زشت ترین موزه دنیا | موزه ماساچوست، خانه هنر های زشت و عجیب

در  دنیای امروز و  در سراسر جهان موزه هایی با  موضوع های اجتماعی، تاریخی، علمی و.... وجود دارد که نماینده بسیاری سنت ها و قوانین حاکم بر دنیاست و اما در این میان وجود دارند موزه هایی که ابزار و اشیای عجیبی را در خود گنجانده اند و به قولی عجیب و غریب اند. موزه ماساچوست، خانه هنر های زشت، مثالی از این موضوع است. درواقع این موزه یکی از عجیب ترین موزه های دنیاست، بنابراین با ما همراه باشید ...

موزه ماساچوست

نقاشی هایی بی نهایت زشت که اثر هنری اند

خوب یا بد بودن آثار هنری نشان دهنده ی جذاب بودن یا نبودن آنها نیست زیرا برخی آثار انقدر بدند که خوب به نظر می رسند و این نیز معنای واقعیت پارادوکس است و این خود زیبایی ست. برای مثال موزه ماساچوست تشکیل شده از آثار زشت که تنها همین زشتی باعث زیبا به نظر رسیدن آن می شود. عامل وجود این موزه نیز فردی بنام اسکات ویلسون میباشد.که ایده این موزه را نیز از یافتن تابلوی نقاشی " لوسی در مزرعه گل ها " گرفته بود و لازم به ذکر است که ایشان 400 اثر هنری را برای این موزه در نظر داشتند و هر بار 40 اثر هنری را نمایان می کند .جهان پر از آثار وحشتناک و زشت است ولی هیچکدام آنها انقدر بد نیستند که به این موزه راه پیدا کنند در اصل زشت ولی زیبا ، بد ولی خوب و ... اینها خود این عامل اصلی تحریک انسانها برای بازدید این موزه میباشد.

موزه ماساچوست

تاریخچه این موزه زشت !

Moba  نامی است که به موزه ماساچوست که معیار خوب یا عالی بودن آن را بد یا بدتر بودن آثارش تعیین میکند نسبت داده شده است. موزه ماساچوست در آمریکا این آثار عجیب و غریب را نیز در سه گالری به نمایش گذاشته است. همچنین سال تاسیس این موزه نیز در سال 1994 میباشد و از سر تاسر جهان بازدید کننده دارد و  منتقدان معتبری از نیویورک تایمز و اساتید دانشگاه هاروارد در رابطه با اثر گذاری این موزه تحقیق و بررسی انجام میدهند. و لازم به ذکر است که دو کتاب با نام های موزه هنرهای بد: «هنرهایی بدتر از آنچه بتوان نادیده گرفت»  و «موزه هنرهای بد: شاهکار ها» به کتابخانه ها راه یافته است.

موزه ماساچوست

ادامه داستان ...

پس از مدتی رایلی اقدام به نمایش گذاشتن این آثار در خیابان کرد و ویلسون هم نیز در این میان با مشاهده علاقه شدید از رایلی شروع به جمع آوری این آثار هنری بد از گوشه کنار ها و خیابان ها و گوشه و کنار بازار ها کرد و با همکاری موزه داری بنام " مارک فرانک" این موزه حدودا 20 سال پیش تاسیس شد. آنها نام این دو آثار خود را موزه هنر های زشت یا بد گذاشتند و طی یک مدت و زیاد شدن تعداد آثار ها آن ها را به طبقه زیرین سینمایی در نزدیکی دهام متچوست انتقال دادند و کارمندان این موزه و کارشناسان نیز اعتقاد دارند که ارزش یک اثر هنری بد به همان اندازه آثار هنریه زیبا و خوب می باشد زیرا زمان خلق این آثار یکسان و ابتکار سلیقه یکی نیز باید برایشان به کار برده شده پس ارزش به نمایش گذاشتن و در دید عام و خاص قرار دادن را دارند. این موزه در آمریکا جزو معدود موزه هایی است که با تلاش فراوان به دنبال آثار بدی می باشد که برای قرار گرفتن در موزه بدها خوب باشد! همانطور که میدانید هر آتش جرقه ای و هر پروژه عامل پایه گذاری دارد و اصلی ترین عامل پایه گذاری این موزه نیز اثر " لوسی در دشت پر گل " بود که توسط یک عتیقه فروش بنام اسکات ویلسون در میان زباله ها یافته شده بود، آن نقاشی را به دوستش که  نام او جان رایلی بود نشان داد و او به قدری نقاشی برایش زیبا به نظر می رسید که آن را قاب گرفت.

موزه ماساچوست

محبوبیت باورنکردنی زشت ترین موزه جهان !

همانطور که قبلا گفتیم موزه آثار های بد در ماساچوست در سه گالری عرضه شده است. یکی از آن‎ها در زیرزمین تالار " سامرویل " و دو نمایشگاه دیگر در نزدیکی بروکلین در ایالات متحده، بدترین آثار هنری جهان را در اختیار علاقه مندان است. او لذا این موزه توجه بسیاری از منتقدان و پژوهشگران در این زمینه و اساتید و....را به خود جلب کرده است و تحت نفوذ خود قرار داده است. بنا به سخن مارک فرانک در ماه، بیش از 20 اثر از طرف موزه دریافت می شود و در این میان فقط آثار اصل و صادقانه لیاقت قرار گرفتن در موزه را دارا هستند و مورد پذیرش قرار می گیرند. همچنین ایشان توضیح دادند منظور از صادقانه بودن اثر این است که یک اثر تلاشی صادقانه برای خلق و بیان داشته باشد نه اینکه مانند آثار قبلی فقط بد باشد. وی میگوید افرادی که آثار خود را تحویل این موزه می دهند اغلب از آن دسته افرادی هستند که نسبت به مورد توجه قرار گرفتن آثار خود و در دید عموم قرار گرفتن آثار خود بدبین هستند. علاوه بر اصل بودن و صادقانه بودن این موزه و آثار های بدش این موزه در سال 8000 نفر بازدید کننده را به سوی خود جذب می کند و همچنین در فیسبوک 20000 نفر را نیز درگیر خود کرده است.

موزه ماساچوست

موزه ماساچوست
موزه ماساچوست
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

عجیب ترین حیوانات دنیا در این پارک خانه دارند!

فرزانه شریعتی ، یکشنبه 19 آبان 1398

با در سفر به پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی همراه شده تا با حیوانات پارک ملی کروگر یا به عبارتی عجیب ترین حیوانات دنیا آشنا شوید.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 4 تیر 1396

    اصلاً زشت نبودن. خیلی هم جالب بدون