نکات یادگیری زبان انگلیسی | برای سفر کاربردی زبان یاد بگیرید

آیا به کلاس های زبان انگلیسی رفته اید یا با سیستم آموزش زبان انگلیسی آنها آشنایی دارید؟ با وجود شرکت در این کلاس ها و صرف وقت و زمان، هنوز هم موفق به یادگیری زبان نشده اید؟ آیا می دانید، صرفا حضور کلاس های آموزش زبان انگلیسی برای یادگیری زبان انگلیسی کافی نیست؟ در این جا راهکارهایی برای موفقیت در کلاس های زبان آورده شده است. آموزش زبان انگلیسی، امروزه در کل جهان جایگاه بسیار ویژه در ارتباط افراد با یکدیگر و دیگر حوزه ها دارد. به همین خاطر یادگیری زبان انگلیسی چه از سر اجبار باشد و چه از روی علاقه، بسیاری از کارها را تسهیل می بخشد. برای یادگیری زبان انگلیسی راه های بسیاری وجود دارد، که البته متداول ترین این راه ها حضور در کلاس های زبان انگلیسی است. تنها حضور در کلاس عامل یادگیری زبان انگلیسی نمی باشد، باید نکاتی را نیز رعایت کرد تا به درستی این زبان را آموخت.

یادگیری زبان انگلیسی

1) خواندن بسیار

در زمان هایی مانند فاصله بین کلاس ها، صف، اتوبوس و غیره، کتاب انگلیسی به همراه داشته باشید و آن را بخوانید. کتاب های جیبی بسیاری وجود دارد که گزینه مناسبی برا این کار هستند.

یادگیری زبان انگلیسی
2) خواندن نقدهای انجام شده

وقتی کتابی را مطالعه می کنید، سعی کنید نقدهای این کتاب را نیز مطالعه کنید و با نظر خود مقایسه کنید.

 

3) عقاید خود را بیان کنید

وقتی استاد یا همکلاسی های شما خواهان دانستن عقیده شما هستند، حتما با توضیح دلایل خود، آن ها را بین کنید.

 

4) به طور واضح سخن بگویید و از کلی گویی پرهیز کنید

به جای آن که تنها یک کلمه "بله" بگویید، مفصل تر در مورد آن موضوع صحبت کنید.

یادگیری زبان انگلیسی

5) مقایسه وضع شرح داده شده در داستان و وضع زندگی فعلی

وقتی به مطالعه کتابی می پردازید، در مورد آن بسیار فکر کنید، به این موضوع فکر کنید که هدف نویسنده شرح کدام وضعیت یا پدیده اجتماعی است و آیا آن را به طور واقعی شرح داده است یا نه.

 

6) یادداشت برداری کنید

در هنگام مطالعه کتاب اگر بخشی از آن برای شما جالب بود یا پیام اصلی کتاب بود، می توانید آن را با رنگ دیگری مشخص کنید و یا آن را جای دیگری یادداشت کنید.

یادگیری زبان انگلیسی

7) در کلاس مشارکت داشته باشید

همیشه در بحث های کلاس شرکت کنید چون با این بحث ها می توانید عقاید خود را بیان کنید. در یک بحث کلاس در ابتدا عقاید خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، سپس احساس شخصی خود را در مورد آن موضوع بیان کنید و بعد از آن طرح سوال کنید.

 

8) انتقادهای در کلاس یا خارج از آن را یادداشت کنید

با خواندن مکرر این یادداشت ها می توانید نکته های دستوری، واژگان و غیره را بیابید و اصلاح کنید.

 

9) اصلاح کردن نوشته ها

برای آن که از صحت لغاتی که نوشته اید مطمئن شوید، می توانید از نرم افزار word استفاده کنید.

 

10) نظر استاد را قبول کنید

اگر استاد نسبت به دیگر دانش آموزان، به نوشته و درست بودن لغات شما بیشتر توجه می کند، هرگز ناراحت نشوید و از او سپاسگزار باشید. این موضوع به این معنا است که شما معیارهای بالاتری نسبت به دیگران برای او دارید و پیشرفت بهتری دارید.

یادگیری زبان انگلیسی

11) خلاقانه و از زوایای مختلف به موضوعات نگاه کنید

وقتی در مورد موضوعی در حال نگارش متنی هستید، حتما به زوایای دیگر این موضوع نگاه کنید و بیاندیشید. مثلا اگر موضوع در مورد طبیعت است، در مورد مسائلی بنویسید که با آنها مشکل دارید و آنها را دوست ندارید و یا مسائلی که در طبیعت شما را رنج می دهد.

 

12) متن نوشته شده را با صدای بلند بخوانید

متنی را که نوشته اید برای دیگران با صدای بلند بخوانید. در این هنگام وقتی به بخش دشواری از متن می رسید، در انتهای جمله مکث می کنید، و آن را به شکل ساده ای برای مخاطبان خود توضیح می دهید. برای آنکه دیگران بهتر مطلب شما را متوجه شوند، از جملات کوتاه استفاده کنید.

 

13) با دیگران همکاری کنید

می توانید مطلپالب و نوشته های خود را با دوستان خود جا به جا کنید و آنها را بخوانید و در مورد نوشته های یکدیگر نظر بدهید.

یادگیری زبان انگلیسی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

نکات مهم یادگیری زبان قبل از سفر | یادگیری زبان برای سفر

ن. چرمچی ، یکشنبه 11 آذر 1397

این مطلب همگردی را بخوانید و راه های آسان یادگیری یک زبان خارجی و آماده کردن خودتان قبل از سفر را یاد بگیرید

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :