سفر به پایتخت زیبایی و شکوه انگلستان!

این شهر بزرگ و زیبا در سال 2015 رتبه بهترین مقصد گردشگری را از آن خود کرده است. اما کسانی که این شهر را برای سفر انتخاب می کنند، باید شدیدا مراقب جیب خود برای هزینه های سفر به لندن باشند زیرا به دلیل گرانی فراوان کمی غفلت باعث تمام شدن پولتان خواهد شد. این شهر بزرگ و زیبا مکانی برای لذت بردن از مناظر، مد و غذاهای لذیذ و خوشمزه است. ما در متن زیر سعی داریم که شما را بیشتر از گذشته با این شهر آشنا کنیم و جاذبه های گردشگری لندن که ارزان تر هستند را نیز به شما معرفی کنیم تا شما هم بتوانید سفری چند روزه را به این مکان دیدنی از دنیا برنامه ریزی نمایید و اقامت در لندن را آسان تر تجربه کنید.

لندن

اطلاعات ضروری که دانستن آن برای هر مسافری لازم است

اولین و لازم ترین مورد دانستن اختلاف ساعت است زیرا که این مورد بسیار ساده افراد زیادی را در سفرها دچار مشکل می کند. اختلاف ساعت این شهر با تهران 3:30- است. نکته دوم پول رسمی آن ها است که پوند استرلینگ نام دارد و نرخ تبدیل آن نسبت به دلار برابر با یک پوند معادل با 1.52 دلار آمریکا می باشد. همچنین زبان اصلی آن ها انگلیسی است. جهت رانندگی سمت راست است و همچنین نام فرودگاه های این شهر به شرح زیر می باشد: London Stansted ،London Heathrow ،London Gatwick. این شهر آسمانی همیشه خاکستری دارد و وجود ابر در آسمان آن طبیعی است، اما این دلیل بر بارانی بودن آن نیست. تابستان های این شهر آب و هوایی مطلوب دارد و زمستان ها نیز بارش برف خفیفی دارد. پس شما در صورت علاقه به هر یک از این فصول می توانید برنامه اقامت در لندن را ترتیب دهید.

اطلاعات ضروری که دانستن آن برای هر مسافری لازم است

زمان مناسب برای اقامت در لندن

این شهر به دلیل جاذبه های گردشگری لندن در طول سال و تقریبا در تمام فصول میزبان مسافران است اما با این وجود بیشترین حجم مسافر مربوط به ماه های ژوئن تا ماه اوت یا همان اگوست است. پس در این زمان قطعا هزینه ها به خصوص هزینه هتل بیشترین میزان خود را در هزینه های سفر به لندن خواهد داشت. پس در صورتیکه به سفر در فصل تابستان علاقه دارید، بهتر است هتل خود را از پیش تعیین کرده و آن را رزرو نمایید. اما اگر زمان دیگری قصد سفر کردید، نیازی به رزرو جا ندارید زیرا مطمئن باشید که به راحتی جای مناسب را خواهید یافت. اما اگر دوست دارید که با خیالی آسوده تر سفر کنید، باز هم از پیش جای خود را رزرو نمایید. در تک تک محله های این شهر می توانید انواع هتل ها را بیابید به خصوص در محل هایی مانند ویکتوریا و یا بیسواتر، اما نکته اینجاست که با توجه به گرانی و هزینه های بالا در این شهر شما در هتل ها با استانداردهای بسیار بالایی از لحاظ هتل و امکانات آن حتی نسبت به سایر شهرهای اروپایی رو به رو نمی شوید. هتل ها معمولا دارای فضایی کوچک هستند و اغلب فرسوده و قدیمی می باشند. اگر شما علاقمند به کرایه خانه و یا آپارتمان در زمان اقامت خود هستید، باز با این ویژگی ها مواجه خواهید شد که شاید تعجب شما را برانگیزد اما مردم این شهر خود به این وضعیت عادت دادند. پس در صورتیکه دوست دارید در هتلی مجلل با امکانات فوق العاده ساکن شوید، بهتر است برای اقامت در لندن در هتل های لوکس و زنجیره ای اقامت نمایید.

زمان مناسب برای اقامت در لندن

هزینه های سفر به لندن زیبا و دیدنی

1 – هزینه اقامت هتل

2 – هزینه حمل و نقل

3 – هزینه هاستل

4 – هزینه مواد غذایی

هزینه های سفر به لندن زیبا و دیدنی

هزینه اقامت هتل

اولین هزینه ای که در هر سفر به آن فکر می کنیم، هزینه رزرو و اقامت در هتل است و شاید به جرات بتوان گفت که از بین موارد بالا گران ترین هزینه را دارا است. هر چند که هتل های ارزان قیمت نیز در برخی نقاط شهر وجود دارد اما هر چقدر قیمت آن پایین تر باشد، کیفیت آن نیز کمتر است. میانگین قیمت هتل برای اقامت در لندن: هتل های یک ستاره که 45-121 پوند هزینه دارند، هتل های دو ستاره که هزینه ای برابر با 56 – 225 پوند دارند، هتل های سه ستاره که هزینه آن ها معادل با 68 – 401 پوند است، همچنین هتل های چهار ستاره که هزینه ای برابر با 116 – 703 پوند دارند و همینطور هتل های پنج ستاره که هزینه آن ها معادل با 240 – 927 پوند می باشد.

هزینه اقامت هتل

هزینه حمل و نقل

دومین هزینه که به آن می پردازیم، هزینه حمل و نقل است که البته نکته قابل توجه در آن این است که پایه اصلی سیستم حمل و نقل شهری در لندن بر اساس مترو قرار گرفته است و مردم شهر اصطلاح لوله را برای آن انتخاب کرده اند زیرا با داشتن 12 خط از نقاط مختلف شهر مشکلی برای جابجایی مسافران نخواهد بود. در داخل شهر اگر قصد تردد را دارید و می خواهید از ترافیک نیز به دور باشید این گزینه بسیار مناسب خواهد بود زیرا به هر چهار جهت جغرافیایی شهر خطوط کشیده شده و شما با مشکلی مواجه نخواهید بود. اما اگر در خارج از شهر هستید و یا قصد رفتن به خارج شهر را دارید، بین خطوط فاصله ها دورتر است که شما می توانید این فاصله ها را با اتوبوس طی نمایید. برای استفاده از این وسیله نقلیه ارزان قیمت یعنی اتوبوس نمی توانید از پول نقد استفاده کنید و باید یکی از انواع کارت های contactless Bank card ،peper BusPass ،Oystercard ،Travelcard را از پیش تهیه کرده باشید. همچنین در صورتیکه از اتوبوس استفاده می کنید، باید بدانید که این وسیله در خیابان های شلوغ به هیچ عنوان توقف نخواهد کرد. به طور کلی دو نوع اتوبوس اجباری و درخواستی از لحاظ توقف در این شهر تردد می کنند. اتوبوس های درخواستی یعنی شما در هر مکان که قصد پیاده شدن دارید، باید درخواست خود را اعلام کنید. البته با تمام تاخیرها و مشکلاتی که ممکن است در مترو به وجود آید، باز هم از لحاظ سرعت مترو را پیشنهاد می دهیم. هرچند که اگر قصد دیدن خیابان ها را دارید، اتوبوس در زمان اقامت در لندن بهتر است. هزینه وسایل نقلیه در شهر لندن نیز متفاوت است به طور مثال هزینه مترو از فرودگاه Heathrow تا مرکز شهر برابر با 8.33 پوند است اما هزینه تاکسی از همین فرودگاه تا مرکز شهر 83.33 پوند می شود. هزینه مترو در مرکز شهر لندن 3.48 تا 7.27 پوند می باشد. کارت های عبور نامحدود یک روزه اتوبوس و مترو در مرکز شهر هزینه ای برابر با 13.33 پوند دارد. همچنین Oystercard که مخصوص حمل و نقل باشد برابر با 7.58 پوند می باشد. به ازای هر سه کیلومتر جابجایی به وسیله تاکسی در شهر 12.12 الی  18.18 پوند باید پرداخت نمایید. البته در این شهر کارت های مخصوص حمل و نقل یا همان Travelcard ها انواع مختلفی دارند و به دو نوع کارت های سفری یک روزه و کارت های سفری هفت روزه تقسیم می شوند. بر همین اساس نیز قیمت آن ها متفاوت است. کارت های یک روزه 12 پوند و کارت های هفت روزه 50.40 پوند قیمت دارند. از هر کدام از کارت ها نیز در بخشی می توان استفاده کرد، بدین شکل که از کارت های یک روزه در مناطق 1 – 4 می توان استفاده کرد و برای تراموای، اتوبوس، مترو و سیستم ریلی به غیر از خط اکسپرس مربوط به فرودگاه کاربرد دارد. اما از کارت های هفت روزه در مناطق 1 – 6 می توان بهره برد و در تمام موارد اتوبوس، مترو، تراموای و سیستم ریلی کاربرد دارد و در صورتیکه زمان اقامت در لندن 7 روزه باشد و قصد دیدن مناطق خارج تر از شهر را داشته باشید، قطعا کارآمدتر و به صرفه تر خواهد بود.

هزینه حمل و نقل

هزینه هاستل در اقامت در لندن

سومین هزینه ای که شاید در این سفر متحمل آن شوید، هزینه هاستل است. برای اقامت یک شب در یک اتاق اشتراکی باید 20 – 40 پوند پرداخت نمایید و همانطور که از قیمت بر می آید، هاستل نیز در این شهر گران است. اما هاستل های خارج شهر تا 10 پوند نیز هستند. اگر شما تمایل داشته باشید که در این هاستل ها اتاقی خصوصی بگیرید، هزینه آن با هتل چندان تفاوت نخواهد کرد و حداقل هزینه ای که برای این امر خواهید پرداخت، 55 پوند خواهد بود که قطعا مبلغ کمی در بین هزینه های سفر به لندن نیست.

هزینه هاستل

هزینه مواد غذایی

چهارمین نکته در سفر ما هزینه خورد و خوراک و مواد غذایی در بین هزینه های سفر به لندن است که باید آن را نیز مد نظر داشت. مواد غذایی و حتی انواع نوشیدنی در این شهر مانند سایر موارد بسیار گران هستند. این قیمت در مناطق توریستی بالاتر نیز می رود. البته باید بدانید که تنوع مواد غذایی در این جا بسیار زیاد است و شما هر لحظه هر چیزی که دوست داشته باشید، قطعا پیدا خواهید کرد. وعده صبحانه که معمولا همراه رزرو اتاق شما در هتل ها سرو می شود. اما اگر هتل شما این امکان را نداشت و یا خودتان دوست داشتید خارج از هتل آن را صرف نمایید، بهتر است به بخش مناطق مسکونی بروید زیرا در این مناطق نسبت به مرکز شهر قیمت ها عادلانه تر است و شما می توانید صبحانه خود را با صرف هزینه ای معادل 5.30 الی 9.09 پوند در اقامت در لندن میل نمایید. برای وعده بعدی یعنی ناهار در صورتیکه قصد کمی صرفه جویی در میزان هزینه های سفر به لندن را داشته باشید به غذاهای ساده مانند انواع ساندویچ و یا سیب زمینی تنوری اکتفا کنید. در کنار این سیب زمینی بزرگ تنوری شاید کمی ژامبون یا پنیر و یا سایر مخلفات نیز باشد که مبلغ آن 4.24 تا 7.58 پوند می باشد. هزینه غذای شما در این حالت 9.09 تا 15.15 پوند خواهد شد که قطعا اگر غذای دیگری میل نمایید از این میزان بسیار گران تر خواهد بود. برای شام بهترین گزینه انتخاب کافه ها و رستوران های چینی، هندی و گاهی ایرانی است که هزینه آن 12.12 الی 21.21 پوند خواهد بود. یک نوع غذا که شامل ماهی و چیپس است در این شهر عنوان غذای توریستی و کلاسیک شهر را به خود اختصاص داده است که معمولا گران بوده و در هر جایی نیز پیدا نمی شود. قیمت این غذا 13.64 الی 19.70 پوند است.

هزینه مواد غذایی

چند نکته کلیدی برای صرفه جویی در هزینه های سفر به لندن

برای صرفه جویی در هزینه های سفر به لندن، در صورتیکه به تئاتر علاقه دارید، بلیط ها را در لحظات آخر تهیه نمایید. بلیط ها در لحظات آخر قبل از اجرا بسیار ارزان تر می شوند و شما می توانید آن را از غرفه ی رسمی که در میدان لستر واقع است بسیار ارزان تر از قیمت اصلی تهیه کنید. اگر قصد رفتن به موزه را دارید به دیدن موزه های رایگان بروید. در شهر لندن موزه های زیادی برای بازدید وجود دارد که بسیار دیدنی نیز هستند و این موزه ها به صورت رایگان بوده و شما برای بازدید از آن ها وجهی پرداخت نخواهید کرد. موزه هایی مانند موزه تاریخ طبیعی، موزه لندن ، موزه علوم و همچنین موزه تاریخ انگلستان از این قبیل موزه ها هستند که در صورت علاقه و بازدید از آن ها قطعا لذت خواهید برد. حتی الامکان برای جابجایی از وسایل نقلیه به غیر از تاکسی استفاده نمایید. یکی از گران ترین وسایل نقلیه عمومی در شهر لندن تاکسی ها هستند. در صورت استفاده از این وسیله چند صد پوند به طور روزانه هزینه می شود و این میزان قطعا مبلغ قابل توجهی خواهد بود. در طول روز می توانید از مترو استفاده نمایید. اما باید توجه داشته باشید که ساعت کار مترو تا 30 : 12 دقیقه است پس با داشتن برنامه حرکت اتوبوس های شبانه می توانید در شب هم به راحتی و ارزان گردش کنید. بهتر است برای گشت و گذار قدم بزنید. در این شهر بزرگ و تاریخی هر نقطه و یا هر کوچه ای می تواند دیدنی باشد. هر چند که به طور کل شهر مناسبی برای قدم زدن نیست اما با این وجود در مناطق محلی و دور از جاذبه های گردشگری لندن مانند کناره های رودخانه تیمز با قدم  زدن می توانید بیشتر با زندگی مردم آشنا شوید.

چند نکته کلیدی برای صرفه جویی در هزینه های سفر به لندن

جاذبه های گردشگری لندن زیبا و دیدنی

در این شهر همانطور که گفتیم قدم به قدم مکان های دیدنی و جاهایی برای سرگرمی وجود دارد که می توانید از آن لذت ببرید و ما سعی داریم هر چند اندک اطلاعاتی از این مکان ها در اختیار شما قرار دهیم تا انتخاب برای شما راحت تر باشد.

جاذبه های گردشگری لندن زیبا و دیدنی

خیابانی به نام آکسفورد

این خیابان که به طور قطع نام آن را زیاد شنیده اید، یکی از مراکز خرید اصلی این شهر در زمان اقامت در لندن محسوب می شود و شاید بتوان گفت شلوغ ترین خیابان در کل اروپا است. در این خیابان که تقریبا 300 مغازه وجود دارد، هر نوع وسیله ای که بخواهید بر حسب بودجه بسیار بالا و یا بودجه متوسط خواهید یافت. این خیابان در انتها به خیابان دیگری به نام Regent می رسد و از این خیابان یعنی خیابان آکسفورد می توان به راحتی به دو خیابان دیگر به نام های کریستوفر و کارنابی که از مراکز خرید نیز هستند، دسترسی یافت. خیابان Regent بیشتر فروشگاه های لوکس و گران قیمت را در خود جای داده است که اصطلاحا به آن ها upmarket نیز می گویند. فروشگاه هایی چون جواهر فروشی mappin و webb، همچنین فروشگاه اصلی اپل و Hollister  که شاید این دلیل محکمی برای خلوتی این خیابان نسبت به سایر خیابان ها باشد. البته در خیابان آکسفورد برای افرادی با توان خرید کمتر از لحاظ مالی دو شعبه primark وجود دارد که فروشگاه هایی به صرفه هستند. نکته قابل توجه این است که  در این مسیر و این خیابان اکثر فروشگاه ها در طول شب و حتی روزهای پنج شنبه باز هستند. پس شما با خیال راحت می توانید زمان بازدید خود از این خیابان را تنظیم کرده و محدودیت زمانی برای اقامت در لندن نداشته باشید.

خیابانی به نام آکسفورد

برج لندن

این برج که از جاذبه های گردشگری لندن است، تاریخی هزار ساله را در خود دارد. تاریخی سرشار از خونریزی و انواع شکنجه ها و اعدام ها که این برج نظاره گر آن بوده است. این مکان که از نظر عده ای ترسناک نیز هست به نام کاخ و قلعه سلطنتی ملکه نیز خوانده می شود. مردم معتقدند که روح همسر هنری هشتم که توسط گیوتین در این مکان گردن زده شد، در آن وجود دارد و این مکان از جاذبه های گردشگری لندن در زمان اقامت در لندن می باشد. تورهایی رایگان و به صورت اختیاری برای بازدید از این مکان وجود دارد که شما می توانید به وسیله آن ها به بازدید از این برج ترسناک بروید. همراهی با این تورها می تواند اطلاعات بیشتری از این مکان به شما بدهد و زمانی که به بازدید رفتید حتما از برج سفید و تاج جواهرات دیدن کنید. برای بازدید از این برج می توانید قبل از شلوغ شدن و با استفاده از تورهای اول وقت به دیدن برج بروید. برای بازدید از برج باید 24.50 پوند هزینه ورودی بپردازید اما در صورت دسترسی به اینترنت همین بلیط را به صورت آنلاین و با قیمتی کمتر یعنی برابر با 23.10 پوند می توانید، خریداری نمایید.

برج لندن

بازار قدیمی شهر Spitalfields

اگر به شرق لندن بروید، می توانید از بازار قدیمی شهر که قدمتی 1600 ساله دارد و بسیار جالب و دوست داشتنی نیز هست و یکی از  جاذبه های گردشگری لندن در زمان اقامت در لندن است، دیدن نمایید. این بازار یک سالن بزرگ سرپوشیده است که دورتا دور این سالن را فروشگاه هایی با طراحی های خاص و منحصر به فرد فرا گرفته است و شما در آن می توانید انواع سوغاتی را تهیه کنید. اگر به این بازار رفتید، می توانید وعده غذایی خود را در غذافروشی ها و رستوران های خیابان های اطراف بازار میل نمایید. زیرا به غیر از اغذیه فروشی های معمولی تعدادی از بهترین و لوکس ترین رستوران های لندن نیز در این خیابان ها واقع شده است. البته لازم به ذکر است که این بازار به عنوان بهترین نقطه خرید مواد غذایی در کل اروپا شهرت دارد.

بازار قدیمی شهر Spitalfields

Tower bridge

در نزدیکی برج لندن پلی  به نام برج ساعت قرار دارد که در سال های 1886 تا 1894 ساخته شده است. زمانی که بر روی این پل که از جاذبه های گردشگری لندن در زمان اقامت در لندن است، قدم می زنید، مناظر زیبا و فوق العاده ای را خواهید دید. حتی می توانید از برج های این پل بالا بروید و یا در زمان های مختلف برای کارهای متفاوت اتاقک های آن را اجاره نمایید. این برج یعنی برج ساعت از محبوب ترین و پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری لندن می باشد و با به کارگیری رنگ های سفید، آبی و آبی روشن و همچنین قرمز زیبایی خاصی دارد. پل برج نشانه کاملی از سبک گوتیک در قرن 19 میلادی می باشد و نماد کاملی از مشخصه های ویکتوریایی نیز است.

Tower bridge

بازار Borough

این بازار که شاید بتوان گفت به نوعی ایستگاه شکم است و برای صرفه جویی در هزینه های سفر به لندن مناسب نیست با این حال عاشقان و دوستداران غذا را به خود جذب می کند. اگر دوست دارید به خرید مواد غذایی بروید و یا آشپزی را دوست دارید، حتما برای تهیه انواع مواد غذایی تازه و درجه یک به این بازار بروید. موادی چون انواع میوه، پنیر، ماهی، انواع سبزیجات، گوشت و انواع متنوعی از نان ها و کیک های صنعتی. با رفتن به این بازار از تنوع موجود در آن شگفت زده خواهید شد.

بازار Borough

Houses of Parliament

این ساختمان که محل نشست های پارلمان انگلستان در شهر لندن است، بازدید از آن برای عموم آزاد می باشد. نام دیگر این ساختمان، کاخ وست مینستر است. در واقع با سبک گوتیک خود می تواند نمادی از شهر لندن باشد که در کنار رودخانه تیمز خودنمایی می کند. در آن می توانید از برج الیزابت که بسیار مشهور است و همچنین زنگوله درون آن به نام بیگ بن دیدن نمایید. سبک و جایگاه این بنا به گونه ای است که در شبانه روز جذابیت خود را حفظ می کند یعنی چه در شب و چه در روز در کنار این رودخانه به عنوان یک بنای زیبا می درخشد.

Houses of Parliament

چشم لندن

چشم لندن که نام یک چرخ و فلک بزرگ است بهترین نقطه و وسیله برای دیدن تمام جاذبه های گردشگری لندن محسوب می شود. در صورتیکه از ارتفاع زیاد هراسی ندارید، حتما سوار بر این چرخ و فلک از مناظر اطراف لذت ببرید. به این چرخ و فلک عظیم چشم هزاره نیز می گویند. زمانی که بر بالاترین نقطه آن قرار می گیرید، احساس پرنده ای سبک بال را تجربه خواهید کرد. این سازه تفریحی با داشتن 135 متر ارتفاع بزرگترین و بلند ترین چرخ و فلک اروپا محسوب می شود.

چشم لندن

هاید پارک بزرگترین پارک لندن

این پارک بزرگ و زیبا مرکز تفریحی بزرگی در بخش مرکزی شهر لندن است. انواع سرگرمی ها در این پارک بزرگ برای تمام افراد با تمام سلایق و سنین مختلف در آن وجود دارد و هر ساله تعداد زیادی کنسرت های بزرگ و فوق العاده نیز در آن برنامه اجرا می کنند. در این پارک دریاچه serpentine نیز وجود دارد که می توانید بر روی آن قایق سواری کنید و یا در آن به ورزش مفرح شنا بپردازید. همچنین در این پارک زیبا مسیری برای پیاده روی تعبیه شده که همزمان با قدم زدن از طبیعت زیبای آن لذت خواهید برد. در صورتیکه به اسب سواری و یا بازی تنیس علاقمند هستید، امکانات این دو ورزش و تفریح نیز در آن فراهم شده است. در این پارک بزرگ دو گالری که برای یادبود پرنس دیانا ساخته شده است نیز قرار دارد. برای کودکان نیز قسمت هایی تعبیه شده و یک فواره زیبا برای بازی آن ها وجود دارد و همچنین مجسمه ای از پیتر پن که کودکان آن را بسیار دوست دارند. در کنار هاید پارک و در واقع چسبیده به آن باغ های کنزینگتون خودنمایی می کند که مربوط به کاخ کنزینگتون است و شاهزاده کیت و ویلیام و همچنین جرج در آن یعنی کاخ کنزینگتون زندگی می کنند.

هاید پارک بزرگترین پارک لندن

کاخ باکینگهام

این کاخ که با نام دیگر باک هوس نیز نامیده می شود، نماد زیبایی از سلطنت است که چشم هر بیننده ای را به زیبایی و عظمت خود خیره می سازد. این کاخ محل زندگی خانواده سلطنتی انگلستان است و عنوان بزرگترین کاخ دنیا را یدک می کشد. مطمئن باشید شما هم چه از طرفداران سلطنت باشید و چه مخالف آن و یا جمهوری خواه باشید، باز هم نمی توانید از کنار این عظمت و زیبایی بی تفاوت بگذرید. شما می توانید همزمان با بازدید از این مکان فوق العاده از گالری ملکه نیز دیدن فرمایید. در این گالری بزرگترین و مهمترین مجموعه های هنری دنیا جمع آوری شده است. در این کاخ تعدادی اتاق به نام اتاق های عمومی نیز وجود دارد که بازدید از آن ها در فصل تابستان از اواخر ماه جولای تا ماه سپتامبر برای عموم مردم بلامانع است. البته برای این بازدید ها باید بلیط تهیه نمایید که بهتر است این کار را از طریق سایت رسمی کاخ انجام دهید. در ضمن مراسم خاص و جالبی برای تعویض نگهبانان نیز انجام می گیرد که دیدن آن هم برای شما جالب خواهد بود زیرا همانطور که می دانید سبک نگهبانان این کاخ و انضباط آنان بسیار معروف و جالب است. پس دیدن این مراسم را از یاد نبرید زیرا در تاریخی خاص و سر ساعت 30 : 11 صبح انجام می گیرد و از جاذبه های گردشگری لندن در زمان اقامت در لندن می باشد.

کاخ باکینگهام

موزه بریتانیا

نکته اول این است که بازدید از این موزه کاملا رایگان می باشد. در این موزه مجموعه کاملی از تاریخ سراسر دنیا وجود دارد که قطعا حس کنجکاوی شما را در این زمینه راضی خواهد کرد. در این موزه می توان در رابطه با کشوری خاص و یا دوران تاریخی خاص تحقیق و بررسی کرد. البته در بدو ورود و در واقع محیط بیرونی آن نیز شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ساختمان آن دارای چنان عظمت و زیبایی است که مجذوب آن خواهید شد. در این موزه با انواع مختلفی از چیزها روبرو خواهید بود که تعجب شما را بر می انگیزد مانند قدیمی ترین شی ساخته شده توسط بشر که قدمتی 1.8 میلیون ساله دارد و یا دیدن مومیایی های زیادی به همراه مجسمه های خاصی که یادآور مصر باستان هستند. همچنین می توانید انواع ماسک های آفریقایی را ببینید که قطعا از فرم و شکل برخی از آن ها تعجب خواهید کرد. در کنار تمام این موارد نمونه هایی از موزائیک های آزتک و مرمرهای الگین را نیز می توانید ببینید. همچنین یکی از مجسمه های جزیره ایستر نیز به معرض نمایش گذاشته شده است. البته اگر زمان زیادی در این موزه بودید امکانات دیگری چون رستوران و کافه نیز برای شما مهیا می باشد تا بتوانید پس از کمی استراحت به بازدید از بقیه موزه در اقامت در لندن بپردازید.

موزه بریتانیا

پارک Regent

این پارک که شاید به جرات بتوان گفت از بزرگترین فضاهای سبز محسوب می شود با مساحتی قریب به 100 هکتار در این شهر خودنمایی می کند. نام کامل آن سنترال پارک ریجنت است که در آن شرایط لازم برای انواع سرگرمی هایی که می توان در محیط باز داشت، محیا می باشد. این باغ زینتی و پوشیده شده از چمن می تواند مکان فوق العاده ای برای پیک نیک باشد. همچنین افرادی برای قدم زدن و یا ورزش کردن به این پارک می آیند. اگر به قایق سواری علاقه دارید شرایط این تفریح نیز با وجود دریاچه و قایق برای شما آماده است تا لحظاتی را با خوشی سپری نمایید. در این پارک زیبا تئاترهای روباز نیز در فضای آزاد اجرا می شود که در صورت علاقمند بودن به تئاتر دیدن آن در فضای باز قطعا حس بهتری خواهد داشت. از دیگر موارد سرگرمی در این پارک بزرگ وجود باغ وحش در آن است یعنی در صورت علاقمند بودن به حیوانات و دیدن آن ها از نزدیک می توانید از باغ وحش لندن که بسیار مشهور نیز است و در این پارک واقع شده دیدن نمایید. همچنین در چندین نقطه از پارک کافه هایی وجود دارد که می توانید لحظاتی را در آن ها با نوشیدن فنجانی قهوه و لذت بردن از طبیعت سپری کنید. در این پارک بزرگ و زیبا بخشی وجود دارد که مانند بهشتی رنگارنگ جلوه می کند و آن مکانی نیست جز باغ گل رز که بیش از 12000 نوع رز در آن وجود دارد و شما با رفتن به این قسمت زیبایی خارق العاده ای را پیش رو خواهید داشت و با کشیدن نفسی عمیق عطر خوش این گل ها را در ریه های خود همانند عطری که برای شما شادی به همراه می آورد، حس خواهید کرد.

پارک Regent

میدان ترافالگار

در صورتیکه سفر شما با جشن سال نوی چینی همزمان باشد، می توانید با رفتن به این میدان در این جشن زیبا شرکت نمایید زیرا که هرساله چینی های مقیم لندن این جشن را در میدان ترافالگار برگذار می کنند. این میدان یکی از مکان های معروف و شناخته شده در شهر لندن می باشد. زیرا شاید دلیل شهرت آن وجود فواره های آن به همراه کبوتران زیادی که در این میدان قرار دارند باشد و یا نوازندگان خیابانی که در این میدان برنامه اجرا می کنند و یا تعداد زیاد گدایان که در این محل تجمع دارند. همچنین در این میدان ستون نلسون و مجسمه ی شیر سنگی نیز وجود دارد. اما باید دقت داشته باشید، وقتی مشغول تماشای نوازندگان خیابانی هستید از دست جیب برهایی که تعداد آن ها نیز در این میدان کم هم نیست، در امان نیستید. پس کاملا مراقب کیف ، جیب و اموال شخصی خود باشید تا برای هزینه های سفر به لندن دچار مشکل نشوید.

میدان ترافالگار

بازدید از کلیسای وست مینستر و سینت مارگارت

اگر قصد بازدید از این کلیسا را دارید می توانید هر روز اما تنها تا ساعت 30 : 15 مراجعه نمایید، پس وقت خود را برای بازدید از این کلیسا در نظر بگیرید. البته در روزهای یکشنبه و اعیاد مذهبی مانند جشن های شکرگزاری و کریسمس این مکان تنها برای عبادت کردن باز است نه برای دیدن. این کلیسا که از زمان های دور یعنی حدود سال های 1066 میلادی مکان برگزاری مراسم های تاجگذاری پارشاهان انگلیسی بوده است، در واقع مکانی تاریخی محسوب می شود و شاید این خود یکی از جذابیت های آن باشد زیرا افرادی کنجکاو هستند که بدانند این تاجگذاری ها در چه مکان با چه خصوصیاتی برگزار می شده است. این کلیسا از سال 960 میلادی تا کنون شاهد 16 مراسم تاجگذاری بوده است حتی مراسم تاجگذاری شاهزاده ویلیام و کیت همسر وی. در کنار این کلیسا با این تاریخچه کلیسای زیبای کوچک دیگری با محراب طلایی رنگ و سقف و نیمکت هایی چوبی خودنمایی می کند و این کلیسا مکانی نیست جز کلیسای آنگلیکان که در قرن 12 میلادی ساخته شده است. البته این کلیسای کوچک اما زیبا در سال 1523 بازسازی شد. محیط داخلی آن به گونه ای است که شما احساس آرامش و راحتی خواهید کرد.

بازدید از کلیسای وست مینستر و سینت مارگارت

پارک گرینویچ

این منطقه زیبا و تاریخی مجموعه کامل تمام بناهای گرینویچ را در خود جای داده است. زمانی که به این پارک بروید مناظر زیبایی از شهر لندن را پیش رو خواهید داشت. در واقع از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری لندن می باشد. در این پارک زیبا و فوق العاده مسابقات اسب سواری المپیک سال 2012 برگزار گردید. همچنین شما می توانید با کرایه قایقی و از طریق رودخانه تیمز منظره زیبای این محل را شاهد باشید و از دیدن آن لذت ببرید. همانطور که می دانید دلیل معروفیت گرینویچ وجود مدار صفر درجه و یا در واقع گذشتن خط نصف النهار مبدا از این مکان است. شاید به همین منظور رصدخانه سلطنتی لندن نیز در این مکان بنا شده است که شما می توانید به دیدن آن نیز بروید. امیدواریم توانسته باشیم هرچند کوتاه و خلاصه اطلاعاتی از شهر لندن در اختیار شما علاقمندان سفر به این شهر گذاشته باشیم تا در سفر خود کمتر دچار مشکل شوید و بتوانید نهایت استفاده و لذت را ببرید.

پارک گرینویچ

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

نبایدهای سفر به پایتخت انگلستان، شهر تاریخی لندن

مجید قدیانی ، دوشنبه 23 مهر 1397

بعضی کار ها را در لندن نباید انجام بدهید تا سفر تان کم هزینه تر و لذت بخش تر باشد و مردمان لندن به احترام بیشتری به شما نگاه کنند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :