نباشید. سایر مناطق جهان، نه تنها پذیرای شما، بلکه پذیرای تمام افراد از سایر نقاط جهان هستند. پس تنها شما قدم به سرزمین ناشناخته ها، نمی گذارید. از این رو برای مواجه با این مسئله و استرس های آن، بد نیست قبل از سفر اطلاعات خودتان را از مکان به لحاظ تاریخی و جغرافیایی آن جا، بالا ببرید و به یک شناخت زمینه ای دست پیدا کنید. اما سعی کنید در مجموعه ی نکات مهم سفر شجاع بودن را تجربه کنید و بدانید که شما هم یک روز با تور مسافرتی جهانگردی حرفه ای خواهید شد، پس ترس به دل خود راه ندهید.

سفر

حذف کتابچه ی راهنما به عنوان لیدر سفر

جهانگردان مبتدی برای حرفه ای شدن خوب است در جریان باشید که یک کتاب راهنما به تنهایی نمی تواند شما را با تمام مناطق و آداب و فرهنگ ملل مختلف آشنا کند. البته از مزیت های این نوع کتاب ها به خاطر آشنایی کلی شما با نوع منطقه ای که قصد سفر دارید، نمی توان چشم پوشی کرد. ولی بدانید که در نکات مهم سفر با تور مسافرتی، افراد مقیم و محلی، حتی کارکنان هتل محل اقامتتان، بیشتر می توانند در آشنایی شما با مقصدتان نقش موثر، ایفا کنند. ببینید دوستان، دنیا روز به روز در حال تغییر و تحول است، در حالی که یک کتاب راهنما، هر روز تجدید چاپ با تغییرات جدید، ندارد. البته اگر از نوع دیجیتالی این راهنماها استفاده کنید، آپدیت بودنشان درصد بیشتری را به خود اختصاص می دهد. پس بودن در منطقه و میان مردم آن، بیشتر در هدایت شما به سمت، مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری و مسیرهای مناسب تر، راهگشا خواهند بود.

سفر کردن

محدودیت زمانی، عاملی بازدارنده از گشت و گذار کامل

یکی از نکات مهم سفر و یا دانستنی های سفر این هست که برای شما محدودیت زمانی وجود ندارد. فکر می کنم شما هم در این مطلب با من هم عقیده باشید که وقتی دغدغه ی اتمام زمان سفر و جهانگردی با تور مسافرتی را نداشته باشید، بیشتر به گشت و گذار و بازدید از جاذبه های محل سفر خواهید پرداخت و حسنی که دارد این است که بعداً حسرت این که فرصت نشد این مکان و آن مکان را بروم، برایتان بوجود نخواهد آمد. اگر وقت کافی داشته باشید، می توانید با حوصله با مردم بومی در مقصد، معاشرت کنید، فرهنگ آن ها را نظاره گر باشید و به قول جهانگرد حرفه ای ما تنها از سفر برزیل، آفتاب سوختگی آن، نصیبتان نشود.

سفر کردن

دوستانتان را فالو کنید

حتماً در سفرهای خود با تور مسافرتی ، تجربه ی این را داشته اید که با افراد دیگر در طول مسیر یا محل اقامت، آشنا شوید. گاهی آن قدر با آن ها، احساس نزدیکی می کنید، که دوستان صمیمی شما خواهندشد و بعد از سفر دوست دارید از حال و احوال آن ها جویا شوید. ایمیل و فیسبوک، می توانند در این میان حلقه ی زنجیره ای، برای وصال شما و ارتباط دوباره باشند.یکی از نکات مهم سفر و یا دانستنی های سفر این هست که شما یادتان باشد، برای فالو کردن دوستانتان، راه های ارتباطی با آن ها را ازشان بخواهید.

سفر کردن

کوله بارتان را سنگین نکنید

یکی از نکات مهم سفر با تور مسافرتی این هست که سعی کنید فقط ضروری ترین وسایل تان را در چمدان بگذارید. دیگر زمانی نیست که شما در جایی از دنیا چیزی بخواهید که موجود نباشد.همه چیز همه جا هست. پس برای خودتان بارسنگینی درست نکنید که دست و پا گیرتان شود این نکته یکی از دانستنی های سفر هست که هر گردشگر باید بداند..مطلب مذکور را طبق گفته ی جهانگرد حرفه ای بازگو کردیم که اظهار داشت در سال 2003 که قصد سفر به کاستاریکا را داشته یک چمدان از چکمه و لباس و . . . با خود همراه می کند که نه تنها در سفر به دردش نخورده، بلکه گویی مزاحمت برای او به سبب سنگینی ایجاد کرده. پس لطفاً چمدانتان را سنگین نکنید.

سفر کردن

موبایل در دسترس ترین وسیله ی ارتباطی

سعی کنید یک موبایل و سیم کارت حتماً در سفر خود به همراه داشته باشید. پیش تر از ایمیل و فیسبوک به عنوان راه ارتباطی با دوستان گفتیم ولی توجه کنید وقتی که شما در سفر هستید، شاید دوستتان از طریق این راه ها نتواند با شما ارتباط موثر و به جا برقرار کند، حتماً خودتان دریافتید از چه نظر می گویم؟ از این باب که از کجا معلوم که همون موقعی که شما پیامی برای یک قرار با دوستانتان، که در سفر با آن ها آشنا شده اید، بفرستید، آن ها آنلاین باشند و به موقع پیامتان را دریافت کنند.

سفر

مقید به برنامه ریزی های پیاپی در سفر نباشید.

در نکات مهم سفر با تور در نظر داشته باشید که خیلی اتوکشیده در سفر برخورد نکنید، البته که ما منکر نظم و برنامه ریزی نمی شویم. ولی تجربه ی جهانگردان در سفر با تور مسافرتی گفته شده که شما نمی توانید خیلی طبق برنامه ریزی های دقیق برای هر روز خود به منظور بازدید از جاهای دیدنی مقصدتان، اقدام کنید چون حتماً یک سری اتفاقات پیش بینی نشده، انتظار شما را خواهند کشید. و در این صورت، ممکن است از این که در اجرای برنامه ی طراحی شده تان پیروز نبودید، ناکام شوید و عصبانیت بر شما چیره شود. پس یک تایم آزاد برای هر روز خود در نظر بگیرید.این مورد یک نکته مهم در دانستنی های سفر با تور مسافرتی میباشد. شاید یکی از همین دوستان جدیدتان شما را به مهمانی دعوت کند. در این صورت از دعوت او بسیار خوشحال خواهیدشد و دیگر نگران اجرا نشدن برنامه هایتان نیستید.

سفر

پول اضافی در سفر، اطمینان خاطر بیشتر

یکی از دانستنی های سفر این هست که به طور کلی مقدار هزینه ای که برای هر روز گردش با تور مسافرتی در آسیا و اروپا، تخمین زده شده به ترتیب مقادیر 15 و 40 دلار را به خود اختصاص می دهند. ولی شما همیشه سعی کنید پول بیشتری به همراه داشته باشید تا یک وقت در برخورد با حوادث یا اتفاقات پیش آمده، غافلگیر نشوید. وقتی خاطرتان از بابت جیبتان و پر بودن آن جمع باشد، مسلماَ استرس کم تر بر شما غالب خواهدشد. شنیده اید که می گویند: کار از محکم کاری عیب نمی کند.

سفر

درون گرایی در سفر تعطیل!

در مسافرت نیاز به معاشرت و گفتگو با افراد مختلف دارید. اگر دیگران شما را درون گرا مورد خطاب قرار می دهند، سعی کنید بیشتر در روابط اجتماعی، فرد مطرحی باشید تا در سفر هم بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید و از هم سخنی با آن ها لذت ببرید. در سفر از لاک انزوای خود بیرون بیایید و با مردم هم صحبتی کنید. ارتباط با دیگران خیلی هم سخت نیست، گاهی یک سوال و یا بیان دیدگاه خودتان در مورد یک منطقه، حلقه ای برای نزدیکی به سایر مردم و حتی دوستی با آن ها است. در این میان مهارت های اجتماعی تان و البته سخنوری شما بی شک تقویت خواهدشد.

سفر

هیجانات سفر را تجربه کنید.

در سفر مدام سعی نکنید از یکسری کارها و یا حتی ورزش های خاص، کناره گیری کنید. تمام این ها فرصت هایی است که شاید دیگر نصیبتان نشود و بعد حسرت انجام ندادن و تجربه ی احساس آن ها را بخورید. از رویارویی با برخی اتفاقاتی که سر راهتان قرار می گیرند نترسید. نهایت این است که از انجام آن کار خوشتان نمی آید و بعداً هرگز دوباره امتحانش نخواهیدکرد. گفتم دوباره، پس یعنی فرصت یک بار امتحان را از خودتان نگیرید.

سفر

در سفر اجبار معنا ندارد!

اگر به منطقه ای از جهان سفر کرده اید ولی زیاد احساس خوشایندی نمی کنید و فکر می کنید در انتخاب مقصد اشتباه کرده اید و با روحیه ی شما سازگار نیست، مجبور به ماندن و تحمل کردن نیستید، شما مختارید البته کمی به خودتان، فرصت بدهید، شاید اندکی زمان شما را با محیط، سازگارتر کند. اظهارات جهانگرد حرفه ای حاکی از آن است که او پیشنهاد می کند، کمی بیشتر در سیدنی و یا آمستردام وقت بگذرانید و بعد دوباره به مقصد اصلی بازگردید. اگر باز هم از سفرتان احساس خوبی ندارید زیاد به خودتان سخت نگیرید یک خانه ای در وطن شما، انتظار شما را می کشد، پس بازگردید و چراغ خانه تان را روشن کنید. فکر نکنید یک تجربه ی بد داشتید، شما جسارتتان را به ورطه ی آزمایش کشاندید و این هم برای شما تجربه ای در دفتر خاطراتتان ثبت خواهدشد.

سفر

تنهایی در سفر ممنوع!

دوستان عزیز، مطمئن باشید در سفر، شما همه چیز را تجربه خواهیدکرد مگر یک چیز و یا شاید یک احساس، و آن حس تنها ماندن است. البته خودتان هم در این رخداد، نقش دارید. سعی کنید به آدم های دوروبرتان بی منت لبخند بزنید، سعی کنید از شادی آن ها، شما هم شاد شوید، با دیگران ارتباط برقرار کنید و پذیرای دوستان جدید در گرد خود باشید. حتماً بودن در یک گروه، لذت بیشتری را در سفر سهم قلبتان خواهدکرد.

سفر

سخن آخر

جهانگردان عزیز، کوله بارتان را برای سفر سنگین کنید، بله درست خواندید گفتم سنگین ولی نه از جنس لباس و کفش و کلاه. کوله بار سفرتان را پر کنید از حس شجاعت، جسارت، مهر و دوستی با دیگر افراد و البته یک وسیله ی ارتباطی که خیلی چمدانتان را سنگین نخواهدکرد. از سفرتان لذت ببرید و در حیطه ی سفر، یک جهانگرد حرفه ای شوید. دلتان خوش، سفرتان بی خطر

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دانستنی های سفر | 10 نکته برای گردشگران تازه کار

سعید حسنی ، سه شنبه 30 مرداد 1397

طی دو سال گذشته من در چندین کشور زندگی و کار کرده ام که بیشتر آن را خانه به دوشی بودم که با کوله پشتی خود زندگی می کرد. واقعا فوق العاده بود . . .

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :